Címkék: cabrio | Clubman | Countryman | Los Angeles | Mini | TwinPower Turbo

2015. november 18. szerda, 11:27

 

Miközben a brit prémiumautó-gyártó a vadonatúj MINI Clubman és MINI Cabrio modellek kettős tengerentúli premierjével érkezik meg a dizájn és a szórakozás kaliforniai fővárosába, a méltán népszerű MINI Countryman jubileumi, félmilliomodik képviselője is meglepetéssel készül a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonra.

Modellpalettája átfogó generációváltásának kettős tengerentúli premierjével érkezik meg a MINI a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonra: a brit prémiumkisautó-gyártó a legnagyobb kaliforniai kiállításon mutatja be először az amerikai közönségnek a vadonatúj MINI Clubman és MINI Cabrio modelleket, amelyek tökéletes alapot biztosítanak ahhoz, hogy a márka ügyfelei minden korábbinál magasabb színvonalon éljék át a vezetés MINI modellekre jellemző élményét. Los Angelesben mindemellett egy különleges jubileumot is reflektorfénybe gurít a gyártó: bemutatkozik a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő MINI Countryman 500 000. képviselője, egy újdonsággal a tarsolyában.

A MINI tengerentúli modellpalettájának bővítésével a hagyományokkal átitatott brit gyártó értékesítési növekedése az amerikai kontinensen is újabb lendületet vesz. A MINI legjelentősebb tengerentúli önálló piaca minden kétséget kizáróan az Egyesült Államok, ahol a háromajtós és az ötajtós MINI modellek iránti kereslet a generációváltás óta folyamatosan nő, a márka globális értékesítési stratégiájával párhuzamosan. A vadonatúj MINI Clubman és MINI Cabrio modellek amerikai premierje mellett a brit gyártó a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon a háromajtós és az ötajtós MINI-t is kiállítja majd, ahogyan a paletta nagyteljesítményű élsportolóját, a vadonatúj MINI John Cooper Works modellt is.

A sokoldalú egyéniség globális mérföldköve: már 500 000 darab MINI Countryman gurul a világ útjain

A MINI tengerentúli sikertörténetének egyik fontos pillére a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő MINI Countryman – a márka első négyajtós modellje, nagy csomagtérrel, öt teljes értékű üléssel és opcionális összkerékhajtással. Piaci debütálása óta a sokoldalú egyéniségből nem kevesebb, mint félmillió példány készült el, amely a MINI hamisítatlan vezetési élményének záloga – a nagyvárosokon túl is. A MINI a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon a jubileumi példányt is kiállítja a nagyközönség elé, amely a modell történetében először viseli a 2016 tavaszától elérhető Kite Blue égkék metál fényezést.

mini-countryman

A Los Angeles-i Autószalont első ízben 1907-ben rendezték meg. A kaliforniai show rendre az év autóipari eseménynaptárának utolsó jelentős, világméretű felvonása, amely már a következő szezon újításaiba és innovációiba is betekintést nyújt. Idén a világ legnagyobb autógyártói és beszállítói november 20-29. között mutatják be aktuális modelljeiket és jövőbe mutató tanulmányaikat a Los Angeles-i Convention Centerben.

A vadonatúj MINI Clubman: egyedülálló karosszéria-felépítés, hamisítatlan stílusban

A vadonatúj MINI Clubman Los Angeles-i bemutatkozásával kezdetét veszi a MINI legújabb modellgenerációjának tengerentúli küldetése, hogy új célcsoportokat hódítson meg az észak-amerikai piacon. A vadonatúj MINI Clubman a hétköznapi használhatóság, a hosszú távú fenntarthatóság, a sokoldalúság és a menetkomfort MINI modellben tapasztalt eddigi legkifinomultabb egységét kínálja, miközben az egyedülálló karosszéria-felépítés, a márka által fémjelzett kialakítás, a prémium minőség és a lenyűgöző agilitás együttese tovább hangsúlyozza, hogy a MINI hamisítatlanul egyedi stílusa immáron a prémium kompakt szegmensbe is megérkezett.

mini-clubman

Két részre osztott csomagtérajtajával a vadonatúj MINI Clubman hat teljes értékű ajtóval büszkélkedhet. Hosszú tengelytávolságával, elnyújtott jármű-sziluettjével és csapott hátsó kialakításával a modell a klasszikus kombi koncepciók modernkori újraértelmezésének megtestesítője. Öt teljes értékű ülése, ötletes megoldásokban bővelkedő utastere és jellegzetes műszerfal-kialakítása ugyancsak az új modellgeneráció felnőtt karakterét hirdeti, miközben az új MINI Clubman a helykínálat és a funkcionalitás terén is jelentős mértékben fejlődött elődjéhez képest. Az aktuális MINI modellpaletta legnagyobb tagja az ötajtós MINI-hez viszonyított méreteiben is tetten érhető: az új MINI Clubman 27 centiméterrel hosszabb, 9 centiméterrel szélesebb és 10 centiméterrel hosszabb tengelytávolsággal rendelkezik, mint az ötajtós MINI. Alapesetben 360 literes csomagtér-kapacitása a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1250 literig bővíthető. A Comfort Access kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás opciójával a modell jellegzetesen osztott csomagtérajtaja is érintés nélküli nyitható és zárható.

A vadonatúj MINI Clubman-t már szériafelszereltségként elektromos kézifékkel szereli fel a gyártó, az opcionális extrafelszereltségek listáját pedig elektromosan állítható első ülések színesítik. A brit prémium kisautóhoz rendelhető extrafelszereltségek közé most először került be az uszony alakú tetőantenna piros LED-fényű riasztó-állapotjelzője, a MINI Yours Interior Styles háttérvilágítású ajtókárpit-eleme és a MINI Excitement Package, amely nem csupán LED-es belső és hangulatvilágítást, de exkluzív MINI embléma-kivetítést is tartogat. Ez utóbbi az autó kinyitásakor és lezárásakor a vezetőoldali külső visszapillantó-házból a MINI logóját vetíti ki az aszfaltra.

MINI TwinPower Turbo technológiával felvértezett erőforrások, és a nyolcsebességes Steptronic automataváltó premierje

A motorháztető alá választható erőforrások mindegyike a sportos vezethetőség és a példaértékű hatékonyság kettősével ruházza fel a vadonatúj MINI Clubman modellt, a MINI TwinPower Turbo turbófeltöltési járműtechnológia innovációinak köszönhetően. A modell piaci bevezetésekor kétféle erőforrás közül választhatnak a MINI egyesült államokbeli ügyfelei. A vadonatúj MINI Cooper Clubman meghajtásáról egy 134 lóerő maximális teljesítményű, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, amelynek erejét alapesetben egy hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként pedig a hatsebességes Steptronic automataváltó továbbítja az első kerekekre. Bármelyik váltóról legyen is szó, a vadonatúj MINI Cooper Clubman 8,9 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/órás tempóra, végsebessége pedig 127 mérföld/óra. A modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,1 – 5,3 liter 100 kilométerenként, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 118 – 123 gramm kilométerenként, váltótípustól függetlenül (az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

A MINI Cooper S Clubman orrában dolgozó kétliteres, négyhengeres benzinmotor 189 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet alapesetben hatsebességes manuális váltó, opcionális extrafelszereltségként azonban – a modell történetében most először – nyolcsebességes Steptronic automataváltó továbbít az első tengelyre. A vadonatúj MINI Cooper S Clubman 7,0 másodperc alatt sprintel fel 60 mérföld/órás sebességre (automataváltóval 6,9 másodperc alatt), miközben a modell végsebessége váltótól függetlenül 142 mérföld/óra. A tüzes kisautó átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,2 – 6,3 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 5,8 – 5,9 liter), kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 144 – 147 gramm kilométerenként (automataváltóval 134 – 137 gramm). Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A vadonatúj MINI Cabrio: vezetési élmény az élet napos oldalán

A MINI modellekre jellemző vérpezsdítő vezetési élmény átélésének jelenlegi legexkluzívabb és legfrissítőbb módja a vadonatúj MINI Cabrio, amelynek legújabb modellgenerációját a 2015-ös Los Angeles-i Autószalonon mutatja be először a tengerentúlon a brit gyártó. A nyitott tetős négyüléses vadonatúj változatában az egyszerre sportos és elegáns karosszéria-kialakítás, valamint a prémium minőségű utastér tökéletes összhangot alkot a széleskörű hajtáslánc-technológiai, futómű-hangolási, felszereltségi és járműkapcsolati innovációkkal. Az új MINI Cabrio külső és belső kialakítása egyaránt a modell felnőtt karakterét tükrözi.

A vadonatúj MINI Cabrio automatikus működtetésű textil tetejét most először teljes mértékben elektronika mozgatja, amely így jelentősen csendesebb, mint elődmodellje esetében. A tető mindössze 18 másodperc alatt lenyitható és zárható, egészen 30 km/órás sebességig. A textil tető egy csúsztatható napfénytető-funkcióval is gazdagodott az első üléssor feletti részen, amely 40 centiméteres intervallumban nyitható, bármekkora sebességnél. A MINI Yours opció részeként a textil tető egyedülálló britzászló-motívummal is megrendelhető, elegánsra szőtt halszálkás mintázattal. A modellhez most először válik elérhetővé a váltakozó Caribbean Aqua metálfényezés, amely valósággal a kis kabrióra szegezi a tekinteteket.

mini-cabrio

A vadonatúj MINI Cabrio külső méretei jelentősen növekedtek elődmodellje hasonló értékeihez képest. Az új méretek ellenére a modell megőrizte jellegzetes arányait, miközben négy utasának kellően kényelmes utazást biztosít. Az új MINI Cabrio csomagtér-kapacitása ugyancsak jelentősen gyarapodott: a nyitott tetővel 160 literes térfogat zárt tetővel 215 literre bővül. Sőt mi több, a pakolást az Easy Load nevű funkció is segíti, amely zárt tetőszerkezet esetén megemeli a textil tető csomagtérben található vázszerkezetét, ezzel is megkönnyítve a hátsó üléstámla csomagtér-elérő nyílásán keresztüli pakolást.

Az erőteljes motorokból álló erőforrás-paletta, a márkára jellemző elsőkerék-meghajtás, a modellspecifikus futómű-hangolás, a széles nyomtáv, az alacsony súlypont és a kifejezetten a vadonatúj MINI Cabrio modellhez tervezett karosszéria-megerősítés együttese egyszerre agilis és biztonságos vezetést garantál. A hátsó ülések mögé integrált borulásvédelmi rendszer szükség esetén automatikusan aktiválódik, minden szituációban gondoskodva a kabriózás szerelmeseinek biztonságáról. A nyitott tetős vezetés élményét olyan kiegészítő különlegességek teszik teljessé, mint a nyitott tetővel megtett időt számláló Always Open Timer, az esőre is figyelmeztető MINI Connected applikáció, a kabrió üzemmóddal kiegészített duplazónás automata légkondicionáló, illetve a könnyebb, egyszerűbben felszerelhető szélterelő.

Erőteljes motorok a sportos kabriózás élményéért

A prémium kisautó szegmens első és mindmáig egyetlen kabriójának vadonatúj modellgenerációja piaci bevezetésekor kétféle motorváltozattal lesz elérhető az Egyesült Államokban. Mindkét erőforrás esetében a MINI TwinPower Turbo turbófeltöltési járműtechnológia garantálja a még sportosabb vezetési élményt és az optimális hatékonyságot. A motorok teljesítményét alapesetben egy hatsebességes manuális váltó, míg opcionális extrafelszereltségként a hatsebességes Steptronic automataváltó továbbítja az első tengelyre. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor 134 lóereje magával ragadó teljesítménnyel ruházza fel a vadonatúj MINI Cooper Cabrio modellt, amely így 8,3 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 60 mérföld/órás sprintet (automataváltóval 8,2 másodperc alatt), miközben végsebessége 128 mérföld/óra. A MINI Cooper Cabrio átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,1 liter 100 kilométerenként (automataváltóval 5,1 – 5,3 liter), kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 114 – 118 gramm kilométerenként (automataváltóval 119 – 123 gramm). Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

A MINI Cooper S Cabrio meghajtásáról egy 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor gondoskodik, 189 lóerő maximális teljesítménnyel, amelynek köszönhetően a nyitott tetős méregzsák 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/órás sebességre (automataváltóval 6,7 másodperc alatt) és 143 mérföld/órás végsebességre képes (automataváltóval 142 mérföld/óra). A sportos menetteljesítmény 100 kilométerre vetítve 6,0 – 6,1 literes átlagos üzemanyag-fogyasztással (automataváltóval 5,6 – 5,8 literes) és kilométerenkénti 139 – 142 grammos kombinált károsanyag-kibocsátással (automataváltóval 131 – 134 grammos) párosul. Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az üzemanyag-fogyasztási értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER