Címkék: elektromos Mini | Mini Cooper | MINI Cooper SE | teszt

2020. május 26. kedd, 12:03

 

Az elektromos Mini Cooper SE-t a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatták be, novemberben pedig megkezdték a sorozatgyártását. Az első példányok idén márciusban érkeztek a szalonokba. A prémium „gokart” 3,9 s (0-60 km/h ) alatt hagyja állva a kocsisort, 10,5 M forinttól rendelhető.

 

A 3 ajtós 4 üléses teljesen elektromos, elsőkerék meghajtású autót 4 -féle felszereltségi szintben kínálják S, M, L, XL. Árak következő oldalon.
Az S alapfelszereltségbe tartozik a (teljesség igénye nélkül) multifunkciós kormánykerék, Performance Control, Isofix gyerekülés rögzítési pontok, Sportülések elöl, Akusztikus gyalogos védelem, Mini driving modes, Esőszenzor és automatikus világításvezérlés, Automata klíma, Sebességtartó tempomat fékező funkcióval, LED-es ködfényszórók és fényszórók, Multifunkciós műszerfali kijelző. Ezüst és szürke szín, metál fényezés és 3 -féle keréktárcsa választható.




Az M-ben a zöld a vörös és fekete szín is megjelenik és 4-féle a keréktárcsa kínálat. A felszereltségben sport bőrkormány, Black Pearl szövet/műbőr Karbonfekete kárpitkombináció van, megjelenik a Connected Navigation, Komfortbejutás, ülésfűtés, tolatókamera, Parkolássegítő hátul, világításcsomag, Drinig Assistant és az elülső kartámasz.

A L csomagban Cross Punch karbonfekete bőrkárpit van. Interior Style MINI Electric megvilágítás, továbbá Connected Navigation Plus, MINI Excitement, világításcsomag, PDC elöl is, Tolatókamera, Parkolóasszisztens, kiemelkedő plexire vetített Mini Head-Up kijelző, Harman/kardon HiFi hangsugárzó rendszer, LED-es Adaptív fényszórók.

A XL felszereltségben egy újabb keréktárcsa jelenik meg. A karbonfekete bőrkárpit MINI Yours Lounge és elöl nyitható a Panoráma üvegtető.

A tesztautó színe Chili Red elnevezésű vörös fekete tetővel, a keréktárcsa Tentacle Spoke elnevezésű ezüst színű 17 collos könnyűfém felni.
A vörös az ezüst és a fekete feltűnő és elegáns színkombináció. Az újdonság mágnesként vonzza a tekinteteket és mindenhonnan azt hallja az ember; de szép, na ezt elfogadnám; ahogy beszélgetve, megnézve elsétálnak mellette az emberek. Ez a modell panorámatetővel is felszerelt, melynek első része nyitható. Nagyon kellemes kinyitott tetővel járni, a szélfogó jól teszi a dolgát, ha tűz a nap, az árnyékolót behúzva is élvezetesen használható.
Amikor a BMW nem akar BMW lenni. Miközben az autógyártók között nagy divat a BMW jellemző elemeinek másolása, autóikba beépítése, a BMW Group Minijének pont, hogy nem, a cápauszonyt is még egy cuki kis égnek álló antennával különítik el.
A keretnélküli ajtók elegánsak, felszereltségtől függően kinyitva menő Mini fénylogó jelenik meg a kilincsvilágítás alatt, a hátsó lámpák a brit lobogó két-két feléből áll.



Az autóban Mini Yours Lounge bőrkárpittal borított sportüléseket találtunk, melyek érzetre magastámlás fotelben üléshez hasonlítanak. Középen is széles a könyöklő az ajtó felölit is jól el lehet érni, azt jó lenne egy kicsit puhábbra párnázni, egyébként fejedelmi. Telefont a kartámasz alatt lehet tölteni. A pohártartók előtt 2 db USB csatlakozó van. A belső dizájnt a Mini gombócok uralják. Jópofák az ilyesforma elektromos ablaklehúzók.



A műszerfalat sokféle játékszer gombjai jellemzik, gyújtást ráadva többféle vidám szín jelenik, meg, amely különösen esti vezetéskor élvezhető. A vezetési módok között váltva felvillannak itt is különféle uralkodó fények (például sport módban a vörös, green módban a zöld...), jobb lenne, ha ezt meg is tartaná, de pár másodperc után visszavált az uralkodó eredeti színvilágra.

A multifunkciós kormány mögött alapfelszereltségben adják, a 5,5” átmérőjű színes kijelzőt, egyebek mellett ez mutatja a töltöttségi szintet és azt, hogy az adott pillanatban milyen mértékben használjuk az elektromos áramot, avagy az épp visszatáplálódik-e.

Alapfelszereltség része a műszerfal közepén elhelyezett 6,5 colos érintőképernyő és a Mini Connected navigáció.



A hátulra beülést megkönnyíti, hogy a háttámlát lehajtva előretolódik az első ülés.
A hátul is isofix rögzítési pontokkal ellátott ülések vannak melyek, nem padszerűek, hanem 48 centiméteres mélységgel rendelkeznek, azonban a mélyen elhelyezettség miatt a comb nem fekszik el. A térdeknek viszont nagyon ötletes helyet alakítottak ki, növelve a teret, az első ülések támlájánál csináltak egy behorpasztást. 170 centis vezető mögött 18 cm az ülés és a támla között a hely.
Az ülések szélessége 56+56 cm, a közép tartóig 50 cm. Magasság a legmélyebb ponttól a sötétítő hálóig 95 cm. 3 pohárnak van hely kialakítva.
Hátulról is ugyanúgy könnyen ki tudunk szállni.





A hátsó ülések támlái 1/3-2/3 arányban hajthatók le 2x2 síkpadlót kapunk.

A csomagtér plató 96x45 cm-es, a magasság a kalaptartóig 42 cm. A padló alatt egy másik kis tároló van ahol a töltőket találjuk, annak mérete 85x39x13cm – kisebb dolgokat ide is el lehet pakolni.
A hátsó üléseket könnyedén le lehet hajtani a rakodótér hossza ekkor a középkonzolig 125 cm-re, a hátsó ülések végéig 98 cm-re, a 211 literes mérete 731 literre nől.
Nem lehet elmenni említés nélkül a kalaptartók mókás lecsüngő gumicsillagai mellett, nézzék;







Eddig láttunk egy mutatós prémium kisautót, amely elektromosan megy. Naés?
Az izgalom itt kezdődik; de hogy?
A 270 Nm forgatónyomatékú 184 lóerős elektromos motor 135 kW teljesítménye azonnal érvényesül és meglódul a 1365 kg-os autó, a 60 km/h-ás sebességet 3,9 mp alatt éri el álló helyzetből, (a 100 km/h 7,3 s). Ezt a térváltást tetézi a BMW fejlesztette halálpontos kormányzás, ahova teszed ott van, s van még egy olyan futóművünk mindehhez, amely ugyan feszes, mégis a jó magyar utak göröngyei miatt mégsem pattogunk benne össze-vissza.
A fékenergia visszanyerést a BMW i3-asból örökölte, mint ahogy az egypedálos vezetést is, azaz ha hirtelen engedjük fel a gázpedált erős a fékhatás és az energia visszanyerés, de ezt sem kényszerítik az emberre, kikapcsolható és akkor úgy viselkedik, mint egy átlagautó. Azonban kár ettől megszabadulni, hiszen állóra is fékezi az autót, amely sík terepen nem mászik el.
Az autó négy sarkában lévő kerekek és a padlólemezben az első és hátsó ülések között elhelyezett  lítium ion 32,6 kWh kapacitású akkucsomag miatt alacsonyra került a súlypont, így a stabilitás még jobb, a gokartos élményt még jobban erősíti. Na ezért más a Mini más elektromos autóktól és ezért ajánlott ennek a megvásárlása.

Az örök mennyit megy el kérdés
A válasz ugyanaz hatótáv annyi, ahogy vezeted és minden egyes áramot fogyasztó dolog bekapcsolásával csökken.
Nekünk telefont csatlakoztatva, rádiót használva, minden vezetési módot, útszakaszt használva dinamikus vezetési stílussal 172 km-t, s maradt 6 fel nem használt kilométerünk még. Az átlagfogyasztás a computer szerint 16 kW/h volt.

Feltöltési lehetőségek
50 kW Gyors, villámtöltés CCS segítségével 80%-ra 35 perc, 100%-ra 1,4 h
11 kW Utcai töltőkábellel vagy wallboxxal (mode 3, type2-type2) 80%-ra 2,5 óra, 100 %-ra 3,5 h
7,4 kW wallboxxal  80%-ra 3,2 óra, 100 %-ra 4,2 h
Sima hálózati áramról 8-9 h.



Befejezés előtt még menjünk egy kicsit; az alapfelszereltségben lévő úgynevezett Mini driving modes Mid módban indul, azután választhatunk Sport Green és Green + módban. A Midben nagyon megy. A Sportban nagyonnagyon megy, bár érezhető a green visszafogott teljesítménye, de ott sem vánszorgós még mindig lendületesnek mondható.
Ha hallanak valami Holdbélire gondolt futurisztikus hangot, na az az akusztikus gyalogos védelem, 40-45 km/h-ás sebességnél adja ki. Örömmel fedeztük fel, hogy adaptív fényszóróasszisztenssel rendelkezett, automatán állítja a fényszóró irányát, a szembe jövőt vagy az előtte menőt kitakarja, míg egyébként erősen megvilágítja a környezetet. Opciós lista hiányában (egyenlőre még nem volt) nem tudjuk rendelhető-e az adaptív tempomat, amely távolságot tartva követi az előtte haladót. Minden esetre annak használata kényelmes, kiválasztása javasolt, amennyiben egy magasabb felszereltségű modellben gondolkoznak.

Ja, és tudták, hogy a Minisek is összetartanak? Integetnek, villognak. Ha beszereznek egy ilyen trendi, fürge példányt, megtapasztalhatják ezen kellemes részét is a Minizésnek :)

Elektromos Mini Cooper SE árak, műszaki adatok


 




Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER