Címkék: 2016 | BMW | DTM | Marco Wittmann

2016. október 17. hétfő, 12:47

 

A mindössze huszonhat esztendős versenyző a Német Túraautó Bajnokság történetének első olyan BMW-pilótája, aki két bajnoki címmel büszkélkedhet, ráadásul a sorozat eddigi legfiatalabb kettős győztese. 2012-es visszatérése óta a BMW Motorsport a lehetséges tizenöt címből nyolcat elnyert, amellyel továbbra is a legsikeresebb gyártónak számít a világ legnépszerűbb túraautó-szériájában.

 

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonja véget ért, a végletekig kiélezett küzdelem pedig egészen az utolsó futam leintéséig nyitva tartotta a bajnoki címek kérdését. Szombati második, majd vasárnapi negyedik helyezésével a BMW RMG csapat német pilótája, Marco Wittmann meg tudta őrizni korábban kivívott előnyét a pilóták közötti pontversenyben, így 2014 után idén ismét elnyerte a világ legnépszerűbb túraautó-bajnokságának egyéni bajnoki címét. Bruno Spengler 2012-es és Wittmann 2014-es győzelme után ezzel a bajor gyártó a 2012-es visszatérése óta eltelt öt szezonban háromszor végzett az élen, az elnyerhető tizenöt serlegből pedig nyolcat bezsebelt. 2016-ban a BMW a gyártók közötti pontverseny második helyén végzett.



„Micsoda érzés! Hihetetlen, hogy négy év alatt másodszor is a DTM bajnoka lettem! Kivételesen nehéz szezonon vagyunk túl, de az érzés felbecsülhetetlen. A végletekig küzdöttünk, miközben egyáltalán nem volt biztos, hogy végül sikerülni fog. De sikerült! Elképesztő! Nagyon köszönöm mindenkinek a csapatban és külön-külön mindenkinek, aki kivette a részét ebből a sikerből! Edoardo Mortara előtt pedig fejet hajtok, mert egészen fantasztikus meccseket vívtunk. A teljesítményem végül elég volt ahhoz, hogy győzzek, így itt az idő, hogy végre ünnepeljünk!” – mondta Marco Wittmann a vasárnapi futam leintése után.

A szezonzáró versenyhétvégének otthont adó Hockenheimring első, szombati megmérettetésén Wittmann azonnal megszerezte a bajor gyártó sorozatbéli hetvenedik dobogós helyezését, miután Red Bull BMW M4 DTM versenyautóját a második helyen intették le a célban. A kilenc versenyhétvége tizennyolc futama alatt ez volt Wittmann hatodik dobogós helyezése. A szombati futam pole pozíciójából induló António Félix da Costa negyedikként száguldott át a célvonalon a BMW M4 DTM volánja mögött, míg Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM) a hetedik, Tom Blomqvist (Ice-Watch BMW M4 DTM) pedig a kilencedik helyen végzett. Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) a tizenegyedik, Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM) a tizenharmadik, Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) a tizennegyedik, Martin Tomczyk (BMW M Performance Parts M4 DTM) pedig a huszadik lett.

Vasárnap a negyedik helyen célba érkező Marco Wittmann mögött Timo Glock, Maxime Martin, Tom Blomqvist és Martin Tomczyk érkezett be pontszerző helyre, sorban az ötödik, a hatodik, a hetedik és a tizedik helyen. António Félix da Costa szombat után vasárnap ismét pole pozícióból rajtolt el, egy önhibáján kívül elszenvedett ütközés következtében azonban a mezőny végére esett vissza. Végül nem tudta befejezni a futamot. Augusto Farfus ugyancsak kénytelen volt feladni a szezonzáró küzdelmet. Bruno Spengler BMW Bank M4 DTM versenyautóját a tizenkettedik helyen intették le.

Vasárnapi negyedik helyezésével Marco Wittmann összesen 206 pontra növelte előnyét a pilóták közötti egyéni pontversenyben, amellyel 2014 után ismét elhódította a DTM egyéni bajnoki címét. A huszonhat esztendős német versenyző a sorozat első olyan BMW-pilótája, akit kétszer is bajnokká koronáztak, rajta kívül még Volker Strycek (1984), Eric van de Poele (1987), Roberto Ravaglia (1989) és Bruno Spengler (2012) ajándékozta meg egy-egy egyéni bajnoki címmel a bajor gyártót. A Német Túraautó Bajnokság történetében ráadásul még soha nem fordult elő korábban, hogy egy pilóta négy szezon alatt kétszer is a csúcsra ért, Marco Wittmann így minden kétséget kizáróan a DTM eddigi legsikeresebb pilótája: csupán Bernd Schneider (5) és Klaus Ludwig (3) zsebelt be több győzelmet nála. Az pedig, hogy Marco Wittmann idén ismét elnyerte a széria egyéni bajnoki címét, azt jelenti, hogy 2012-es visszatérése óta a BMW minden szezont arany serleggel zárt, az öt egyéni bajnoki címből hármat elhódított, a tizenöt elnyerhető trófeából pedig nyolcat bezsebelt.

A 2016-ban megrendezett kilenc versenyhétvége tizennyolc futamán Marco Wittmann háromszor ünnepelt futamgyőzelmet, hatszor állhatott fel a dobogóra és háromszor pole pozícióból indult. Huszonhat esztendősen és háromszázhuszonhét naposan minden idők legfiatalabb kétszeres DTM-bajnoka. Az idei év legsikeresebb BMW-istállója az összetett pontversenyben második helyen végző BMW RMG csapat lett, 290 ponttal. A gyártók közötti pontversenyben a BMW összesen 647 pontot szerzett, amellyel az idei szezon ezüstérmét hódította el.

 „A vasárnapi futam a 2016-os versenyszezon tökéletes tükörképe volt: Marco Wittmann egészen elképesztő teljesítményt nyújtott és a lehető legjobbat hozta ki a Red Bull BMW M4 DTM versenyautóból” – nyilatkozta a vasárnapi futam leintése után Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Gyorsaságával, acél idegeivel és magabiztos, következetes versenystílusával Marco teljesen megérdemelten nyerte el a 2016-os szezon bajnoki címét. Ő a széria abszolút etalonja, akire a többi versenyző is mérceként tekint. Rendkívül büszkék vagyunk a teljesítményére. Egy kivételes adottságokkal megáldott sofőr, és nagyon boldogok vagyunk, hogy a BMW családjának a tagja” – fogalmazott Jens Marquardt.

2016-ban az egyéni pontverseny második legjobb BMW-helyezettje Tom Blomqvist lett, aki 113 ponttal a hatodik helyen zárt. Maxime Martin (90) a nyolcadik, Timo Glock (84) a tizedik, Bruno Spengler (51) a tizenötödik, Augusto Farfus (44) a tizenhatodik, António Félix da Costa (43) a tizenhetedik, Martin Tomczyk (16) pedig a huszonegyedik lett. Az istállók közötti pontversenyben a BMW RMG csapat 290 ponttal a második helyen végzett, a BMW RBM csapat (203) a harmadik, a BMW MTEK csapat (95) a kilencedik, a BMW Schnitzer csapat (59) pedig a tizenegyedik lett.

A szombati futamot az Audi spanyol pilótája, Miguel Molina, a vasárnapi megmérettetést pedig az Audi olasz versenyzője, Edoardo Mortara nyerte. A Német Túraautó Bajnokság 2016-os versenyszezonjának győztes gyártója az Audi, nyertes istállója pedig az Audi Sport Abt Sportsline csapat lett.

„Büszkén mondhatjuk, hogy amióta 2012-ben visszatértünk a sorozatba, nem volt olyan szezon, amikor ne nyertünk volna legalább egy serleget. Ez egy fantasztikus rekord, amiért újfent van okunk pezsgőt bontani. A sikerből idén is mindegyik csapat minden tagja kivette a részét, én pedig ezúton is szeretném megköszönni nekik a lelkes, odaadó, tökéletes munkát!” – mondta Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER