Címkék: 2016 | BMW | DTM | Hungaroring

2016. szeptember 20. kedd, 15:02

 

A Német Túraautó Bajnokság (DTM) mezőnye a mogyoródi aszfaltcsíkonvfordul rá a 2016-os idény célegyenesére. A BMW háromszoros pole pozícióból várja az utolsó előtti versenyhétvégét.

 

Szeptember 23-25. között megkezdődik a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os versenyszezonjának hajrája: az idény tizenötödik és tizenhatodik futamának a Hungaroring 4,381 kilométer hosszú aszfaltcsíkja ad otthont, közvetlenül az október 14-16. között megrendezendő hockenheimringi szezonzáró előtt. A mogyoródi versenypályára abszolút tabella-elsőséggel érkezik a BMW, a frissen aszfaltozott vonalvezetés pedig rendkívül látványos küzdelmeket ígér.



Azután, hogy a nürburgringi versenyhétvége szombati megmérettetésén megszerezte idei harmadik futamgyőzelmét, Marco Wittmann összesen 170 ponttal vezeti a pilóták közötti pontversenyt, 33 ponttal az Audi olasz versenyzője, Edoardo Mortara előtt. Négy futammal az idény vége előtt Marco Wittmann és Timo Glock csapata, a BMW RMG istálló áll a csapatok közötti pontverseny élén, összesen 228 ponttal. A gyártók közötti pontversenyt a BMW jelenleg összesen 521 ponttal vezeti.

A Hungaroring idén mindössze harmadik alkalommal fogadja a Német Túraautó Bajnokság mezőnyét. Legelőször 1988-ban rendezték itt az akkori szezon két futamát, amelyen a hétvége legeredményesebb BMW-pilótájaként a német Markus Oestreich mindkétszer negyedik helyre hozta be a BMW M3 (E30) versenyautót. A mogyoródi versenypálya ezt követően csupán huszonhat évvel később, 2014-ben adott ismét otthont a DTM futamának, a BMW M4 DTM fiatal német pilótája, Marco Wittmann pedig rajt-cél győzelmet aratott a 41 körös megmérettetésen. A hungaroringi trófea nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy Marco Wittmannt ezután 2014-ben a sorozat bajnokává koronázták. A 2014-es mogyoródi futam harmadik helyezettje és második legeredményesebb BMW-pilótája a kanadai Bruno Spengler lett.

Magyarországon Martin Tomczyk 100-as rajtszámot viselő BMW M Performance Parts M4 DTM versenyautója ismét ünnepi öltözéket visel majd, hogy a centenáriumi rajtszám mellett ezzel is emléket állítson a BMW Group századik évfordulójának. A nyolc BMW-pilóta közül ketten ráadásul idén már hosszabb ideig is vendégeskedtek a Hungaroringen, a BMW Magyarország ugyanis a mogyoródi aszfaltcsíkon szervezte meg a vadonatúj BMW M2 Coupé két héten át tartó nemzetközi sajtóbemutatóját, amelyen Tom Blomqvist és António Félix da Costa testközelből mutatta be a média képviselőinek a kétajtós sportautó lélegzetelállító kvalitásait.

A pilóták bemutatójáról a BMW 360°-os fedélzeti videókat is készített, amelyek a BMW Motorsport hivatalos YouTube-csatornáján, az alábbi hivatkozásokon tekinthetők meg (360°-os videók lejátszására alkalmas kereső segítségével):

Tom Blomqvist:


António Félix da Costa:


A BMW Motorsport igazgatójának, DTM-csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a Német Túraautó Bajnokság 2016-os szezonjának hungaroringi versenyhétvégéje előtt


Jens Marquardt (a BMW Motorsport igazgatója):
„A DTM 2016-os versenyszezonja a végéhez közeledik, a Hungaroring az idény utolsó előtti versenyhétvégéjének ad otthont – itt az idő tehát, hogy egy kicsit összefoglaljuk az eddigieket. Kivételesen ritkán adatik meg a DTM történetében, hogy egy szezon annyira kiegyensúlyozott és egyenletes legyen, mint amennyire az idei. Az idény előtt bevezetett szabályváltoztatások mindenkire egyformán és ugyanúgy hatottak, a legutóbbi, tizennegyedik futam pedig tökéletes tükörképe mindannak, amit az egész idény során láttunk: az időeredmények közötti különbségek kisebbek, mint valaha, hiszen mindössze nyolctized másodperc választotta el az elsőt az utolsótól. Más sorozatokban az első és a második helyezett között ennyi a különbség, nem az egész mezőny között. A futam előtti időmérő legjobb pozícióiban mindhárom gyártó képviseltette magát, ahogyan a végtelenül izgalmas megmérettetéseken is. És pontosan ez az, amire a motorsport-rajongók vágynak! S tekintve, hogy ennyire kiélezett a mezőny, a pilóták közötti pontversenyt az nyeri majd meg, aki a legkiegyensúlyozottabb a mezőnyben. A csapatok és a gyártók közötti pontversenyben az alkalmazkodáson, a tökéletes összhangon és a gyors helyzetfelismerésen van a hangsúly. Kiváló munkát végeztünk e téren, ezért állunk mindhárom tabellán az élen. A legfontosabb, hogy továbbra is maximálisan koncentráljunk és a legjobbat hozzuk ki a hátralévő két hétvégéből. Két évvel ezelőtt nagyszerű győzelmet arattunk a Hungaroringen, és mint ilyen, rendkívül eltökélten érkezünk Magyarországra.”

Stefan Reinhold (a BMW RMG csapat főnöke):
„A legutóbbi sikeres hétvége után bízom benne, hogy a Hungaroringre is magunkkal tudjuk hozni a Nürburgringen mutatott lendületet. 2014-ben mindkét versenyzőnk megmutatta, hogy imádja a mogyoródi aszfaltcsíkot: mindketten az első sorból rajtoltak el, Marco pedig a győzelmet is bezsebelte. Ez lesz a szezon utolsó előtti versenyhétvégéje. Koncentrálnunk kell és olyan jól felkészíteni az autókat, amennyire csak lehetséges. A szezon végén mindenki ünnepelni szeretne.”

Ernest Knoors (a BMW MTEK csapat főnöke):
„Van mire építkeznünk a nürburgringi versenyhétvége után, kiváltképp a vasárnapi időmérő eredménye sikerült hibátlanul. Jó irányba haladunk, és a Hungaroring elvben nagyon is fekszik a BMW M4 DTM-nek. 2014-ben Marco Wittmann futamgyőzelmet ünnepelt itt, Bruno Spengler pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel. Mindkettő jó ómen, hogy sikeres versenyhétvége előtt állunk. Az új aszfaltborítás azonban még megkavarhatja a kártyákat.”

Bart Mampaey (a BMW RBM csapat főnöke):
„Az idei szezon során már hat dobogós helyezést értünk el és mindkét pilótánk előkelő helyen áll a pilóták közötti pontversenyben. Hiszem, hogy Magyarországon is újabb értékes pontokat szerzünk majd. Ha sikerül a Hungaroringen is olyan jól összpontosítanunk, mint a Nürburgringen, akkor jó esélyünk van jó eredményt elérni. A 2014-es futam egy életre szóló élmény volt, így az egész csapat nagyon várja már, hogy visszatérjünk.”

Charly Lamm (a BMW Schnitzer csapat főnöke):
„Egymást érik a DTM versenyhétvégéi és az ördög soha nem alszik. Ez a kéthetes periódus azonban jót tesz nekünk: igaz, hogy a szűkös határidők miatt rendkívül feszített a munka, de mindvégig dolgozik bennünk az adrenalin. A nürburgringi szereplés nem úgy sikerült, ahogy vártuk, de ennek ellenére motiváltan érkezünk Magyarországra. Nagyon fontos lenne, hogy ismét megérezzük a siker ízét. Remélem, a Hungaroringen ez összejön.”

Marco Wittmann (a BMW RMG csapat német pilótája és a sorozat 2014-es bajnoka, 11-es rajtszám):
„Egy év kihagyás után nagyszerű érzés visszatérni a Hungaroringre, hiszen nagyon kedves emlékeim vannak 2014-ből. Nagyon sikeres hétvége volt, a pole pozíciót sikerült győzelemre váltanom. Idén is jó lenne egy hasonló eredmény. Az is igaz ugyanakkor, hogy rendkívül sok minden változott a pályán azóta, a felület is teljesen új. Minden pilóta számára érdekes kihívás lesz.”

Timo Glock (a BMW RMG csapat német pilótája, 16-os rajtszám):
„Magyarország mindig kiemelkedő helyszín a versenynaptáramban, hiszen a múltban mindig nagyszerű sikereket értem el itt. A Forma-1-ben például a Hungaroringen szereztem meg első dobogós helyezésemet, 2014-ben pedig a DTM-ben is nagyon jó eredményt mentünk. Izgatottan várom, hogy milyen lett az új aszfalt és nagyszerű érzés lesz ismét pályára gurulni a több tízezer motorsport-rajongó előtt. A magyar közönség mindig fantasztikus támogatást ad nekem.”

Bruno Spengler (a BMW MTEK csapat kanadai pilótája, 7-es rajtszám):
„Kellemes emlékeket őrzök Magyarországról. Két évvel ezelőtt egy nagyon jó futamot mentem itt és végül a dobogó harmadik fokára állhattam fel. Jól ismerem a pályát, hiszen korábban már több együlésessel is versenyeztem a Hungaroringen. Egy ízig-vérig technikás pálya, megannyi különféle kanyarral és ráfordítóval. Az egyetlen ismeretlen rész az új aszfalt. De történjék bármi, a magyarországi motorsport-rajongók megőrülnek értünk.”

Augusto Farfus (a BMW MTEK csapat brazil pilótája, 18-as rajtszám):
„Budapest az egyik legszebb európai város, elképesztő történelmi sajátosságokkal. A Hungaroring pedig egy különleges aszfaltcsík, amit személy szerint nagyon szeretek. Mindig gyors voltam itt és egy jó eredmény ezúttal is kiváló előzetes lenne a szezonzáró előtt. A pálya teljes egészét újraaszfaltozták, ahogyan néhány hónappal ezelőtt Spielbergben is, és az akkor a javunkra vált.”

Tom Blomqvist (a BMW RBM csapat brit pilótája, 31-es rajtszám):
„Jóllehet, a DTM-ben még soha nem versenyeztem a Hungaroringen, de nagyon jól ismerem a pályát és 2014-ben még a Forma-3 futamot is megnyertem itt. Imádom a Hungaroringet, a kedvenc vonalvezetésű pályáim egyike. Nagyon várom már, hogy az Ice-Watch BMW M4 DTM volánja mögött is megízleljem! Bízunk benne, hogy tovább folytatódik a jó teljesítményünk.”

Maxime Martin (a BMW RBM csapat belga pilótája, 36-os rajtszám):
„A Hungaroring egy nagyszerű pálya, ahol két évvel ezelőtt nagyon jó eredményt értünk el. Úgy vélem, ez idén is össze fog jönni. A DTM-ben azonban nincs két egyforma hétvége, a mostani ráadásul számomra egy különleges futam lesz, hiszen most versenyzek majd először apaként. A fiam múlt heti születése elképesztő többlet-energiát adott, úgyhogy kellően feltüzelve érkezem Magyarországra.”

António Félix da Costa (a BMW Schnitzer csapat portugál pilótája, 13-as rajtszám):
„Magyarország egy kiváló helyszín. A DTM-mel egyszer versenyeztem a Hungaroringen és első sorozatbéli pontjaimat is itt hódítottam el. Kellemes emlékekkel érkezem vissza és nagyon várom már az újabb futamot. Az az érzésem, hogy a pálya ezúttal is nagyon fekszik majd nekünk, az új aszfalt miatt pedig kiváló lesz a tapadás. A magyarországi rajongók ráadásul fantasztikusak!”

Martin Tomczyk (a BMW Schnitzer csapat német pilótája, 100-as rajtszám):
„Nagyon várom már a mogyoródi megmérettetést. A pályát teljes mértékben újraaszfaltozták, ami a legjobb beállítások megtalálásakor és a pilóták között is új kihívást jelent majd. A két évvel ezelőtt megszerzett tapasztalatok most kevésbé relevánsak. Akkor nagyon jól szerepeltünk a Hungaroringen, és ez jó okot ad nekünk arra, hogy optimistán tekintsünk a hétvége elé. A mogyoródi versenypálya egy nagyszerű aszfaltcsík, a rajongók pedig egyszerűen fantasztikusak. Mindent egybevetve úgy hiszem, hogy egy kiváló versenyhétvége előtt állunk.”


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER