Címkék: BMW | DTM | Moszkva

2015. augusztus 27. csütörtök, 09:19

 

Négy hetes nyári szünet után tér vissza e hétvégén a versenypályára a Német Túraautó Bajnokság (DTM). Az augusztus 28-30. között megrendezett hatodik versenyhétvégének a Moszkva külvárosában található „Moscow Raceway” aszfaltcsík ad otthont. Az oroszországi megmérettetés a versenysorozat idei szezonjának sorozatban harmadik, egyúttal utolsó Németországon kívüli állomása lesz, amellyel a hollandiai Zandvoort és az osztrák Spielberg után véget ér a DTM európai turnéja.

Miként tavaly, úgy idén is a Moszkva külvárosában fekvő, 3,931 kilométer hosszú versenypályán rendezik meg a széria ezúttal tizenegyedik és tizenkettedik futamát. Az orosz főváros északnyugati részén található ultramodern létesítmény a gyors és lassú kanyarok, valamint a hosszan elnyújtott, tempós egyenesek elképesztő kombinációját nyújtja. A „Moscow Raceway” 2013-ban tűnt fel először a Német Túraautó Bajnokság versenynaptárában, az akkor még csupán 2,555 kilométer hosszú aszfaltcsíkon pedig Augusto Farfus (brazil) harmadikként száguldott át a kockás zászló alatt a BMW M3 DTM versenyautóval, megszerezve ezzel a BMW Motorsport első oroszországi dobogós helyezését. Amikor a DTM tavaly júliusban visszatért Moszkvába, a látványos futam Maxime Martin (belga) első futamgyőzelmét hozta. Mi több, a második helyen Bruno Spengler (kanadai) végzett a BMW M4 DTM versenyautóval, amellyel a BMW megünnepelhette a sorozatban aratott tizenhatodik kettős győzelmét. 2014-es futamgyőzelmével Maxime Martin motorsporttörténelmet írt, hiszen ő lett az első belga pilóta, aki győzelmet aratott a DTM-ben. Eme trófea jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy a 2014-es szezon végén Martint „Az év DTM-újoncának” is megválasszák.



A BMW Motorsport három pilótája számára kissé később kezdődött meg az idei nyári szünet: Augusto Farfus, az újonc Tom Blomqvist (brit) és a jelenlegi DTM-világbajnok, Marco Wittmann (német) két napon át tartó átfogó tesztet végzett az osztrák Red Bull Ringen a spielbergi versenyhétvége után, amikor is a pilóták és a mérnökök a BMW M4 DTM versenyautó beállításainak finomhangolására fektették a hangsúlyt.

A BMW Motorsport ezen felül elfogadta a Német Motorsport Egyesület vizsgáló bizottságának Tom Blomqvist korábbi, norisringi diszkvalifikációját kimondó döntését, és nem kíván fellebbezni ellene.

A BMW Motorsport igazgatójának nyilatkozata a Német Túraautó Bajnokság idei szezonjának hatodik, moszkvai versenyhétvégéje előtt
Jens Marquardt (a BMW Motorsport igazgatója):
„Kihasználtuk a hosszú nyári szünetet és részletekbe menően elemeztük a DTM idei szezonjának első felét. A Zandvoort-ben aratott hétszeres, majd ötszörös győzelmek ellenére ez a szezon nem úgy alakul számunkra, ahogyan azt elterveztük. Nem titok: riválisainkhoz képest nem tartunk ott, ahol tartanunk kellene, hiszen nem egy futamon győzelmet kellett volna ünnepelnünk. Amióta visszatértünk a versenysorozatba, a lehetséges kilenc címből hatot megnyertünk, most azonban egy átmeneti hullámvölgybe érkeztünk. Idén a DTM minden korábbinál keményebb mezőnyt vonultat fel, az egyik versenyről a másikra pedig csak a legapróbb tényezők választják el a futamgyőzelmet és a dobogós helyezéseket valamelyik hátsó pozíciótól. Mindazonáltal, egyik legnagyobb erősségünk, hogy a nehéz helyzetekben is nyugodtak tudunk maradni és képesek vagyunk a munkára koncentrálni. A spielbergi versenyhétvége utáni átfogó teszten újabb lépést tettünk a BMW M4 DTM finomhangolása terén, a moszkvai futamokon pedig majd meglátjuk, hogy mindez élesben is meghozza-e a gyümölcsét. A csapatszellem kiváló, amire nagy szükségünk van ahhoz, hogy kihozzuk a lehetőségeinkből a legjobbat és olyan eredményeket érjünk el, amelyek megilletnek minket.”


A moszkvai versenypálya paraméterei
Hossza: 3,931 kilométer
2014-es DTM-győztese: Maxime Martin, BMW
2014-es DTM-pole ideje: 1:28,619 perc (Maxime Martin, BMW)
A legjobb BMW 2014-ben: Maxime Martin, 1. hely
DTM-bemutatkozása: 2013
BMW győzelmek száma: 1
BMW pole pozíciók száma: 1
BMW leggyorsabb körök száma: 0
BMW dobogós helyezések száma: 3

A pilóták közötti pontverseny állása
1. Mattias Ekström (111 pont), 2. Edoardo Mortara (98), 3. Pascal Wehrlein (94), 4. Jamie Green (81), 5. Gary Paffett (61), 6. Robert Wickens (57), 7. Christian Vietoris (54), 8. Bruno Spengler (52), 9. Marco Wittmann (51), 10. António Félix da Costa (44), 11. Augusto Farfus (43), 12. Mike Rockenfeller (41), 13. Paul di Resta (40), 14. Maxime Martin (32), 15. Miguel Molina (27), 16. Timo Glock (25), 17. Nico Müller (22), 18. Martin Tomczyk (20), 19. Timo Scheider (16), 20. Daniel Juncadella (14), 21. Lucas Auer (10), 22. Maximilian Götz (6), 23. Tom Blomqvist (6), 24. Adrien Tambay (3)

A csapatok közötti pontverseny állása
1. gooix/Original-Teile Mercedes-AMG (150 pont), 2. Audi Sport Team Abt Sportsline (138), 3. Audi Sport Team Rosberg (103), 4. Audi Sport Team Abt (101), 5. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG (97), 6. BMW Team RMG (83), 7. BMW Team MTEK (77), 8. EURONICS/BWT Mercedes-AMG (71), 9. BMW Team Schnitzer (64), 10. Audi Sport Team Phoenix (67), 11. BMW Team RBM (49), 12. PETRONAS Mercedes-AMG (20)

A gyártók közötti pontverseny állása
1. Audi (399 pont), 2. Mercedes-Benz (338), 3. BMW (248)

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER