Címkék: BMW | DTM

2015. július 31. péntek, 08:44

 

A BMW csapatai az elmúlt két évben sporttörténelmet írtak Stájerország 4,326 kilométer hosszú aszfaltcsíkján: a 2013-as tripla győzelmet a Német Túraautó Bajnokság (DTM) tavalyi szezonjában négyszeres BMW-diadal követte, amelyre ezt megelőzően 22 éven keresztül nem volt példa. A 2014-es osztrák futam dobogójára a győztes Marco Wittmann mellé Augusto Farfus és Timo Glock állhatott fel, akiket az a Martin Tomczyk követett a célban, aki most szombaton ünnepli 150. DTM-versenyét.

Spielberg versenypályáját a klasszikus elemek modern kori értelmezése övezi. Az aszfaltcsík 1969 óta különféle versenysorozatok futamainak ad otthont, az egykoron „Österreichring” névre hallgató pályán pedig már a megnyitását követő évben megrendezték az első Forma-1 futamot. Mai vonalvezetését a német versenypálya-mérnök, Hermann Tilke álmodta meg. A Német Túraautó Bajnokság már 2001 és 2003 között is beköszönt az akkoriban „A1 Ring” nevet viselő versenypályára, majd 2011-ben tért újból vissza Spielbergbe. A „Red Bull Ring” nézői pedig valósággal megőrülnek a motorsportokért: a DTM tavalyi felvonására itt nem kevesebb, mint 47 500 rajongó volt kíváncsi élőben.



A BMW négy DTM-pilótája a Zandvoort-i és a spielbergi megmérettetések között is volán mögé ült, múlt hétvégén rendezték meg ugyanis a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán az idei 24-órás megbízhatósági versenyt, ahol Timo Glock, Bruno Spengler és Alessandro Zanardi most először egyazon versenyautóval álltak rajthoz. A BMW Motorsport tervezőmérnökei egy sor járműtechnológiai innováció alkalmazásával felkészítették a BMW Z4 GT3 versenyautót, hogy a lábbal vezető Glock és Spengler megoszthassa a pilótafülkét a láb nélkül vezető olasz pilótával. A mérnöki bravúrsorozat ellenére a trió versenyének egy technikai meghibásodás vetett véget a futam 24. órájában, miközben az Augusto Farfus, Maxime Martin és Dirk Werner alkotta hármas az élről volt kénytelen feladni a versenyt. A BMW Motorsportnak mindezek ellenére volt oka az ünneplésre az ardenneki megmérettetés után: a Lucas Luhr, Markus Palttala és Nick Catsburg alkotta trió a belgiumi 24-órás verseny abszolút 22. helyezését szerezte meg a BMW Sports Trophy Marc VDS csapat színeiben induló BMW Z4 GT3 versenyautóval.



A BMW Motorsport igazgatójának, DTM-csapatfőnökeinek és DTM-pilótáinak nyilatkozatai a Német Túraautó Bajnokság idei szezonjának ötödik, spielbergi versenyhétvégéje előtt

Jens Marquardt (a BMW Motorsport igazgatója):
„A Zandvoort-i sikeres versenyhétvége után optimistán és eltökélten nézünk a spielbergi DTM-futamok elébe. A legutóbbi elképesztő eredmények ellenére azonban továbbra is realisták vagyunk: a dolgok változhatnak Ausztriában, hiszen az ellenfeleink rendkívül erősek. Mindazonáltal optimistán tekintünk a Red Bull Ring két következő versenyére: az elmúlt években rendszerint nagy sikereket értünk el itt, és a szezon elejétől rengeteg erőfeszítést fektettünk abba, hogy tovább növeljük csapataink és versenyautóink teljesítményét. Remélem, tovább folytathatjuk azt a pozitív tendenciát, amit az előző versenyeken produkáltunk.”

Stefan Reinhold (a BMW RMG csapat főnöke):
„Fantasztikus érzés volt mindkét pilótánkkal dobogóra állni a Zandvoort-i szombati futam után. Erre a sikerre már nagy szüksége volt a csapatnak azután, hogy mennyire nehezen kezdtük a szezont, és roppant elszántan utazunk Spielbergbe is. Tavaly nyerni tudtunk itt. Ha minden jól alakul, úgy hiszem, idén ismét a legjobb pontokért harcolhatunk a Red Bull Ringen. Csak a feladatra kell koncentrálnunk, és meg kell próbálnunk hiba nélkül teljesíteni a hétvégét. A szezon még messze nem ért véget.”

Charly Lamm (a BMW Schnitzer csapat főnöke):
„Spielberg versenypályája a csapatközpontunk szomszédságában fekszik, így mondhatjuk, hogy hazai környezetben versenyzünk a hétvégén. A pálya fantasztikus, rengeteg nagyszerű emléket őrzök róla. Célunk, hogy a Zandvoort-i lendületet Spielbergbe is átvigyük, miközben nem szabad megfeledkeznünk róla, hogy az Északi-tengernél valamivel könnyebb autókkal versenyeztünk, mint az ellenfeleink. Spielbergben ez már másképp lesz. A Zandvoort-i siker azonban hatalmas lökést adott nekünk – és arra törekszünk, hogy ezt ki is használjuk Spielbergben.”

Bart Mampaey (a BMW RBM csapat főnöke):
„Augusto Farfus pole pozíciójával, Zandvoort-i negyedik, majd második helyezésével, valamint Tom Blomqvist első DTM-pontjaival a csapat végre megkapta jól megérdemelt jutalmát, amiért a szezon kezdete óta mindenki keményen dolgozott. Spielberg az a pálya, ahol versenyautóink mindig is jól teljesítettek, ugyanakkor várjuk meg, hogy idén miként alakulnak az erőviszonyok Ausztriában.”

Ernest Knoors (a BMW MTEK csapat főnöke):
„Sikeres hétvégét zártunk Zandvoort-ban, most azonban előre, Spielberg felé tekintünk. Mindig is jó eredményeket értünk el itt, 2013-ban is itt ünnepeltük első két dobogós helyezésünket. A Red Bull Ring egy nagy sebességű aszfaltcsík, amit imádnak a versenyzők, ez pedig rengeteg akciót ígér. Izgatottan várjuk a hétvégét, egyúttal reméljük, hogy építkezhetünk majd az elmúlt két versenyhétvége sikereire.”

Marco Wittmann (a BMW RMG csapat pilótája, német, 1-es rajtszám):
„Csodálatos emlékeim vannak Spielbergből. Az elmúlt két DTM-versenyen első és második lettem itt, amit nehéz felülmúlni. Néhány héttel ezelőtt Forma-1 teszteket végeztem a Red Bull Ringen, így már nagyon várom a versenyhétvégét. Természetesen remélem, hogy idén újfent sikeresek leszünk Spielbergben.”

Maxime Martin (a BMW RMG csapat pilótája, belga, 36-os rajtszám):
„Spielberg merőben más pálya, mint a Zandvoort-i. Tavaly nagyon erősek voltunk itt, de ki kell várnunk, hogy vajon mit hoz majd az idei szezon. Rengeteg tényező van, ami meghatározza a teljesítményünket és a végeredményt, a legfőbb mégis persze maga a versenyautó. Úgy érzem, megfelelő csomaggal gurulunk majd fel a spielbergi rajtrácsra, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a futamok leintése után ismét dobogóra állhassunk.”

Martin Tomczyk (a BMW Schnitzer csapat pilótája, német, 77-es rajtszám):
„A Red Bull Ring egy szenzációs versenypálya, gyönyörű környezetben. Fantasztikus emelkedő és lejtő szakaszai vannak, gyors, hosszan elnyújtott ívekkel és hosszú egyenesekkel, ahol lehet előzni. Kimondottan várom a hétvégi futamokat, hiszen 2011-ben rögtön elsőre nyerni tudtam Spielbergben, azóta pedig rendre az élbolyban autózom itt. Remélem, az idei versenyhétvége hasonlóan jó eredményeket tartogat számomra.”

António Félix da Costa (a BMW Schnitzer csapat pilótája, portugál, 13-as rajtszám):
„Spielberg a Red Bull hazai pályája, a bika pedig benne van az autómban. Ismét a legjobb formámat fogom nyújtani Ausztriában, Zandvoort-i első DTM-győzelmem után pedig rendkívül eltökélt vagyok. Imádom a Red Bull Ring nagy sebességű szakaszait, ahogy minden autóversenyző imádja. Egyszóval a pálya eléggé fekszik nekünk.”

Augusto Farfus (a BMW RBM csapat pilótája, brazil, 18-as rajtszám):
„Zandvoort-ban minden a lehető legjobban alakult számunkra, azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy az ellenfelek autói plusz súlyokat cipeltek. A végeredmény és a megszerzett pontok mindazonáltal extra motivációt és pozitív csapatszellemet jelentenek, amikkel most Spielberg felé vesszük az irányt. A BMW M4 DTM szeretni fogja ezt a pályát. Nagyon várom már a hétvégét, mert úgy gondolom, jó esélyünk van a legjobb helyeken végezni.”

Tom Blomqvist (a BMW RBM csapat pilótája, brit, 31-es rajtszám):
„A fantasztikus Zandvoort-i eredmények után optimistán nézek a spielbergi hétvége elé. A Hollandiában elért sikerek újabb lendületet adtak nekünk a DTM következő versenyhétvégéjére. A Red Bull Ring az egyik kedvenc versenypályám, ahol a BMW mindig jól szerepelt. Remélem, idén sem törjük meg ezt a szép szokást és ismét jó eredményeket érünk majd el itt.”

Bruno Spengler (a BMW MTEK csapat pilótája, kanadai, 7-es rajtszám):
„Jól alakulnak mostanában a dolgaink, és ez örömmel tölt el. Spielberg rögtön a belgiumi 24-órás után jön, szenzációs vonalvezetéssel, gyönyörű környezetben, rendkívüli hangulatban. Az osztrák rajongók igazi motorsport-őrültek! Teljesítmény szempontjából azonban meg kell várnunk, mit hoz a hétvége. Plusz súlyokat cipelünk majd, miközben a konkurens versenyautók könnyebbek lesznek, és ez azt jelenti, hogy valamivel nehezebb dolgunk lesz. Ne bocsátkozzunk spekulációkba. Kihozzunk magunkból a legtöbbet, és megpróbáljuk tovább írni a sikertörténetet.”

Timo Glock (a BMW MTEK csapat pilótája, német, 16-os rajtszám):
„Az előző spielbergi futamok kétségkívül jól alakultak számomra, már kétszer is dobogós helyen végeztem itt. Ezt a pályát nagyon érzik majd a BMW M4 DTM versenyautók. Természetesen nem lesz könnyű olyan sikert produkálni, mint az előző versenyhétvégén, már csak azért sem, mert plusz súlyokat kapunk a versenyre, miközben a többiek könnyítést élveznek. Vagyis új lapokat osztanak nekünk. Ettől függetlenül nagyon várom már a Red Bull Ringen töltött hétvégét. A hangulat ott egyszerűen fantasztikus.”


A spielbergi versenypálya paraméterei
Hossza: 4,326 kilométer
2014-es DTM-győztese: Marco Wittmann, BMW
2014-es DTM-pole ideje: 1:25,175 perc (Robert Wickens, Mercedes)
A legjobb BMW 2014-ben: Marco Wittmann, 1. hely
DTM-bemutatkozása: 2011
BMW győzelmek száma: 2
BMW pole pozíciók száma: 1
BMW leggyorsabb körök száma: 1
BMW dobogós helyezések száma: 7

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER