2013. október 01. kedd, 04:31

 

A Toyota Racing kemény csatát vívott a Circuit of the Americas pályán megrendezett Hatórás Versenyen, s végül második helyezést szerzett a FIA Hosszútávú Világbajnokság ötödik fordulóján.

toyota-ts030

A 8. rajtszámmal futó TS030 Hybrid immár harmadik alkalommal végzett dobogós helyen a szezon során; Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Stéphane Sarrazin végig látványosan küzdöttek a mezőny élvonalában. A hatalmas forróságban lezajlott hatórás verseny végén a 8. rajtszámú autó mindössze 23,617 másodperccel később ért célba, mint a futam győztese.

toyota-hybrid-hosszutavu


Sébastien a harmadik helyről rajtolt. A start után szinte azonnal megjelent a pályán a safety car, és a mezőny 15 percen át mögötte autózott. Az újraindítás után Sébastien a második helyre lépett előre. Ekkor vette kezdetét a szoros küzdelem az 1. rajtszámú Audival, s a két autó fej-fej mellett küzdött az első kiállásig.

Az 1. rajtszámú gép hibája miatt Sébastien előtt felszabadult a pálya, s ettől kezdve a 2. rajtszámú Audival kellett hosszasan csatáznia; ehhez mindkét küzdő fél más stratégiát választott.

A TS030 Hybrid  két versenyszakaszon át is kiválóan teljesített ugyanazzal a gumigarnitúrával. Ennek – és a gyorsan végrehajtott kiállásoknak – köszönhetően a 8. rajtszámú autónak kevesebb időt kellett eltöltenie a boxutcában.

Ez érezhető segítséget jelentett Stéphane számára, amikor a versenytáv harmadánál átvette Sébastien helyét, és újra az élre állt, majd pedig még a féltávon túl is az első-második helyen autózva küzdött a győzelemért.

Ebben az állásban vette át a volánt egy szakasz erejéig Anthony – akinek éppen e nap reggelén született meg második gyermeke, egy kislány –, majd pedig átadta a 8. rajtszámú gépet Sébastiennek.

Sébastiennek komoly iramot kellett diktálnia, és nem is okozott csalódást, hiszen az extrém forróság ellenére sorozatban futotta a leggyorsabb köridőket. Sébastien hősies erőfeszítését követően Stéphane vette át az autót a rövid befejező szakasz idejére, és másodikként száguldott át a célvonalon.

A Hatórás Verseny következő fordulója október 20-án lesz a Toyota Racing csapat hazai terepén, a Fuji versenypályán, ahol a csapat két autóval áll rajthoz: Alex Wurz, Nicolas Lapierre és Kazuki Nakajima a 7. rajtszámú versenyautó volánja mögött térnek vissza a versenysorozatba.

Toyota TS030 Hybrid (Anthony Davidson, Sébastien Buemi, Stéphane Sarrazin)
Verseny: 2. helyezés, 187 kör (+23,617 másodperc), 7 kiállás. Leggyorsabb köridő: 1 perc 48,745 másodperc

hosszutavu-verseny-eredmeny


Anthony Davidson:
„Ez a futam mindannyiunk számára jól sikerült. Nem számítottunk arra, hogy ennyire megszoríthatjuk az Audikat, úgyhogy büszkék lehetünk magunkra. Meglehetősen merész stratégiát követtünk azzal, hogy két versenyszakaszt is lefutottunk ugyanazokkal a gumikkal, de bevált az elképzelésünk. Én csak egy szakaszt autóztam, hiszen ez a pálya még ismeretlen volt számomra. Kezdetben nehéz is volt tartanom az iramot, de ez várható is volt, hiszen még az időmérő edzésen sem vettem részt, sőt pénteken sem edzettünk. De így is felemelő érzés volt a győzelemért küzdeni – még akkor is, ha végül nem is úgy sikerült ez a hétvége, ahogy reméltük.”

Sébastien Buemi:
„A futam végéig olyan keményen harcoltunk, amennyire csak tudtunk; nagyon komoly küzdelem volt. Az első körben még hiányzott belőlünk egy csipetnyi lendület, de a stratégiánk jó volt, s így esélyünk nyílt a győzelemre. A hibrid rásegítéssel az autó remekül gyorsult, s ennek köszönhetően már a verseny elején sikerült feljönnöm a második helyre, ami mindvégig ösztönzőleg hatott ránk. Élveztem az Audival vívott csatát, és megéltünk jó néhány izgalmas pillanatot. Mindent beleadtunk, ezért aztán tényleg remek érzés volt felállni a dobogó második fokára – bár kissé csalódott vagyunk, hogy nem lettünk elsők, pedig a győzelem csak karnyújtásnyira volt. A következő futamon megpróbálunk még jobb teljesítményt nyújtani.”

Stéphane Sarrazin: „Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy újra dobogós helyen végeztünk. Az első szakasz után – amikor az Audival ellentétben nekünk nem kellett abroncsot cserélnünk – már tudtuk, hogy esélyünk nyílt a győzelemre. Az autó remek volt, a gumik kitartottak, így hát keményen nyomhattuk a gázt a második szakasz végéig. A tempónkon még lehetett volna javítani, de a stratégiánk kiválónak bizonyult. Mindenki remek munkát végzett, különösen Sébastien, aki a hőség ellenére is rengeteg időt töltött a volán mögött. Nem volt könnyű dolga, de végig kitartott. Már nagyon várom a futamot a Fuji pályán, ahol a mostaninál eggyel jobb helyezést akarunk elérni.”

Yoshiaki Kinoshita, a csapat elnöke:
„Ez aztán tényleg izgalmas verseny volt: az utolsó kiállásig senki sem tudta volna megmondani, ki lesz a győztes. Az autónk jól teljesített, és – különösen az első három órában – nagyon kiegyensúlyozott volt. Apró kellemetlenséget jelentett, hogy ezen a pályán csak négy olyan zóna volt, ahol a hibrid hajtást hasznosíthattuk, míg Brazíliában öt ilyen pályaszakasz található. Ez kicsit korlátozott minket, hiszen az egyik erősségünk éppen a hibrid rásegítés. Ma tapasztalhattuk meg először versenykörülmények között a nagy leszorító erőt szolgáló beállítások eredményességét, és örülök, hogy sikerült közelebb kerülni a célunkhoz. Szeretnék kiemelt köszönetet mondani versenyzőinknek, hiszen a dupla versenyszakaszok igen megerőltetőek voltak számukra – különösen Sébastien számára, aki két ilyen szakaszt is teljesített.”

toyota-hybrid-endurance


A Toyota Racing a FIA Hosszútávú Világbajnokságán:
A Toyota először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein, beleértve számos Le Mans-i 24 órás futamot is. A Toyota összesen 15 alkalommal állt rajthoz a Le Mans-i viadalon, és négyszer végzett második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013). 2012-ben a márka a Toyota Racing csapattal tért vissza a hosszú távú versenyek világába, ahol első hibrid LMP1-es gépével, a TS030 Hybrid versenyautóval állt rajthoz. Bemutatkozása után az autó már az első szezonban három futamgyőzelmet szerzett pole pozícióból. A 2013-ra megváltoztatott karosszériát a Toyota Motorsport GmbH (TMG) tervezte és építette a versenycsapat központjában. A TMG volt a központja a Toyota World Rally- és Formula 1-es tevékenységének is, és itt fejlesztették a TS020 (GT-One) Le Mans-i versenyautót is 1998-99-ben. A TMG immár a Toyotán kívül más megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER