Nagyon izgalmas és mozgalmas rendezvénnyel várta a Renault a WSR azaz a World Series by Renault versenynapra kilátogatókat. Ugyanis a változatos versenyek között érdekes és különleges bemutatókkal szórakoztatta a közönséget. Szinte nem voltak üresjáratok. A pálya mellett pedig kiállítások sokasága várta az érdeklődőket. Azonban még mindig tartogattak további meglepetéseket a rendezők; szimulátorok várták akik ki akarták próbálni vezetési tudásukat versenypályán, a kicsiket Kreszpálya, állat-, és emberszeretőket pedig vakvezető-, és mentőkutyák várták.
A hétvégén rendezték meg a WSR, World Series by Renault Hungaroring-i futamát szeptember 13-15 között. Pénteken tesztek és qualifikációk zajlottak. Szombaton az Eurocup formula Renault 2.0, Eurocap Megane Trophy, Formula Renault 3.5 series versenyek mellett az European Le Mans series 3 órás verseny gazdagította a napot. A futamok között Infiniti Red Bull Racing F1 Show, Renault Sport Show és Renault Classic Show szórakoztatta a nézőket.
Vasárnap ugyanúgy a második versenyek között is megjelentek ezek a szórakoztató, látványos show-k, kiegészítve a Renault legnagyobb járműveivel a kamionokkal is. Az ingyenesen látogatható versenynapokon a látogatók szabadon bejárhatták a Paddockot.
Classic bemutatót Jean Ragnotti 1945-ben született rallyversenyző turbózta mégjobban fel, aki 68 évesen ma is egy vérbeli autós fenegyerek módjára forgatta a régi autóját és tüzelte a közönséget.
A Renault Sport Show igazi autós tánccal, kézifékes megfordításokkal, gumifüstölésekkel és egyéb autósrevü látványelemekkel emelte a hangulatot.
Majd berobbant 300 km/h-val a célegyenesbe a Redbull Infinti F1-es autója, pontosabban a célegyenesben körülbelül ezt a sebességet érte el.
Lányok; a Renault lányai egyszerűen gyönyörűek voltak, mind barna, mind pedig szőke verzióban, de a többieknek sem kellett bujdokolniuk mellettük.
A pálya mellett a Renault kiállította a legújabb autóit, többek között az új Cliot, a Clio Grandtourt, a Capturt, Fluence-t. A Dacia rögtönzött kültéri autószalonján pedig több modell között ott állt a nemrég érkezett Dokker is. Az autókat nem csak megtekinthették az emberek, hanem kinyithatták, beülhettek, álló helyzetben próbálgathatták szabadon és szigorú őrzői tekinteteket mellőzve. Ez a bizalom a Renault részéről, bizony elismerésre méltó!
Az autók mellett ott álltak a kamionok is, melyekre hasonlóképpen felmászhattak gyerekek, felnőttek, azaz nagy gyerekek. Az emberek boldogan ki is használták a lehetőséget, nézegették ezeket a monstrumokat és fotóztatták a családtagokkal magukat előttük, velük. A tűzoltósági darut is kipróbálhatták, azaz lehetett jelentkezni a daru kosarába, melyet a tűzoltók kezeltek, emelték fel. A Renault versenykamionokat ugyan nem nyúzhatták, de ezek sem hiányoztak a „kollekcióból”.
Ezen a kiállítói részen kaptak helyet a classik autók, körbevéve a Renault idővonalat, egy kiállítói terület, mely a Renault 1-1 legendás autóját mutatta be, a mai versenyautókkal és RS modellekkel együtt. Igazi öröm volt látni az apukákat, amint nagy lelkesedéssel vitték a kisgyerekeiket megmutatni a régi kedvenc autóikat, és magyaráztak a kicsiknek.
Ha mindezek után még volt erejük és idejük a nézőknek további programokra, nos szimulátorok várták a vállalkozó kedvűeket, kipróbálni magukat versenykörnyezetben, a kicsi gyerekeknek pedig Kreszpályát állítottak fel, ahol bringázhattak. Ugyanitt voltak az életmentő-, és vakvezető kutyák. Nos őket is ki lehetett próbálni. A vállalkozó szellemű jelentkező szemét letakarták, és így vezették őket a kutyák. Az emberek kicsit megérezhették, milyen az, amikor egy embertársuk nem lát, és/de, hogy segíti-vezeti őket egy élőlény, ebben az esetben egy vakvezető kutya. Akiket mindez megindított embertársaik felé való együttérzésre az Országos Vérellátó Szolgálat buszában véradási lehetőséget találtak. Szerkesztői megjegyzés, kivittünk a hátralék munkákat, mondván, majd az üresjáratokban, halad, az is. Itt nem volt egy perc semmittevés vagy unatkozás sem!
A paddock felé visszasétálva maguk előtt gumikat görgető gyerekekkel és felnőtt gyerekekkel lehetett találkozni. A Michelin sátránál sorban állók megkaphatták – leszerelés után - a formula autók elhasznált gumijait, nem volt kicsi a sor…
Elég sokan látogatták meg a WSR versenynapokat, a célegyenes lelátóin majdnem teltház volt, úgy, hogy sokan a mellékrendezvényeket látogatták. Dicséretes, hogy a WSR-nek van magyar nyelvű oldala, furcsa volt, hogy a Hungaroring weboldalán nem voltak kint a napok programjai, csak a naptárban jelezve WSR. Kár, hogy nem kapott több előzetes ismertetőt. Ezt a nagyszerű rendezvényt nem érdemes kihagyni, ha jövőre is ellátogat hazánkba a versenysorozat!
Hozzászólások