Címkék: R3 | rally | Toyota

2014. augusztus 05. kedd, 10:44

 

A GT86 CS-R3 rali versenyautó az ADAC Német ralin - a 2014-es FIA Rali világbajnokság kilencedik futamán mutatkozik be - erősítette meg a Toyota Motorsport GmbH (TMG).

 

A TMG úgy döntött, hogy a pilóták és a rajongók örömére hátsókerék-hajtású versenyautóval tér vissza ralis gyökereihez, olyan legendás modellek előtt tisztelegve, mint a Celica Twin Cam Turbo (TA64), a nyolcvanas évek raligyőztes versenyautója.




Ez a döntés tökéletesen igazodik a Toyota globális „Újra beleszeretsz a vezetésbe!” szlogenjéhez, valamint a vállalat azon célkitűzéséhez, hogy minél szélesebb körben támogassa az alulról jövő motorsport kezdeményezéseket.
Csaknem egy évnyi fejlesztést követően a TMG az augusztus 21-24. között, Trier környékén zajló Német ralin veti be először a CS-R3-at, mint felvezető autót. A versenyautó nem vesz részt a versenyben, ám minden szakaszt kipróbálva ellenőrzi azok biztonságát és pillanatnyi állapotát és így fontos szerepet tölt be a rali során.

A CS-R3-at Isolde Holderied, az egykori világbajnok pilótanő vezeti majd. Egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy kiértékelje a prototípust, ezzel hozzásegítve a mérnököket a végső műszaki adatok meghatározását megelőző finomítások végrehajtásához. Ez elengedhetetlen az R3-as homologizációjához.

A CS-R3 privát ügyfelek és Toyota márkakereskedések számára lesz elérhető. Segítségével az érdeklődők költséghatékonyan élhetik át a raliversenyzés élményét, a helyi futamoktól kezdve akár a WRC-ig. A modell teljesíti az FIA R3-as előírásait, amely engedélyezi a kétliteres boxermotor módosítását. A szoftver és a hardver (például szelepemelés vagy sűrítési viszony) megváltoztatása is része a mindenre kiterjedő fejlesztési programnak, amelynek végén az autó várhatóan 240-250 lóerőt ad majd le.
A fejlesztési folyamat során a TMG elsősorban a tömeg csökkentésére törekedett, valamint arra, hogy megbízható, biztonságos és élvezetesen vezethető autót hozzon létre.
A hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és a részlegesen önzáró hátsó differenciálmű igazi versenyhangulatot teremt, míg az FIA homológ bukókeretet a tömeg optimalizálását szem előtt tartva tervezték és építették meg.

A TMG emellett egyedileg kialakított kábelkötegeket és motorsport motorvezérlést épített be, valamint a piacvezető beszállítótól származó, aszfaltra és murvára fejlesztett, egyedi kialakítású lengőkarokkal szerelt futómű-készleteket kínál.

A CS-R3 a legkülönfélébb úttípusokon tesztelve készült fel a Német ralira, ahol három nap alatt, 18 szakaszon összesen 274 kilométert fog megtenni.
A modell 2015 első negyedévében kit formájában lesz elérhető; a TMG várhatóan az egyéb R3 modellekkel versenyképes áron fogja azt kínálni. A pontos árképzésről a végleges műszaki adatok meghatározását követően nyilatkozik a TMG.



„Izgalmas hírek ezek a TMG és reményeim szerint a rali világa számára. Mindenképpen nagy
látványosságnak ígérkezik, amint egy vadonatúj hátsókerék-hajtású rali versenyautó elsőként gördül el a rajttól. Fontos leszögeznünk, hogy az a GT86 CS-R3, amellyel Isolde végigmegy a Német rali szakaszain, még nincs kész: ahhoz, hogy befejezzük a fejlesztési programot, szükségünk lesz a Német ralin begyűjtendő adatokra. Éppen ezért a verseny fontos állomás lesz a GT86 CS-R3 történetében, egyben jól láthatóan jelzi reménybeli ügyfeleink számára, hogy a projekt jó ütemben halad a megvalósulás felé. Az, hogy a prototípust az FIA Rali világbajnokság széles nyilvánossága elott teszteljük, jól mutatja, mennyire biztosak vagyunk a projekt sikerében. Az autó iránti érdeklődés máris felülmúlta előzetes várakozásainkat, alig várjuk, hogy Trierbol is visszajelzést kapjunk rajongóinktól és ügyfeleinktől” - mondta Nico Ehlert, az ügyfél motorsport program főmérnöke
A Német rali ideje alatt, a trieri szervizparkban, a TMG területén megtekinthető lesz a GT86 CS-R3 egy kiállítási példánya.


Toyota GT86 CS-R3 műszaki adatok






 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER