2013. január 18. péntek, 01:26


Átkeltek az Andokon. Az idei Dakar-rali során már másodszor. A mezőny ezúttal Fiambalából indult és 4766 méteren, Paso San Franciscónál haladt át a határon, ahol már érezhetően kevesebb az oxigén, ahol már kétszer kell levegőt venni, hogy az ember egyszer úgy érezze, megtelt a tüdeje. Ráadásul ez még csak a közúti, összekötő szakasz volt.




Szalay Balázs és Bunkoczi László nem először tette meg ezt a gyönyörű utat, de ezúttal is lenyűgözte őket a természet szépsége. Más kérdés, hogy a verseny egyik legnehezebb szakasza várt az Opel Dakar Team párosára délután, úgyhogy érthető okokból inkább azon járt az eszük, arra koncentráltak.

szalay-dakar-opel-mokka

Copiapó környékén a katedrál-dűnék hatalmasak (nem véletlenül hasonlítják őket katedrálishoz) és embert próbálóak, ráadásul az Opel Mokkával autózó magyar páros már jól ismeri őket, úgyhogy felkészült rájuk. A technikai gondokra azonban nem.
Azzal kezdődött, hogy gond volt a töltéssel, rázott a kormány. Aztán a dűnék között kiderült, hogy valami gond a hátsó futómű beállításával is lehet, mert folyamatosan felütött az autó hátulja.

„A dűnéken ez még nem jelentett akkora gondot, sőt, ott olyan jól felvettük a tempót, hogy még az egyik Mini sem tudott megelőzni, sőt, tartottuk vele a lépést. Aztán keményen felütött egy szikla és elvágta a fékcsövet. Na attól kezdve nem volt könnyű dolgunk. Sőt... A kiszáradt folyómederben, a hatalmas kövek között mindössze második sebességi fokozatban tudtunk haladni. Idegőrlő volt” – vallotta be Szalay Balázs, akit nagyon meglepett, hogy a gondok ellenére a 27. helyet szerezte meg a szakaszon.

„Egyáltalán nem mentünk gyorsan, sőt, mivel szerettük volna egy darabban behozni a kocsit a táborba, kifejezetten óvatosan közlekedtünk. Ezért is lepett meg a viszonylag jó helyezésünk. Ha a saját tempónkat tudjuk autózni, lehettünk volna sokkal, de sokkal előrébb is” – tette hozzá a 12. Dakarján induló pilóta, aki utóbb azt is elárulta, a töltésgondok úgy oldódtak meg, hogy két akkumulátor van az autóban, és amikor a kerékcsere után (mert az is volt: a jobb hátsó felnit megütötte valami, így lefordult a gumi) nem indult be az autó, a tartalék akkumulátorral „vették rá” a folytatásra. De rávették, és ez a lényeg.
Az Opel Dakar Team kettőse a 23. helyen állt az összetettben, amikor 36 autó volt a célban. A helyezésük a többiek eredményétől függően változhat.

12. szakasz, Fiambalá–Copiapó (össztáv: 715 km, ebből szelektív szakasz: 319 km).

Autósok: 1. „Nani” Roma, Michel Périn (spanyol, francia, Mini All4) 3:36:34, 2. Gordon, Walch (amerikai, Hummer) 4:18 p h., 3. De Villiers, Von Zitzewitz (dél-afrikai, német, Toyota Hilux) 4:25 p h., ...27. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:19:22 ó h.
Motorosok: 1. Frans Verhoeven (holland, Yamaha) 3:49:15, 2. Faria (portugál, KTM) 1:38 p h., 3. Barreda Bort (spanyol, Husqvarna) 3:01 p h.
Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Igor Gyevjatkin, Andrej Mokejev (orosz, Kamaz) 4:09:44, 2. Margyejev, Beljajev, Mirnij (orosz, Kamaz) 2:36 p h., 3. G. de Rooy, Colsoul, Rodewald (holland, Iveco) 2:49 p h.

Az összetettben.
Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Mini All4) 32:50:02, 2. De Villiers, Von Zitzewitz 50:21 p h., 3. Roma, Périn 1:31:06 ó h., ...23. Szalay, Bunkoczi 11:02:29 ó h.
Motorosok: 1. Cyril Despres (francia, KTM) 37:46:59, 2. Faria 5:39 p h., 3. López Contardo (chilei, KTM) 13:40 p h.
Kamionosok: 1. Eduard Nyikolajev, Szergej Szavosztyin, Vlagyimir Ribakov (orosz, Kamaz) 33:12:38, 2. Margyejev 31:20 p h., 3. Karginov 50:26




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER