Címkék: 2014 | Cooper | Mini | motorok

2014. február 03. hétfő, 12:28

 

Itt a MINI új generációja a márkára jellemző formavilággal, az élvezetes vezetés és az üzemanyag-takarékosság még kedvezőbb ötvözetével, innovatív hálózati technológiákkal és ötletes funkcionalitással.

Jelentős előrelépések a térkínálat, a biztonság, a felszereltség, az anyagválasztás és a kidolgozási minőség, illetve a sportosság és a menetkényelem területein.

Megújult a külső dizájn, a márkára jellemző formai nyelvezettel, arányokkal és karosszéria-felépítéssel. A karakteres formai stílusjegyek, mint például a hatszögletű hűtőrács, a fényszórók és a hátsó lámpák jellegzetes krómszegélye, az oldalsó irányjelző-egység, valamint a karosszéria körbefutó fekete szegélyének újszerű megjelenésében.
Feketére fényezték a hűtőrács-bordákat, első rendszámtábla-tartó csíkot, csomagtérajtó-fogantyút és külső visszapillantó-házakat a MINI One és MINI One D modellek esetében.



Új tervezésűek a fényszórók, alapkivitelben nappali menetfényt kaptak. Extra felszerelésként LED-technikájúak a fényszórók, nappali menetfény gyűrűjével és integrált irányjelzővel. Opcióként rendelhetőek a LED-technikájú hátsó lámpák, extraként LED-technikájú utastér- és a narancsszínű hangulatvilágítás.

Az új MINI hosszúsága 98, szélessége 44, magassága 7 milliméterrel nőtt, emellett hosszabb tengelytáv (+ 28 milliméter) és szélesebb nyomtávok (elöl + 42, hátul + 34 milliméter) is jellemzik elődjéhez képest (eltérések a MINI Cooperhez viszonyítva).

Mind a négy üléshelyen növekedett az utazási kényelem az új üléskonstrukciók folytán, elöl megnövelték az állíthatósági tartományt, hátul hosszabb lett 23 mm-rel az ülőpárna. Hátul nagyobb a vállmagasságban mérhető szélesség, tágasabb a lábtér és kényelmesebb lett a be- illetve kiszállás. A csomagtér 51 literrel, 211 literesre növelt nőtt. A hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva lehajtható, extraként a rakodóhely-csomag többféle pozícióban rögzíthető csomagtér-padlózattal rendelhető.







Új motorgeneráció a MINI TwinPower Turbo technikájával, öt modellváltozattal
A MINI Cooper 100 kW/136 LE teljesítményű háromhengeres és MINI Cooper S 141 kilowattos (192 LE) négyhengeres benzinmotorral, valamint MINI Cooper D háromhengeres dízel erőforrással (85 kW/116 LE), és a két belépő modell: a MINI One háromhengeres benzinmotorral (75 kW/102 LE) és a MINI One D háromhengeres dízelmotorral (70 kW/95 LE); alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként hatfokozatú automata illetve sport-automata (kivéve MINI One D), egyaránt új fejlesztésű sebességváltó.
Széles körű Minimalism gazdaságosságnövelő műszaki megoldásokkal jönnek az új MINI-k, ilyen az Automatikus motorleállítás és -indítás (Auto Start Stop Function) rendszer automata sebességváltóval is, illetve az opcionális Green üzemmóddal.
Fokozott menetteljesítmények és mérsékelt üzemanyag-fogyasztás jellemzik továbbra is a márka autóit. A legjelentősebb gazdaságossági fejlődés az automata sebességváltóval szerelt MINI Cooper esetében: 2,6 másodperccel rövidebb 0-100 km/h gyorsulás, s 27 százalékkal alacsonyabb átlagfogyasztás. A MINI One D a legalacsonyabb, 3,4 – 3,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztással és 89 – 92 g/km széndioxid-kibocsátással (EU-tesztcikluson felvett, a választott gumiabroncsmérettől függő értékek.).



Még intenzívebben élhető meg a MINI modellekre oly jellemző „gokart-érzés” a mérsékelt tömeg és fokozott merevség jellemezte, széles körűen átdolgozott futómű-technika révén.
Új, egy helyen ágyazott, nagyszilárdságú acél lengőkarhoz csatlakozó rugóstaggal és alumínium függőcsappal kialakított első felfüggesztés szintén nagyszilárdságú acél segédvázzal építették. Új könnyűszerkezetes, többkaros hátsó felfüggesztések kis beépítési helyigényű geometriájúak. Továbbfejlesztették az elektromechanikus szervokormányt, s már szériakivitelben Servotronic funkcióval kapható. Ugyancsak a szériafelszerelés része a Dinamikus menetstabilizáló rendszer (Dynamic Stability Control; DSC), Dinamikus vonóerő-szabályzással (Dynamic Traction Control; DTC) és Elektronikus differenciálzár-hatású funkcióval (Electronic Differential Lock Control; EDLC), a MINI Cooper S esetében Performance Control rendszerrel; új rugóhangolás és lengéscsillapító-karakterisztika háromutas toronyágyazásokkal.
Első ízben rendelhető opcióként a MINI modellekhez a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) rendszere, a továbbfejlesztett, a fokozott menetteljesítményekre méretezett fékrendszer.
Alapkivitelben 15 col peremátmérőjű acél felnikkel és dísztárcsákkal (MINI One, MINI One D), 15 colos könnyűfém keréktárcsákkal (MINI Cooper, MINI Cooper D), illetve 16 col peremátmérőjű (MINI Cooper S) könnyűfém felnikkel szereltek az autók, extrafelszerelésként akár 18 colos könnyűfém keréktárcsák is kérhetők.

Az alapvető jármű-karakterisztika a MINI Driving Modes opciója segítségével a sebességváltókar tövében található forgatókapcsolóval változtatható. A Mid alapbeállítás mellett a Sport és a Green üzemmód is választható. Az egyes üzemmódok a gázpedál és a kormányzás jelleggörbéjét, illetve megfelelő felszereltség mellett az automata sebességváltó kapcsolási sebességét és a Dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Damper Control) működését is befolyásolják. Green állásban automata sebességváltóval a hajtásláncot leválasztó „vitorlázó” üzemmód is lehetséges.

Új a kijelző- és kezelési koncepció
A kormányoszlopra szerelt műszeregység sebesség- és fordulatszámmérővel, színes kijelző a jármű paramétereivel és üzemanyagszint-jelzővel. A központi műszer új információkat jelenít meg, és számos funkció működéséről visszajelzést nyújt a LED-gyűrűvel színes fényhatásokkal, már alapkivitelben elérhető négysoros TFT-kijelző. Extrafelszerelésként nagyméretű, akár 8,8 col képátlójú színes monitor is kapható.
A navigációs, szórakoztató, telefon- és járműfunkciók kezelése a középkonzol lévő MINI Controller gombjával lehetséges
Kulcs behelyezése nélkül aktiválható motorindító és -leállító (Start-Stop) gomb a középkonzol kapcsolósávjának közepén. Az elektromos ablakemelők kapcsolói az ajtókárpitokon, a világításkapcsoló-panel a műszerfalon találhatóak.






Mérsékelt tömegű és fokozott ütközésbiztonságú a karosszériaszerkezet
Biztonsági szériafelszereltség az első és első oldallégzsákok, oldalsó függönylégzsákok, minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv (elöl előfeszítővel és erőhatárolóval), hátul ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokkal, gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszerrel, valamint a gyalogosvédelem szolgálatában félaktív motorházfedél-rögzítés.
Dolgoztak az aerodinamikai tulajdonságok javításán többek között az aktív szabályzású hűtőlevegő-nyílások jelentek meg, a jármű aljának burkolati kialakítása és a C-oszlopok légterelő elemei révén a 0,28-as légellenállási együtthatót értek el (cw) (MINI Cooper, MINI Cooper D).

Vezetői segédrendszerek
MINI Szélvédő-kijelző, Driving Assistant kameraalapú aktív sebességszabályzással, a ráfutásos baleset és a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető rendszer önműködő fékezési funkcióval, távfény-asszisztens (High Beam Assistant) és a közlekedési táblák felismerő funkcióval, parkoló-asszisztens (Park Assistant) és tolatókamera. Átdolgozták a MINI Connected rendszert és további funkciókkal egészítették ki.


Motorváltozatok:

MINI Cooper S
Négyhengeres benzinmotor a MINI TwinPower Turbo technikájával (turbófeltöltés, közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)
Összlökettérfogat:                                   1998 cm3
Max. teljesítmény:                        141 kW/192 LE / 4700 – 6000 min-1
Max. forgatónyomaték:                            280 Nm / 1250 – 4750 min-1
(Overboost funkcióval: 300 Nm)
Gyorsulás (0–100 km/h):             6,8 másodperc
(automata sebességváltóval: 6,7 másodperc)
Max. sebesség:                            235 km/h (automata sebességváltóval: 233 km/h)
Átlagfogyasztás*:             5,7 – 5,8 l/100 km (5,2 – 5,4 l/100 km)
Széndioxid-kibocsátás*:              133 – 136 g/km (122 – 125 g/km)


MINI Cooper
Háromhengeres benzinmotor a MINI TwinPower Turbo technikájával (turbófeltöltés, közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)
Összlökettérfogat:                                   1499 cm3
Max. teljesítmény:                        100 kW/136 LE / 4500 – 6000 min-1
Max. forgatónyomaték:                            220 Nm / 1250 – 4000 min-1
(Overboost funkcióval: 230 Nm)
Gyorsulás (0–100 km/h):             7,9 másodperc
(automata sebességváltóval: 7,8 másodperc)
Max. sebesség:                            210 km/h (automata sebességváltóval: 210 km/h)
Átlagfogyasztás *:             4,5 – 4,6 l/100 km (4,7 – 4,8 l/100 km)
Széndioxid-kibocsátás*:              105 – 107 g/km (109 – 112 g/km)


MINI One
Háromhengeres benzinmotor a MINI TwinPower Turbo technikájával (turbófeltöltés, közvetlen benzinbefecskendezés, változó szelepvezérlés és vezérműtengely-állítás)
Összlökettérfogat:                                   1233 cm3
Max. teljesítmény:                        75 kW/102 LE / 4250 - 6000 min-1
Max. forgatónyomaték:                            180 Nm / 1400 - 4000 min-1
Gyorsulás (0–100 km/h):             9,9 másodperc
(automata sebességváltóval: 10,2 másodperc)
Max. sebesség:                            195 km/h (automata sebességváltóval: 195 km/h)
Átlagfogyasztás*:             4,6 – 4,7 l/100 km (4,8 – 4,9 l/100 km)
Széndioxid-kibocsátás*:              108 – 109 g/km (112 – 114 g/km)


MINI Cooper D
Háromhengeres dízelmotor a MINI TwinPower Turbo technikájával (változó turbinageometriájú turbófeltöltés, common-rail közvetlen befecskendezés, max. befecskendezési nyomás: 2000 bar)
Összlökettérfogat:                                   1496 cm3
Max. teljesítmény:                        85 kW/116 LE / 4000 min-1
Max. forgatónyomaték:                            270 Nm / 1750 min-1
Gyorsulás (0–100 km/h):             9,2 másodperc
(automata sebességváltóval: 9,2 másodperc)
Max. sebesség:                            205 km/h (automata sebességváltóval: 204 km/h)
Átlagfogyasztás*:             3,5 – 3,6 l/100 km (3,7 – 3,8 l/100 km)
Széndioxid-kibocsátás*:              92 – 95 g/km (98 – 99 g/km)


MINI One D
Háromhengeres dízelmotor a MINI TwinPower Turbo technikájával (változó turbinageometriájú turbófeltöltés, common-rail közvetlen befecskendezés)
Összlökettérfogat:                                   1496 cm3
Max. teljesítmény:                        70 kW/95 LE / 4000 min-1
Max. forgatónyomaték:                            220 Nm / 1496 min-1
Gyorsulás (0–100 km/h):             11,0 másodperc
Max. sebesség:                            190 km/h
Átlagfogyasztás*:             3,4 – 3,5 l/100 km
Széndioxid-kibocsátás*:              89 – 92 g/km
* Az EU-tesztcikluson felvett, a választott gumiabroncsmérettől függő értékek
 
Külső méretek:
Hosszúság:                     3821 milliméter   (MINI Cooper S: 3850 milliméter)
Szélesség:                      1727 milliméter
Magasság:                      1414 milliméter
Tengelytáv:                    2495 milliméter




  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER