2013. október 03. csütörtök, 09:14

 

A Mini harmadik generációja november 18-án, az oxfordi gyárban mutatkozik be. Az új Mini a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén a legújabb megoldásokat kínálja majd.


A világpremierjére készülő új Mini orrába a márka történetében először háromhengeres erőforrásokat szerelnek, nem csupán szélesebb teljesítménytartományt lefedve ezzel, de új mércét állítva a károsanyag-kibocsátás, a komfort és a megbízhatóság terén. A vadonatúj motorok a BMW csoport hajtási technológiák terén szerzett tapasztalatának és fejlesztési szakértelmének eredményei. A tervezés és valamennyi karosszéria változat megvalósítása során a Mini fejlesztői a jövőben is a sportos, agilis kezelhetőségre helyezik a hangsúlyt.

Mini TwinPower Turbo technológia új generációja

Mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW csoport szabadalmazott Valvetronic változó szelepvezérlését is beépítik. A motorblokkok súlykönnyítése és a teljesítmény növelése érdekében az erőforrások könnyebb és erősebb alkatrészeket kaptak.

mini-3-hengeres-benzinmotor


A vadonatúj fejlesztésű, 1,5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 136 LE és 220 Nm forgatónyomaték, amely az Overboost funkcióval 230 Nm-re növelhető.

mini-2-literes-benzinmotor


A 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 192 lóerőt és 280 Nm forgatónyomatékot (Overboost esetén 300 Nm-t) teljesít az új Mini-ben. Az erőforrások dinamikus karaktereit hűen tükrözi, hogy 6500-ig terjedő fordulatszám-tartományukból már 1250-es percenkénti főtengelyfordulattól leadják maximális forgatónyomatékukat.
Az új Mini piaci bevezetésével egy időben a vadonatúj, 1,5 literes háromhengeres dízelmotor is bemutatkozik, amely 116 lóerős teljesítménye és 270 Nm maximális forgatónyomatéka ellenére elődjénél mintegy 7 százalékkal kevesebb üzemanyagot éget el azonos körülmények között. A Mini TwinPower Turbo erőforrások új generációjának mindegyik képviselője teljesíti az EU6 környezetvédelmi szabványt.


Váltók
A vadonatúj Mini a kézi váltók új generációját és az automata szerkezetek kényelmét is elhozza. A manuális váltóhoz a brit gyártó egy innovatív érzékelőt társít, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, így biztosítva a folyamatos lendületet, tovább növelve a sportos vezetési élményt. A navigációs rendszerrel felszerelt automataváltós Mini-k a beépített térkép segítségével maguktól, a terepviszonyokhoz alkalmazkodva állítják be az éppen optimális sebességfokozatot. A rendszer a hajszálpontos és részletes térképnek köszönhetően előre felkészül a változó szintkülönbségekre, kereszteződésekre és kanyarokra, és éppen akkor kapcsolja a lendületes haladáshoz szükséges fokozatot, amikor a jármű az érintett szakaszhoz érkezik.

Állítható keménységű lengéscsillapítók
A kerékfelfüggesztés, a rugózás, a lengéscsillapítók, a kormányzás és a fékrendszer folyamatos fejlesztésének és optimalizálásának köszönhetően az új Mini minden eddiginél intenzívebb vezetési élményt ígér. A Mini modellekre jellemző alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások, a keresztben beépített erőforrás, a rendkívül merev karosszéria és az intelligens könnyűszerkezetes kialakítás a vadonatúj, innovatív futóművel párosítva egyedülállóan pontos irányíthatóságot és sportos vezethetőséget eredményez.

Az új padlólemezre épített Mini futóműve nemcsak merevebb, de könnyebb is elődjénél. A hatékonyság érdekében a könnyűfém felnik, valamint féktárcsák és féknyergek súlyát is csökkentették, a precízebb és kényelmesebb kormányzást pedig a sebességfüggő elektromos szervo-rásegítés garantálja.

Az új modellhez állítható keménységű lengéscsillapítás is elérhető lesz az opciós listán, a Mini történetében először. A lengéscsillapító szelepek elektromos vezérlésével a sofőr saját belátása szerint váltogathat a keményebb hangolású, határozottan sportos futóműbeállítás és a komfortosabb csillapítás között, mindössze egy kapcsoló segítségével. A sportos beállítás a vérpezsdítő vezetési élményt hivatott fokozni, míg a komfort hangolás a hosszabb utakon biztosítja a kényelmes autózást.

Nagyobb biztonság, megnövelt utas- és gyalogosvédelem
A Mini prémium modelljei kivétel nélkül kategóriáik első számú, méltán népszerű képviselői, nem csupán a vezetési élmény, de a biztonság, az ötcsillagos utasvédelem tekintetében is. Nemzetközi törésteszteken elért kiváló eredményeik igazolják az átfogó utasvédelmi rendszer hatékonyságát, amit szüntelenül, folyamatosan fejlesztenek a márka szakemberei. Az új Mini-be ezen túlmenően a vadonatúj gyalogosvédelmi rendszer innovatív megoldásait is beépítik, csökkentve ezzel a közlekedés többi résztvevőjének sérülési kockázatát.

Az új Mini intelligens könnyűszerkezetes kialakításában kulcsfontosságú szerepet játszik a magas szilárdságú, újfajta, erős acél utascella, amely egyszerre könnyebb és merevebb elődjénél, tovább növelve a Mini agilitását és utasbiztonságát. A modern kori alkotóelem kiváló tulajdonságai összetettebb kialakítást tesznek lehetővé, mint az autógyártásban használt hagyományos anyagok, az új utascella ezáltal erősebb is.
A nemzetközi bemutatkozására készülő Mini-t a gyárban a gyalogosok védelme érdekében egy olyan innovatív biztonsági megoldással is felszerelik, amely mindeddig csak a magasabb kategóriákban volt elérhető, s mint ilyen, úttörő a kisautó szegmensben. Amint az első lökhárítóba integrált szenzor 20-55 km/órás sebesség között ütközést érzékel, a szélvédő elé épített pirotechnikai reteszek megemelik az aktív motorháztetőt, amely így elnyeli az ütközési energiát és megakadályozza, hogy a gyalogos a jármű keményebb felületeinek csapódjon, jelentősen csökkentve a sérülések mértékét. Mindezeken felül az első lökhárító mögé további gyűrődési zónákat terveztek, amelyek tovább csökkentik egy esetleges ütközés erejét. Az innovatív utas- és gyalogosvédelmi rendszerek mindegyikét a Mini alapfelszereltségként kínálja vadonatúj modelljéhez.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER