A rendezvény történetében először képviseltette magát a Toyota és a Lexus a Tokio Outdoor Show kiállításon, ahol két átalakított SUV modellel és egy homokfutónak tűnő, terepre szánt, hidrogénmotoros játékszerrel mutatkoztak be.
A Toyota és a Lexus környezetvédelmi céljaival tökéletes összhangban áll az a kezdeményezés, amelynek nyomán a két márka úgy döntött, hogy autókat állít ki a Tokio Outdoor Show-n. A teljes karbonsemlegességre törekvő gyártó ugyanis a terepjárókat és összességében a szabadba tervezett járműveket kiváló lehetőségnek tartja, hogy az emberek közelebb kerüljenek a természethez, majd ezen az élményen keresztül értsék meg, hogy miért kell megvédeni azt.
Az Overtrail Project névre hallgató kezdeményezés éppen ezért rengeteg szórakoztató, terepre tervezett autóval és még több élménnyel szolgál majd a vásárlóknak. A modelleket úgy építik át, hogy bárhová eljussanak és megfelelő eszközökkel szolgáljanak a különböző kültéri tevékenységekhez, mint például a piknikezés, kempingezés, túrázás, hegymászás, vagy épp a hegyvidékektől a sivatagokig bármilyen terep korlátok nélküli bejárása, felfedezése.
Az első kiállított jármű a Lexus RX 450h+ alapjaira épülő RX Outdoor Concept, amely a 2022 novemberében bemutatott szabadidő-autó alapjain a természetben töltött idő egy kényelmes, modern oldalát hozza el az utasoknak. A 4,89 méter hosszú és 1,92 méter széles SUV tökéletes alap egy ilyen terepjárónak, ezen a téren nem változtak a méretei, ám az eredetileg kereken 1,7 méteres magassága a megemelt futómű miatt 2 centivel nőtt. Ebben azonban még nincs benne a leglátványosabb elem, a Feldon Shelter Hawk Nest tetősátor, amelyet összecsukva 1,93 méter magas az autó, kinyitva pedig 3,31 méteresre növekszik.
A motortérben a Lexus 2,5 literes, A25A-FXS kódú, soros, négyhengeres benzinmotorjára épülő, konnektoros hibrid hajtáslánc kapott helyet. A 185 lóerős benzinest két villanymotor egészíti ki, így a rendszerteljesítmény 309 lóerő. Az E-Four összkerékhajtással ennek egy részét a hátsó kerekek viszik le az aszfaltra: a kisebbik villanymotor kizárólag itt hajt. Az RX ezen változata ráadásul a 18,1 kilowattórás akkucsomagjával a benzinmotor beindítása nélkül is tud közlekedni, így helyi emisszió nélkül is járhatjuk vele a természetet akár 65-69 kilométeren át.
Bár a hajtáslánc gyári, az autó többi része nem az. A feketére festett hűtőrácsok alatt megerősített lökhárítókat és alumínium védőlemezeket kapunk, ugyancsak feketére festett a lökhárítók alsó része, több extra LED reflektor segíti az éjszakai felfedezést, a 265/60R18 méretű terepgumikat pedig 18 colos RAYS FDXF7S felnikre szerelték.
Valamelyest radikálisabb megfelelője ugyanennek az elképzelésnek az Észak-Amerikában és a Közel-Keleten kínált Lexus GX 460 átalakított változata, a GX Outdoor Concept, amely a legkeményebb helyzetekben is helyt tud állni.
A GX esetében a 4,88 méteres hosszúság és az 1,89 méteres szélesség mellett a szintén 1,89 méteres magasság is megmaradt, persze a Yakima tetősátor nélkül mérve. Ezzel csukott állapotában 2,4 méterre, nyitva pedig 3,26 méterre változik a modell magassága. Extra emelés helyett állítható Old Man Emu futóművet kapott a GX Outdoor Concept, így szükség esetén akár 7,5 centi plusz magasság nyerhető egyetlen gombnyomásra.
Az autó külsejét a CBI Off road első és hátsó lökhárítók, küszöbök, illetve motor- és alvázvédő burkolatok teszik teljessé, továbbá az első lökhárítón és a tetőn is helyet kapott egy-egy kiegészítő Rigid LED fényhíd. A szorult helyzetekből utolsó mentsvárként a WARN elektromos csörlője húzhatja ki az autót.
A motortérben itt egy jóval hagyományosabb megoldással találkozhatunk, a GX Outdoor Concept orrában egy 301 lóerős, V8-as hengerelrendezésű erőforrás lapul, ami egy klasszikus összkerékhajtással juttatja el az erőt mind a négy kerékhez.
Ha azonban még több terepképességre és még környezetbarátabb hajtásra lenne szükség, akkor a csúcs egyértelműen a ROV Concept 2, amely kimondottan hobbicélra készült, ráadásul egy hidrogénhajtású belsőégésű motortól kapja a hajtást. A kétszemélyes, homokfutóra hasonlító terepjáró 3,1 méter hosszú, 1,73 méter széles és 1,8 méter magas, 1,0 literes, háromhengeres motorjához pedig egy a kormány mögül vezérelhető, szekvenciális váltót kapcsoltak a japán mérnökök.
Az összkerékhajtás kapcsolható, az alvázat és a motort alulról alumíniumburkolatok védik, a lökhárítók feketék, az egyedi, állítható csillapítású futómű rugózatlan végén pedig légmentes abroncsokat találunk. A beltérben valódi bőrrel bevont a kormánykerék és az utasnak szánt kapaszkodó is, alumíniumból készül a váltógomb, a saját lengéscsillapítóval és rugózással rendelkező üléseken pedig négypontos biztonsági öv fogja az utasokat.
Hozzászólások