Címkék: Lexus RZ

2023. január 29. vasárnap, 14:40

 

A hamarosan a márkakereskedésekbe is megérkező vadonatúj Lexus RZ a második akkumulátoros elektromos modell az Európában évek óta 99%-ban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus kínálatában, egyben az első olyan modell, amelyet a környezettudatos japán luxusautógyártó dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára kifejlesztett padlólemezére épül.

 

 

A modellben bemutatkozó különleges, az első és a hátsó e-Axle egységek között automatikus nyomatékelosztást biztosító DIRECT4 négykerékhajtás tovább fokozza a az új elektromos SUV nyújtotta vezetési élményt. Mindez a gepárdok ihlette irányíthatóságot és kiállást, és a Lexus Driving Signature-t megidéző magabiztosságot és kényelmet kölcsönöz az autónak.

A vezetés élményét és az utasok kényelmét egyaránt fokozza a Lexus RZ-ben megtalálható DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszer. Ez az exkluzív Lexus technológia, amelyet az RZ-ben is bemutattak, ezredmásodperceken belül automatikusan beállítja a hajtóerő eloszlását az első és a hátsó e-Axle egységek között a körülményeknek megfelelően. A DIRECT4 emellett automatikusan beállítja a fékerőt mind a négy keréken a terhelésnek megfelelően, és javítja az akkumulátoros elektromos jármű energiahatékonyságát.
Amikor Takashi Watanabe főmérnök megfigyelte a világ leggyorsabb állatát, a gepárdot mozgás közben, lenyűgözte, hogy a nagymacska teste mindenféle irányban mozog amikor sprintel és forgolódik a zsákmány után, de a feje mégis meglepően stabil marad, és tekintetét egy pillanatra sem veszi le a célról. Ez arra inspirálta a Lexus mérnökeit, hogy új módszereket találjanak ki az RZ mozgásának szabályozására, és a DIRECT4 rendszerrel kivételesen jó dőlésszög-szabályozást tudták biztosítani a járműnek. Korlátozták, hogy az autó milyen mértékben dől hátra gyorsításkor és előre fékezéskor, ez pedig csökkenti az utasok fejének mozgását. Ez stabilabb rálátást biztosít a vezetőnek az útra, és jelentősen növeli az utasok kényelmét, különösen a hátsó üléseken.

 

 

 

A gepárdoktól érkező ihlet az RZ külső megjelenését is befolyásolta

A jármű karosszéria-mozgásának fokozottabb kézben tartása és a kabin hirtelen mozgásának csökkentése a simább utazás érdekében is a DIRECT4 további előnyei közé tartozik, akárcsak az erőteljes és kiváló gyorsulás, a kiváló tapadás gyorsításkor és csúszós felületen, a jobb stabilitás a kanyarokban és a megnyugtatóan magabiztos fékteljesítmény. Az automatikusan változó nyomatékeloszlás a vezető parancsaira adott precíz, lineáris, természetes reakciókat is javítja. Mindezek a tulajdonságok erősítik az RZ alapvető menettulajdonságait, amelyeket a „három C” jelképez, amelyek a Lexus vezetési jelzésének sarokkövei: Confidence (magabiztosság), Control (irányítás) és Comfort (kényelem).
A DIRECT4 folyamatosan optimális hajtóerő-egyensúlyt biztosít az első és a hátsó tengelyek között az e-Axle egységek független vezérlésével. Az érzékelők információkat küldenek a BEV ECU-nak a keréksebességről, a hosszirányú G erőkről és a kormányzási szögről. A DIRECT4 szinte azonnal reagál ezekre az információkra, hogy maximalizálja a tapadást. Az első/hátsó nyomatékelosztás nulláról 100 százalékra vagy 100 százalékról nullára és ezek között bármilyen értékre ezredmásodpercek alatt állítható – gyorsabban, mint bármely mechanikus rendszer esetében.
A nyomaték az útviszonyok függvényében oszlik meg az első és a hátsó e-Axle egységek között:

 

 

 

ÁLTALÁNOS

(FR : RR)

SZÉLSŐÉRTÉK

(FR : RR)

AIM

INDULÁS

60 : 40

20 : 80

A nyomatékot hátrafelé viszi a tapadás és a stabilitás fokozása érdekében

EGYENES HALADÁS

70 : 30

40 : 60

A nyomatékot az egyenesfutás stabilitásának optimalizálása és a hatékonyság javítása érdekében osztja el

KANYARODÁS

75 : 25

20 : 80

Nagyobb nyomatékot küld hátra a tapadás növelése érdekében alacsony súrlódású helyzetekben.


Kanyarban nagyobb nyomatékot küld hátrafelé, hogy magabiztos vonalkövetést és jó gyorsulásérzetet biztosítson a kanyarból való kilépéskor.

RANGE ÜZEMMÓD

0 : 100

50 : 50

Az alacsony nyomatékot igénylő vezetésnél csak a hátsó motort használja a hatótáv maximalizálására.

 

 

 


 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER