Címkék: Honda CR-V

2018. december 03. hétfő, 13:27

 

 A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója. Alapját az intelligens MultiMode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja.

 

A CR-V legújabb változata

A modell történetében először hibrid hajtáslánccal is kapható lesz Európában a Honda CR-V
Kényelem, tartósság és kommunikáció terén is nagyot lépett előre
Tágasabb és sokoldalúbb, mint valaha

Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V folyamatosan fejlődött az évek során, újabb és újabb nemzedékei mindig friss, jövőbe mutató műszaki megoldásokkal lepték meg a szakmát és persze a vásárlóközönséget. Legújabb generációjának tervezésekor azt tartották szem előtt, hogy a vásárlók minden elvárásának megfeleljen, egyúttal megőrizze egyedi karakterét és előkelő piaci pozícióját. A lelkiismeretes mérnöki munka eredményeként kifinomult műszaki megoldások teljes sora teszi jobbá a CR-V-t, ezt koronázza meg az a kiváló minőség, ami az autó minden egyes porcikáján tetten érhető.

A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója. Alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja, melynek kimagasló hatékonysága és kifinomultsága többek között a közvetlen átvitelnek köszönhető. A modell elsőkerék-hajtású és összkerekes kivitelben egyaránt elérhető.

A vadonatúj CR-V friss, szofisztikált megjelenéssel nyűgözi le környezetét, vonzerejét nemcsak a szélesebb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész és fényszórópár is.

Elismerést érdemel az utastér is, hiszen minősége, megjelenése, kialakítása és kifinomultsága is elsőrangú. Ez nem meglepő, hiszen a prémiumkategória szereplőinek közvetlen vetélytársa, miként azt a kiváló menetkomfort, a precíz kormányzás, a kiváló úttartás és a remek NVH-érték is bizonyítja. Mindemellett – hála a folyamatos fejlesztésnek – a vadonatúj CR-V kényelem, megbízhatóság és kommunikáció terén is messze felülmúlja elődjeit, és a hosszabb tengelytávból, valamint a szélesebb kialakításból fakadóan nagyobb helykínálattal is kecsegtet.

A kategóriaelső helykihasználás hozadékaként minden utas kényelmesebben utazhat, és a szélesebb, mélyebb csomagtartó is több poggyászt nyel el. Az új, két helyzetben rögzíthető, sík csomagtérpadlón ezentúl még nagyobb tárgyak szállíthatók a CR-V-ben, és az ötödik ajtó nyitásával-zárásával sem kell bíbelődnie a tulajdonosnak, hiszen motoros mozgatású kivitel is szerepel az opciós listán1.

Az elmés, innovatív megoldások jelentősen megkönnyítik a CR-V mindennapos használatát. A csomagtérajtó nyitási magassága például programozható2, így az alacsonyabb garázsok plafonjának sem ütközik neki, a középkonzolon kialakított tárolórekesz pedig háromféle módon is használható. Nagy könnyebbséget jelentenek a 60/40 arányban osztott hátsó ülések, ugyanis egyetlen mozdulattal síkba dönthetők, így gyorsabban és könnyebben pakolhatók be a poggyászok.

Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő nemzedékét dolgozták ki a Honda mérnökei, ugyanis már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából. Emellett minden modellváltozathoz alapáron jár a menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló, speciális kamerákra, valamint radarokra épülő Honda SENSING™ rendszer.

Szofisztikált, sportos külső megjelenés - ismerős sziluettel - és kimagasló minőségű belsőtérrel

A hosszabb tengelytávnak, valamint a nagyobb kerekeknek és abroncsoknak köszönhetően erőteljes, atletikus kisugárzás jellemzi a modellt
A modern és dinamikus SUV-stílus nélkülözi a felesleges vonalakat
Fejlett aerodinamikai kialakítás, melynek a - CR-V estében elsőként alkalmazott - Honda Aktív Hűtőrács is része
A kiváló minőségű anyagokból felépülő, prémium belsőtér erőt és megbízhatóságot sugároz

A vadonatúj CR-V sziluettje a kifutó modelléhez hasonlít, formavilága azonban még kifinomultabb és sportosabb. A friss, modern megjelenésű karosszéria szélesebb és magasabb a korábbinál, vonzerejét pedig nemcsak a nagyobb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb – motorháztetőn és sarkokon kialakított – kontúrok fokozzák, hanem a Honda új arculatához igazodó orr-rész és fényszórópár is.

A tervezési folyamat során modern, lendületes kocsitest született, ami a gyakorlati szempontoknak is megfelel. Tetszetős arányai és letisztult felületei a kortárs stílushoz igazodnak, egyszersmind nélkülözik a túlzó hatású, felesleges vonalakat.

A modellfrissítés egyik legfőbb hozadéka a 30 mm-rel megnövelt tengelytáv, ami egyfelől nagyobb utastér kialakítását tette lehetővé, másfelől még terebélyesebbnek és erőteljesebbnek láttatja az autót, pláne, hogy a kerekek közelebb kerültek a sarkokhoz. A nagy keréktárcsák és abroncsok, valamint a rövid túlnyúlások atletikussá teszik az összhatást, akárcsak a kipufogóvég.

Az új Honda-arculatba illeszkedő, hangsúlyos orr-részt szemlélve a szárnyszerű forma és a jellegzetes, alapáras, LED fényszórópár tűnik fel elsőként, ezt követően vándorol a tekintet a korábbinál letisztultabb lökhárítóra, ami a karcsú hűtőrácsnak is keretet ad. A motorháztető éles vonalai az A-oszlopokkal egy síkba hozott szélvédőig húzódnak, innen futnak tovább a lendületes tetővonalat követve egészen a csomagtérajtóra szerelt légterelőig.

Hátul – szemben a korábbi CR-V-vel – ugyancsak éles kontúrok határozzák meg az összképet. Erre a határozottságra játszanak rá a szélesebb kerékjárati ívek mögé bújtatott, látványos kerekek. A dinamikus külcsínhez a magasan meghúzott, hátrafelé egyre szélesedő, vállszerű övvonal is nagyban hozzájárul, és a finoman emelkedő alsó csík is lendületesebbnek mutatja a Honda újdonságát.

Igencsak jellegzetes a finoman megdöntött, krómozott felső ablakvonal is, melynek alábukó vége a C-oszloppal párhuzamosan nyargal, mígnem összetalálkozik az alsó díszléccel.

Az egyedi, éles vonalakkal határolt, fénydiódás hátsó lámpák L alakot formázva, az övvonal magasságában nyúlnak be a hátsó szélvédő alá, szinte teljesen kitöltve a szabad teret. A két lámpa között krómozott, szárny alakú díszítőelem hirdeti a CR-V osztályon fölüli mivoltát, s persze nyűgözi le a szemlélőket minden környezetben.

Az új CR-V vásárlói nyolc fényezés közül választhatnak: Rallye Red, Lunar Silver (metál), Modern Steel (metál), Cosmic Blue (metál), Premium Crystal Red (metál), Platinum White (gyöngyházmetál), Crystal Black (gyöngyházmetál) és Premium Agate Brown (gyöngyházmetál).

A CR-V Hybridet – modellváltozattól függetlenül - 18”-os könnyűfémfelni-garnitúrával vehetik át a tulajdonosok, a leggazdagabban felszerelt kiviteleknél az üveg panorámatető is a szériafelszereltség része.

 


Fejlett, aerodinamikailag hatékony formaterv
A vadonatúj Honda CR-V aerodinamikai szempontból is zászlóvivő kategóriájában3, a tervezési folyamatnak éppúgy szerves részei voltak a számítógépes áramlástani vizsgálatok, mint a szélcsatornában végzett kísérletek. Utóbbiakat kis méretű modellel és teljes méretű autóval is számtalanszor elvégezték, sőt a Honda történetében először „futópados” szélcsatornában is optimalizálták a karosszériát.

A mélyre ható elemzés mutatott rá, hogy a vékony A-oszlopokat érdemes a „vállnál” beljebb helyezni, és a síkba hozott szélvédő, valamint a motorháztető takarásában megbúvó, süllyesztett ablaktörlők előnye is megmutatkozott. A gondosan formázott első lökhárító hasonlóképpen fontos szerepet játszik a légáram irányításában, ezt mutatja, hogy ügyesen rajzolt vonalai jelentősen mérsékelik a turbulenciát a motorháztető első pereme körül. A letisztult, cápauszony jellegű antennával ellátott tető, valamint a motor- és padlólemez-borítás csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt, ugyanakkor javítja az útfekvést.

A hátsó lökhárító szélein megfigyelhető mélyedések az autó középrésze felé, majd a lámpák irányába terelik a menetszelet, megakadályozva a turbulenciák kialakulását. A különleges formájú csomagtérajtó-szpoiler szintén a légörvények keletkezésének hivatott útját állni, a szemet gyönyörködtető megjelenés csak hab a tortán. Azzal, hogy az elődmodellhez viszonyítva jelentősen mérséklődött a légellenállás, a karosszériaelemeknél és a kiszögelléseknél előforduló apró hangrobbanások kockázata is csökkent, tehát még csendesebbé vált az utastér.

Az orr-részen kialakított légbeömlőket (a krómozott Honda embléma alatt és a lökhárító alsó részén) a Honda által fejlesztett Aktív Hűtőrács (Active Shutter Grille) rendszer szabályozza. Alapesetben a rostélyok – amennyire lehet – zárva vannak, hogy jobb legyen az aerodinamikai teljesítmény, szükség esetén azonban egy elektromos léptetőmotor kinyitja őket, hogy a menetszél bejuthasson a motortérbe. A vezérlőegység a hűtőfolyadék, a váltóolaj és a légkondicionáló hőmérsékletét figyelembe véve határozza meg, hogy mikor nyisson a rendszer.

Prémium minőségű belsőtér
A terebélyes, vízszintes díszcsíkkal kiegészített műszerfalnak köszönhetően még tágasabbnak hat a kabin, a kiváló alapanyagok pedig magas minőségérzetet biztosítanak.

A jellegzetesen varrt, kellemes tapintású, fényes, fekete díszléccel kettéosztott panel a teljes műszerfalon végigfut, és kellemesen puha anyagokból készül az ajtókárpitok felső része is. Hogy az elöl utazókat még nagyobb lábtér várhassa, a műszerfal alsó vonalát megemelték kissé, és természetes hatású, famintás betéteket helyeztek el az ajtókon, illetve a műszerfal alsó részén. Prémium opcióként ezüst stílusú díszítőelemek is rendelhetőek a modellhez.

Igen magas színvonalról árulkodnak a levegőzőrostélyok látványos, fémhatású keretei, valamint a szintén fémes megjelenésű díszítőelemek a kormánykeréken, a kilincseken és a légkondicionáló kezelőpaneljén. Elsőrangú az ülések alapáron kínált, fekete szövetkárpitja is, nem beszélve a fekete vagy fehér (világos) színben választható, magasabb felszereltségeknél bőrbevonatról, amivel valóban a luxusautók szintjére emelhető a CR-V.

A Honda mérnökei a műszerfal elemeit is átrendezték. A középkonzolt immáron egyetlen nagyméretű érintőképernyő uralja, ezt egészíti ki a 7 hüvelykes, Vezetői Információs Felület (Driver Information Interface, DII) névre keresztelt, multiinformációs kijelző, amit közvetlenül a vezetővel szemben helyeztek el. A gombok és kapcsolók elrendezése szintén logikusabb lett, nem mellesleg leegyszerűsített kezelőpanelt kapott a légkondicionáló is, amelyet a központi érintőképernyő alá ékeltek be a tervezők.

A könnyebb tájékozódás érdekében a korábbiaknál 10 mm-rel vékonyabb A-oszlopokat alkalmaztak. Ez a megoldás a CR-V kategóriájának legnagyobb látómezejét eredményezte, mindazonáltal a menetbiztonság maradt a régi, az új oszlopokat ugyanis ultranagy szakítószilárdságú acélból készíti a Honda. További jó hír, hogy a látómező nemcsak vízszintesen, hanem függőlegesen is nőtt – az új, 60 mm-rel rövidebb motorháztető jóval kevesebbet takar ki az útból.

 

 

A hibrid rendszer vezérlése
A Honda CR-V Hybrid üzemmód-választó gombja a középkonzolon kapott helyet, közvetlenül a hagyományos kar helyett alkalmazott, kompakt váltókapcsoló mellett. A Drive (menet), a Park (parkolás) és a Neutral (üres) fokozat kiválasztásához gombnyomás szükségeltetik, míg a tolatáshoz fel kell húznia a gombot a pilótának. Amennyiben – az üzemmódkapcsolóval – aktiválja a Sport programot, a hibrid rendszer reakciói még gyorsabbá válnak, a CR-V pedig még dinamikusabb menettulajdonságokról ad tanúbizonyságot. Ha az akkumulátor töltöttségi szintje lehetővé teszi, EV üzemmódban, azaz károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat a modell. A hatótávolság kb. 2 kilométer, de ezt a vezetési stílus, a töltöttség, valamint az időjárási és útviszonyok is nagyban befolyásolják.

Teljes okostelefon-integráció
A második generációs, intuitívan kezelhető Honda Connect-szoftver megannyi szolgáltatással jár az utazók kedvében, többek között Apple CarPlay4 és Android Auto alapú okostelefon-kapcsolat kiépítésére is alkalmas.

Az Apple CarPlay integrálásával lehetővé vált, hogy az iPhone funkciói az autó beépített képernyőin keresztül is kihasználhatók legyenek, így még kényelmesebb és élvezetesebb lett a CR-V használata. Segítségével a vezető iránymutatást kérhet, hívásokat indíthat, üzenetek küldhet, illetve fogadhat, és természetesen zenét is hallgathat, mindezt úgy, hogy az Apple-féle Sirinek ad hangutasításokat.

Az Android Auto szoftvert úgy tervezték, hogy egyszerű, intuitív utasítások révén legyenek kezelhetők a különféle Android operációs rendszerrel működő okostelefonok. A különleges applikáció érintőképernyővel és hangutasításokkal is irányítható, minimális időre vonja el tehát a figyelmet a vezetésről. A rendszer a Google Maps és Google Now mellett az üzenetküldés és a zenehallgatás funkcióit is képes elérni, sőt – országtól, illetve piactól függően – egyéb programok kezelését is lehetővé teszi.

Vezetői Információs Kijelző (Driver Information Interface, DII)
A kormánykerék mögé helyezett, vadonatúj műszeregység középpontjában nagyméretű, hétcolos, színes TFT-LCD kijelző áll, ami Vezetői Információs Felület (Driver Information Interface, DII), nevet kapta, és természetesen az üzemanyagszint mellett az akkumulátor töltöttségéről is tájékoztat.

Az új DII a hűtőfolyadék-hőmérséklet és az üzemanyagszint visszajelzője közé került, s többek között a sebességmérőt, valamint a vízszintesen mozgó fordulatszámmérőt foglalja magában. A DII képességeit kihasználva a vezető számos „tartalmi zóna” közül választhat. Megtekintheti például a szórakoztatóelektronikai és információs rendszer különféle adatait, a navigációs rendszer térképét, illetve a kapcsolódó utasításokat, elolvashatja az SMS-ek és e-mailek szövegét, sőt a hangvezérlés révén válaszolhat is rájuk. Mindemellett listázhatja az okostelefonban elmentett számokat, és az utazással, az autó karbantartásával, valamint az összkerékhajtási rendszerrel kapcsolatos adatokat is előhívhatja.

A hibrid CR-V esetében az energiafelhasználási görbét is megtekintheti a vezető, így képet kaphat az akkumulátor töltöttségéről és az éppen aktív energiaforrásról, továbbá az ECO Guide révén vezetési tanácsokat is kaphat, hogy minél gazdaságosabban közlekedhessen. Ráadásként a rendszer figyeli, hogy a pilóta mennyire kezeli hatékonyan az autót, és pontokkal jutalmazza törekvéseit. Az eredményről apró levelek tájékoztatnak – minél takarékosabbak voltak a megtett kilométerek, annál több jelenik meg a műszeregységen.

A DII adatainak böngészésére, illetve kiválasztására a kormánykerék bal oldalára helyezett kapcsolókonzol szolgál. Ennek segítségével kapcsolhat a vezető a DII üzemmódjai, illetve tartalmi zónái között, mi több, akár szöveges keresést is indíthat, így könnyedén megtalálhatja kedvenc zeneszámait, felhívni kívánt ismerőseit. Szintén a volán bal oldalán fellelhető gombokkal vezérelhető a Bluetooth®3 HandsFreeLink® rendszerű telefonkihangosító. A kezelőszervek többsége és a DII egyaránt a vezető látómezejébe esik, így nem kell elfordítania fejét az elektronikai rendszerek kezeléséhez.

A sebességrögzítő gombjai is ennek okán kerültek a jobb oldali kormánykapcsolóra - innen könnyen és biztonságosan vezérelheti a rendszert a vezető.

A Honda Hybrid Performance rendszer kifinomultság, hatékonyság és vezethetőség terén is új mércét állít

Az első hibrid Honda szabadidő-autó az európai piacon
A Honda Hybrid Performance hajtásláncot az intelligens Multi-Mode Drive rendszer vezéreli. Az elektronika képes automatikusan kapcsolni az energiaforrások között
A szinte teljesen csendben dolgozó hajtásláncnak köszönhetően páratlanul halk az autó működése
A hivatalos mérések alapján a kombinált CO2 kibocsátás csupán 120 g/km**, az üzemanyag-fogyasztás pedig akár 5,3 l/100 km is lehet az elsőkerék-hajtású kivitelnél

A vadonatúj CR-V a Honda első hibrid hajtáslánccal is kapható európai szabadidő-autója A Honda CR-V Hybrid alapját az intelligens Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegységgel társított, két villanymotorra, egy lítium-ion akkumulátorcsomagra és az Atkinson-ciklusú, benzines erőforrásra épülő Honda Hybrid Performance rendszer adja. Kimagasló hatékonysága és kifinomultsága, valamint rövid reakcióideje többek között a közvetlen, innovatív erőátvitelnek köszönhető.

A CR-V Hybridben duruzsoló, 2.0 i-VTEC kódjelű, benzines generátor csúcsteljesítményre 145 LE (6200 f./perc) , míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 LE-vel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszik még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. Vonzerejét növeli, hogy a fronthajtású kivitel 8,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál 9,2 másodperc ez az érték. A CR-V Hybrid végsebessége 180 km/h.

Az elsőkerék-hajtású CR-V Hybrid CO2-emissziója csupán 120 g/km (javított NEDC-mérés), ehhez társul a szintén roppant alacsony, mindössze 5,3 l/100 km-es vegyes üzemben mért érték. Összkerekes változatánál a CO2-emisszió 126 g/km (javított NEDC-mérés), míg az átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,5 l/100 km körül alakul.**

Intelligens menetüzemmódok
Az egyedülálló i-MMD intelligens működésével érdemelte ki az „i-” előtagot. Segítségével észrevétlenül kapcsolhat a rendszer a különféle menetüzemmódok között, ezáltal mindig hatékony és lágy a működés. A három üzemmód összehasonlítása:
EV Drive (elektromos) – a lítium-ion telepekről táplált villanymotorok hajtják az autót, a benzines erőforrás kikapcsol
Hybrid Drive (hibrid) – vegyes üzemben a kétliteres, benzines erőforrás egy másodlagos motort (generátort) hajt, amely által termelt energia kiegészíti a lítium-ion akkumulátorból nyert elektromos áramot.
Engine Drive (benzines) – egy zárókuplung közvetlenül összekapcsolja a benzines motort és a kerekeket

A CR-V Hybrid városi környezetben általában automatikusan kapcsol (oda-vissza) a Hybrid Drive és az EV Drive között. Hybrid Drive módban a benzines motor termelte áramot – egy generátor révén – az akkumulátorok töltésére is fordíthatja a rendszer. Az EV Drive tisztán elektromos üzemet is lehetővé tesz. Ilyenkor körülbelül 2 km-en át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhat a modell, természetesen a vezetési stílustól, a töltöttségtől, valamint az időjárási és útviszonyoktól függően. Ha a – főként autópályán ideális – Engine Drive program lép érvénybe, a belső égésű motor forgatja a kerekeket, az elektromos hajtómotor csak akkor kapcsolódik be a hajtásba, ha a vezető erőteljesen gyorsít és igazán nagy teljesítményre van szüksége.

Kényelmes, 60 km/óra körül cirkálásnál körülbelül a megtett távolság felét futja EV Drive üzemmódban a CR-V Hybrid, míg nagyobb, 100 km/órás tempónál általában az út harmadát gyűri le elektromos energiával a modell. A i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli a jármű működését, a vezetési stílust és a környezetet, s villámgyorsan, önműködően, a vezető beavatkozása nélkül vált a különféle üzemmódok között.

A kétliteres, belső égésű erőforrás, a generátor és a vezérlőegység a motorházban kapott helyet, míg a lítium-ion akkumulátorcsomag a csomagtartó alá került.

Innovatív, fix áttételű erőátvitel
Klasszikus váltó helyett egyszerű, fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, így páratlanul kifinomult a nyomatékleadás. Ez a szerkezet rendkívül precíz és kis helyigényű, még a más gyártók által a hibrid meghajtásban alkalmazott, bolygóműves, folyamatosan változó áttételű e-CVT-t is felülmúlja.
Bárhogy is, a márka mérnökei elképesztő munkát végeztek, ezt bizonyítja, hogy az energiaforrások közötti átállást és a start&stop rendszer kapcsolását egyáltalán nem érezni az utastérben, miként a nyomatékleadás is egyenletes. A szinte teljesen csendes hajtáslánccal megdöbbentően halk a CR-V Hybrid (NVH-értéke alacsony), és viselkedése is barátságos, nem érződik például a hajtási befolyás a kormányzáson, és a hirtelen pedálmozdulatokra is kifinomult választ ad a rendszer.

A szakemberek úgy hangolták az i-MMD-t, hogy passzoljon az európai vezetési stílushoz, így minden helyzetben lineárisan gyorsít a modell, a pedálmozdulatok pedig mindig harmóniában vannak a hajtáslánc válaszaival. Ez azért is fontos, hogy az autó hangja mindig megfeleljen annak, amit a vezető éppen elvár. Ráadásként a márka történetében először Aktív Hangszabályozó Rendszert (ti. Active Sound Control) építettek be a mérnökök, így még természetesebbnek tűnik az erőforrás hangja, és mindig igazodik az aktuális fordulatszámhoz.

Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolók (Deceleration Paddle Selector)
A CR-V Hybridet Lassulást Szabályozó Kormánykapcsolókkal (Deceleration Paddle Selector) látták el, ezekkel a volán mögött elhelyezett fülekkel határozhatja meg a vezető, hogy gázelvételnél milyen tempóban csökkenjen a jármű sebessége. A lassulás mértékéről a hétcolos Vezetői Információs Kijelző (DII) tájékoztatja a pilótát, méghozzá szimpla, ék alakú szimbólumokkal. Ezek száma összesen négy lehet – minél több jelenik meg, annál erőteljesebb a lassulás.

Ha a vezető meghúzza a bal oldali, mínuszjellel ellátott kormánykapcsolót, a lassulás mértéke nő, a gázelvételt követő lassulási fázis pedig rövidebbé válik. Amennyiben a jobb, pluszjeles fület mozdítja maga felé, a lassulás mértéke csökken, a gázelvételt követő lassulási fázis viszont hosszabb lesz, így lágyabban „fékez” a CR-V Hybrid. A regeneratív, energia-visszanyerő fék a lassulási fázisban lép működésbe.

Normális helyzetben a lassulás mértékének kézi beállítása csak átmeneti, a rendszer automatikusan kikapcsolja, ha a vezető állandó sebességgel halad vagy gyorsít. Ha a CR-V Hybrid Sport üzemmódban halad, a manuálisan kiválasztott lassulási ráta marad aktív, egészen addig, amíg a vezető ki nem kapcsolja.

 

 

Minden idők legkifinomultabb CR-V-futóműve lenyűgöző menetdinamikát és példaértékű menetkomfortot biztosít

A karosszériaszerkezet könnyebb és erősebb, mint valaha, többek között ennek tudható be a finoman hangolt menetdinamika és a kedvező NVH-érték
A karosszériaszerkezet gyártásához új generációs, ultranagy szakítószilárdságú acélt is felhasználnak, így javultak a menettulajdonságok és menetbiztonság terén is jobban teljesít a modell
Az innovatív összeszerelési technikák fokozzák a merevséget és kedvezőbb NVH-értékekkel ruházzák fel a CR-V-t
A vadonatúj futómű példa értékű menetkomforttal és higgadt, nyugodt viselkedéssel nyűgözi le a sofőrt
A kategóriájának egyik leghalkabb utasterével rendelkezik, amit a zajkioltó rendszer tesz csendesebbé

A vadonatúj CR-V alá a Honda legújabb futómű-konstrukciója került, ami minden idők legkifinomultabb CR-V-felfüggesztése is egyben. Kiváló adottságai révén vezetési élmény és menetkomfort tekintetében is a legmagasabb színvonalat képviseli, s természetesen megingathatatlan útfekvéssel segíti a biztos célba jutást.

A kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszériaszerkezethez fejlett első és hátsó felfüggesztés kapcsolódik, amit új menetbiztonsági eszközökkel és változó áttételű kormányművel társítottak. A Real Time AWD névre keresztelt, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) irányított összkerékhajtási rendszer a Honda egyik legfrissebb technikai megoldása, a megnövelt szabad hasmagassággal kiegészítve igazán komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t.

A kis tehetetlenségi nyomatékú, nagy merevségű, kimagasló szakítószilárdságú alapanyagokból készített karosszériaszerkezet az iparág egyik legfejlettebb konstrukciója. Megalkotásába az új generációs, melegen sajtolt, nagy szilárdságú acélt gyártó beszállítókat is bevonta a Honda, e közös munka gyümölcsének tudható be az erősebb, mindazonáltal könnyebb kocsitest, no meg, hogy nulláról 9%-ra nőtt a speciális fém aránya. További fontos változás, hogy a karosszériaszerkezet a korábbi 9 helyett immáron 36%-ban tartalmaz 780 MPa, 980 MPa és 1500 MPa szilárdsági értékű acélokat.

Új, fejlett, önhordó padlólemez
Az elsőrangú alapanyagok és a kifinomult mérnöki megoldások hatásai a CR-V új platformján érhetők leginkább tetten. Ultramodern mivoltából fakadóan jóval könnyebb, mint az előző nemzedék esetében, torziós merevsége pedig 25%-kal javult.

Ez természetesen az NVH-értékekre is kedvező hatással volt, még kifinomultabbá vált tehát a típus, és a minőségérzet is tovább nőtt. A karosszériaelemek hatékony összeillesztéséhez szintén innovatív, különösen hatékony eljárást dolgoztak ki a mérnökök. A gyártási folyamat érdekessége, hogy elsőként a belső vázat állítják össze, ezt követi a külső egység, majd a kötések elkészítése, szemben a klasszikus felállással, mikor elsőként a külső váz születik meg, s azután kerül terítékre a belső szerkezet, valamint a kötések kialakítása.

Az új módszer jelentősen növeli a karosszériamerevséget, miként a kritikus részeken – 40-45 mm helyett – 20 milliméterenként alkalmazott ponthegesztések is. Lényeges adalék, hogy a modern eljárásokból fakadóan a kocsitest élettartama is nagyobb lett.

A formatervezés, a gépészet és a gyártás kapcsán bevezetett újítások hatására a teljes kocsitest csavarodási merevsége 35%-kal lett jobb, míg a torziós merevség 25%-kal nőtt. Ez még finomabban hangolt futómű beépítését tette lehetővé, így jobb lett a már eddig is kiváló menetkomfort, ami természetesen megfelel az európai biztonsági szabályoknak és elvárásoknak, valamint még könnyebben kezelhetővé vált az autó.

A kategória legkifinomultabb beltere
A vadonatúj platform végtelenül csendes és szofisztikált, kedvező NVH-értékű belsőtér kialakítására adott lehetőséget, ami a CR-V Hybrid benzin-elektromos hajtásláncához is tökéletesen passzol. Tulajdonképpen sem a zajok, sem a rezgések nem jutnak be – a karosszériaszerkezeten át – az utastérbe, amihez a korszerű szigetelő- és tömítőanyagok is hozzájárultak.

A CR-V Hybrid esetében még nagyobb hangsúlyt kapott a kifinomultság, ezért a lehető legcsendesebb és legkényelmesebb modellt építették meg a Honda szakemberei.

A motorhangot a CR-V-nél most elsőként alkalmazott, minden modellváltozatnál alapáras Aktív Zajkioltó Rendszer (Active Noise Cancellation, ANC) tartja távol a fülektől. Az alapfelszereltségként kínált berendezés főként az alacsony frekvenciájú hangokat „szűri ki”, méghozzá két mikrofon segítségével, melyek folyamatosan figyelik az utastér zajait. A rendszerhez társított hangszórók szükség esetén olyan frekvenciájú jelet bocsátanak ki, ami kioltja a zavaró hangot. Az ANC menet közben mindig működik, függetlenül attól, hogy a pilóta bekapcsolja-e az audiorendszert.

Jócskán csökkentik az utastérbe jutó motorzajt a motorház oldalaira, a motorháztetőre, a tűzfalra és a műszerfal alá helyezett szigetelőpanelek, valamint az alsó burkolatok. Ezt a célt szolgálja az egy darabból álló, kifejezetten a CR-V Hybridhez készülő padlókárpit is, akárcsak az A-oszlop síkjába épített szélvédő, no meg a stratégiai pontokra illesztett karosszériatömítések és hangszigetelések (pl. az A, B és a C tetőoszlopok belsejében). Az oszlopokba integrált elválasztók megakadályozzák az alulról érkező hangok terjedését, a háromrétegű, 360 fokos ajtószigetelések pedig kirekesztik a menetszél és az utca zajait. Mindezt ún. szigetelőblokkokkal spékelték meg, melyek az oldalablakok alján és sarkaiban bújnak meg, útját állva minden lármának, ami a CR-V utasait bosszanthatná.

Persze az a legjobb, ha nem is keletkezik zaj, ezért a nagy karosszériaelemeket számítógép-alapú eljárással (Computer Aided Engineering, CAE) tervezték meg, kis túlzással végleg búcsút intve a robbanásszerű hangoknak. Végül, de nem utolsósorban hangszigetelő betétek kerültek az első és hátsó kerékdobokba, valamint a padlóra is, tovább csökkentve a zajt és a vibrációt.

Lenyűgöző menetdinamika és példaértékű menetkomfort
A merev karosszériához társított, tovább fejlesztett futómű magával ragadó, egyszersmind kifinomult vezetési élménnyel ajándékozza meg a pilótát, nem csoda, hogy a Honda szakemberei szerint ez a CR-V történetének leginkább vezetőközpontú modellje. A múltban alkalmazottnál sokkal fejlettebb futómű-konstrukció a legrosszabb minőségű utakon is kiváló menetkomfortot biztosít, különösképpen, hogy számos kezelhetőséget javító műszaki megoldást dolgoztak ki a mérnökök.

A szélesebb karosszéria, a megnövelt tengelytáv és a nagyobb kerék-, illetve abroncsgarnitúra ugyancsak elősegíti a jobb úttartást, a hibrid kivitel 30 mm-rel megemelt szabad hasmagassága pedig a sokoldalúságot és a használati értéket fokozza.

Az ultramodern padlólemez optimális alapként szolgált a jelentősen tovább fejlesztett, magával ragadó vezetési élményt nyújtó felfüggesztés számára. Tervezése során az „Egy mozdulat, egy utasítás” filozófia érvényesült, melynek lényege, hogy a CR-V minden helyzetben kiszámítható, azonnal válaszol a vezető mozdulataira és kifejezetten gyors.

Az első kerekeknél alkalmazott, alsó-lengőkaros, MacPherson rendszerű felfüggesztés nagy oldalirányú merevséggel járul hozzá a pontos irányíthatósághoz, hosszirányban viszont kevésbé merev, hogy a menetkomfort is elsőrangú legyen. A legújabb Honda Civicnél is alkalmazott, dupla fogaskerekes, elektronikus rásegítésű szervokormányt (EPS) kifejezetten a CR-V küldetésének és európai vásárlók igényeinek megfelelően hangolták a fejlesztők. Ez a konstrukció páratlanul pontos visszajelzésekkel segíti a precíz irányítást, mindazonáltal kifinomultan és lineárisan működik.

Hogy minél kevesebb rezgés jusson a volánra, a kormányrúd átmérőjét 33 mm-rel megnövelték (ez +36% az elődmodellhez mérten), a kis tömegű szervomotor pedig a dupla fogaslécre került, nem magára a kormányrúdra, ahogy az a hagyományos rendszereknél megfigyelhető. Ezáltal sokkal könnyebbé vált manőverezés kis sebességnél, 26%-kal a kormányelfordulási tartomány is kisebb lett. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy végállástól végállásig mindössze 2,3 fordulatot tesz a volán.

Hátul vadonatúj, multi-link lengőkarrendszer állt szolgálatba, ami nagy tempónál is rendkívül stabillá teszi a CR-V-t, és – a finom EPS-hangolással együtt – kiváló menetkomfortot, a kiszámítható reakciókat és a könnyű, egyenletes kezelhetőséghez is hozzájárul. A merev hátsó stabilizátorrúd gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé és mérsékeli a karosszériadőlést, míg a gumiszilentekkel felfogatott, „lebegő” segédkerettel még csendesebbé vált az utastér.

Hogy a felfüggesztések kellőképpen el legyenek szeparálva a kocsitesttől és a rezgések ne juthassanak át a karosszériára, előre és hátra egyaránt hidraulikafolyadékkal töltött bakokat építettek. Ezzel a megoldással eddig jóformán csak luxusautóknál találkozhattunk, ahogy a tovább fejlesztett fékrendszer is a felsőbb kategóriákat idézi.
A nagyobb menetbiztonság jegyében nagyobb átmérőjű tárcsák emésztik fel a mozgási energiát, elöl immáron 320, hátul 310 mm-t mérhetünk. A hatékonyságot elektronikus fékerőfokozó (Electric Brake Booster, EBB) növeli, bevezetésével fékerő és adagolhatóság terén is kategóriaelső lett a CR-V. Az EBB segítségével gyorsabban és erősebben fékezhet a vezető, különösképp, hogy a vezérlőegység – szemben a hagyományos rendszerekkel – az aktuális sebességet és a fékpedálra ható nyomóerőt figyelembe véve határozza meg a kifejtett fékerő mértékét.

A CR-V Hybrid fejlett mivoltáról árulkodik, hogy az i-MMD rendszer részeként regeneratív fékrendszer került a modellbe, ami lassításnál generátorként funkcionál és tölti az akkumulátort.

Agilis Vezetési Segédlet (AHA)
A CR-V először kapta meg az Agilis Vezetést Támogató Rendszert. Ez tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikusan vezérelt menetstabilizáló, amit kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílust alapul véve alkottak meg a mérnökök. Ez a menetbiztonsági eszköz észrevétlenül segíti a vezetőt, hogy kis és nagy sebességnél, illetve szelíd és erőteljes kormánymozdulatoknál egyaránt kockázatmentesen, kifinomultan autózhasson.

 

 

A tovább fejlesztett műszaki alapok jelentősen növelik a CR-V AWD használati értékét és terepképességeit

A szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez viszonyítva
A Honda által kidolgozott AWD-vezérlőszoftver legújabb verziója még jobb terepképességeket garantál és gyorsabb kanyarvételeket tesz lehetővé
Az összkerékhajtási rendszer automatikusan lekapcsolja a hátsó tengelyt, ha nincs szükség fokozott tapadásra

Az új CR-V kiváló terepképességeihez már maga a padlólemez is hozzájárul, hiszen a szabad hasmagasság nőtt az elődmodellhez mérten, a tömegközéppont talajhoz viszonyított távolsága azonban nem változott.

Ha kihúzzuk a centit az autó alja és az út között, 190 mm-t jegyezhetünk az elsőkerék-hajtású kivitelnél és 200-at az összkerekesnél. Ez azt jelenti, hogy a szabad hasmagasság mindkét modellváltozat esetében 30 mm-rel gyarapodott. A növekedésben természetesen a nagyobb felnik és abroncsok is közrejátszottak, amellett, hogy a tekintélyt parancsoló formavilágnak is szerves részei.

A Valós Idejű Összkerékhajtás (Real Time AWD) része az Intelligens Vezérlés (Intelligent Control System™) így ez a konstrukció a Honda legújabb, legmodernebb összkerekes erőátviteli rendszere. Legfőbb előnye – a kiváló tapadáson felül –, hogy kedvező üzemanyag-fogyasztással és könnyű irányíthatósággal ajándékozza meg a tulajdonosokat. Alapesetben az első tengelyt hajtja, de ha a szükség úgy hozza (pl. dinamikus, állórajtos indulásnál) a hátsó kerekeket is bevonja az erőleadásba.

A kardántengelyt többtárcsás, elektronikus szabályozású, hidraulikus kuplung kapcsolja össze a hátsó differenciálművel, gyors és hatékony működést biztosítva minden helyzetben. Kis tömege és üzemanyag-hatékony konstrukciója a teljesítményre, a terepképességekre és a menetbiztonságra is pozitív hatással van, továbbá sokoldalúbbá varázsolja a modellt, hiszen csak akkor kapcsolja be a hajtásba a hátsó tengelyt, ha tapadásvesztést érzékel, egyéb esetekben plusz terhelés nélkül dolgozhat az erőforrás.

A szoftverfrissítések hozományaként az AWD rendszer immáron 550 Nm-es (+10% az elődmodellhez mérten) forgatónyomatékot is képes a kerekekre juttatni. Emellett a vonóerő elosztása is hatékonyabbá vált: akár a nyomaték 60%-a is „hátraküldhető”. Ez számottevően növeli a tapadást csúszós úton, egyúttal csökkenti a reakcióidőt és megkönnyíti az emelkedők leküzdését.

Az AWD vezérlőszoftverének mélyreható optimalizálásával a kanyarvételi tulajdonságok is javultak, az elektronika ugyanis folyamatosan figyeli a sodródás, valamint a kormányelfordítás mértékét, és a lehető legegyenletesebb működésre törekszik.

Kiemelkedő helykínálat – ez minden idők legnagyobb CR-V-utastere

A nagyobb tengelytávnak és a szélesebb kocsitestnek hála tágasabbá válhatott a belsőtér
Nemcsak a helykínálat nőtt, hanem az elmés tárolórekeszek száma is
Tágas csomagtartó - a modell történetének legnagyobb rakodónyílásával
A fejlett kényelmi felszerelések között olyan csemegék szerepelnek, mint az egy mozdulattal dönthető hátsó üléssor vagy a motoros mozgatású csomagtérajtó5

A vadonatúj CR-V nemcsak sokoldalúbb, kifinomultabb és minőségibb, mint felmenője, hanem nagyobb is – a hosszabb tengelytávnak és a szélesebb kialakításnak köszönhetően jóval bőségesebb helykínálattal kecsegtet.

Minden utast tágas, kényelmes környezet vár, hiszen a tengelytáv kb. 30 mm-rel gyarapodott (immáron 2662 mm), az első és hátsó üléssor közötti ún. tandemtávolságot pedig 50 mm-rel toldották meg a tervezők. Ráadásként 5 mm-rel nagyobb lett az első fejtér, és hátul, csípőmagasságban az eddiginél 16 mm-rel szélesebb hely fogadja az utasokat. Vékonyabb és laposabb lett a hátsó kerekek előtt található üzemanyagtartály is, ebből ered a hátsó üléssor lábterének 50 mm-es gyarapodása.

Az első ülések támláit úgy formázták, hogy minél vékonyabbak legyenek és csak minimális teret vonjanak el helyet a hátsó lábtértől. Ennek ellenére a vezető és az utas is a legnagyobb kényelemben róhatja a kilométereket, különösképpen, hogy az első ülések négy irányban állítható (hosszirányban 35, függőlegesen 80 mm-es tartományban), motoros mozgatású deréktámaszt kaptak.

További jó hír, hogy még komfortosabbá vált a modell, ugyanis a hűvös téli napokon a gyorsan felmelegedő, energiatakarékos, első és hátsó ülés fűtése része a magasabb felszereltségnek.

Sokoldalúbb, mint valaha
Az új CR-V a modell történetének legnagyobb rakodónyílásával dicsekedhet. Ha hátsó üléseit lehajtjuk, 1830 mm hosszú tárgyakat helyezhetünk be (ez 250 mm-es növekedés az elődmodellhez viszonyítva), és akár 19,5”-os vázra épülő bicikli is szállítható a beltérben.

Az új, egy mozdulattal dönthető, 60:40 arányban osztott, a korábbinál valamicskével lejjebb helyezett üléssorral gyorsan és könnyen alakítható ki hatalmas, síkpadlós raktér. A Honda mérnökeinek innovatív gondolkodásáról árulkodik, hogy az ülések alaphelyzetbe állításához is elég egyetlen mozdulat.

A CR-V-t megannyi új, modern kiegészítővel tették még sokoldalúbbá. Az új, két pozícióban rögzíthető csomagtérpadlóval például számtalan konfiguráció, többek között síkpadlós, nagy tárgyak szállítására is alkalmas raktér alakítható ki, és az sem elhanyagolható, hogy akár 100 kg-nyi poggyász is bepakolható.

A legfelső felszereltségi szinteken motoros mozgatású csomagtérajtó is szerepel az opciós listán. Ez igencsak megkönnyíti a hétköznapokat, és nem jár kompromisszumokkal, mivel a maximális nyitási magasságot a tulajdonosok szabhatják meg, azaz elkerülhetik, hogy pl. a garázs falának vagy plafonjának ütközzön az ajtó. Szintén biztonsági célból látott jutott szerephez a Stop-and-hold funkció, amivel – 1185 mm alatt – bármely helyzetben leállítható a nyitási-zárási folyamat6.

Elmés tárolórekeszek minden utasnak
Az első ülések közé ékelt tárolórekesz háromféleképpen használható, tovább fokozva a variálhatóságot. „Konzoltálca” állásban például egy 5,5 colos okostelefon helyezhető be, a tulajdonos pedig eldöntheti, hogy előre vagy hátra fordítja a polcocskát, esetleg behelyezi a rekeszbe. Előre fordítva könnyen hozzáférhetővé válik az okostelefon-tálca alá rejtett, jókora, biztonságos fakk, míg ellenkező irányban behelyezve egy kisebb és egy nagyobb részre osztott tárolórekesz alakítható ki. A tálca eltávolításával a teljes tárolórekesz egybenyitható, ilyenkor egy kézitáska, vagy egy hordozható számítógép is gond nélkül betehető.

A CR-V fejlettségét hirdeti az utastérben fellelhető négy (!) USB-aljzat. Ezek közül az 1,0 és az 1,5 amperessel az első utasok eszközei tölthetők, a két 2,5 A-s pedig a hátsó sorban ülők kényelmét szolgálja.

Végül, de nem utolsó sorban feljebb „költöztek” az ajtókba szerelt hangszórók, így elöl és hátul is nagyobbak lettek az oldalzsebek (+48% és +63%).

CR-V menetbiztonsági szempontból is az iparág legjobbja, a Honda Sensing™ rendszer minden modellváltozathoz alapáron jár

Az új, speciális karosszériaszerkezet és a tovább fejlesztett menetbiztonsági kiegészítők hozadékaként még biztonságosabbá vált a CR-V
Merevebb, erősebb, kevésbé deformálódó utascella teszi biztonságossá a közlekedést
A Honda Sensing™ aktív menetbiztonsági eszközöket foglal magában

A vadonatúj CR-V-t arra törekedve tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban.

Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, az új CR-V minden egyes változata - beleértve az új CR-V Hybridet - megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket.

Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen erős és merev platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Ez a Honda által megfogalmazott All Directions Collision Safety filozófia. Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából.

A teljes körű, 360 fokos védelem mellett az – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING® csomag is roppant fontos összetevő, különösképpen, hogy minden (!) modellváltozathoz alapáron jár. Ezt a rendszert a kategória legjobbjai között tartják számon, hiszen a lehető leghatékonyabban oltalmazza az autó utasait. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel még időben észrevehetők és elkerülhetők a balesetveszélyes helyzetek. Ha mégis baleset történne, az eCall névre keresztelt segélyhívó rendszer minden európai CR-V-ben szériatartozék.

 

 

A Honda SENSING™ az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:
Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System, CMBS): segít megállítani az autót, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és - szükség esetén - önműködően fékez.


Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW): folyamatosan figyeli az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha veszélyhelyzetet értékel.
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning): figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet.


Útpályaelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Road Departure Mitigation): a szélvédőre helyezett kamera folyamatosan ellenőrzi az autó mozgását, és azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha elhagyja az útpályát. Ilyen esetekben az Elektronikus szervokormány (Electric Power Steering, EPS) automatikusan úgy irányítja a járművet, hogy sávjában maradjon, sőt ha a helyzet úgy kívánja, automatikusan fékezni kezd. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System, LKAS): ha a vezető irányjelzés nélkül közelít a sávelválasztó útburkolati jelhez, a rendszer először hangjelekkel figyelmezteti, majd óvatosan visszakormányozza az autót a sáv közepére.


Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control, ACC): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva, így változó forgalmi viszonyok között is használható a tempomat.


Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen (DII).


Intelligens Sebesség Asszisztens (Intelligent Speed Assistance, ISA): az Adaptív Sebességrögzítő és a Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer képességeit kihasználva mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett.


Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC): ez a – 2015-ben bemutatott – rendszer képes megjósolni a többsávos utakon (pl. autóúton, autópályán), hogy a – szomszédos sávban haladó – autó irányváltásra készül-e. A Honda által fejlesztett Agilis Vezetési Segédlet (AHA) rendszert kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílusokat figyelembe véve alkották meg a mérnökök. A rendszer a többi jármű helyzetét és szándékát figyelembe véve határozza meg az új CR-V sebességét, tehát még nagyobb biztonságban telhet az utazás.

Ezek az eszközök, illetve kiegészítők szintén szerepelnek a vadonatúj CR-V felszereltségi listáján:
Holttérfigyelő Rendszer (Blind Spot Information): radarokkal pásztázza a jármű környezetét és azonnal szól, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken.
Kitolatást Segítő Rendszer (Cross Traffic Monitor): az autó hátuljába integrált radarszenzorok adatait elemzi, és figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben valamelyik irányból másik közlekedő érkezik.
Változó szögállású tolatókamera: teljes láthatóságot és biztonságot garantál hátrameneti fokozatban. Alapesetben 130 fok a látószög, széles látószögnél függőlegesen és vízszintesen egyaránt 180 fok.

A gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést garantáló Menetstabilizáló Rendszer (Vehicle Stability Assist, VSA) és az abroncsokat figyelő Abroncsnyomás-ellenőrző Rendszer (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) szintén szériafelszereltség.

Karosszéria és futómű
Ötajtós, ötüléses szabadidő-autó önhordó karosszériával 2,0 literes, benzines i-VTEC motor és i-MMD Hybrid rendszer alkotta hajtáslánc. Első- és hátsókerék-hajtású kivitelben egyaránt elérhető.

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER