Emellett első ízben lesz látható a Ford Vertrek tanulmányautó, amely az új generációs, C kategóriás, kompakt sportos szabadidőautó előfutára, valamint Észak-Amerikának is bemutatkozik a hazai márkakereskedésekben már kapható hétüléses Grand C-Max.
A Ford tíz olyan új generációs, gazdaságos és kisméretű autót épít, amelyek minden tekintetben megfelelnek a vásárlók elvárásainak, s ezzel ügyfeleinek a legnagyobb kisautó-palettát kínálja.
A Ford betartja ígéretét, és ma, a 2011-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon tíz új, C kategóriás járművet állít porondra. A vadonatúj Ford Focus vezette paletta jól példázza, hogy a Ford miként emeli magasabb műszaki szintre és teszi gazdaságosabbá termékportfolióját.
Az új modellek lenyűgöző sorához tartozik a világpremierjét tartó Focus Electric, a Ford első, üzemanyag nélkül működő, nulla emissziójú személyautója. Emellett bemutatkozik két teljesen új, nagy hatótávolságú családbarát modell a C-MAX sorozatból - egyikük egy hálózatról tölthető hibrid (PHEV) -, továbbá globális bemutatójához érkezett a Ford Vertrek tanulmányautó, amely a jövő kisebb méretű, kompakt sportos szabadidő autójának előfutára.
"Az a legfontosabb, hogy vásárlóinknak több opciót biztosítsunk, amikor ilyen méretű, takarékos autót keresnek, amelyek között szerepel az elektromos autó is." - fogalmazott Mark Fields, a Ford amerikai tevékenységéért felelős elnöke. "Ma csatlakozik a Fiesta mellé a vadonatúj, világszínvonalú és teljesen új Focus-család, azaz még lenyűgözőbb lesz a kínálat. A sokoldalú C-Max és három változata még többet kínál a vásárlóknak, akik elektromos autóval szeretnék csökkenteni költségeiket."
Az 'Egy Ford' filozófia az új platform mögött
Az új termékek közös, globális C kategóriás műszaki alapokra épülnek, amellyel a Ford ereje a formatervezés, a mérnöki munka és a gyártás terén egyaránt globálisan megsokszorozható, illetve aminek köszönhetően globális termékei több mint 120 piacra jutnak el, világszerte gazdaságosabb és intelligensebb technológiákat kínálva ügyfeleinek, egyben kiszélesítve vállalat villamosítási stratégiáját.
"Ez a tíz nagyszerű autó mindazt megtestesíti, amiről az Egy Ford terv szól." - fogalmazott Alan Mulally, a Ford világszintű elnök-vezérigazgatója. "Az itt kiállított modellek jelentik e terv kiteljesedését; olyan autók láthatók itt, amelyekkel intelligensebb, globális stratégiát valósíthatunk meg, s amelyek elektromos hajtásuk és kisebb fogyasztásuk révén hozzájárulnak egy jobb világ megteremtéséhez. Ám a legjobb dolog az, hogy mindez még csak a kezdet."
Mindössze egyetlen esztendővel azt követően, hogy Mulally ismertette a Ford tervét a globális C kategóriás modellcsaláddal kapcsolatban, idén már 10 új termék szélesíti a márka kínálatát a világ legnagyobb szegmensében:
Az új modellcsalád szimbolizálja az Egy Ford globális termékfejlesztési filozófiát, amely világszerte egyre több és több választási lehetőséget- többek között három fontos, elektromos autót is -, valamint számos új funkciót, intelligens technológiát és gazdaságosabb üzemet kínál majd a vásárlóknak.
"Egy évvel ezelőtt bemutattuk elképzeléseinket a közös, globális platformra épülő új generációs járművekről." - tette hozzá Derrick Kuzak, a Ford csoport globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. "Ma valóra váltjuk akkor tett ígéretünket, s ami még ennél is fontosabb: bemutatjuk, hogy e globális új filozófia hogyan formálta át világszerte a Ford termékkínálatának lényegét."
Még több villamosítás
A Ford Detroitban mutatja be három jelentős elektromos autóját, a Focus Electric, a C-MAX Energi és a C-MAX Hybrid modelleket.
A járművek villamosításával kapcsolatos Ford filozófia kiaknázza az új, globális platformok előnyeit, s bevezeti a hagyományos autók elektromos árammal hajtott változatait - ez a stratégia már bevált a Ford öt észak-amerikai hibridmodellje, többek között a díjnyertes Ford Fusion Hybrid és a Ford Escape Hybrid esetében. Ez a stratégia különbözik a különálló modellként kifejlesztett elektromos autót bemutató autógyárakétól, mert lehetővé teszi, hogy a Ford kedvezőbb áron kínálja elektromos autóit, azaz kiszélesítse a fenntarthatósági előnyöket.
Mindez azt jelenti, hogy a vevőknek több lehetőségük van elérni az általuk kitűzött fogyasztást - vagyis a gazdaságosság igazi érv egy Ford vásárlása mellett -, s mindeközben olyan járművet vezethetnek, amely megtestesíti a vállalat elkötelezettségét a minőség, a környezetbarát, a biztonságos és intelligens értékek mellett.
Az Egy Ford globális termékstratégia révén a Ford megsokszorozhatja befektetéseit az új termékekbe, hogy vevőinek szélesebb modellválasztékot, az iparágban vezető funkciókat és technológiákat kínáljon, mint például az új SYNC® és MyFord TouchTM kapcsolati technológiát.
Kisautók a növekedés érdekében
Az új modellpaletta a globális piacok szempontjából is nagyon jelentős, és várhatóan vonzóbbá teszi az észak-amerikai Ford-kereskedéseket is - ezen a piacon a vállalat kisautó-palettája nagyon fontos és növekvő szegmensben erősítheti meg a Ford pozícióit.
Az új termékek még jobban egyensúlyba hozzák a Ford észak-amerikai termékkínálatát. 2004-ben a személyautók és a crossover modellek mindössze 35 százalékát tették ki a Ford értékesítéseinek, s pick-upokból és SUV-kból fogyott a maradék 65 százalék. 2010-ben, a személyautók és crossover járművek nagyobb arányú értékesítése azt eredményezte, hogy ezek az autók immár az összes eladott Ford 57 százalékát teszik ki.
Az olyan kisautók, mint a Ford Fiesta és a Ford Focus jelenleg az Egyesült Államokban eladott új autók 20 százalékát teszik ki - ez az érték 2004-ben még csak 14 százalék volt. Az új Focus meglovagolhatja a Fiesta sikerét, s mivel még több új terméket kínálunk ebben a szegmensben, a vevők eddig az eddigi leggazdagabb palettáról választhatnak.
Az először autót vásárlók fele 30 év alatti, s első autójukat a kisautók kategóriájából választják, ezért ezt a szegmenst nagyon éles verseny jellemzi. E vásárlóréteg elvárásai hűen tükrözik technológiával - például mobiltelefonokkal, laptopokkal és táblagépekkel - zsúfolt életvitelük más hatásait, ahol a 'kicsi' sokkal inkább a kifejező és a kifinomult szinonimája, mint az egyszerűé.
Globális értelemben a kisautók még népszerűbbek: szerte a világon minden negyedik eladott autó a C szegmensbe tartozik. A Ford új termékcsaládjának tervezésekor és fejlesztésekor a globális erőt és vonzerőt tartotta szem előtt.
Amikor 2011 elején beindul az új C kategóriás autók gyártása, az új modellcsalád további lendületet kap.
Az új Focus gyártása már decemberben megkezdődött a vállalat Michigan összeszerelő üzemében Wayne-ben és a németországi Saarlouisban.
A Focus Electric, a C-MAX Energi és a C-MAX Hybrid gyártása 2011 későbbi szakaszában kezdődik meg szintén a Michigan összeszerelő üzemben, amely egyike annak a három észak-amerikai gyárnak, amelyeket a Ford az új generációs kisautók gyártásához átalakít.
A Ford kisautók globális marketingje
Mivel a kisautók globálisan egyre vonzóbbak, a Ford egyre inkább globális megközelítést alkalmazva kommunikál vásárlóival; olyan programokkal szélesíti részvételét a médiában, mint a Fiesta Movement, a Focus Rally és az új Focus Globális Tesztvezetése.
Hozzászólások