Írta: admin   
2011. január 11. kedd, 00:01

Emellett első ízben lesz látható a Ford Vertrek tanulmányautó, amely az új generációs, C kategóriás, kompakt sportos szabadidőautó előfutára, valamint Észak-Amerikának is bemutatkozik a hazai márkakereskedésekben már kapható hétüléses Grand C-Max.

Új autókkal debütál a Ford Detroitban
Új autókkal debütál a Ford Detroitban

A Ford tíz olyan új generációs, gazdaságos és kisméretű autót épít, amelyek minden tekintetben megfelelnek a vásárlók elvárásainak, s ezzel ügyfeleinek a legnagyobb kisautó-palettát kínálja.

A Ford betartja ígéretét, és ma, a 2011-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon tíz új, C kategóriás járművet állít porondra. A vadonatúj Ford Focus vezette paletta jól példázza, hogy a Ford miként emeli magasabb műszaki szintre és teszi gazdaságosabbá termékportfolióját.

Az új modellek lenyűgöző sorához tartozik a világpremierjét tartó Focus Electric, a Ford első, üzemanyag nélkül működő, nulla emissziójú személyautója. Emellett bemutatkozik két teljesen új, nagy hatótávolságú családbarát modell a C-MAX sorozatból - egyikük egy hálózatról tölthető hibrid (PHEV) -, továbbá globális bemutatójához érkezett a Ford Vertrek tanulmányautó, amely a jövő kisebb méretű, kompakt sportos szabadidő autójának előfutára.

"Az a legfontosabb, hogy vásárlóinknak több opciót biztosítsunk, amikor ilyen méretű, takarékos autót keresnek, amelyek között szerepel az elektromos autó is." - fogalmazott Mark Fields, a Ford amerikai tevékenységéért felelős elnöke. "Ma csatlakozik a Fiesta mellé a vadonatúj, világszínvonalú és teljesen új Focus-család, azaz még lenyűgözőbb lesz a kínálat. A sokoldalú C-Max és három változata még többet kínál a vásárlóknak, akik elektromos autóval szeretnék csökkenteni költségeiket."

Az 'Egy Ford' filozófia az új platform mögött

Az új termékek közös, globális C kategóriás műszaki alapokra épülnek, amellyel a Ford ereje a formatervezés, a mérnöki munka és a gyártás terén egyaránt globálisan megsokszorozható, illetve aminek köszönhetően globális termékei több mint 120 piacra jutnak el, világszerte gazdaságosabb és intelligensebb technológiákat kínálva ügyfeleinek, egyben kiszélesítve vállalat villamosítási stratégiáját.

"Ez a tíz nagyszerű autó mindazt megtestesíti, amiről az Egy Ford terv szól." - fogalmazott Alan Mulally, a Ford világszintű elnök-vezérigazgatója. "Az itt kiállított modellek jelentik e terv kiteljesedését; olyan autók láthatók itt, amelyekkel intelligensebb, globális stratégiát valósíthatunk meg, s amelyek elektromos hajtásuk és kisebb fogyasztásuk révén hozzájárulnak egy jobb világ megteremtéséhez. Ám a legjobb dolog az, hogy mindez még csak a kezdet."

Mindössze egyetlen esztendővel azt követően, hogy Mulally ismertette a Ford tervét a globális C kategóriás modellcsaláddal kapcsolatban, idén már 10 új termék szélesíti a márka kínálatát a világ legnagyobb szegmensében:

  • A vadonatúj Ford Focus, a szegmens zászlóshajója a gazdaságosság új szintjét célozza meg, és új technológiákkal formálja át a vevők elvárásait ebben a járműosztályban. Az új Focus-család - amelynek értékesítése Észak-Amerikában és Európában 2011 elején kezdődik - három változatot foglal magában: a dinamikus, ötajtós ferdehátút, a sportos, négyajtós szedánt és az egyenlőre csak Európában forgalmazott teljesen új kombit.
  • A vadonatúj Ford Focus ST, a vállalat első, globális teljesítmény-autója 2012-ben érkezik.
  • A vadonatúj Focus Electric világpremierje: ez a Ford első, akkumulátorral hajtott elektromos személyautója. Az üzemanyag nélkül és nulla emisszióval működő Focus Electric az első abból az öt autóból, amelyet a Ford be fog mutatni, s amelyből három Detroitban is látható.
  • Az új Ford C-MAX olyan új generációs többcélú autó, amely öt utast szállíthat, és Európában, illetve más globális piacokon mutatkozik be.
  • A Ford C-MAX új, hétüléses változata, amely Észak-Amerikában mutatkozik be az autóiparban elsőként kapható elektromos hátsó ajtóval.
  • Világpremierjét tartja a sokoldalú, ötüléses Ford C-MAX Energi, a Ford első sorozatgyártású plug-in hibridautója, amely 2012-ben mutatkozik be Észak-Amerikában, majd egy évvel később Európában.
  • A Ford C-MAX Hybrid világpremierje, amely 2012-ben Észak-Amerikában, 2013-ban pedig Európában lép a piacra.
  • Az új Ford Vertrek globális bemutatója: a tanulmányautó egy későbbi, kompakt, az új műszaki alapokra épülő sportos szabadidőautó formavilágába enged betekintést.

Az új modellcsalád szimbolizálja az Egy Ford globális termékfejlesztési filozófiát, amely világszerte egyre több és több választási lehetőséget- többek között három fontos, elektromos autót is -, valamint számos új funkciót, intelligens technológiát és gazdaságosabb üzemet kínál majd a vásárlóknak.

"Egy évvel ezelőtt bemutattuk elképzeléseinket a közös, globális platformra épülő új generációs járművekről." - tette hozzá Derrick Kuzak, a Ford csoport globális termékfejlesztésért felelős alelnöke. "Ma valóra váltjuk akkor tett ígéretünket, s ami még ennél is fontosabb: bemutatjuk, hogy e globális új filozófia hogyan formálta át világszerte a Ford termékkínálatának lényegét."

Még több villamosítás

A Ford Detroitban mutatja be három jelentős elektromos autóját, a Focus Electric, a C-MAX Energi és a C-MAX Hybrid modelleket.

A járművek villamosításával kapcsolatos Ford filozófia kiaknázza az új, globális platformok előnyeit, s bevezeti a hagyományos autók elektromos árammal hajtott változatait - ez a stratégia már bevált a Ford öt észak-amerikai hibridmodellje, többek között a díjnyertes Ford Fusion Hybrid és a Ford Escape Hybrid esetében. Ez a stratégia különbözik a különálló modellként kifejlesztett elektromos autót bemutató autógyárakétól, mert lehetővé teszi, hogy a Ford kedvezőbb áron kínálja elektromos autóit, azaz kiszélesítse a fenntarthatósági előnyöket.

Mindez azt jelenti, hogy a vevőknek több lehetőségük van elérni az általuk kitűzött fogyasztást - vagyis a gazdaságosság igazi érv egy Ford vásárlása mellett -, s mindeközben olyan járművet vezethetnek, amely megtestesíti a vállalat elkötelezettségét a minőség, a környezetbarát, a biztonságos és intelligens értékek mellett.

Az Egy Ford globális termékstratégia révén a Ford megsokszorozhatja befektetéseit az új termékekbe, hogy vevőinek szélesebb modellválasztékot, az iparágban vezető funkciókat és technológiákat kínáljon, mint például az új SYNC® és MyFord TouchTM kapcsolati technológiát.

Kisautók a növekedés érdekében

Az új modellpaletta a globális piacok szempontjából is nagyon jelentős, és várhatóan vonzóbbá teszi az észak-amerikai Ford-kereskedéseket is - ezen a piacon a vállalat kisautó-palettája nagyon fontos és növekvő szegmensben erősítheti meg a Ford pozícióit.

Az új termékek még jobban egyensúlyba hozzák a Ford észak-amerikai termékkínálatát. 2004-ben a személyautók és a crossover modellek mindössze 35 százalékát tették ki a Ford értékesítéseinek, s pick-upokból és SUV-kból fogyott a maradék 65 százalék. 2010-ben, a személyautók és crossover járművek nagyobb arányú értékesítése azt eredményezte, hogy ezek az autók immár az összes eladott Ford 57 százalékát teszik ki.

Az olyan kisautók, mint a Ford Fiesta és a Ford Focus jelenleg az Egyesült Államokban eladott új autók 20 százalékát teszik ki - ez az érték 2004-ben még csak 14 százalék volt. Az új Focus meglovagolhatja a Fiesta sikerét, s mivel még több új terméket kínálunk ebben a szegmensben, a vevők eddig az eddigi leggazdagabb palettáról választhatnak.

Az először autót vásárlók fele 30 év alatti, s első autójukat a kisautók kategóriájából választják, ezért ezt a szegmenst nagyon éles verseny jellemzi. E vásárlóréteg elvárásai hűen tükrözik technológiával - például mobiltelefonokkal, laptopokkal és táblagépekkel - zsúfolt életvitelük más hatásait, ahol a 'kicsi' sokkal inkább a kifejező és a kifinomult szinonimája, mint az egyszerűé.

Globális értelemben a kisautók még népszerűbbek: szerte a világon minden negyedik eladott autó a C szegmensbe tartozik. A Ford új termékcsaládjának tervezésekor és fejlesztésekor a globális erőt és vonzerőt tartotta szem előtt.

Amikor 2011 elején beindul az új C kategóriás autók gyártása, az új modellcsalád további lendületet kap.

Az új Focus gyártása már decemberben megkezdődött a vállalat Michigan összeszerelő üzemében Wayne-ben és a németországi Saarlouisban.

A Focus Electric, a C-MAX Energi és a C-MAX Hybrid gyártása 2011 későbbi szakaszában kezdődik meg szintén a Michigan összeszerelő üzemben, amely egyike annak a három észak-amerikai gyárnak, amelyeket a Ford az új generációs kisautók gyártásához átalakít.

A Ford kisautók globális marketingje

Mivel a kisautók globálisan egyre vonzóbbak, a Ford egyre inkább globális megközelítést alkalmazva kommunikál vásárlóival; olyan programokkal szélesíti részvételét a médiában, mint a Fiesta Movement, a Focus Rally és az új Focus Globális Tesztvezetése.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER