Címkék: családi autó | Ford | személyszállító | Tourneo Courier

Írta: Administrator   
2014. május 27. kedd, 10:31

 

A Ford vadonatúj Tourneo Courier kis személyszállítója a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását, belső terét és biztonsági szintjét kínálja a családoknak, a városi közlekedőknek és aktív életstílus kedvelőinek.

 

A sokoldalú ötüléses modell nemcsak 708 literes rakterével, hanem kényelmes utasterével, könnyen megközelíthető hátsó üléssorával és intelligens rakodási megoldásaival is szimpatikus választás lehet. Saját kategóriájában az új modell elsőként kínál olyan fejlett biztonsági berendezéseket, mint a függönylégzsák, az Elektronikus Stabilitásprogram és az Abroncsnyomás-figyelő Rendszer. Az autóhoz Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC, vezetőoldali térdlégzsák és Sebességhatároló is rendelhető.

A vadonatúj Ford Tourneo Courier a kategória legjobb üzemanyag-fogyasztását, belső terét és biztonsági berendezéseit kínálja a nagycsaládoknak, a városi közlekedőknek és aktív életstílus kedvelőinek. Az új modell első példányait 2014 tavaszán vehetik át a vásárlók.

A Ford kis személyszállítójának csomag- és utastere hatalmas: ha minden ülés a helyén van, a raktér mérete 708 liter (csomagtartó tálca nélkül), és a két oldalsó tolóajtónak köszönhetően a hátsó ülések könnyen megközelíthetők. Az ötüléses jármű az üzemanyag-fogyasztás terén is kategóriaelső értékekkel dicsekedhet. A 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi motor fogyasztása 3,7 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 97 g/km, míg a többszörös díjnyertes 1,0 literes EcoBoost blokk üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km, és CO2-emissziója csupán 119 g/km (1,6 literes dízelmotor Auto-Start-Stop rendszerrel és 100 km/órás sebességhatárolóval (100 g/km CO2-kibocsátás és 3,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztás csak Auto-Start-Stop rendszerrel) – 1,0 literes EcoBoost benzinmotor Auto-Start-Stop rendszerrel).


Tágas és praktikus
A vadonatúj Tourneo Courier rugalmasan alakítható kabinjában rengeteg hely jut az utasoknak és csomagjaiknak; az első üléssorban 97 mm-rel nagyobb a fejtér, mint a közvetlen vetélytársnak számító modellekben, a hátsó üléssorban pedig 67 mm-rel magasabb a fejtér és 59 mm-rel tágasabb a lábtér. A jól variálható hátsó traktus 60/40 arányban osztott, kényelmesen ledönthető hátsó üléssorának előredöntésével 1.656 literes raktér alakítható ki – egy ekkora helyen pedig már a legterjedelmesebb sporteszközök vagy kempingfelszerelések is jól elférnek. A kabin hátsó részének megközelítését nagyban megkönnyítik az oldalsó tolóajtók, amelyek 30 mm-rel szélesebbek, mint a közvetlen vetélytársak ajtói.

A szegmensben elsőként jelenik meg az állítható csomagtértálca, ami többféle magasságban rögzíthető a raktérben, használaton kívül pedig a hátsó ülések háttámlái mögé csúsztatható. A vadonatúj Tourneo Courier utastere a minőségi anyagok, a kézműves minőségű kidolgozás, az intelligens megoldások és a felszereltség új szintjét kínálja. Az utasok a kategória legtöbb tárolóhelyével gazdálkodhatnak, beleértve az A4-es mappákat és kisméretű laptopokat is befogadó középkonzolt, az utastér teljes szélességében végigfutó felső polcot vagy az első utasülés alatt található fiókot. A különleges, új MyFord Dock opció a telefonok és navigációs eszközök tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál.

A vásárlók olyan intelligens technológiákat is megrendelhetnek, mint a Tolatókamera, az integrált SD-kártyás navigációs rendszer vagy a Vészhelyzeti Segélyhívóval kiegészített Ford SYNC rendszer. Az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését lehetővé tevő AppLink technológia a 2014-es év későbbi részében jelenik meg a kínálatban. A Tourneo Courier háromféle kivitelben kapható: a kedvező árú Ambiente változatban, illetve a gazdagabb Trend és Titanium felszereltségben. A Titanium változat alapfelszereltségének része a klímavezérlés, a Sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, az automatikus fényszóró- és ablaktörlő-vezérlés, a 16 colos, hétküllős könnyűfém keréktárcsa, a sötétített hátsó üvegezés és a beépített tetősínek.


Menetdinamika és motorkínálat
A Tourneo Courier a Ford legújabb globális kisautó-padlólemezére épül – hasonlóan a Fiesta és a B-MAX modellekhez –, futóművét pedig úgy hangolták, hogy kategóriaelső menetdinamikát, kiemelkedő rugózási komfortot és agilis irányíthatóságot biztosítson. A legújabb elektromos kormányszervo-technológia révén az autó precízen és magabiztosan manőverezhető, ugyanakkor ez a fajta kormányrásegítés kevesebb üzemanyag-fogyasztással és CO2-kibocsátással jár, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek esetében. A vadonatúj Tourneo Courier takarékos dízel- és benzinmotorjaihoz manuális sebességváltó kapcsolódik, és a fogyasztást tovább csökkentő Auto-Start-Stop berendezés minden erőforráshoz megrendelhető. Az 1,6 literes dízel és az 1,0 literes EcoBoost egység mellett a 75 lóerős, 1,5 literes, 103 g/km CO2-kibocsátású és 3,9 l/100 km fogyasztású dízelmotor is megtalálható a kínálatban. Minden erőforrásra egyéves/30.000 kilométeres szervizintervallum vonatkozik.


Biztonsági berendezések
A Tourneo Courier modellben számos olyan biztonsági rendszer működik, amelyeket a Ford elsőként alkalmaz a szegmensben; ilyen például a függönylégzsák, a térdlégzsák, vagy a második üléssorban be nem kapcsolt biztonsági övekre figyelmeztető jelzés. Mindez az autó biztonsági alapfelszereltségéhez tartozik, amit vezető- és utasoldali frontlégzsák, oldallégzsákok és ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok egészítenek ki.


A Tourneo Courier felszereltségi listáján a Sebességhatároló és az Abroncsnyomás-figyelő Rendszer is megtalálható. A széria Elektronikus Stabilitáskontroll rendszer része a Hegymeneti Elindulássegítő, a Vészfékasszisztens, a Kipörgésgátló, a az Oldaldőlés Mérséklő és a gyárilag beszerelt vonóhoroggal működő Utánfutó Stabilizáló Rendszer is. A vadonatúj Tourneo Courier teljessé teszi a Ford négytagú Tourneo személyszállító-kínálatát, amiben olyan modellek szerepelnek, mint a Tourneo Connect, a Grand Tourneo Connect és a Tourneo Custom.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER