Címkék: Citroën C3

2024. november 01. péntek, 18:12

 

 A mai naptól az új c3 benzines változata elérhető a citroën  márkakereskedéseiben. A citroën ezzel az európai piac egy olyan bestsellerét újítja meg, amelyből  2016 óta több mint 1,5 millió példány kelt el.

 

 

 Az emblematikus modell a mai napig töretlen sikernek  örvend. A citroën minden egyes generációváltáskor egy újabb innovatív koncepcióval rázta fel a  piacot, ügyelve arra, hogy a korábbi változat előnyös tulajdonságait is megőrizze. Ilyenek az erőteljes  és egyedi design, az egyedülálló fedélzeti kényelem, a napi szinten hasznos felszerelések vagy a vonzó  ár. 
E szabály alól az új citroën c3 sem kivétel. Az innovatív, modern és kreatív megoldásokban gazdag  modell minden tekintetben előrelépés az előző generációhoz képest, és valódi változást hoz a b  szegmensbeli ötajtósok piacán. Továbbra is nagy népszerűségre törekszik, és széles közönséget céloz  meg azzal, hogy sokak számára megfizethető, és az ügyfelek igényeihez igazodó különböző  energetikai megoldásokat kínál.
Az új c3-ast úgy tervezték, hogy minden az egyszerű és kényelmes használatot szolgálja. A hibrid 100  változat például nagyobb tömegek számára is elérhetővé teszi a villamos autózást. A feltöltést nem  igénylő járművel városon belül akár felerészt elektromos üzemmódban közlekedhetünk,  megtapasztalva az egyenletes és zökkenőmentes elektromos vezetés élményét úgy, hogy közben a  jármű fenntartási költsége és a környezeti lábnyomunk is kisebb.  

 


Mi több, a citroën a c3-ason most először alkalmazza progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott  innovatív felfüggesztési rendszerét, amely a modell valamennyi változatán alapfelszerelés. Az  otthonosság és a nyugalom érzetét erősítik a megújult citroën advanced comfort ülések (max  felszereltségi szinten), az újfajta felépítésű, letisztult stílusú c-zen lounge műszerfal, a citroën head 
Up display és a kompakt kormány is. 
A jó közérzethez a könnyű beszállás és a bőséges helykínálat is hozzátartozik. A c3 a nagyobb  hasmagasságnak, illetve összmagasságnak köszönhetően mindkét tekintetben fejlődött. Ennek az  autó hossza sem látta kárát, a 4,01 méteres jármű városban közlekedve változatlanul praktikusnak és  fürgének bizonyul. És természetesen minden felszerelés – pl. 10,25’’ érintőképernyő 3d online  navigációval, automata légkondicionáló és vezeték nélküli telefontöltés, illetve -tükrözés – adott  ahhoz (max felszereltségi szinten), hogy az utazást igazi kikapcsolódásként éljük meg.  
Az új c3 így design, kényelem és technológia tökéletes kombinációját kínálja továbbra is vonzó áron. A kézi váltóval társított, 1,2 literes, 100 lóerős benzines változat kezdőára 6 190 000 ft, az elektromos  változaté 9.890.000ft. A hibrid 100 hajtáslánc gyártása jövő év elején indul. 

48 v-os hibrid technológia: az ideális megoldás egy sokoldalú  városi autó esetében 
Az 1,2 literes turbómotor mellett az új c3 most először hibrid hajtásláncot is kínál, amit a moduláris  kialakítású, többféle energiaforrással társítható, sokoldalú smart car platform tett lehetővé.  
Hibrid 100 változat (magyarországra 2025 első negyedévében érkezik): az új c3 a 48 v-os hibrid  technológia révén elérhetőbbé teszi az elektromos autózást. A kis helyigényű, könnyű és megfizethető  technológia különösen jól passzol ehhez a sokoldalú városi autóhoz, amely városban akár 50%-ban is  képes elektromos üzemmódban közlekedni. Feltöltés nélkül élvezhetjük az elektromos autózás  előnyeit, a zaj- és vibrációmentes vezetéstől az alacsonyabb fenntartási költségig, a kisebb környezeti  lábnyomról nem is beszélve. 
Ez a hibrid megoldás egyesíti magában a benzines és az elektromos meghajtás előnyeit, ahol a két  motor együtt vagy felváltva, de teljesen automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül működik. A 48 v-os hibrid technológián alapuló rendszer egy meghatározott menetfázisokban töltődő 48 v-os lítium ion akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett 100 lóerős (74 kw) új generációs  háromhengeres benzinmotorból és egy új, duplakuplungos ë-dcs6 váltóból áll, mely egy  franciaországban gyártott 21 kw-os villanymotort is magában foglal. 
Fokozott vezetési élmény mellett alacsonyabb a fogyasztás és a co2-kibocsátás: az egyszerű és  zökkenőmentes működést biztosító hibrid 100 változatot a 205 nm nyomatéknak köszönhetően  (ebből 55 nm a villanymotoré) nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines  változathoz képest közel 10%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és fogyasztással párosul.
Vegyes wltp ciklus szerint mérve a jármű co2-kibocsátása 117 g/km (hitelesítésre váró adat). Erőteljes  gyorsításkor a villanymotor 9 kw (kb. 12 le) többletteljesítményt biztosít, ami a dinamikus gyorsulások  révén minden körülmények között kényelmes használatot garantál. 
1,2 literes turbómotor: belépő szinten a citroën c3-hoz egy 100 lóerős, 1,2 literes benzines turbómotor  tartozik, amelyhez egy 6 fokozatú kézi váltó társul. A teljesítmény és a megbízhatóság érdekében  teljesen újratervezett motor mostantól vezérműlánccal van felszerelve. Ez a megfizethető árú  változat sokoldalú használatot tesz lehetővé. Vegyes wltp ciklusban mért co2-kibocsátása 126–128 
G/km. 

 

 

Elektromosság – könnyedén 
a 83 kw/113 le teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a  mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kwh-s lfp akkumulátor (a  wltp-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít. 
a 100 kw-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a  töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte európában.  
A stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett,  költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (wltp szerint) akár 320 km-es hatótávolságot  biztosító, 44 kwh-s lfp (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kw-os  egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető. 
Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kw-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról  80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kw rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc  szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen  hozzá lehet férni az autóhoz járó standard mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról,  wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához  is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kw-os vagy háromfázisú, 11 kw-os wallboxokhoz egyaránt használható. 
A 83 kw (113 le) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes  felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség  elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-c3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a  mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban. 

Egyedülálló komfortélmény 
A citroën c3 a sima, zökkenőmentes vezetésről és fedélzeti kényelméről híres. A modell e  tekintetben most még tovább megy, és a külvilág zajától elzárt utastérben a kellemes vezetési  élményt egyfajta védőburokhatással ötvözi.  
Citroën advanced comfort® futómű: az új c3 most először alkalmaz progresszív hidraulikus  ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszert. Az exkluzív citroën-innováció a c3 valamennyi  változatán szériafelszerelés, és az utasok számára a fedélzeti kényelem kivételes élményét nyújtja. A  rendszer a jármű sarkain a lengéscsillapító és a rugó mellett – a mechanikus ütközők helyett – két  hidraulikus ütközőelemet használ, egyet a be-, egyet pedig a kirugózáshoz. 
E műszaki megoldásnak hála a mérnökök szabadabban állíthatják be a felfüggesztést, ami sokkal  simább útfogást biztosít, és azt az érzést kelti, mintha a jármű átsiklana a bukkanók fölött. A rendszer  előnyei alacsony sebességnél az útegyenetlenségek kiszűrésénél, illetve a fekvőrendőrökön való  áthaladáskor érzékelhetők. A rugó és a lengéscsillapító ilyenkor a hidraulikus ütközőelemekkel  együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, és megakadályozzák a végállásoknál fellépő  rázkódást. Közepes sebességnél az újítás az előre-hátra való karosszériamozgások jobb kezelését  eredményezi, így az autó egyenetlen utakon is vízszintes marad. 
Advanced comfort® ülések: a kényelmes felfüggesztés tökéletes kiegészítőjeként az új c3 citroën  max felszereltségű változatain az advanced comfort® ülések az ergonómia és a kényelmes testtartás  szempontjából szintén előrelépést jelentenek. Az újratervezést követően még inkább körülölelik az  utasokat, és egyben jobb oldaltartást biztosítanak. A 10 mm-rel vastagabb nagy sűrűségű habszivacs  az első pillanattól puha és kényelmes érzést nyújt, és hosszú távon is jó alátámasztást garantál. 
C-zen lounge koncepció: az utastér első részét úgy tervezték, hogy egyszerű, otthonos és  ergonomikus legyen, enyhítse a mentális terhelést, és a nyugalom érzését erősítse. Ezt mindenekelőtt  egy rendkívül letisztult műszerfallal sikerült elérni, amely hangsúlyosan vízszintes vonalai révén  szélesebbnek láttatja a teret. Könnyed és szellős kialakításának köszönhetően a vezető és az első utas  oldalán is sok hely szabadult fel. A műszerfal két jól elkülönülő szintre oszlik, felül a műszaki elemek,  alul pedig egy meleg hatású, ún. „sofa design” kárpitozású rész található, mely a puha tapintású  kanapékról kapta a nevét. 
A műszerfal felső részét illetően igazi újításnak számít, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport.  Az új ë-c3-on alkalmazta először a márka az új citroën head-up display kijelzőt, mely a jármű adatait  a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetíti. Ezzel az ötletes  megoldással egyrészt elkerülhető az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a  műszercsoport között gyakran előfordul, másrészt a vezető a kulcsfontosságú információkat úgy tudja  leolvasni, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét. További újítás a kisebb és könnyebben  kezelhető, új többfunkciós kormánykerék. 

 

 

 

Nagyobb helykínálat mellett változatlanul fürge viselkedés  
Változatlanul mozgékony és könnyen kormányozható: a 4,01 m hosszú új c3 elődjénél mindössze  19 mm-rel hosszabb. Továbbra is nagyon kompakt tehát, ami nagyobb mozgékonyságot biztosít (fordulóköre 10,6 m), kis alapterülete pedig stresszmentes manőverezést és parkolást tesz lehetővé. 
Könnyebb beszállás: az új c3 tetőcsomagtartó rudak nélkül 1,57 m magas, így közel 100 mm-rel magasabb, mint az előző generáció. Ennek egyik előnye a nagyobb hasmagasság, ami az előző  változathoz képest 135 mm-ről 197 mm-re nőtt. Ez amellett, hogy a járműnek enyhén suv-s kinézetet  kölcsönöz, a be- és kiszállást is megkönnyíti (az ügyfelek kényelme szempontjából ez nagyon fontos), a városi, illetve elővárosi környezetben gyakori fekvőrendőrökön és kátyúkban pedig magabiztosabb  vezetést biztosít. 
Tágasabb beltér nagyobb láb-, fej- és könyöktérrel: a korábbi változathoz képest az ülőlapok 76 mm rel magasabban helyezkednek el. Ez megemelt vezetési pozíciót jelent, ami fokozott kontrollt és  nagyobb biztonságérzetet eredményez. A kilátás is jobb, ami hozzájárul az utasok jobb közérzetéhez. 
A magasabb kialakításnak köszönhetően nagyobb a belmagasság (az átlagosnál 31 mm-rel több hely  van a fej fölött), az üléspozíció megfelelő beállításával pedig a lábtér is növelhető. Az új c3 a hátsó  sorban a piaci átlagnál legalább 20 mm-rel nagyobb lábtérrel büszkélkedhet. A tervezők arra is  figyelmet fordítottak, hogy könyökmagasságban is elegendő hely álljon rendelkezésre: a hátsó utasok  könyöktere 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb az átlagosnál. 
Az új c3-ban a különböző tárgyak és csomagok szállítása is egyszerű. A nagyobb utastérben hasznos és ötletes tárolóhelyek találhatók az ajtópaneleken, a középkonzolon és a középső kartámasz  alatt. A középkonzolban egy vezeték nélküli okostelefon-töltő felület is van a max felszereltségű  modelleken. A korábbinál 10 literrel nagyobb (310 l) csomagtartóban bőséges hely áll rendelkezésre,  ami a – max felszereltségi szinten – 3:2 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően még  tovább növelhető. 


Gazdagabb felszereltség, bővebb kapcsolódási és technológiai  kínálat


Az új c3-ból kétféle felszereltségi szint lesz elérhető:  
A citroën igyekszik minél egyszerűbbé tenni az autósok életét. A könnyebb tájékozódás és választás  érdekében megújult honlapon az ügyfelek a következő két felszereltségi szint közül választhatnak:  „you” változat magas szintű alapfelszereltséggel: pl. Led-es első fényszórók, citroën advanced  comfort® futómű, active safety brake vészfékező rendszer, új citroën head-up display kijelző,  okostelefon-dokkoló, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, automatikus tompított  fényszóró-kapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és -határoló automatika,  manuális légkondicionáló és 6 légzsák.  
A „max” változat az előbbieken felül a következőket kínálja: a karosszéria színétől eltérő színű tető,  dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemez, 17” gyémántvágott könnyűfém keréktárcsák, led-es  hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok. A beltérben 10,25” színes érintőképernyő a  legkorszerűbb infotainment rendszerrel és 3d navigációval, bőrhatású szövet/metropolitan grey  szövet kárpitozású citroën advanced comfort ülések, a második üléssorban 3:2 arányban lehajtható  ülések, automata légkondicionáló, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm belső  visszapillantó tükör, elektromosam működtetett hátsó ablakok, elektromosan behajló, fűthető külső  visszapillantó tükrök, automata ablaktörlők, intelligens távolságifényszóró-vezérlés. 
A középutas választás pedig egy „you plus” csomag”, mely a két szint közé helyezkedik be.  Megrendelésével az autóra számos külső elem érkezik, amitől még vonzóbb lesz: 17" kétszínű acél  keréktárcsa, karosszériától eltérő színű tető, fekete tetősínek, color clip színbetétek. Növeli az utazási  komfortot a magasságában állítható vezetőoldali ülés, az elektromosan állítható, behajtható, fűthető  visszapillantótükrök, az esőérzékelős ablaktörlő, és a plus beltérhangulat – szövetkárpit advanced  comfort ülésekkel. És az autó infotainment rendszere is magasabb szintre lép (a you-hoz képest): my  citroën play 10,25" érintőképernyőt kapunk vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval, usb-c  csatlakozóval a műszerfalon (adat és töltés) és 2 db usb-c csatlakozóval a 2. üléssorban, a citroën  vetített műszeregység pedig már tft technológiájú. Sőt az autó praktikusságát is fokozzák a 1/3–2/3  arányban lehajtható hátsó ülések. A you plus csomag ára bruttó 900 000 ft, és turbo 100, hibrid  100 és elektromos 320 meghajtással is rendelhető lesz.
A céges vásárlóknak örömhír, hogy a népszerű c3 profi kivitel az új c3 modellen is elérhető lesz. Ez a  haszongépjármű kategóriába eső, kétüléses változat a kisteherszállító vállalkozók igényeire válaszol.  Az új c3 profi a maximális kényelmet nyújtja azoknak, akik a munkanapjuk nagy részét az autóban ülve  töltik: a modellen alapfelszereltségnek számít a citroën advanced comfort® futómű, a citroën  advanced comfort® ülések és a vezeték nélküli telefontükrözésre képes 10,25” színes érintőképernyő.  Az autó külső stílusát a karosszériától eltérő színű tető és a 17” felnik határozzák meg. A c3 profi  gyártása 2025 első negyedévében indul, és a turbo 100, illetve elektromos 320 hajtáslánccal lesz  elérhető. 
Az új c3 kapcsolódási technológiákban is gazdagabb: a citroën c3 az infotainment szolgáltatások  három szintjét kínálja. Ezek az egyszerűbb közlekedést és zökkenőmentes kapcsolattartást elősegítő,  intelligens és hasznos funkciókhoz biztosítanak gyors hozzáférést. 

• a „you” változaton alapfelszerelésnek számító okostelefon-dokkoló egy okostelefon-tartót  is magában foglal, amely a készülék dokkolásán felül az nfc (near field communication)  vezeték nélküli technológia segítségével automatikusan elindít egy speciális új alkalmazást,  amelyen keresztül a felhasználók elérhetik a telefon, a rádió, a navigációs rendszer és a zenei  szolgáltatások parancsikonjait. A gördülékeny és stresszmentes vezetési élmény érdekében  a kormánykeréknél elhelyezett intuitív vezérlők – változattól függetlenül – egy „home” gombbal is kiegészülnek, amellyel könnyebben vissza lehet térni az alkalmazás kezdőoldalára. 
• you plus csomaggal kiegészül egy ideális, középutas megoldással: 10,25" érintőképernyő,  vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval. A vezeték nélküli wifi-funkció a telefontükrözés  és az apple carplaytm-, illetve android autotm-kompatibilitás miatt fontos. 
• a „max” változaton szériafelszerelés a 10,25’’ érintőképernyőn elérhető 3d navigációs  rendszer. A 10,25” színes képernyő felépítése rendkívül ergonomikus: az okostelefonok  mintájára widgeteket használ, azaz virtuális gyorsgombokon keresztül biztosít hozzáférést a  fő navigációs, telefon-, rádió-, alkalmazás- és médiafunkciókhoz.  
• ezenkívül az ügyfelek a „kapcsolódási szolgáltatások” két szintjére is előfizethetnek, így  mycitroën internetes fiókjukon vagy a mycitroën alkalmazáson keresztül a lehető legtöbbet  tudják kihozni a rendszerből. A „connect one” közvetlen hozzáférést biztosít az e-call és a  citroën assistance szolgáltatáshoz, a távkarbantartási (teleszerviz) szolgáltatásokhoz és a  digitális kezelési útmutatóhoz*.  

Nyugodtabb utazást biztosító technológiák: az olyan alapvető berendezések mellett, mint az  automata légkondicionáló, a parkolóradar, a tolatókamera, a vezeték nélküli telefontöltés vagy az  apple car playtm, illetve android autotm technológiával kompatibilis képernyőtükrözés funkció, az új  c3 az utasok testi-lelki jólléte érdekében számos vezetéstámogató funkciót is kínál. 
• az 5–135 km/h sebességtartományban aktív, éjjel-nappal működő active safety brake vészfékező rendszer csökkenti az utasok, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok sérüléseinek a  kockázatát. 
• az aktív sávtartó asszisztens segít a járművet a forgalmi sávban tartani: finoman korrigálja a  kormányzást, ha a gépkocsi letér a menetpályájáról, vagy figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű kis  sebességnél kisodródik.
• a táblafelismerő rendszer leolvassa a sebességkorlátozó táblákat, és a vezető tájékoztatására  kijelzi az érintett információt a head-up display kijelzőn. 
• az elektromos rögzítőfék a motor leállításakor automatikusan bekapcsol, gázadáskor pedig  automatikusan kiold (csak a hibrid 100 és elektromos 320 változaton áll rendelkezésre). • a visszagurulás-gátló 3%-nál nagyobb emelkedőn néhány másodpercig mozdulatlanul tartja a  járművet. 
• szembejövő jármű észlelésekor a biztonságos elhaladás érdekében az intelligens  távolságifényszóró-vezérlés a szélvédőre szerelt kamera segítségével távolsági fényről automatikusan tompított világításra vált (max felszereltségen). 
* a connect one szolgáltatások regisztrációhoz kötöttek, de 10 évig ingyenesek. 
Az új citroën c3-ast beválasztották az autobest díj 2025-ös  döntősei közé 
Az autobest európai zsűri 2024. október 18-án bejelentette a best buy car of europe döntőseit 2025- re: a citroën c3, a dacia duster, a fiat grande panda, az mg 3, az opel frontera és a  renault symbioz jutott be a hat modellből álló elitbe. Ezek az autók versenyeznek majd a best buy  car of europe díjért 2025-ben. A 31 ország 31 tagú zsűrije a következő hetekben hozza meg végső  értékelését és adja le szavazatát, az autobest 24. kiadásának győztesét pedig december közepén  hirdetik ki 


 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER