A mai naptól az új c3 benzines változata elérhető a citroën márkakereskedéseiben. A citroën ezzel az európai piac egy olyan bestsellerét újítja meg, amelyből 2016 óta több mint 1,5 millió példány kelt el.
Az emblematikus modell a mai napig töretlen sikernek örvend. A citroën minden egyes generációváltáskor egy újabb innovatív koncepcióval rázta fel a piacot, ügyelve arra, hogy a korábbi változat előnyös tulajdonságait is megőrizze. Ilyenek az erőteljes és egyedi design, az egyedülálló fedélzeti kényelem, a napi szinten hasznos felszerelések vagy a vonzó ár.
E szabály alól az új citroën c3 sem kivétel. Az innovatív, modern és kreatív megoldásokban gazdag modell minden tekintetben előrelépés az előző generációhoz képest, és valódi változást hoz a b szegmensbeli ötajtósok piacán. Továbbra is nagy népszerűségre törekszik, és széles közönséget céloz meg azzal, hogy sokak számára megfizethető, és az ügyfelek igényeihez igazodó különböző energetikai megoldásokat kínál.
Az új c3-ast úgy tervezték, hogy minden az egyszerű és kényelmes használatot szolgálja. A hibrid 100 változat például nagyobb tömegek számára is elérhetővé teszi a villamos autózást. A feltöltést nem igénylő járművel városon belül akár felerészt elektromos üzemmódban közlekedhetünk, megtapasztalva az egyenletes és zökkenőmentes elektromos vezetés élményét úgy, hogy közben a jármű fenntartási költsége és a környezeti lábnyomunk is kisebb.
Mi több, a citroën a c3-ason most először alkalmazza progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott innovatív felfüggesztési rendszerét, amely a modell valamennyi változatán alapfelszerelés. Az otthonosság és a nyugalom érzetét erősítik a megújult citroën advanced comfort ülések (max felszereltségi szinten), az újfajta felépítésű, letisztult stílusú c-zen lounge műszerfal, a citroën head
Up display és a kompakt kormány is.
A jó közérzethez a könnyű beszállás és a bőséges helykínálat is hozzátartozik. A c3 a nagyobb hasmagasságnak, illetve összmagasságnak köszönhetően mindkét tekintetben fejlődött. Ennek az autó hossza sem látta kárát, a 4,01 méteres jármű városban közlekedve változatlanul praktikusnak és fürgének bizonyul. És természetesen minden felszerelés – pl. 10,25’’ érintőképernyő 3d online navigációval, automata légkondicionáló és vezeték nélküli telefontöltés, illetve -tükrözés – adott ahhoz (max felszereltségi szinten), hogy az utazást igazi kikapcsolódásként éljük meg.
Az új c3 így design, kényelem és technológia tökéletes kombinációját kínálja továbbra is vonzó áron. A kézi váltóval társított, 1,2 literes, 100 lóerős benzines változat kezdőára 6 190 000 ft, az elektromos változaté 9.890.000ft. A hibrid 100 hajtáslánc gyártása jövő év elején indul.
48 v-os hibrid technológia: az ideális megoldás egy sokoldalú városi autó esetében
Az 1,2 literes turbómotor mellett az új c3 most először hibrid hajtásláncot is kínál, amit a moduláris kialakítású, többféle energiaforrással társítható, sokoldalú smart car platform tett lehetővé.
Hibrid 100 változat (magyarországra 2025 első negyedévében érkezik): az új c3 a 48 v-os hibrid technológia révén elérhetőbbé teszi az elektromos autózást. A kis helyigényű, könnyű és megfizethető technológia különösen jól passzol ehhez a sokoldalú városi autóhoz, amely városban akár 50%-ban is képes elektromos üzemmódban közlekedni. Feltöltés nélkül élvezhetjük az elektromos autózás előnyeit, a zaj- és vibrációmentes vezetéstől az alacsonyabb fenntartási költségig, a kisebb környezeti lábnyomról nem is beszélve.
Ez a hibrid megoldás egyesíti magában a benzines és az elektromos meghajtás előnyeit, ahol a két motor együtt vagy felváltva, de teljesen automatikusan, a vezető beavatkozása nélkül működik. A 48 v-os hibrid technológián alapuló rendszer egy meghatározott menetfázisokban töltődő 48 v-os lítium ion akkumulátorból, egy kifejezetten ehhez a rendszerhez tervezett 100 lóerős (74 kw) új generációs háromhengeres benzinmotorból és egy új, duplakuplungos ë-dcs6 váltóból áll, mely egy franciaországban gyártott 21 kw-os villanymotort is magában foglal.
Fokozott vezetési élmény mellett alacsonyabb a fogyasztás és a co2-kibocsátás: az egyszerű és zökkenőmentes működést biztosító hibrid 100 változatot a 205 nm nyomatéknak köszönhetően (ebből 55 nm a villanymotoré) nagyfokú kényelem és sokoldalúság jellemzi, ami a benzines változathoz képest közel 10%-kal alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és fogyasztással párosul.
Vegyes wltp ciklus szerint mérve a jármű co2-kibocsátása 117 g/km (hitelesítésre váró adat). Erőteljes gyorsításkor a villanymotor 9 kw (kb. 12 le) többletteljesítményt biztosít, ami a dinamikus gyorsulások révén minden körülmények között kényelmes használatot garantál.
1,2 literes turbómotor: belépő szinten a citroën c3-hoz egy 100 lóerős, 1,2 literes benzines turbómotor tartozik, amelyhez egy 6 fokozatú kézi váltó társul. A teljesítmény és a megbízhatóság érdekében teljesen újratervezett motor mostantól vezérműlánccal van felszerelve. Ez a megfizethető árú változat sokoldalú használatot tesz lehetővé. Vegyes wltp ciklusban mért co2-kibocsátása 126–128
G/km.
Elektromosság – könnyedén
a 83 kw/113 le teljesítményű villanymotor elegendő teljesítményt és nyomatékot biztosít a mindennapos használathoz és a hosszabb utazásokhoz is, míg a 44 kwh-s lfp akkumulátor (a wltp-szabvány szerint) 320 km-es hatótávot biztosít.
a 100 kw-os egyenáramú gyorstöltéssel mindössze 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető a töltöttség. Ehhez több mint 540 000 töltőállomás áll rendelkezésre szerte európában.
A stellantis ezen a modellen alkalmazza első ízben a kifejezetten elektromos járművekhez kifejlesztett, költséghatékony megoldást, amelynek alapját egy (wltp szerint) akár 320 km-es hatótávolságot biztosító, 44 kwh-s lfp (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcsomag képezi. Az akku töltöttsége 100 kw-os egyenáramú gyorstöltéssel alig 26 perc alatt 20%-ról 80%-ra növelhető.
Hagyományos, váltóáramú töltéssel 7 kw-os teljesítmény mellett kb. 4 óra 10 perc alatt lehet 20-ról 80%-ra növelni a töltöttséget – 11 kw rendelkezésre állása esetén ehhez mindössze 2 óra 50 perc szükséges. Az otthoni és a nyilvános töltőállomások váltóárammal működő berendezéseihez könnyen hozzá lehet férni az autóhoz járó standard mode 3 kábellel, amely nemcsak az otthoni hálózatról, wallbox segítségével történő töltésekhez, hanem a nyilvános töltőállomások rendszeres használatához is ideális. A kábel egyfázisú 7,4 kw-os vagy háromfázisú, 11 kw-os wallboxokhoz egyaránt használható.
A 83 kw (113 le) teljesítményű motor és a teljesen automata váltómű alig 11 másodperc alatt képes felgyorsítani az autót 0-ról 100 km/h sebességre, a továbbiakban pedig akár 135 km/h-s végsebesség elérésére is alkalmassá teszi. Az új ë-c3 így több mint elegendő erőt és teljesítményt kínál a mindennapos közlekedéshez, különösen a városi és elővárosi forgalomban.
Egyedülálló komfortélmény
A citroën c3 a sima, zökkenőmentes vezetésről és fedélzeti kényelméről híres. A modell e tekintetben most még tovább megy, és a külvilág zajától elzárt utastérben a kellemes vezetési élményt egyfajta védőburokhatással ötvözi.
Citroën advanced comfort® futómű: az új c3 most először alkalmaz progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztési rendszert. Az exkluzív citroën-innováció a c3 valamennyi változatán szériafelszerelés, és az utasok számára a fedélzeti kényelem kivételes élményét nyújtja. A rendszer a jármű sarkain a lengéscsillapító és a rugó mellett – a mechanikus ütközők helyett – két hidraulikus ütközőelemet használ, egyet a be-, egyet pedig a kirugózáshoz.
E műszaki megoldásnak hála a mérnökök szabadabban állíthatják be a felfüggesztést, ami sokkal simább útfogást biztosít, és azt az érzést kelti, mintha a jármű átsiklana a bukkanók fölött. A rendszer előnyei alacsony sebességnél az útegyenetlenségek kiszűrésénél, illetve a fekvőrendőrökön való áthaladáskor érzékelhetők. A rugó és a lengéscsillapító ilyenkor a hidraulikus ütközőelemekkel együttműködve fokozatosan lassítják a mozgást, és megakadályozzák a végállásoknál fellépő rázkódást. Közepes sebességnél az újítás az előre-hátra való karosszériamozgások jobb kezelését eredményezi, így az autó egyenetlen utakon is vízszintes marad.
Advanced comfort® ülések: a kényelmes felfüggesztés tökéletes kiegészítőjeként az új c3 citroën max felszereltségű változatain az advanced comfort® ülések az ergonómia és a kényelmes testtartás szempontjából szintén előrelépést jelentenek. Az újratervezést követően még inkább körülölelik az utasokat, és egyben jobb oldaltartást biztosítanak. A 10 mm-rel vastagabb nagy sűrűségű habszivacs az első pillanattól puha és kényelmes érzést nyújt, és hosszú távon is jó alátámasztást garantál.
C-zen lounge koncepció: az utastér első részét úgy tervezték, hogy egyszerű, otthonos és ergonomikus legyen, enyhítse a mentális terhelést, és a nyugalom érzését erősítse. Ezt mindenekelőtt egy rendkívül letisztult műszerfallal sikerült elérni, amely hangsúlyosan vízszintes vonalai révén szélesebbnek láttatja a teret. Könnyed és szellős kialakításának köszönhetően a vezető és az első utas oldalán is sok hely szabadult fel. A műszerfal két jól elkülönülő szintre oszlik, felül a műszaki elemek, alul pedig egy meleg hatású, ún. „sofa design” kárpitozású rész található, mely a puha tapintású kanapékról kapta a nevét.
A műszerfal felső részét illetően igazi újításnak számít, hogy eltűnt a hagyományos műszercsoport. Az új ë-c3-on alkalmazta először a márka az új citroën head-up display kijelzőt, mely a jármű adatait a műszerfal és a szélvédő találkozásánál elhelyezkedő fényes fekete részre vetíti. Ezzel az ötletes megoldással egyrészt elkerülhető az adatok dupla megjelenítése, ami a head-up kijelzők és a műszercsoport között gyakran előfordul, másrészt a vezető a kulcsfontosságú információkat úgy tudja leolvasni, hogy közben mindvégig az úton tarthatja a szemét. További újítás a kisebb és könnyebben kezelhető, új többfunkciós kormánykerék.
Nagyobb helykínálat mellett változatlanul fürge viselkedés
Változatlanul mozgékony és könnyen kormányozható: a 4,01 m hosszú új c3 elődjénél mindössze 19 mm-rel hosszabb. Továbbra is nagyon kompakt tehát, ami nagyobb mozgékonyságot biztosít (fordulóköre 10,6 m), kis alapterülete pedig stresszmentes manőverezést és parkolást tesz lehetővé.
Könnyebb beszállás: az új c3 tetőcsomagtartó rudak nélkül 1,57 m magas, így közel 100 mm-rel magasabb, mint az előző generáció. Ennek egyik előnye a nagyobb hasmagasság, ami az előző változathoz képest 135 mm-ről 197 mm-re nőtt. Ez amellett, hogy a járműnek enyhén suv-s kinézetet kölcsönöz, a be- és kiszállást is megkönnyíti (az ügyfelek kényelme szempontjából ez nagyon fontos), a városi, illetve elővárosi környezetben gyakori fekvőrendőrökön és kátyúkban pedig magabiztosabb vezetést biztosít.
Tágasabb beltér nagyobb láb-, fej- és könyöktérrel: a korábbi változathoz képest az ülőlapok 76 mm rel magasabban helyezkednek el. Ez megemelt vezetési pozíciót jelent, ami fokozott kontrollt és nagyobb biztonságérzetet eredményez. A kilátás is jobb, ami hozzájárul az utasok jobb közérzetéhez.
A magasabb kialakításnak köszönhetően nagyobb a belmagasság (az átlagosnál 31 mm-rel több hely van a fej fölött), az üléspozíció megfelelő beállításával pedig a lábtér is növelhető. Az új c3 a hátsó sorban a piaci átlagnál legalább 20 mm-rel nagyobb lábtérrel büszkélkedhet. A tervezők arra is figyelmet fordítottak, hogy könyökmagasságban is elegendő hely álljon rendelkezésre: a hátsó utasok könyöktere 19 mm-rel, az első utasoké 21 mm-rel nagyobb az átlagosnál.
Az új c3-ban a különböző tárgyak és csomagok szállítása is egyszerű. A nagyobb utastérben hasznos és ötletes tárolóhelyek találhatók az ajtópaneleken, a középkonzolon és a középső kartámasz alatt. A középkonzolban egy vezeték nélküli okostelefon-töltő felület is van a max felszereltségű modelleken. A korábbinál 10 literrel nagyobb (310 l) csomagtartóban bőséges hely áll rendelkezésre, ami a – max felszereltségi szinten – 3:2 arányban lehajtható hátsó üléspadnak köszönhetően még tovább növelhető.
Gazdagabb felszereltség, bővebb kapcsolódási és technológiai kínálat
Az új c3-ból kétféle felszereltségi szint lesz elérhető:
A citroën igyekszik minél egyszerűbbé tenni az autósok életét. A könnyebb tájékozódás és választás érdekében megújult honlapon az ügyfelek a következő két felszereltségi szint közül választhatnak: „you” változat magas szintű alapfelszereltséggel: pl. Led-es első fényszórók, citroën advanced comfort® futómű, active safety brake vészfékező rendszer, új citroën head-up display kijelző, okostelefon-dokkoló, elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök, automatikus tompított fényszóró-kapcsolás, hátsó parkolóradar, hátsó spoiler, sebességtartó és -határoló automatika, manuális légkondicionáló és 6 légzsák.
A „max” változat az előbbieken felül a következőket kínálja: a karosszéria színétől eltérő színű tető, dekoratív tetőrudak, első és hátsó védőlemez, 17” gyémántvágott könnyűfém keréktárcsák, led-es hátsó lámpák, sötétített üvegű hátsó ablakok. A beltérben 10,25” színes érintőképernyő a legkorszerűbb infotainment rendszerrel és 3d navigációval, bőrhatású szövet/metropolitan grey szövet kárpitozású citroën advanced comfort ülések, a második üléssorban 3:2 arányban lehajtható ülések, automata légkondicionáló, vezeték nélküli telefontöltés, tolatókamera, elektrokróm belső visszapillantó tükör, elektromosam működtetett hátsó ablakok, elektromosan behajló, fűthető külső visszapillantó tükrök, automata ablaktörlők, intelligens távolságifényszóró-vezérlés.
A középutas választás pedig egy „you plus” csomag”, mely a két szint közé helyezkedik be. Megrendelésével az autóra számos külső elem érkezik, amitől még vonzóbb lesz: 17" kétszínű acél keréktárcsa, karosszériától eltérő színű tető, fekete tetősínek, color clip színbetétek. Növeli az utazási komfortot a magasságában állítható vezetőoldali ülés, az elektromosan állítható, behajtható, fűthető visszapillantótükrök, az esőérzékelős ablaktörlő, és a plus beltérhangulat – szövetkárpit advanced comfort ülésekkel. És az autó infotainment rendszere is magasabb szintre lép (a you-hoz képest): my citroën play 10,25" érintőképernyőt kapunk vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval, usb-c csatlakozóval a műszerfalon (adat és töltés) és 2 db usb-c csatlakozóval a 2. üléssorban, a citroën vetített műszeregység pedig már tft technológiájú. Sőt az autó praktikusságát is fokozzák a 1/3–2/3 arányban lehajtható hátsó ülések. A you plus csomag ára bruttó 900 000 ft, és turbo 100, hibrid 100 és elektromos 320 meghajtással is rendelhető lesz.
A céges vásárlóknak örömhír, hogy a népszerű c3 profi kivitel az új c3 modellen is elérhető lesz. Ez a haszongépjármű kategóriába eső, kétüléses változat a kisteherszállító vállalkozók igényeire válaszol. Az új c3 profi a maximális kényelmet nyújtja azoknak, akik a munkanapjuk nagy részét az autóban ülve töltik: a modellen alapfelszereltségnek számít a citroën advanced comfort® futómű, a citroën advanced comfort® ülések és a vezeték nélküli telefontükrözésre képes 10,25” színes érintőképernyő. Az autó külső stílusát a karosszériától eltérő színű tető és a 17” felnik határozzák meg. A c3 profi gyártása 2025 első negyedévében indul, és a turbo 100, illetve elektromos 320 hajtáslánccal lesz elérhető.
Az új c3 kapcsolódási technológiákban is gazdagabb: a citroën c3 az infotainment szolgáltatások három szintjét kínálja. Ezek az egyszerűbb közlekedést és zökkenőmentes kapcsolattartást elősegítő, intelligens és hasznos funkciókhoz biztosítanak gyors hozzáférést.
• a „you” változaton alapfelszerelésnek számító okostelefon-dokkoló egy okostelefon-tartót is magában foglal, amely a készülék dokkolásán felül az nfc (near field communication) vezeték nélküli technológia segítségével automatikusan elindít egy speciális új alkalmazást, amelyen keresztül a felhasználók elérhetik a telefon, a rádió, a navigációs rendszer és a zenei szolgáltatások parancsikonjait. A gördülékeny és stresszmentes vezetési élmény érdekében a kormánykeréknél elhelyezett intuitív vezérlők – változattól függetlenül – egy „home” gombbal is kiegészülnek, amellyel könnyebben vissza lehet térni az alkalmazás kezdőoldalára.
• you plus csomaggal kiegészül egy ideális, középutas megoldással: 10,25" érintőképernyő, vezeték nélküli telefontükrözéssel, rádióval. A vezeték nélküli wifi-funkció a telefontükrözés és az apple carplaytm-, illetve android autotm-kompatibilitás miatt fontos.
• a „max” változaton szériafelszerelés a 10,25’’ érintőképernyőn elérhető 3d navigációs rendszer. A 10,25” színes képernyő felépítése rendkívül ergonomikus: az okostelefonok mintájára widgeteket használ, azaz virtuális gyorsgombokon keresztül biztosít hozzáférést a fő navigációs, telefon-, rádió-, alkalmazás- és médiafunkciókhoz.
• ezenkívül az ügyfelek a „kapcsolódási szolgáltatások” két szintjére is előfizethetnek, így mycitroën internetes fiókjukon vagy a mycitroën alkalmazáson keresztül a lehető legtöbbet tudják kihozni a rendszerből. A „connect one” közvetlen hozzáférést biztosít az e-call és a citroën assistance szolgáltatáshoz, a távkarbantartási (teleszerviz) szolgáltatásokhoz és a digitális kezelési útmutatóhoz*.
Nyugodtabb utazást biztosító technológiák: az olyan alapvető berendezések mellett, mint az automata légkondicionáló, a parkolóradar, a tolatókamera, a vezeték nélküli telefontöltés vagy az apple car playtm, illetve android autotm technológiával kompatibilis képernyőtükrözés funkció, az új c3 az utasok testi-lelki jólléte érdekében számos vezetéstámogató funkciót is kínál.
• az 5–135 km/h sebességtartományban aktív, éjjel-nappal működő active safety brake vészfékező rendszer csökkenti az utasok, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok sérüléseinek a kockázatát.
• az aktív sávtartó asszisztens segít a járművet a forgalmi sávban tartani: finoman korrigálja a kormányzást, ha a gépkocsi letér a menetpályájáról, vagy figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű kis sebességnél kisodródik.
• a táblafelismerő rendszer leolvassa a sebességkorlátozó táblákat, és a vezető tájékoztatására kijelzi az érintett információt a head-up display kijelzőn.
• az elektromos rögzítőfék a motor leállításakor automatikusan bekapcsol, gázadáskor pedig automatikusan kiold (csak a hibrid 100 és elektromos 320 változaton áll rendelkezésre). • a visszagurulás-gátló 3%-nál nagyobb emelkedőn néhány másodpercig mozdulatlanul tartja a járművet.
• szembejövő jármű észlelésekor a biztonságos elhaladás érdekében az intelligens távolságifényszóró-vezérlés a szélvédőre szerelt kamera segítségével távolsági fényről automatikusan tompított világításra vált (max felszereltségen).
* a connect one szolgáltatások regisztrációhoz kötöttek, de 10 évig ingyenesek.
Az új citroën c3-ast beválasztották az autobest díj 2025-ös döntősei közé
Az autobest európai zsűri 2024. október 18-án bejelentette a best buy car of europe döntőseit 2025- re: a citroën c3, a dacia duster, a fiat grande panda, az mg 3, az opel frontera és a renault symbioz jutott be a hat modellből álló elitbe. Ezek az autók versenyeznek majd a best buy car of europe díjért 2025-ben. A 31 ország 31 tagú zsűrije a következő hetekben hozza meg végső értékelését és adja le szavazatát, az autobest 24. kiadásának győztesét pedig december közepén hirdetik ki
Hozzászólások