2013. április 11. csütörtök, 13:04

 

Ma lebbent fel a fátyol a titokzatos DS Wild Rubis tanulmányautóról, néhány nappal a hivatalos bemutatkozás előtt, melyre a hamarosan nyíló Sanghaji Autószalonon kerül sor.

A szemfülesebbek persze már megleshették az új modellt, mégpedig a dél-franciaországi Saint-Emilion környékén, a Cheval Blanc (“Fehér Ló”) kastélyban, illetve a Tarn folyó által vájt vadregényes szurdokban, a világhírű millau-i völgyhíd szomszédságában. Itt – Franciaország egyik legnemesebb borvidékén – készült ugyanis a DS Wild Rubis első fotósorozata és filmjei.

citroen-ds-szabadidoauto

A Wild Rubis a DS3, a DS4, a DS5 és a Numéro 9 tanulmányautó után következik a sorban, és mint minden elődje, ő is sajátos karaktert képvisel a modellcsaládban. Stílusa egyedi és semmivel sem összetéveszthető, minősége és kifinomultsága pedig a legelőkelőbb francia luxust testesíti meg. A Wild Rubis tanulmányautó a DS modellcsalád közeljövőben érkező sportos szabadidőautóját vetíti előre.

A DS Wild Rubis koncepciója Plug-in hibrid rendszerre készült, így a Sanghaji Autószalonon nem csupán új modellként, hanem vadonatúj technológiaként is bemutatkozik.


Párizs, a divat és az ötvösművészet fővárosa: itt készült a DS Wild Rubis. 4,7 méter hosszú, 1,95 m széles és 1,59 méter magas, tengelytávja pedig különösen nagy: 2,9 méter. Tekintélyes méretek, komoly teljesítményt és erőt sugallnak, és egyben nagyon ígéretessé teszik a modell belső terét is: pontosan olyan színvonalú szolgáltatásokkal és sokoldalú utazási élménnyel kecsegtetnek, amilyenre a prémium kategóriát választó ügyfelek számítanak. A 21 collos kerekek szinte a karosszéria „csücskeire” kerültek.

Kicsit lázadó, kicsit vadóc, ugyanakkor elegáns és maximalista. A minden DS oldalán feltűnő „különleges ismertetőjegy” ezúttal a tető vonalán végighúzódó krómozott díszcsík, amely látványossá teszi az autó magasságát, erőt, ruganyosságot ad a karosszériának. A motívum hátrafelé haladva szinte beleolvad a hátsó sárvédőkbe.

A Wild Rubis-ben a DS modellcsalád vadonatúj orr-része köszön vissza, amelyet első ízben a Numéro 9 tanulmányautóban jelent meg. Ebben a verzióban a hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós, a fémelemek domborulata jól észrevehető, a középen emelkedő DS emblémát pedig sajátos fényhatás teszi még látványosabbá.

A hűtőrács egészen a LED-es fényszórókig vezet: itt megint egy olyan újdonság várja a szemlélőt, amellyel eddig még nem találkozhatott. A fényszóró három mobil világítóegységből áll; ezeket szinte körbeöleli egyik oldalról az irányjelző, amely működés közben futófényhez hasonlóan villan fel, a másik oldalról pedig egy, a hangvilla formájára emlékeztető világító ív.

A Wild Rubis hátsó részén is találunk újdonságot. A hátsó lámpák krómkeretet kaptak, amely elegánsan, de határozottan emeli ki a fényforrás vonalait. A tökéletes DS-hatást a lámpa mélyén megjelenő embléma finom fényjátéka nyújtja.
Az autó hátsó részének kompozíciójában szerves részt vállal a csomagtérajtó, illetve a lökhárító alsó részén húzódó krómdíszítés, amely még a dupla kipufogócsövet is körbeveszi.


A DS Wild Rubis sajátos módon egyesíti magában a történelmi DS stílusát és a mai DS-ek eleganciáját. Magán viseli a DS univerzum valamennyi megkülönböztető jegyét: az autó oldalán végighúzódó krómdíszítés, a művészien megmunkált fémfelületek, az első és hátsó fénydíszítések vagy a lézergravírozott keréktárcsák. Utóbbiak szintén kiemelt figyelmet érdemelnek: a keréktárcsa külső részébe vésett DS-embléma alapú mintázat a kerék közepe felé haladva halványodik. A hátsó lámpán pedig visszaköszön az elsőként a DS3 Cabrión látott megoldás, a lámpába integrált DS-embléma, amelyet itt ráadásul krómozott keret emel ki.

A felhasznált anyagok és az alkalmazott színek harmóniája által válik teljessé a DS Wild Rubis igazi személyisége. A ragyogó rubinvörös karosszéria játékosan tükrözi vissza a mindig változó intenzitású fényt, így az autó vonalai minden pillanatban más hangsúllyal mutatkoznak meg. A Wild Rubis személyiségéhez megalkotott karosszériaszín is tökéletesen illeszkedik a DS-család színvilágába, amelyet a mély, karakteres árnyalatok határoznak meg.

Müszaki adatok


Méretek
Hosszúság : 4,70 m
Szélesség : 1,95 m
Magasság : 1,59 m
Tengelytáv : 2,9 m
Kerékméret 255/40 R21


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER