2013. május 11. szombat, 16:11

 

Mintha nem is ugyanabban az autóban ülnénk. A kis finom városi autó jelleg eltűnt, egy férfias méregzsákot varázsolt a Peugeot a 208-ból. Janikától kérdeztük: melyik tetszik neked jobban az RCZ vagy a 208 GTi. Az utóbbival könnyebben lehet manőverezni és ebből még lehet rallyautót építeni…

Képgaléria
Peugeot 208 GTi
Peugeot 208 GTi
A képre kattintva galéria nyílik több képpel!

A Peugeot 208 GTi mintaképe az igen népszerű 205 GTi volt, melyet 1984-ben mutattak be, és 1985-től került kereskedelmi forgalomba, s 1994-ig 294.514  darabot gyártottak.
A 205 GTi sportsikerei
között 16 WRC futamgyőzelem, 2 rally világbajnoki cím, 2 Párizs-Dakar győzelem és egy Pikes Peak 2. hely szerepelt.

peugeot-205-gti


Az 1.6 105 Lóerős 132 Nm nyomatékú motor 9,5 másodperc alatt érte el a 850 kilós autóval a 100 km/h-ás sebességet, az 1.9 130 Lóerős 146 Nm nyomatékú motornak 7,8 secundum kellett ugyanezen sebesség elégésére a 880 kg-os autóval.
A most megjelent modern utód 1.6-os THP motorja 200 Lóerős, 275 Nm nyomatékú 1160 kg-os, s 0-100 km/h-ra 6,8 s alatt gyorsul.

peugeot-205-gti-utaster

peugeot-205-gti-hatulrol


A 208 GTi is versenygyőzelem reményekkel indul. Versenyváltozatai:
A széria változathoz legközelebb álló 208 R2 1.6-os 190 LE-ős szívómotorral.
Hosszú pályaversenyekre fejlesztették a 208 GTi Peugeot Sportot 300 LE-ős 1.6-os turbó motorral
IRC és nemzeti bajnokságok rallyatója lesz a 208 T16 (R5) a 207 S2000 utódja 1.6-os 280 LE-ős turbó motorral
Az idei versenyen 2013. június 30-án mutatkozik be a az egyedi szénszálas karosszériával épített 875 LE-ős 3.2 literes V6-os 208 T16 Pikes Peak változat.


A 208 2012. tavaszától rendelhető, sikerét jellemzi, hogy 1 év alatt több, mint 300.000 darabot gyártottak, s számos országban elnyerte az év autója címet.
A 208 GTi koncepció autóként jelent meg a 2012-es Genfi Autószalonon, most pedig már bárki számára megrendelhető.
A 205-ös emléke piros színekben jelenik meg az autó díszítéseiben úgy kívül, mind belül.

peugeot-208-gti


Az autó első ránézésre is egy agilis rallyautóra emlékeztet.

Az ablakok krómszegélye a 205 GTi előtt tiszteleg. A hátsó oszlopon GTi logót találunk, vörössel kiemelt króm környezetben.

Négyszögletes belső felépítésű lámpatestek magukba foglalják a fénydiódás irányjelzőt, a nappali világítást és a távfényt. Az új halogén fényszórót, újgenerációs flat-guide nappali menetfénnyel szereltek fel. A 208 GTi fényes fekete hűtőrácsának csillogó krómbetétei az autóversenyek pepita zászlóját idézik. Hátul trapéz alakú dupla kipufogóvégből jönnek elő mérges kis hangok.
A 208-as háromajtós modellhez képest a nyomtávját megnövelték elöl 10, hátul 20 mm-rel .

Az utasteret fekete-piros színkombináció jellemzi

Az ajtó kinyitásakor az alumínium küszöbvédő látható Peugeot felirattal.  Díszvarrást kapott a műszerfal, az üléshuzat, a bőrrel bevont kormány, a bőr váltószoknya és kézifékkar, s a bőr jellegű borítás a kartámaszokon.
A műszerek krómkeretét fénydiódák világítják meg hátulról, a mutatók csiszolt alumínium háttérben mozognak. A kis kormányt megvastagították, a hüvelykújjnak kialakított mélyedés erősebb, mint a 208-asban.

peugeot-208-gti-muszerfal


A Club Nappa bőrrel és Caro szövettel kárpitozott ülések nagyon kényelmesek és jól tartanak.

peugeot-208-gti-ulesek


Megerősítették az első bölcsőt és a hátsó kereszttartót. A futómű sportos, jó úttartást biztosít. A kormányművet feszesre hangolták, az első futómű pontosan adja vissza az útról érkező információkat.
A rövid menetpróba során a fentiek igazoltak. Janika is 95 km/h-ás sebességgel vette a 90 fokos kanyarokat, s valószínű a versenytempójákoz képest, laza városi autózást "nyomott". A 208 pedig pontosan, engedelmesen és örömmel tartotta az íveket.


A GTi ára 5.880.000,-Ft, hogy ez miért jó ajánlat, mindjárt kiderül;
Az 1 literes 63 LE-ős motorral szerelt 3 ajtós 208-as modell induló listaára 2.987.000,-Ft Tehát kb. 3 millióval fizet többet egy GTi tulajdonos. Azonban nézzük meg a másik oldalról.

Ha csak a motort nézzük, a BMW-vel együtt fejlesztett 1.6 literes THP 200 Lóerős motorért, ami a GTi-ben van, az RCZ sport kupéban 9.280.000,-Ft-ot fizetünk, a Citroen DS3 1000 darabszámos limitált Racing változatában 8.399.000,-Ft-ot ért.
A GTi-hez hasonló árban 5.919.000,-Ft-ért a Citroen DS3 Sport felszereltségben találjuk meg ezt a motort, viszont az ereje már csak 155 Lóerőnyi.

peugeot-208-gti-menetproba


Mit tud ez a motor?
Legnagyobb teljesítmény kW-ban (ill. LE) / fordulatszám (ford./perc) 147 (200) / 5 800
Legnagyobb nyomaték (Nm) / fordulatszám (ford./perc) 275 / 1700
Csúcssebesség (km/h) 230
Gyorsulás 0-ról 100 km/órára  6,8 / 7,4 s

Fogyasztás
Városi (l/100 km) 8,2
Országúti (l/100 km) 4,7
Vegyes (l/100 km) 5,9

Sebességváltó MC6 A – manuális
Gumiabroncsok 205/45 R17 88V
Üzemanyagtartály kapacitása (l) 50

Csomagtartó térfogata VDA 210 módszer szerint (dm3) / liter víz (l) 285
Saját tömeg (feltöltve)  1160 kg
Légellenállási jellemző (m²) 0,72

Peugeot 208 GTi teljes Műszaki adatok letöltés

A bőséges alapfelszereltség mellett választható extrák közül a teljesség igénye nélkül:peugeot-beparkolo-rendszer
A panoráma üvegtető manuális árnyékolóval és hangulatvilágítással 150.000,-Ft-ba kerül
A City park parkolóautomata 90.000,-Ft
Fűthető első ülések 80.000,-Ft
A kormányról vezérelhető rádió, érintőképernyő , jack és USB csatlakozók, Bluetooth kihangosító széria felszereltség, a hozá tartozó navigáció 130.000,-Ft.

Pár szó a parkoló automatáról. Most lehetőség volt kipróbálni és igen elégedettek lehetünk evvel az alkalmazással! Két autó közé járdához parkolni igen egyszerű vele. Érzékenyen és könnyen ismeri fel a parkolóhelyet, pontosan áll be, és kiállni is tud a parkolóhelyről.

Peugeot 208 GTi árlista letöltés

peugeot-208-gti-szlalom


Kik fogják venni?

Valószínű olyanok, akikhez nagyon közel áll az autóversenyek világa és ezt a hangulatot maguk is, a mindennapokban is át akarják élni. Kapnak egy versenyautós kinézetű és kiváló teljesítményű és menettulajdonságokkal bíró különleges autót, mely a mai modern felszereltségekkel rendelkezik, illetve tovább bővíthető egyedi igények szerint. S Janika szavaival élve, „ebből még lehet rallyautót is csinálni…” - a T16-tól jóval barátságosabb áron.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER