Az RCZ sportkupé életútja nyilvánosan a 2007-es Frankfurti Autószalonon kezdődött koncepció autóként, 2008-ban a Genfi szalonon bejelentették, hogy gyártásba kerül. 2010. áprilisától pedig megvásárolható. A 2012-es Párizsi Autószalonon bemutatták a felújított változatot, mely idén tavasztól már megvehető.
Legfeltűnőbben az eleje, orra változott. Az orr rövidebb lett, a hűtőmaszkot teljesen átszabták, két részre osztották, így a hatalmas száj kis kaján vigyorrá vált. Az alsó légbeömlő két szélén hat karomforma nappali fénycsíkot látunk, mely motívumot mostanában kezd a Peugeot beépíteni az autóiba utalandó az oroszlán körmeire. Az új fényszóró háttere halogénlámpa esetén alumínium, xenonbetéttel titán.
Ami a belterében feltűnő volt, hogy az ajtók amúgy is puha borítása díszbevarrást kapott. A váltókar környéke fekete lakkeretet kapott.
A csomagtér maradt kellőképpen nagy, a hátul utazást pedig továbbra is humorral kell kezelni.
Küllemi választási lehetőségek
- Új, feketére festett hűtőmaszk-lécek opciója, a standard selyemfényű krómlécek helyett, más arcot adva az új RCZ-nek;
- Háromféle színű tetőív: a standard Alumínium és a meglevő Homok mellett megjelent a Matt Fekete;
- Új Fekete Csomag, amelyben az említett Matt Fekete tetőíveket és hűtőmaszkot fekete féknyergek és külső tükörházak egészítik ki – de ezek külön-külön is kaphatók;
- Háromféle új karosszéria-fólia: a jármű egészén végighúzódó széles, fényes fekete középső csík, szürke és piros oldalcsíkok a küszöbökön, ‘RCZ’ felirattal, ezüstszürke, aszimmetrikusan elhelyezett csík az autó hosszában;
- Kétféle Karbontető opció: Matt vagy fényes;
- Tíz könnyűfémkerék, köztük két új design:
– a standard 18 colos kerék háromféle színben kapható: Classic (standard), Sötét Szürke (kéttónusú gyémánt/sötétszürke) vagy Teljes Pirit Szürke (középszürke);
– a 19 colos Sortilège kerék háromféle színben kapható: Classic, Éjfél Ezüst (sötétszürke), Matt Fekete Onyx;
– a 19 colos Solstice kerék kétféle színben kapható: Anthra Szürke (kéttónusú gyémánt/sötétszürke) vagy Matt Fekete Onyx (kéttónusú gyémánt/fekete);
- két új 19 colos Technical kerék, kéttónusú gyémánt, eredeti, modern és formás, kétféle színben: Szürke (sötétszürke) és Héphaïs (középszürke)
A THP 200 LE alapfelszerelését képező Sport csomagban kisebb átmérőjű a kormánykerék, rövidebb a váltókar és ‘Motorhang-rendszer’ jár a benzinmotorokhoz.
Színek és kárpitok
A választékban szereplő nyolc szín közül kettő új. Az Opal Fehér, a Gyöngyház Fehér, a Black Gyöngyház, a Higany Szürke, a Haria Szürke és a Tuanake (Delfin) Kék mellett megjelent a Guaranja Barna (mutatós sötétbarna) és az Eritrea Vörös.
Tizenkétféle kárpitozás közül választhatnak a vevők:
– standard a Marston Weave fekete szövet;
- új Fél-bőr kárpit, Mistral Nappa Bőr (fekete) kombinációja 3D Koto Szürke vagy Omni Mistral szövettel;
- új Club Bőr és Alcantara, kétféle színben: Mistral / Vihar (Fekete és szürke) vagy Cohiba / Matinal (barna árnyalatok);
- a Club Nappa Bőr Frisson és Lama kettős tónusa vizuálisan erősíti az ülések kagylóhatását, akárcsak az új kéttónusú Cohiba bőr (barna). A Mistral Nappa Club Bőrhöz (fekete) is kapható;
- Ez a négyféle Club Bőr kapható teljesen bőrbevonatú műszerfallal és belső kárpittal.
Háromféle motor, az automata sebességváltó a kisebbik benzinmotorhoz kérhető
- 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 LE) Euro 5, 340 Nm, hatfokozatú manuális sebességváltó – CO2: 139g/km és 5.3 l/100 km;
- 1.6 l THP 115kW (156 LE) Euro 5, 240Nm, hatfokozatú manuális sebességváltó – CO2: 149g/km és 6.4 l/100 km;
-1.6 l THP 115kW (156 LE) Euro 5, 240Nm, hatfokozatú automatikus sebességváltó – CO2: 168g/km és 7.3 l/100 km.
-1.6 l THP 147kW (200 LE) Euro 5, 275Nm, hatfokozatú manuális sebességváltó – CO2: 155g/km és 6.7 l/100 km.
Menettulajdonságok
MacPherson első- és csatolt lengőkaros hátsó futóműve a 2-es padlóváztól eredeztethető, de a karosszériát leültették, a nyomtávot kiszélesítették, és nagyobb, (18 vagy 19 colos) kerekeket szereltek fel.
A menettulajdonságokat tovább javítja a sebességtől függően két fokozatban kiemelkedő, stabilizáló hatású hátsó spoiler. A THP 200 LE motorral felszerelt változatok első futóművének speciális alsó lengőkarja pedig javítja az útfogást, agilisebbé teszi az autót, és fokozza a kanyarstabilitást.
Új standard és opcionális felszerelés
Az új RCZ-ben standard az akusztikus szélvédő és a Látási Csomag, amelynek tartalma az automatikus ablaktörlő, az automatikus világításkapcsoló, az önműködően tompító belső tükör, a hazakísérő fény és a zárnyitásra bekapcsolódó odavezető fény.
A WIP (World in Peugeot) telematikai kínálatot a WIP Nav Plus gazdagítja, amelyhez hozzá járul a WIP Sound és a WIP Com 3D.
A WIP Nav Plus számos funkciót foglal magában:
- nagy képernyős navigátor (7" 6/9, WVGA nagy felbontás, 800 x 480 pixel), perspektivikus móddal és a belső memóriában tárolt Európa-térképpel;
- CD-játszó a fejegységben, MP3 kompatibilis;
- háromvevős rádió két antennával, RDS-TMC útinformáció-vétel;
- Bluetooth® mobiltelefon-kihangosító és audio streaming;
- Jack- és USB-csatlakozó a középkonzolon;
- érvényes sebességhatár-információ a főutakról.
Arkamys© hangfeldolgozás
A WIP Sound és a WIP Nav Plus rendszer már magában foglalja a digitális audiojelet természetes hangzássá alakító Arkamys© szoftvert. A hangminőséget mostantól nem befolyásolja a hangszóró elhelyezkedése az ajtóban (amitől gyakorta alulról-oldalról halljuk a zenét): a hangszerek és az énekhang természetesen szólnak, szemből, a szélvédő magasságából. Választani lehet, hogy csak a vezető felé irányuljon a hang, vagy valamennyi utas felé.
Újságírói kérdésre, hogy lesz-e kabrió az RCZ-ből határozott nem volt a válasz, azonban az RCZ Performance tulajdonosi oldalon megjelent egy fantázia koncepció kép.
Peugeot RCZ R koncepció mutatkozik majd be a Párizsi Autószalonon
Matt fekete és réz-színe a kiállítás egy másik koncepcióautójára rímel, mégpedig az Onyx-ra. Az RCZ R Concept ízelítőt ad egy fokozottan sportos jövőbeli változatból, amely a jövő év vége felé jelenik meg a kínálatban. Az 1.6-.os THP motor 260 Lóerős lesz. Speciális futómű és kerék jellemzi majd, részben önzáró Torsen® differenciállal, amelyek a legmagasabb szintű dinamikai élményt ígérik.
Autósport
2010-ben a 200 lóerős HDi FAP dízelmotorral versenyzésre felkészítve kétszer győzött a D1T kategóriában (1700 – 2000 cm3-es dízel) a nürburgringi 24 óráson. A Peugeot Sport 2012-ben vezette be az RCZ Racing Cup 1.6 THP benzines kivitelt, 250 lóerővel rövid távú versenyekre, illetve 260-nal hosszú távúakra. Francia- és Olaszország nemzeti bajnokságában körülbelül húsz kocsi fut, de másutt is szerepel, például Spanyolországban, Dániában és Németországban, ahol ismét leteszi névjegyét a Nürburgringen, ezúttal az SP2T kategóriában (1600 cm3 alatti benzines turbó).
Peugeot RCZ ára
A 156 LE-ős motorral 8.280.000,-Ft,
a 200 LE-ős változat 9.280.000,-Ft.
Peugeot RCZ árlista letöltés
Annyit hangoztatta a szaksajtó az Audi TT hasonlóságot, nos nézzük az árakat:
A 160 lóerős belépő változat 9.648.570,-Ft
A 211 lóerős motorral szerelt kezdőár 11.255.590,-Ft
A belépő modellért majd másfél millióval kell többet fizetni, a 200+11 lóerős változatért majd 2 millióval kérnek többet.
Az Audi TT kinézete sokkal agresszívebb, a Peugeot RCZ-é a francia autógyártók által szívesen használt jelzővel elegáns, s valóban az is. S nem csak elegáns, hanem igen különleges megjelenésű. Az első modell teszthétje alatt volt alkalmunk ezt bőven tapasztalni. Mindenki megbámulta. Ki irigyen, ki csodálattal.
Akinek nem fontos a négy karika presztízse vagy egy feltűnő, kényelmes, extrákkal telepakolt autót akar, amelynek nagyszerűek a menettulajdonságai a beszerzett ékszerjátéka mellett a megmaradt 2 millió forintját egy exkluzív utazásra is elköltheti.
Hozzászólások