Címkék: árak | bemutató | motorok | Peugeot 2008

2020. március 15. vasárnap, 12:11

 

Bemutatkozott itthon az új Peugeot 2008, amely a franciák legújabb sikere lehet. Az újdonság a tisztán elektromos hajtás mellett, hibrid, benzines és dízelmotorokkal is kapható.

 



A 2008-as - akár az elődje - a 208-as padlólemezét használja. A különbséget a méretek jelentik: a 4300 milliméteres hosszúság 140 milliméterrel múlja felül az elődöt. A hátul ülők lábterére igen nagy hatással lévő tengelytávolság 70 millimétert gyarapodott, így már 2,6 méteres a két tengely közötti távolság. A rakodótér ugrott egy méretosztályt: a 434 litereres raktér, 84 literrel múlja felül az elődöt. Ha ez nem lenne elég, az utastérben elhelyeztek még 30 liternyi tárolóhelyet. A méretnövekedés és a felszereltségbővülés ellenére az új 2008-as tömege alig nőtt: az alapváltozat 1192 kilója, mindössze 37 kilóval nehezebb, mint a kifutó modellé. Ez a felhasznált nagy, ultra-nagy szilárdságú könnyű acéloknak is köszönhető.



Még mielőtt rátérnénk az autó további jellemzőire, érdemes kitekinteni a márkára. A Peugeot tervei bejöttek, és hozzák a számokat a hazai és a nemzetközi piacokon is. Ez nemzetközi szinten úgy néz ki, hogy az oroszlános márka tavaly 1,5 millió autót értékesített, ez jó profittal is járt. Az iparágat sújtó CO2 csökkentés nem érte váratlanul a cégcsoportot, mert évekkel korábban már felkészültek a zöldítésre. Így a típusok engedélyeztetése, a zöld és a még zöldebb modellek bevezetése tervszerűen zajlott, a pánik gomb nyomkodása nélkül.

Ez az átgondolt stratégia itthon is hozta az eredményeket. A teljes új autópiac 15,5 százalékkal bővült 2019-ben (184 109 db), a Peugeot 591 darabbal, tehát 14,9 százalékkal növelte az eladásait. Ez összesen 4588 eladott autót jelentett.
Ez a trend csak erősödött 2020-ban, az első két hónapban 911 négykerekűt értékesítettek, ami 59,8 százalékos növekedés az előző esztendő azonos időszakához képest (+341db).
Ide egy lényeges információ tartozik: a franciák a Rifterrel és más hét személyes modellekkel igen jók a nagycsaládosok autóhoz juttatásában. Ez komolyan turbózta az eladásokat.
A 208-as eladásai is igen jók. Az új kisautó megnyerte a 2020-as európai Év autója választást (COTY), amiben nagy szerepe volt a teljesen elektromos kivitelnek, amely a típus eladásainak a 15 százalékát teszi ki.
Ez jó átkötés az e-2008-ra, amely a e-208 technikáját használja. Itt a WLTP szabvány szerint mért hatótávolság a testesebb karosszéria miatt az e-208-as 340 kilométeréről lecsökkent 320-ra. Ez a valóságban olyan 280 kilométeres hatótávot eredményezhet.



A Peugeot a suvjánál is tartotta magát ahhoz a formatervezési irányelvéhez, ami az, hogy nem különbözteti meg drasztikusan az elektromos modelleket a hagyományosaktól és a hibridektől. Az eltérés mindössze annyi, hogy a teljesen elektromos hajtásúnak a hűtőrácsa olyan színű, mint amilyen a karosszéria fényezése.

A formatervvel általában nem szoktunk sokat foglalkozni, mert ez a legszubjektívebb megítélésű része az autónak. A 2008-as esetében kicsit több szót kell ejteni róla, mert ez is az rész, amivel ki lehet tűnni a konkurensek közül. A formanyelv igazán ütősre sikerült, az egyik trükk ott található, hogy az autó oldal lemezeibe bele préseltek két háromszögszerű domborulatot. Ez rengeteg játékosságot és eredetiséget visz a formába, úgy hogy nem véletlenül tartották a bemutatót Szőke Gábor Miklós szobrász csepeli műhelyében. Ő az a művész, aki a Fradi pálya előtt lévő óriás sast is készítette és ezen kívül a világ sok táján, számtalan műalkotást.

Kiváló ár, magas felszereltség
A 2008 motor választéka kielégít minden igényt. A belépő szintet az Allure  felszereltségi szinttel rendelkező 100 lóerős, 1,2 literes turbómotor jelenti. Ezt 5 590 000 forintért lehet haza vinni. A következő lépcsőt a benzin motoroknál a 130 lóerős képviseli, a csúcson a lágy-hibrid található, amely 155 lóerővel hasít.
A dízeleket sem hanyagolják, mert a flotta ügyfelek nagyon kedvelik a 100 és 130 lóerős, 1,5-ös, tiszta dízeleket. Az árlista másik végén a szintén Allure felszereltséggel útjára induló e-2008 található, amelynek az állami támogatás nélküli ára 11 590 000 Ft. A kifutófélben és átalakulóban lévő zöldítő támogatás új változatát a hírek szerint májusban hozzák nyilvánosságra.

Kiemelendő az autóknál, hogy bőséges az alapfelszereltség, és számos vezetési segéd áll rendelkezésre még az alapváltozatban is. Igazán fapados kivitelt nem dobnak piacra, mert ez rontja a márka fentebb pozicionálási stratégiáját. Szemléletes példa erre, hogy az 508-ban elérhető extrák közül - az éjjel látó kivételével - minden  vezetősegéd rendszer rendelhető a 2008-ba. Elérhető vezetéssegítő rendszerek: Drive Assist Plus, Sávpozíció tartó, Adaptív tempomat EAT8 váltóval, Aktív sávtartó asszisztens, Követési távolságra figyelmeztetés, Automatikus fényszóróvezérlés, Aktív holttérfigyelő rendszer, Automata vészfékező rendszer, Éberségfigyelő rendszer, Automata parkolóasszisztens (a PSA-é az egyik legpontosabb és gyors reagálású!), Kiterjesztett táblafelismerő rendszer.



Az i-Cockpit műszerfal koncepció legfrissebb kivitele látható a 2008-ban, amely hozza az elvártakat: jól használható és nagyon jól néz ki. Az egyszerűen megvalósított 3d-s megoldása baleset megelőző hatású is, mert  a fontos adatokat megjelenítő 3d-s megoldással félmásodperces reakció csökkenés várható. A műszerfalon szénszál utánzatú betét vonul végig és különösen jól mutat. Éjszakai változtatható fények is lehetségesek az utastér hangulatának feldobására. Az apró kormánnyal továbbra is élvezetes az autó vezetése. Az ülések kényelmesek, egy probléma róható fel, az ajtón lévő könyöklő átlagos magasságű embereknek nem érhető el, így sem a funkcióját nem tölti be, sem az ember gerincének terhelése nem könnyíthető.



Két benzin motoros változatot sikerült rövid próbára fogni, egyik a 130 lóerős, kézi kapcsolású váltóval szerelt. Ebbe megtalálható volt a kategóriában ritka nyitható panorámatető, ez a magasabb vezetőket (185 cm felett) arra készteti, hogy az ülést a legalsó állásba állítsák. Így nem zavaró a pár centis tetőtér veszteség. Hátul a fülkét világosabbá tevő tető már nem vesz el helyet a fejtérből, mert az első ülések után nem sokkal véget ér a tér rablás. A térdeknek és a lábaknak is elegendő hely jut, még a magasabbra nőtteknek is. Ez a méret növekedés nagy plusz pont a 2008 utasterénél.

A váltó meglepően jól kapcsolású, ekkora méretű szabadidő-autóban már láttunk jóval hosszabb és fura kapcsolási érzetű váltót is. A 130 lóerős motor inkább átlagos igényeknek felel meg, teszi a dolgát, de a testes karosszériát átlagosan mozgatja. A bordó fényezéssel pazarul néz ki. A rövid próba alatt több elismerő megjegyzést és sok érdeklődő pillantást kapott az autó.


A csúcsot ennek motornak a 155 lóerős, önindító/generátor funkciót egybe gyúró, lágy-hibrid változata jelentette. A fő különbség az volt, hogy az automataváltós autó 1,2 literes motorja egy szempillantás alatt újraindult, mikor a várakozás után elindultunk. Ennél izgalmasabb, hogy itt már 155 lóerő és az extra nyomaték jobban mozgatja a karosszériát. Ez még nem mondható sportosnak, de hétköznapi teljesítménynél, dinamikánál azért több. A váltó a PSA és a japán Aisin együttműködése alapján készült nyolc sebességes automata, és itt is nagyon jól működik, nem késik és gyorsan kapcsol.

BA/MT

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

Autóspanasz.hu

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER