2013. március 24. vasárnap, 18:27

 

Hogy egy nyomorult hajszárító miatt kelljen feladni, hát, ez azért tényleg tragikomikus. Már a felvezető körön látta Norbi, hogy semmit nem lát a párától. Erre találták a ki a furfangos szellőztetést, ami a rajt előtt egy perccel végleg megadta magát.

Már a raj után tudtuk, meg vannak számlálva a köreink. Tarquini mester egy hatalmasat rajtolt, bár ott a boxban úgy éreztük, konkrétan mindenki bealudt. Az impozáns rajt négy körig volt elég, Muller jött és úgy lépett át a Hondán mintha ott sem lenne, Nykjear egy másik Chevivel szintén lépett egyet, bár ő már botladozott, nehezen adta magát az olasz, aki egyébként a Honda legjobbja volt a hétvégén. Na, ekkor mi már csak teszteltünk. Ok, csak ne rohanjunk ennyire.

michelisz-norbi-monza

Az első körben reccsent a rádió, Norbi szólt:
- Csak akkor látok, ha fékez valaki, nagy a kockázat, toljam, vagy kicserélitek?! Szeretnék pontokat szerezni ha véletlenül úgy alakul, ha nem akkor legalább teszteljünk. Az ablakot egyébként nem lehet lehúzni résnyire, mert fix, és emellett minden beömlő le volt zárva az eső miatt. A ventillátort így pár perc alatt kicserélték a boxban, indult hát, a szakmai körözés.

Lássuk be, elég méltatlan és fatális hiba, de ez is a technika része! Próbált szegény Norbi sportszerűen helyezkedni, ne tartson föl senkit, ne vegyen el pontot senkitől. Elsőre beesett egy bolyba, ahol mindenkinél gyorsabb volt, de ilyenkor értelmetlen hajszolni a lassabbakat csak törés a vége. Az életben nem mossa le magáról, hogy körhátrányban osztotta a tudást a mezőny közepében. Visszavett és pont a végére talált egy pár másodperces lyukat és oda beállt kicsit mozogni. Két kör, talán, ennyi maradt a pólómeccsből, aztán jött a leintés. Monteiro a nyolcadik lett, ez a második futás már nem annyira izmos a japán márka szemszögéből. Ez van, nincs mit tenni, egy kitömött galamb mellé bekerül egy hajszárító is a vitrinünkben, erősítve a képtelen történeteink sorát.



Futamok - 2013. Monza

Amúgy, összességében sokkal jobb a kedvünk, mint szombaton volt, Norbi nagyon jól ment ameddig engedte a technika. A helyzet azonban a Honda szemszögéből még nem teljesen süti, amíg a legjobb Chevyk így megbúbolják a mestert, addig nincs nyugodtságra ok. Más kérdés, nem gondolhattuk, hogy az első futamukon beszántják a mezőnyt az új autók. Igen, ez elfogadható indok, van még dolog a kilencedik szezonját kezdő Chevyvel szemben. Zsákban az első hétvégével összekötött teszt, megvannak az első kilométerek. Nem reménytelen, de még nagy a lemaradása a Hondának a Chevyvel szemben, de sokkal kisebb, mint a BMW-nek.

Azt, hogy ennyi pont elmehet egy ventillátoron, hát, arra most nincsenek szavak! Jó látni a Hondát a dobogón Tarquinivel, reményt keltő, hogy egyszer mi is ott lehetünk.
Zengő Motorsport

Összefoglaló
A Túraautó Világbajnokság szezonnyitó futamán, Monzában eső várta a versenyzőket. A Zengő Motorsport pilótája, Michelisz Norbert a tegnapi balul sikerült időmérő edzés után, a mai napon kiváló versenyzést mutatott be és a 19. helyről indulva a 8. helyen zárta az első futamot. A magyar versenyző számára a második verseny kedvezőtlenül alakult és bepárásodott szálvédője miatt a boxba kellett hajtania, mert a látási viszonyok nem voltak megfelelőek ahhoz, hogy tovább versenyezzen. Norbi még visszatért a pályára, de nagy hátrányba került és már nem tudott felzárkózni az előtte haladókra.

Michelisz Norbert már a reggeli bemelegítő edzésen is megmutatta a Honda erejét és a 6. időt autózta a negyedórás edzésen és pozitív előjelekkel várhatta a délutáni két versenyt. A Zengő Motorsport szerelőinek sikerült kijavítani a fékhibát, amelyek a szombati edzések alkalmával jelentkeztek. 

A szombati időmérő edzésen a két LADA, akkora sérülést szenvedett az időmérő edzésen, hogy az autókat nem lehetett megjavítani a mai versenyekre. Az orosz csapat versenyzői, James Thompson és Aleksei Dudukálo kiestek a rajtrácson Michelsiz Norbert elől, aki ennek következtében a 19. helyről rajtolhatott el mindkét vasárnapi futamon.

Első futam: Az eső miatt a Safety Car mögül rajtolt el a mezőny. Az első kör végén az élről induló Yvan Muller vezette a mezőnyt, mögötte Tom Chilton, Alex Macdowall és Pepe Oriola érkeztek. Michelisz egy kör alatt 5 pozíciót javított és a 14. helyre jött előre. Az ötödik körben Stefano D’Aste szenvedett balesetet az Ascari kanyar kijárati ívén, emiatt pályára küldték a biztonsági autót. Az újraindítás után Norbi sorra előzte meg vetélytársait és Oriola, valamint Boardman kiesését követően a 8. helyre jött fel.  Az élen nem változott a sorrend, Yvan Muller magabiztos versenyzést bemutatva nyerte meg a szezonnyitó futamot csapattársa, Chilton és és a Bamboo Engineering versenyzője, Alex Macdowall előtt. A negyedik és ötödik helyen a Honda gyári versenyzői végeztek Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro sorrendben. Michelisz Norbert az utolsó körben nagy csatában volt a hetedik helyért, de nem sikerült megelőznie James Nash-t, így a 8., 4 pontot érő pozícióban fejezte be az első futamot.

Második futam: A második futamon Darryl O’Young indulhatott az első rajtkockából. Stefano D’Aste autóját nem tudták megjavítani mielőtt bezárt a boxutca és emiatt a boxból kellett rajtolnia, Norbi ennek következtében a 18. helyről kezdhette meg a versenyt.

Az eső ellenére állórajttal kezdhették meg a versenyzők a második futamot.  Az ötödik helyről induló Gabriele Tarquini óriásit rajtolt a Hondával és a második helyen fordult el az első kanyarban, majd a következő egyenesben át is vette a pole-ból induló O’Young-tól a vezető helyet. Michelisz Norbi autójának bepárásodott a szélvédője és a második körben a boxba hajtott, ahonnan csak közel egy kör hátránnyal tudott visszatérni az utolsó helyre. Yvan Muller a verseny ötödik körében érkezett meg az élen álló Tarquinire és meg is előzte olasz vetélytársát. A harmadik helyen Nykjaer haladt megelőzve a GT1-es világbajnok Marc Bassenget. A dán versenyző a 8. körben Tarquini mellett is elment és feljött Yvan Muller mögé a második helyre. A szezon második futamát is az RML Chevrolet csapat versenyzője Yvan Muller nyerte meg, aki 32. futamgyőzelmét aratta a sorozatban.  A második helyen Nykjaer, a harmadikon Tarquini ért célba, megszerezve a Honda idei első dobogós helyezését. Michelisz egy kör hátránnyal fejezte be a futamot.

A következő futamot április első hétvégéjén Marokkóban rendezik.

Michelisz Norbert nyilatkozata az első futam után: Az autó ugyanolyan jó volt, mint a reggeli bemelegítésen. Tudtam, hogy ha kivárok a futam alatt, akkor az autó az elég gyors ahhoz, hogy akár az első tíz helyezett közé is beverekedjem magam. Vártam a lehetőségeimre, és amikor éreztem, hogy gyorsabb vagyok, akkor kockáztattam és előztem. Szerencsére nem volt semmi afférom a pályán. Nagyon sajnálom, de technikai gondunk az sajnos akadt és ennek kapcsán sajnos elég sok pozíciót veszítettem a negyedik körben, ha ez nem lett volna, akkor talán egy ötödik hely is benne lehetett volna. Remélem, hogy a második futamon minden technikai hiányosságot ki tudunk küszöbölni és hasonlóan jó versenyt tudok futni.

Michelisz Norbert nyilatkozata a második futam után: A hétvége folyamán most vagyok a legcsalódottabb, nem tudom elhinni, hogy ennyi technikai problémánk van, és azért kell kiállnom a boxba, mert nem működik a ventilátor. Nagyon csalódott vagyok.

Monzában a FIA Túraautó Világbajnokság betétfutamaként rendezték meg a FIA Túraautó Európa-bajnokság versenyeit is, ahol a Zengő Junior Team két magyar versenyzővel állt rajthoz. Az első futamon ifj. Ficza Ferenc az abszolút értékelésben 13., Nagy Norbi pedig a 14. végzett, míg a kategóriában a 7. és a 8. helyen zártak. A második futamon már jobban szerepeltek a fiatal versenyzők. Ficza ismét Nagy előtt végzett, az összetettben a 6. és a 11. helyen futottak be, a kategóriában pedig az 5. és 8. pozícióban értek célba.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER