2013. április 07. vasárnap, 20:35

 

A hétvégén az afrikai ország adott otthont a 2013-as túraautó-világbajnokság második versenyhétvégéjének. A szűk, de nagyon gyors városi pálya az idei évben is hozott izgalmakat. A pályán évről évre történnek nagy balesetek és nem történt ez másként ma sem.



A délelőtti bemelegítésen Tom Boardman szenvedett súlyos balesetet, ami miatt nem is tudott rajthoz állni a futamokon. Michelisz Norbert autóján megjavították a hibás lengéscsillapítót és a 17. helyről várhatta a két futam rajtját.

zengo-marokko-honda

R1: Az első versenyen az élről induló Gabriele Tarquini a hatodik körig tudta maga mögött tartani a dán túraautó bajnok, Michel Nykjaert, aki addig szorongatta a 2009-es világbajnokot, amíg a célegyenes végén meg tudta előzni. A 7. körben a JAS Motorsport versenyzője, Tiago Monteiro a hétvégén másodszor is falhoz csapta Hondáját és a szétszóródott törmelékek miatt a versenybírák pályára küldték a biztonsági autót, amely öt körig tartotta fel a mezőnyt.

A versenyből két kör maradt hátra miután kiment a pályáról a safety car és Nykjaer megtartotta vezető helyét és megszerezte nemzetének és saját magának is első túraautó-világbajnoki futamgyőzelmét.

Jó, hogy nem égett ki Norbiék Hondája
Monteiro pályán maradt alkatrészei közül az egyik féktárcsa darab okozta Michelisz Norbert versenyének a végét. Az alkatrész befúródott Norbi autójának motorterébe és megégette az elektromos vezetékeket, ami miatt nem tudta tovább folytatni a versenyt. A második helyen az egyetlen állva maradt Hondával, Tarquini futott be, harmadikként pedig a Bamboo Engineering versenyzője, James Nash végzett, aki először állhatott dobogóra pályafutása során a világbajnoki sorozatban.

R2: A második futamon a fiatal spanyol, Fernando Monje indulhatott az első rajtkockából, mellőle Pepe Oriola várhatta a zöld jelzést. Monteiro autóját nem tudták megjavítani az első futamon történt ütközés miatt és nem tudott felállni a rajtrácsra. A Zengő Motorsport versenyzője az utolsó előtti helyről startolhatott el.

A rajt után Monje fél körig tudta megtartani vezető helyét, sokkal tapasztaltabb versenytársa, Oriola még az első körben az élre állt. Yvan Muller a nyolocadik helyről indulhatott és az első kanyarban már a negyedik helyen haladt Huff mögött, aki ismét hibázott és kiesett a francia elől magával rántva a pole-ból induló Monje-t is. Michelisz a hatodik körre a 13. pozícióba zárkózott fel a két BMW-s Engstler és Barth mögé. A 7. kört Oriola kezdte az élen, de szorosan követte őt a háromszoros világbajnok, Muller, a harmadik helyen az RML Chevrolet csapat másik versenyzője, Tom Chilton haladt. A 9. körben Tarquini nagyot hibázott, ráfutott a rázókőre és összeütközött Madowallal, aki nem tudott hova menekülni és mindketten kiestek a versenyből. Michelisz még ebben a körben megelőzte Barthot és a 10., pontszerző helyre jött fel.

A baleset miatt ismét pályára küldték a biztonsági autót. Sajnos ebben a három körben, Michelisz Norbi műszaki hiba miatt fel kellett adni a futamot. A verseny utolsó körében Pepe Oriola nem hibázott és 18 évesen a sorozat legfiatalabb futamgyőztese lett Marokkóban. A második és harmadik helyen Muller és Chilton végeztek.

A FIA WTCC pontversenyét Yvan Muller 88 megszerzett ponttal vezeti, mögötte 37 egységgel van lemaradva a marokkói első futam győztese,Michel Nykjaer és az eddigi mindkét hétvégén dobogós helyet elérő, Gabriele Tarquini. Michelisz Norbert négy ponttal a 12. helyen áll.

A következő futamot április utolsó hétvégéjén a szomszédos Szlovákiában rendezik, ahol a tavalyi évben Michelisz Norbert pályafutása során először diadalmaskodott időmérő edzésen a világbajnokságon.

Michelisz Norbert nyilatkozata az első futam után: Mindent megpróbáltam megtenni, hogy kimaradjak az adok-kapokból a rajtnál. Még egészen a start előtti pillanatokig nem tudtam eldönteni, hogy vállaljak-e kockázatot vagy sem, de a felvezető kör végén eldöntöttem, hogy szeretném az autót egyben lehozni a pályáról. Ez egy bizonyos ideig sikerült is, és valószínű, hogy Monteiro autójából egy alkatrész, egy féktárcsa repült az autóm motorterébe, amely elvágta a kábelkötegeket. Szerencsére időben észrevettem és kijöttem a boxba, de amikor megálltam már 120 fokos volt a hűtővíz. Remélem, hogy a motor nem károsodott és rajthoz tudok állni a második futamon.

Michelisz Norbert nyilatkozata a második futam után: Ilyet még soha nem láttam, nem tudok mit mondani. Elment minden visszajelzés az autón belül, ezután elment a kormányszervó, majd bejött a safety car és egy kör múlva üzemanyag szagot éreztem. Ennek nem tulajdonítottam túl nagy jelentőséget, mert ez előfordult már egy-két szabadedzésen is. Arra lettem figyelmes, hogy mellém jön D’Aste és nagyon mutogat valamit és akkor éreztem, hogy baj lehet. Bejöttem a boxba és az autóból ömlött az üzemanyag és ez nagyon veszélyes, de hogy ennyi minden történt az autóval és egyben van, az egy csoda.
Jó volt a futam, próbáltam beosztani az erőmet éreztem, hogy hol vagyok gyorsabb az előttem haladóknál. Kockázatot nem akartam vállalni, mert nem tudtam pontosan hányadik helyen is vagyok, de egy két helyet még előrébb léphettem volna. Az biztos, hogy ez lett volna a legmelósabb pont, ha megszerzem. Ez a forgatókönyv beleillek ebbe a hétvégébe, mert gyakorlatilag semmi nem jött össze.
Bányik János



  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER