A világ legnagyobb, és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a rally világbajnokságba 17 év után visszatérő Toyota remek eredménnyel zárta az évadnyitó Monte Carlo rallyt egy héttel ezelőtt: Jari-Matti Latvala, a gyári csapat vezető pilótája a második helyen zárta a Monte-Carlo ralit, a TOYOTA GAZOO Racing bemutatkozó versenyét.
A TOYOTA GAZOO Racing minden várakozást felülmúló eredménnyel zárta a csapat bemutatkozó versenyét, az FIA rali világbajnokság legrégebbi és legnagyobb presztízsű állomását, az egy héttel ezelőtt megrendezett Monte-Carlo rallyt. Jari-Matti Latvala és Miika Anttilla az összesített második helyen értek célba. Juho Hänninen és Kaj Lindström szintén célba értek a 16. helyen, miután szombaton sikerült folytatniuk a versenyt. Ez az eredmény kettős pontszerzést jelentett a vadonatúj Yaris WRC-nek, így a TOYOTA GAZOO Racing a legelső futamot követően a világbajnokság második helyén áll.
A futam utolsó napjának az eredeti tervek szerint négy szakaszból kellett volna állnia, végigvezetve a mezőnyt az egész verseny leghíresebb útszakaszán: a legendás Col de Turinin. Mivel azonban a nézők biztonsága érdekében az utolsó szakaszt törölték a szervezők, végül három szakaszra csökkent a napi feladat. Az út többnyire száraz volt, ám akadtak rajta csúszós szakaszok, helyenként esőt, havat jelentettek a megfigyelők. Eddigi teljesítményét megkoronázva Juho a mai napon harmadik helyezést ért el a Power Stage-en, ami három egyéni bajnoki pontot jelentett számára, így a Toyota legelső versenyén mindkét bajnokságban pontot ért el.
„Nagyon boldog vagyok. Ez az eredmény messze meghaladja a legmerészebb elképzeléseinket is, hiszen az idei évünk a fejlesztésről szól. Különösebb tapasztalat nélkül vágtunk neki a távnak, ám csaknem tökéletesen teljesítettünk: mindkét csapat remekül reagált a változó körülményekre, és képesek voltak a legjobb háromba tartozó szakaszidőket futni, ami ígéretes a jövőre nézve. Jari-Mattinak egy érzékelővel támadt problémája a verseny során. Ez megosztotta a figyelmét, hiszen attól kellett tartanunk, hogy ha menet közben megáll az autója, nem lesz képes újraindítani azt. Azonban elismerésre méltóan birkózott meg a feladattal. Hálás köszönet a csapatnak a kemény munkáért. Rengeteg feladat vár még ránk, ám a kezdet remek volt.” – fogalmaz Tommi Mäkinen csapatfőnök.
„Határtalanul örülök, hogy visszatérésünk legelső versenyén messze a várakozások fölött teljesítettünk, összhangban a Toyota azon törekvésével, hogy mind jobb autókat építsen. Szeretnék munkatársaimnak és a csapatok tagjainak egyaránt köszönetet mondani kemény munkájukért, és természetesen a szurkolóknak is, akik 17 éven át vártak hűségesen az új WRC-csapatra. Egyértelmű, hogy van esélyünk, de ellenfeleink rendkívül erősek, ránk pedig rengeteg munka vár, hogy tényleges vetélytársként tekinthessenek ránk. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy ez mihamarabb megvalósuljon.” – teszi hozzá Koei Saga helyettes csapatfőnök.
„Nagyon örülök az eredménynek, miközben sajnálom is, ami Ott Tanakkal történt, hiszen műszaki probléma taszította őt hátra a második helyről. Ha a verseny rajtja előtt valaki azt mondja nekem, a második helyen fogok végezni, biztos nem hittem volna neki. A mai eredményemmel beállítottam a Monte Carlo ralin korábban elért legjobb teljesítményemet. Az utolsó szakaszok nehezek voltak – valójában az egész rali az volt –, mindenekelőtt az abroncsok épségére akartam ügyelni. Az utolsó szakaszon még hó is akadt, így nehéz volt rátalálni az optimális tapadásra. Csodálatos futam volt, és különösen fantasztikus volt érezni a szurkolók támogatását.” – avat be Jari-Matti Latvala
„Vasárnap igyekeztem a lehető legóvatosabban vezetni, hogy első versenyünkön mindkét autó célba érjen. Ez pedig fantasztikus eredmény, főként annak fényében, hogy a kettőből az egyik a dobogón zárta a versenyt. Az utolsó szakaszon nehéz volt felismerni, pontosan hol rejtőzik hó vagy jég. Kár, hogy pénteken hibáztunk, hiszen ettől eltekintve nem voltak problémáink, a tempónk megfelelő volt. Ahhoz képest, hogy kevés tapasztalattal rendelkezem, jónak tekintem az eredményünket, csapatként pedig rengeteget tanultunk, és most ez a legfontosabb. A következőkben pedig megpróbálunk még tovább fejlődni.” – fogalmaz Juho Hänninen.
Az FIA rali világbajnokság következő versenyére február 9-12. között kerül sor, Svédországban. A téli tematikát folytatva a Svéd-rali kizárólag havas, jeges útfelületen zajlik, az autók pedig különleges téli abroncsokon futnak, amelyek hosszú szegecsei mélyen belekapaszkodnak a jégbe, és tapadást biztosítanak. A rendszeresen - 20°C alá süllyedő hőmérséklettel együtt a rali különösen kemény próbatétel lesz a fejlesztési programot folytató, vadonatúj Toyota Yaris WRC számára.
Hozzászólások