„No nézd csak, hát ez meg Janika! Még mindig milyen szépen rajtol ez a gyerek” - bökte oldalba a komáját egy idősebb férfi az egerbaktai rajtban, s azonmód el is kezdtek sztorizgatni a régi szép időkről. Amikor még szinte gyerek volt, s leiskolázta a nagy neveket.
Három év nemzetközi szereplés után tért vissza a hazai pályákra Tagai Róberttel és a Super2000-es Peugeot 207-essel, s az idénynyitó Start Autó Eger-ralin a harmadik helyet szerezte meg.
„Ha a verseny elején felajánlják, hogy ezeken a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályákon harmadikok leszünk, biztosan aláírom. Persze, akkor lennénk tökéletesen elégedettek, ha nyernénk és Jani mellett ez nem teljesíthetetlen cél, remélem már a következő futamon a végső győzelemért küzdhetünk” - mondta Tagai Róbert, aki azt is elárulta: nehéz volt a vasárnapi nap. Az első osztályúak előtt ugyanis elment a rali túra mezőnye, úgyhogy elég sok volt a murvás felhordás az aszfalton, ami csúszóssá tette az utakat, s rizikóssá az improvizálást.
„Az utolsó szakaszon jól ráijesztettünk saját magunkra: teligáznál megcsúsztunk, s a Peugeot egy kicsit lelógott az útról. Megindultunk a bokrok irányába, de szerencsére elég széles volt az út, s Jani összeszedte az autót. A következő néhány pillanatban nagy volt a csönd a kocsiban, de alig volt idő felocsúdni, hiszen jött a következő kanyar, s nekünk sietnünk kellett....” - vázolta a helyzetet Tagai Róbert.
Ifjabb Tóth erre reagálva elmondta, egy versenyautóval nem lehet lassan menni (az még veszélyesebb, mint a gyorsaság), úgyhogy megtörténik az ilyesmi, még akkor is, ha ő maga az utolsó gyorsaságin már tényleg nem akart kockáztatni. Inkább benézett a kanyarokba, főleg a szarvaskői szakaszon, amelyen mindössze egyszer autózott, még 2006-ban, s akkor is az ellenkező irányból. Az óvatosság nem jelentett nagy különbségeket, viszont megtörte a lendületet. Persze, csak átmenetileg.
Ifjabb Tóth ugyanis így is meg tudta tartani a harmadik pozícióját, pedig ketten is üldözőbe vették. Az egyik a címvédő Herczig Norbert volt (aki egy defekt miatt elveszítette az esélyét a harcra), a másik pedig Turán Frigyes, aki bár elszántan támadott, végül nem érte utol a Peugeot-pilótát.
„Nagyon sűrű a mezőny, és az egri pályák a jóval nagyobb végsebességű N-csoportos autóknak kedveztek, de erre számítottunk, mint hogy arra is, hogy hatalmas lesz a pozícióharc. A beállításokat próbálgattuk a hazai pályákra, s volt hogy jó, máskor meg rossz irányba változtattunk, ehhez is vissza kell még szokni. Jó verseny volt, s azt a tanulságot hozta, hogy nem szabad hibázni. Ami minket illet, szerintem valamennyit tudunk még gyorsulni, s kell is, hiszen a riválisok nagyon erősek és nem tréfálnak... Legközelebb remélem már a győzelemért tudunk küzdeni, hiszen azok a pályák technikásabbak, jobban fekszenek majd az autónknak...” - mondta ifjabb Tóth, utalva a négy hét múlva tartandó miskolci viadalra. Annak a versenynek az lesz az érdekessége, hogy éjszakai gyorsaságik is színesítik a programot.
START AUTÓ-RALI, AZ OB 1. FUTAMA, EGER
1. Aschenbrenner György, Pikó Zsuzsa (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo9) 1:16:53.6
2. Turi, Percze (Mérföldkő Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 25.7 mp h.
Hozzászólások