Nyílt Rallye Bajnokság állása |
Országos Rallye Bajnokság állása |
forrás: MNASZ
A Nyírség-rali volt az országos bajnoki sorozat utolsó előtti állomása. Érdekesség, hogy az öt pályából mindössze kettő az, amelyet valamelyest legalább ismert a mezőny, úgyhogy ezúttal még nagyobb felelősség hárult a navigátorokra, a pilótáknak még jobban rájuk kellett hagyatkozniuk, mint bármikor máskor.
Ami magát a versenyt illeti, különleges csemegével indult péntek este: a máriapócsi Rabócsi ringen villanyfénynél, párhuzamos pályán mérték össze a gyorsaságukat a párosok. Persze az igazi küzdelem szombaton és vasárnap zajlott Sátoraljaújhely környékén: az első napon 9, a másodikon 4 gyorsasági szakasz várt a mezőnyre.
Az össztáv: 725.24 km, ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 131.13 kilométer.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor megnyerte a Nyírség-rali prológját, amelyet rendhagyó helyszínen, a kivilágított máriapócsi Rabócsiringen tartottak meg. Különleges csemege volt a rajongóknak, hogy sötétben láthatták száguldani a kedvenceiket (ez többnyire csak a körversenyeken történik meg), most azonban a szokásosnál - lámpasor és izzó féktárcsák - többet láthattak a világításnak köszönhetően.
Turán Frigyes csapott össze Herczig Norberttel, s az ügy pikantériája, hogy így az utolsó előtti futamra (mivel Spitzmüller Csaba nem indul a hátralévő viadalokon) ők ketten maradtak a bajnokság legfőbb esélyesei. A "nagyok párharcából" ezúttal Turánék kerültek ki győztesen. A verseny szombaton Sátoraljaújhelyen folytatódott, ahol 9 gyorsasági szakasz várt a mezőnyre.
Hosszú, megerőltető napja volt a mezőnynek szombaton a Nyírség-ralin: az még hagyján, hogy kilenc gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, de egy kiütött villanyoszlop, majd délutáni eső miatt megint a késő estébe csúsztak a száguldás utolsó momentumai. Turánék a kilenc szakaszból hetet megnyertek, s majd fél perccel vezettek az összetettben, pedig a második gyorsasági előtt jégeső zúdult a pályára, a harmadikon pedig végig szakadt az eső.
Turán Frigyes és Zsiros Gábor boldog volt - hogyne lett volna az, amikor zsinórban második országos bajnoki futamgyőzelmét aratta a Nyírség-ralin. A végső technikai ellenőrzés során azonban az autó minimális súlya nem felelt meg a szabályoknak. Ez azt jelenti, hogy könnyebb volt, mint 1230 kilogramm, így a felügyelő testület nem tehetett mást, kizárta a versenyből a párost. A csapat fellebbezett, mivel a mérést nem tartották szabályosnak. Ezt valószínűleg hamarosan elbírálja, az ügyet pedig napirendre tűzi a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség fellebbviteli bizottsága.
Turánék nyilatkozata szerint ötször mérték meg egymás után az autót, s ebből négyszer teljesen különböző eredmény született. A szabályok szerint fél kiló a tűréshatár, ennyi lehet a különbség az egyes mérések között, itt pedig mérésenként két-háromkilós eltérések voltak. Szerintük biztosan megvolt az autó súlya. A csapat azonban az lekerült az eredménylistáról.
Hozzászólások