Életünk legrövidebb versenye volt! - mondta Borbás Szabolcs miután épségben adta át mennyasszonyának Kiss Rolandot, aki az augusztus 24-25-ei Baranya Kupa után már a hétvégi esküvőjére készülhet.
Tatabánya után ugyanis Komlón sem járt szerencsével a Borbás-Kiss duó. A Maricsek Racing Team versenyzőpárosa végre hazai környezetben mutathatta volna meg, mire is képes, ám a Mitsubishi Lancer Evo VII-es most is műszaki problémával küszködött. Ezzel pedig rekordot is döntöttek: életük legrövidebb versenye volt a 2013-as baranyai futam.
Borbás Szabolcs: A tatabányai futam után nekiálltunk a kocsi revíziójának: szétszedtük a motort, helyrehoztuk a hengerfejet és új tömítést raktunk a Mitsubishibe. Nagyon vártuk a Baranya Kupát, hiszen végre hazai környezetben, a barátok és a család előtt autózhattunk. Megmutathattuk volna végre, mire is vagyunk tényleg képesek, de a technika sajnos ismét közbeszólt.
A prológon abszolút 3. időt autóztunk, élveztem a szereplést, vasárnap viszont nem csak korán kezdtünk, de korán is fejeztük meg a küzdelmeket. A Mitsubishi hátsó difije felmondta a szolgálatot, ami nekünk a verseny végét is jelentette. Nagyon csalódott voltam, de most már csak előre nézek, és várom, hogy Vácott újra színre léphessünk.
Kiss Roland: A hazai pálya előnye nálunk volt, ezért izgatottan vártam, hogy a barátaink előtt is szerepelhessünk. Jól sikerült számunkra a prológ, bíztató volt az eredményünk. Ez után azt hittük, hogy minden rendben és a jó széria folytatódik majd a versenyen is. Sajnos ez nem így történt.
Mentünk ki az első gyors felé, s az etapon elkattant valami a Mitsubishi hátuljában. Először csak azt hittük, hogy egy kő csapódott fel, de aztán kattant még egyet, s akkor már tudtuk, hogy a hátsó difivel van a probléma. Visszamentünk a szervizparkba, ahol a segítőink rövid időn belül kijavították a hibát, ám a szövetség már nem engedett vissza minket a pályára. A szervezőnek, Markó Tibornak viszont ezúton is köszönjük, hogy segédkezett nekünk és próbálta elintézni, hogy folytathassuk a versenyt. Nekünk ez tényleg csak egy örömautózás lett volna, tétje nem volt a futamnak. Amit a legjobban sajnálok, hogy a Baranya Kupa egy igazi rallys megmérettetés lett volna, ahol mindenféle körülmények között próbára tehettük volna magunkat.
A régebbi technikával is tisztesen helytálltak
Felkészülési jelleggel vágott neki az augusztus 24-25-ei Baranya Kupának Kovács Antal és Istovics Gergő. A Maricsek Racing Team kaposvári versenyzőpárosa legutóbb a májusi, miskolci futamon autózott aszfalton, egy hét múlva azonban újabb megmérettetés vár rájuk. Kovácsék az M csoport résztvevőiként, egy régebbi Mitsubishi EVO VI-os technikával vágtak neki a komlói futamnak, s végül a kategória 7. helyén intették le őket.
Kovács Antal: A Baranya Kupán nem a jól megszokott, sárga-fekete Mitsubishi Lancer Evo VI-osunkkal álltunk rajthoz, hiszen az a kocsi az idő alatt az Arad Rallyn száguldott. A komlói futamra így egy régebbi EVO VI-os technikával érkeztünk meg. A verseny előtti csütörtökön sort kerítettünk egy rövidebb tesztre, ahol konstatáltuk, hogy ez az autó kevés lesz ahhoz, hogy az M csoport élmezőnyével felvegyük a versenyt. Ezek után már csak azzal a céllal vágtunk neki a derbinek, hogy jól érezzük magunkat és egy gondmentes, tapasztalatokban gazdag versenyt zárjunk.
Összességében nekünk is szépen engedelmeskedett a kocsi, de a motorerejét és a hajtásrendszerét tekintve jelentős le van maradva a mi versenygépünktől. Volt néhány kisebb makacskodása: tolta az orrát, nem úgy akar befordulni a kanyarokban, ahogy mi szerettük volna, és a futómű-beállítást sem találtuk el tökéletesen. Ennek ellenére végig élveztük a menetelést, végig jókedv uralkodott az autóban. Úgy gondolom, megfelelő felkészülés volt ez a kis kitekintés a soron következő, kassai bajnoki fordulóra.
Istovics Gergő: Egy jó szervezésű, bár kicsit hosszúra nyúló futamon vettünk részt a hétvégén. Egyetlen csúszás volt mindössze a 8 gyorsasági alatt, az is Kazár Miklós nagy esése miatt, összességében viszont egy igen pörgős és jó hangulatú versenyünk volt Komlón.
Véleményem szerint kihoztuk a kocsiból a maximumot, hiszen voltak olyan szakaszok, ahol mindössze csak 1 másodpercet kaptunk kilométerenként, az M csoport élmezőnyétől – itt pedig elsősorban Kazár Miklósra, Balogh Jánosra és Hideg Krisztiánra gondolok. A technikai lemaradásunk mellett akkor kerültünk nagyobb hátrányba a többiekhez képest, mikor leesett az eső, nekünk pedig nem volt megfelelő abroncsunk a vizes aszfaltra. Aminek viszont külön örülünk, hogy a sokkal korszerűbb géppel induló Puskádi Jánost, Ifj. Kiss Lászlót és Lovász Pált is magunk mögött tudtuk tartani.
Összességében jó szájízzel és elégedetten jöttünk haza a Baranya Kupáról, visszagondolva pedig örülünk annak, hogy ilyen változékony volt az időjárás, hiszen mindenféle körülmények között próbára tudtuk tenni magunkat. Kipróbáltuk az új Hankook gumikat is, Turán Frigyestől pedig hasznos tanácsokat kaptunk a használatukkal kapcsolatban. Kellemes, jól autózható versenygumit ismertünk meg ebben a márkában, úgyhogy nincs kizárva, hogy Kassán már ilyen abroncsokon fog gurulni a jól megszokott, sárga-fekete Mitsubishi Lancer Evo VI-osunk. Jövő szerdán utazunk Kassára, ahol teljes mellbedobással támadunk, s nem titkolt szándékunk egy újabb győzelem az S csoportban és a 12-es géposztályban.
Balszerencsés baranyai forduló
A Historic Bajnokságban egyedül a Merencsics Árpád-Varga Sándor duó képviseli a Maricsek Racing Team csapatát. A nagyatádi pilóta legutóbb a 19. Mojito Lemon Miskolc Rallyn ült a Suzuki Swift GTi volánja mögé, versenyhelyzetben – azóta csak a kaposvári, Az élet versenypályáján elnevezésű véradásra vitte el kirándulni és kiállítani a versenygépet. A fiúk az augusztus 24-25-ei Baranya Kupán azonban újra támadásba lendültek – a technika viszont nem engedte, hogy messzire jussanak.
Merencsics Árpád: Régóta nem ültem már a versenyautó volánja mögött, ezért nagyon vártam a baranyai megmérettetést. A zobáki pályán zajlott a prológ, amit viszont elég lightos vettünk: a poros, csúszkálós szakasz miatt inkább arra törekedtünk, hogy megóvjuk a kocsit, semmi baja ne legyen.
Vasárnap már a historic mezőny számára is kijelölt 8 gyorsasági szakasz várt ránk, ezen azonban sajnos nem jutottunk sokáig. Az első kör után egy generátor probléma miatt lemerült a kocsi akkumulátora, és az etapon megállt a Suzuki. A futószerviz nem tudta időben orvosolni a problémát, ezért kikéstük a megengedett maximális 15 percből, s a verseny feladására kényszerültünk.
Amíg pályán voltunk, nagyon élveztük a menetelést, újra felszabadult hangulatban autóztunk. Igaz, jobban örültünk volna, ha a célban fejezzük be a Baranya Kupát, de a Suzuki most nem szerette volna ugyanazt, mint mi. Ami külön jó érzéssel töltött el, az az, hogy a hétvégén visszatér a régi idők feelingje is: a kiesésünk után a szervizparkban mi is csatlakoztunk az egyik versenyzőtársunk csapatához, s együtt, közös erővel dolgoztunk azon, hogy a páros összetört autóját rendbe tegyük, ők pedig folytathassák a küzdelmeket. Az ilyen gesztusok pedig mindennél többet jelentenek! A következő állomás a Budapest Rallye lesz, s ha minden jól megy, rá egy héttel Olaszországban is rajthoz fogunk állni.
Varga Sándor: Vegyes érzelmekkel zártam az augusztus 24-25-ei versenyhétvégét. Minden verseny előtt nehezen indulok el, de miután beülök a versenygépbe, Árpi mellé, rögtön érzem azt, amiért imádom ezt a sportágat és látom a célt magam előtt. Félve mentem el most is a futamra, mert a miskolci kizárásunk óta van egy nyitott, vitás ügyünk, aminek rendezése még mindig folyamatban van. Emiatt tartottam attól, hogy fekete bárányként fognak minket kezelni. Ez szerencsére nem történt meg, a megszokott, jó hangulatban telt a hétvégénk, egy kiváló szervezésű versenyen.
Árpit most is csak dicsérni tudom, nagyon jól terelgette a Suzukit, de sajnos a technika most keresztbe tett nekünk. Nagyon sajnálom, hogy kiestünk, és hogy későn jött meg az eső. Ugyanakkor nem vagyok csalódott, hiszen jelen esetben nem rajtunk múlott a kiesés. Ami viszont egy kicsit bánt, az az, hogy vizes körülmények között talán meg tudtuk volna fogni Wirtmannékat – még úgy is, hogy náluk fejlettebb technika hajtja a versenygépet. Már most alig várom a következő megmérettetést, hogy bebizonyíthassuk, mire is vagyunk képesek!
Hozzászólások