2013. augusztus 22. csütörtök, 16:12

 

A IV. CYEB Tatabánya Rallye után a Baranya Kupán is nagy létszámban lesz jelen a Maricsek Racing Team delegációja. A csapat öt párost fog felsorakoztatni az augusztus 24-25-ei, Komló-központú futamra, ami egyben lesz a rallye2 és a historic mezőnynek is bajnoki megmérettetés.


A Historic Bajnokságban egyedül a Merencsics Árpád-Varga Sándor duó fogja képviselni a csapatot. A nagyatádi pilóta legutóbb a 19. Mojito Lemon Miskolc Rallyn ült a Suzuki Swift GTi volánja mögé, versenyhelyzetben – azóta csak a kaposvári, Az élet versenypályáján elnevezésű véradásra vitte el kirándulni és kiállítani a versenygépet. „A májusi bajnoki forduló óta történt egy-két apróbb változás a kocsin – mesélte Merencsics. – Megcsináltuk a karosszéria munkákat rajta, kicseréltük a féket és új gumikat vettünk a soron következő megmérettetésre, a héten pedig a programozással is megleszünk. Próbálok én is rápihenni, lelkiekben rákészülni a Baranya Kupára, de az biztos, hogy bele fog telni egy kis időbe, míg majd újra visszarázódunk a verseny ritmusába. Külön öröm, hogy a mezőny majdnem a duplájára nőtt, így kiélezett küzdelmek várhatók, meglátjuk majd, hogy mire leszünk képesek. Az egyetlen célunk az, hogy autózzunk a saját tempónkban és célba érjünk, pontot szerezzünk. Miskolcon történt, ami történt, de mi most ezt figyelmen kívül hagyva szeretnénk tovább folytatni a menetelést a minél jobb bajnoki helyezésért.”

maricsek-lada


A kaposvári „Taxis”, Stepán Árpád is ott lesz Komlón, a rallye2 mezőnyében. A Lada 2101 sofőrje ismét Kocsis Istvánnal az oldalán áll majd rajthoz az F csoportban, ám most nem a bajnoki pontokért, inkább a nézők szórakoztatása miatt utazik le a bajnoki fordulóra. „A Baranya Kupa előtt van egy hét szabadságom, így mértékben fel tudtam készülni lelkiekben a futamra, és az autó is majdnem maximálisan harcra kész állapotban van. Egy-két hiányosságot kell majd még orvosolnunk rajta, ami a miskolci esés után még benne maradt, és csak a Veszprém Rally után mutatta jeleit. Számunkra a bajnokság sajnos már elúszott a két mínuszolt verseny miatt, ezért most csak egy jót szeretnénk autózni és szórakoztatni. A pályákat ismerjük és szeretjük, bízom benne, hogy az utcai gumikon csúszkálva igazi élményt, látványt tudunk majd nyújtani a kilátogatóknak.”

A Maricsek Racing Team új tagokat is köszönthetett az év során. A csapat színeiben indul el a Wágner Attila-Magyar Péter páros is, ebben a felállásban elsőként a Baranya Kupán. „Az előző években fordítva mentünk: Attila navigált nekem sprintversenyeken és egy-két rallye2-es futamon – mesélte Magyar Péter. – Most viszont helyet cseréltünk, és kíváncsian várjuk, milyen lesz így a közös munka. A kocsink egy igazán friss szerzemény, a Renault Cliot Attila már kisebb sprintversenyeken kipróbálta, ahol elő is jöttek a gyermekbetegségei. Azóta rendbe tettek mindent az autó körül, így harcra készen várjuk a Baranya Kupát. Egyelőre viszont nem lehet más a célunk, mint a tapasztalatszerzés, az erőviszonyok felmérése és a hiba nélküli célba érkezés.”

baranya-kupa-maricsek


Felkészülési jelleggel vág neki a komlói száguldásnak Kovács Antal és Istovics Gergő. Az ORB-ben versenyző páros tagjai úgy érzik, kicsit berozsdásodtak, hiszen legutóbb a májusi, miskolci futamon autóztak aszfalton. „Már csak a barátok miatt sem hagyhattuk ki a Baranya Kupát, hiszen ez a legközelebbi helyszín, ahol meg tudnak minket nézni és a pálya szélén szurkolhatnak nekünk. Nagyon jó pozícióban, az S csoport első helyén várjuk a kassai folytatást, amire tisztességesen szeretnénk felkészülni, ráhangolódni. Az üzleti dolgok azonban úgy alakultak, hogy a hétvégén nem a hű társunkkal, a sárga-fekete Mitsubishi Lancer Evo VI-ossal indulunk, hanem a Rali Túra Bajnokságban szereplő fehér „testvérével”. A kocsiba már beszereltük a nagy féket és a jobb gátlót. Megpróbálunk vele tisztesen helytállni, bár ebben a nagyon erős M kategóriában nem nagyon fogunk tudni labdába rúgni ezzel a túra szabályoknak megfelelően épített kocsival. A szervizeseink a hétvégén, ez idő alatt Aradon lesznek, így egyetlen segítőnk lesz, Nagy Balázs személyében, ugyanakkor bízunk egy kis segítségben Borbás Szabolcsék részéről is, ha netán úgy alakulna. Célunk csak a felszabadult és élvezetes autózás.”




A tatabányai RTE futamot hamar, már a 3. gyorsasági szakasz után befejezte a Borbás Szabolcs-Kiss Roland duó. Előbb ő hibázott, majd a Mitsubishi Lancer Evo VII motorja makacsolta meg magát. Szabolcs azonban nem pihen, a hétvégén a meghívásos kategóriában fog rajthoz állni Rolanddal – akire ugyanakkor vigyázni is kell majd, hiszen egy hét múlva az oltár előtt kell majd állnia kedvesével. „Hazaérkezésünk után neki is álltunk a revíziónak: szétszedtük a motort, helyrehoztuk a hengerfejet és új tömítést raktunk a kocsiba. A napokban teljesen elkészül, és újra ütőképes lesz. Mivel az RTE bajnokságában számottevő előrelépésre nem számíthatunk már, ezért kicsit átszabtuk a 2013-as szezon hátralévő részét. A Baranya Kupa keretein belül végre hazai környezetben versenyezhetünk, s megmutathatjuk, mire is vagyunk ténylegesen képesek.”

A Maricsek Racing Team versenyzői pénteken utaznak le Komlóra, szombaton pedig az adminisztratív és technikai átvétellel kezdődik meg a kötelező program. A menetrendben egy szombat délutáni prológ, valamint 8 vasárnapi gyorsasági szakasz szerepel, amiket két helyszínen, Hetvehely-Golgota és Remeterét-Árpádtető között jelöltek ki.  Indulóink bíznak abban, hogy az időjárás is kegyeibe fogadja majd őket, és problémamentesen teljesíthetik a 85 versenykilométert.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER