Címkék: Toyota Yaris Cross

2023. november 24. péntek, 05:37

 

Stílusos megújuláson ment keresztül a világ elsőszámú autógyártójának kategóriaelső kompakt SUV-ja, a Yaris Cross.

 

 

 

 A frissítés magába foglalja többek között az új, nagyobb teljesítményű Hybrid 130 hajtásláncot, mely minden modellhez elérhető lesz, a GR SPORT és az új Premiere Edition modelleket is beleértve. A testreszabhatóságot és fokozott felhasználói élményt a Toyota Smart Connect multimédiás rendszer biztosítja mely a felhasználó mobiltelefonját könnyedén egy digitális kulccsá alakítja. A világ legzöldebb autógyártójának vadonatúj városi terepjárója immáron jelentősen felfejlesztett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel, valamint legújabb Toyota Safety Sense funkciókkal felruházva kapható majd. Mostantól a Yaris Cross is elérhető lesz az exkluzív olívazöld fényezéssel a Yaris Cross Premiere Edition csúcsfelszereltségű változatában.

A Toyota a népszerű Yaris Cross minden kulcsfontosságú elemét továbbfejleszti, azokra a tulajdonságokra építve, amelyeknek köszönhetően az értékesítés első évében számos más díj mellett a World Urban Car címet is megszerezte a kompakt SUV.
A modell fejlesztésének mostani, első köre a szegmens vásárlói számára legfontosabb szempontokra összpontosít, így biztosítva, hogy a Yaris Cross megőrizze mindenre kiterjedő vonzerejét. A 2021-es bevezetése óta gyorsan erős és rendkívül versenyképes kihívóként mutatkozott be a rohamosan növekvő európai B-SUV szegmensben, és idén mostanáig vezető szerepet tölt be kategóriájában.
A megújult Yaris Cross nagyobb és élvezetesebb teljesítményt nyújt hibrid hajtásláncának köszönhetően, emellett pedig biztonságosabb és könnyedebb használatot biztosít a legújabb Toyota T-Mate biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. A felhasználói élmény immár teljesen digitális és olyan stíluselemeket vonultat fel az autó, amelyek a modern városi karkaterét erősítik. Bevezetése teljessé teszi a Toyota kisautó kínálatának teljes felfrissítését a megújult Aygo X és Yaris modellek mellett, valamint a tisztán teljesítményorientált GR Yaris mellett egy erőteljes, naprakész Yaris család részét képezi.

 


Teljesítmény és vezetési élmény
A Yaris Cross csatlakozik testvérmodelljéhez, a normál Yaris modellhez az új „duplahibrid” hajtáslánc-kínálattal, amely a Toyota ötödik generációs hibrid technológiáját egy új hajtáslánc-változatban, a „Hybrid 130” kivitelben alkalmazza. Ez szélesebb választási lehetőséget kínál azoknak az új B-szegmenst választó vásárlóknak, akik kisebb méretű autóra váltanának anélkül, hogy a teljesítmény terén kompromisszumot kellene kötniük.
A már bevált 1,5 literes öntöltő hibrid rendszert új transaxle egységgel szerelték fel, amely nagyobb és erősebb elektromotor-generátorral (MG1) rendelkezik. Ez a teljesítményvezérlő egység (PCU) módosításával együtt 14 százalékkal növeli a rendszer összteljesítményét, 116 lóerőről (85 kW) 132 lóerőre (97 kW). Ezzel egyidejűleg az MG2 motor nyomatéka a teljes fordulatszám-tartományban nőtt, a maximális nyomaték pedig 30 százalékkal, 141-ről 185 Nm-re emelkedett. Ennek eredménye többek között a jobb gyorsulás: a 0-100 km/órás gyorsulási fél másodperccel, 10,7 másodpercre csökkent, a 80-120 km/órás rugalmasság pedig 0,4 másodperccel 8,9 másodpercre csökkent. Ami a széndioxid-kibocsátást illeti, a hatás elhanyagolható, az új rendszer a kategória legjobb 103-122 g/km-es értékét éri el. Ezek a statisztikák csak egy részét mutatják a teljes képnek: ugyanilyen jelentős a vezetési élményre gyakorolt hatás is. A belső égésű motor, az elektromotor és a hibrid akkumulátor teljesítményét mind maximalizálták a Hybrid 130 változatban. Ez, valamint a nagyobb nyomaték minden fordulatszám-tartományban dinamikusabb és közvetlenebb érzetet ad az autónak, gyorsulási és lassulási képességei pedig minden utazást élvezetesebbé tesznek, akár a városban, akár a városon kívül. A vezető gázpedál kezelésére reagáló elektromotoros asszisztenciát továbbfejlesztették, hogy segítse a kiszámítható kezelhetőséget és a lineáris gyorsulási érzetet. Az autó közvetlen, élvezetes képességeit a GA-B platform is támogatja, amelynek alapvető előnye az alacsony súlypont és a rendkívül merev karosszéria. Az új Hybrid 130 hajtáslánc a magasabb felszereltségi szintű modellekben kerül bevezetésre, köztük az új Premiere Edition és a GR SPORT modellekben. A kínálatban továbbra is elérhető lesz a már bevált 116 lóerős (85 kW) hibrid rendszer, amely mostantól a „Hybrid 115” névre hallgat. A hibrid hajtáslánc az első számú döntő tényező a Yaris Cross vásárlói számára. A 100 százalékos hibrid kínálatával és a kategóriájában egyedülálló, kéttagú hajtáslánc-kínálatával a vásárlóknak most minden eddiginél több választási lehetőségük van az igényeiknek megfelelően.


Csendesebb vezetés a továbbfejlesztett zaj- és rezgéscsillapító megoldásokkal
Az új Yaris Cross egy sor új zaj- és rezgéscsökkentő intézkedés előnyeit élvezi. Ami a motorzajt illeti, négy kulcsfontosságú terület állt a fejlesztések középpontjában: a bal oldali motortartó bakhoz dinamikus csillapítót illesztettek, a szívócsőre rezonátort szereltek, a műszerfal belső hangtompítóját egyrétegűről háromrétegűre cserélték, a motorházfedél felső hangtompítóját pedig egy plusz filcréteggel egészítették ki. A szél- és útzajok elleni küzdelem érdekében a szélvédőhöz, valamint az első és hátsó oldalablakokhoz vastagabb üveget használtak.

Teljes digitális felhasználói élmény
Az információhoz való hozzáférés, a kapcsolódási lehetőségek és a szórakozás átalakult a teljesen új digitális felhasználói élmény bevezetésének köszönhetően. Ez magában foglalja mind a műszeregység kijelzőjét, amely a vezető igényeinek megfelelően konfigurálható és testre szabható, mind pedig egy olyan multimédiás rendszert, amely nagyobb teljesítményre képes, gyorsabban reagál és szélesebb körű funkciókat kínál. A kijelzők mérete a kategóriában kiemelkedő: a felszereltségi szinttől függően a digitális műszeregység 7” vagy 12,3” lehet, míg a multimédiás érintőképernyő 9” vagy 10,5”. A 12,3” műszeregység a különböző adatokat, információkat és grafikákat éles felbontásban jeleníti meg, így bármilyen fényviszonyok között jól látható. A vezető négyféle stílus közül a hangulatához vagy az utazás típusához igazíthatja a kijelző megjelenését: Smart, Casual, Sporty és Tough. A 7” colos változat az Active és a Comfort felszereltségi szinteken az alapfelszereltség része, míg a 12,3” változat az Executive, a GR SPORT és a Premiere Edition modellekben található meg. A Toyota Smart Connect multimédiás rendszert úgy tervezték, hogy használata könnyű és intuitív legyen, és megnövelt számítási kapacitásának köszönhetően gyorsabban reagáljon a parancsokra. Funkciói közé tartozik az alapfelszereltség részeként kínált felhőalapú navigáció, a „mindig online” rendszer, amely a jobb útvonaltervezés érdekében naprakész információkat ér el az útvonalakról, a forgalomról és a késésekről. A rendszer továbbfejlesztett, gyorsabban reagáló hangvezérléssel és a „Szia, Toyota!” funkcióval is rendelkezik, amely képes felismerni a természetes, társalgási köznyelvet és kéréseket. Elég például annyit mondani, hogy „Szia Toyota, fázom”, és a rendszer automatikusan megemeli a klíma hőmérséklet beállítását.
Az egyszerű csatlakoztathatóság adott, köszönhetően a vezeték nélküli okostelefon-integrációnak az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével. A Toyota Safety Sense rendszerekhez hasonlóan a multimédiás frissítések és az új funkciók zökkenőmentesen telepíthetők a rendszerre.

 

 

Könnyű hozzáférés az intelligens digitális kulccsal
A Yaris Cross a megújult Yarishoz csatlakozva az intelligenst digitális kulcs kényelmét és biztonságát kínálja a tulajdonosoknak. Ez a MyT alkalmazással összekapcsolva akár öt felhasználó számára biztosít hozzáférést a járműhöz okostelefonjuk segítségével. A digitális kulccsal a jármű zárható, nyitható és indítható – anélkül, hogy a telefont elő kellene venni a felhasználó táskájából vagy zsebéből. A kulcs kompatibilis az Apple és az Android készülékekkel, és a Premiere Edition alapfelszereltségének része. Az autó vételára egyéves előfizetést tartalmaz. A MyT alkalmazás további hasznos funkciókat is kínál, többek között a távoli zárást/nyitást, a klímaberendezés távoli működtetését és a vészvillogók aktiválását a jármű megtalálásának megkönnyítésére – például egy forgalmas parkolóban.

Biztonságosabb, stresszmentesebb vezetés a Toyota T-Mate segítségével
A Toyota arra törekedett, hogy a Yaris jelenlegi generációját a világ legbiztonságosabb kisautójává tegye, és olyan aktív és passzív biztonsági rendszerek és funkciók sokaságával szerelte fel, amelyek a vezetéssel járó megszokott stressz nagy részét semmissé tehetik. A Yaris Cross is megkapta ugyanezt a széleskörű Toyota T-Mate csomagot. A Toyota T-Mate olyan fejlett funkciók gyűjtőfogalma, amelyek biztonságosabbá és könnyebben vezethetővé és parkolhatóvá teszik az autót. A megújult Yaris Crossban ezeket továbbfejlesztették és kibővítették, hogy minden eddiginél hatékonyabbak legyenek, beleértve a legújabb generációs Toyota Safety Sense rendszerek bevezetését. Ezek a funkciók, amelyek gyakran feláras opciók, vagy egyszerűen nem állnak rendelkezésre más B-SUV modellekben, a Yaris Cross teljes kínálatában az alapfelszereltség részét képezik.
Az új multimédiás rendszer és az adatkommunikációs modul (DCM) lehetővé teszi a szoftverfrissítések over-the-air, azaz vezeték nélküli, online telepítését. Ez azt jelenti, hogy a Toyota Safety Sense és a multimédiás funkciók zökkenőmentesen frissíthetők, anélkül, hogy az autót szervizbe kellene vinni. A letöltések az autó vezetése közben is elvégezhetők, és akkor telepíthetők, amikor a felhasználónak kényelmes. Az új kamera- és radarrendszer segítségével, amely a korábbinál messzebbre és szélesebb körben képes pásztázni, nagyobb lehetőség nyílik a baleseti kockázatok felismerésére. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) például most már képes felismerni a frontális ütközés lehetőségét, valamint az autó útjában lévő tárgyak és járművek széles körét, beleértve a gyalogosokat, a kerékpárosokat és most már a motorkerékpárokat is.

A véletlen gyorsulást megakadályozó rendszer újdonság a Toyota Safety Sense portfóliójában. Ez beavatkozik, hogy megakadályozza a hirtelen gyorsulást, ha az autó előtt haladó járművel való ütközés kockázatát észleli. A proaktív vezetési asszisztens (PDA) szintén új funkció, amelynek célja, hogy segítsen elkerülni az ismerős balesetveszélyeket alacsony sebesség mellett. A lassítási asszisztens egyenletes lassítást biztosít, amikor a vezető a gázpedált elengedve kigurul és egy lassabb járműhöz közeledik, vagy kanyarba hajt be. A PDA második eleme a kormányzási asszisztens, amely felismeri az előttünk lévő kanyarokat, és a kormányerő beállításával segíti a vezetőt a sima és stabil kanyarodásban.
Az új vészmegállító rendszer (EDSS) képes támogatni a járművezetőt, ha rosszul lenne vagy cselekvőképtelenné válna. Ha a rendszer azt érzékeli, hogy a vezető egy bizonyos ideig semmilyen módon nem avatkozott be – kormányzás, fékezés, gyorsítás –, figyelmeztető hangjelzést ad. Ha a vezető nem reagál, a rendszer finoman megállítja az autót, bekapcsolja a vészvillogót, és kinyitja az ajtókat.
A Toyota T-Mate akkor is védelmet nyújt, amikor az autó nem mozog: az opcionális biztonságos kiszállást segítő rendszer (SEA) vizuális és hangjelzéssel segít megvédeni az ajtó véletlen kinyílását a hátulról közeledő járművek és kerékpárosok útjába.

A hátsó ülés emlékeztető rendszer (RSRS) pedig vizuális és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha gyermeket vagy háziállatot hagyott a hátsó ülésen, így segít elkerülni a „felforrósodott autós” balesetek kockázatát. Ezen extra funkciók mellett az új Yaris Cross a már bevált Toyota Safety Sense funkciók frissítésében is részesül. Az adaptív sebességtartó automatikát (ACC) átdolgozták, hogy gyorsabban reagáljon és természetesebb érzést nyújtson működés közben. Például, amikor egy másik jármű a sávba lép, a lassítás fokozatosabban történik. A jármű-jármű távolság beállításai kibővültek, így a vezetőnek több választási lehetőség áll rendelkezésére, és a rendszer kanyarsebesség-csökkentő funkciója korábban aktiválódik, ami egyenletesebb sebességszabályozást tesz lehetővé. Az ACC új rendszerekkel bővült a biztonságosabb előzés érdekében: a szabálytalan előzés megelőzésének támogató funkció megakadályozza a másik jármű rossz oldalán történő akaratlan előzést, míg az előzetes lassítási/irányjelzővel összekapcsolt vezérlés pedig segít a vezetőnek biztonságosan, a többi járműhöz képest megfelelő sebességgel és távolságban visszatérni a forgalmi sávba. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) mostantól felismeri, ha a vezető kilépett a sávból, miközben megpróbált kikerülni egy akadályt (gyalogost vagy más úthasználókat), és ideiglenesen megszünteti a figyelmeztető funkcióját. A sáv- és nyomtartó asszisztens (LTA) sávközép funkcióját úgy állították be, hogy a működése természetesebbnek tűnjön. A közlekedési tábla felismerő rendszert továbbfejlesztették, így a sebességkorlátozó egyetlen érintéssel történő beállításával mindig megfelelhet a vezető a közlekedési táblák sebességkorlátozásainak.

Fokozott stílus az új Premiere Edition kivitellel
A Yaris Cross hűvös, modern stílusa a bevezetés óta nagy visszhangot kelt az ügyfelek körében, mivel egy városi utcákra termett kompakt és jól manőverezhető autó képében képes megragadni a SUV modellek jellegzetes kiállását és karakterét. Vizuális vonzerejét a kínálat új csúcsmodellje, a Premiere Edition fokozza tovább.
Ezt exkluzív, új, kéttónusú barnás-zöld fényezéssel és exkluzív, új, 18” sötétszürke/csiszolt hatású, öt küllős könnyűfém keréktárcsákkal kínálják, amelyek fokozzák a dinamikus, robusztus megjelenést. Belül a zöld karosszériaszínhez illeszkednek a kárpitok öltései és a műszerfalon és az ajtókon található díszítések. A barnás-zöld mellett a platina gyöngyfehér és a palladium ezüst kéttónusú fényezések is elérhetők.
A belső üléskárpitozás is új mintázattal frissült, és minden felszereltségi szinten puha alsó műszerfal-borítást kapott az autó. Az új boróka kék fényezés a teljes kínálatban elérhető.

 

 

Megújult Toyota Yaris Cross: Műszaki adatok

 

 

ERŐFORRÁS

HYBRID 115

HYBRID 130

TÍPUSA

3 HENGERES, SOROS

SZELEPEK

12 SZELEPES DOHC VVT-IE ÉS VVT-I RENDSZERREL

ÜZEMANYAGRENDSZER

KÖZVETLEN TÖBBPONTOS BEFECSKENDEZÉS

HENGERŰRTARTALOM (CM3)

1.490

ÖSSZTELJESÍTMÉNY (LE / KW)

116 / 85

132 / 97

MG2 HAJTÁSLÁNC MAX. NYOMATÉK (NM)

141

185

BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR MAX. TELJ. (kW @ 1/PERC)

68 @ 5.500

68 @ 5.500

BELSŐ ÉGÉSŰ MOTOR MAX. NYOM. (Nm @ 1/PERC)

120 @ 3.600-4.800

120 @ 3.600-4.800

 

TELJESÍTMÉNY

HYBRID 115

HYBRID 130

VÉGSEBESSÉG (KM/ÓRA)

170

GYORSULÁS  0-100 KM/ÓRÁRA (MP)

11,2/11,8*

10,3

 

FOGYASZTÁS

HYBRID 115

HYBRID 130

WLTP KOMBINÁLT CIKLUS (L/100KM)

4.4-5.0

4.5 – 5.4

ÜZEMANYAGTARTÁLY TÉRFOGATA (L)

36

 

CO2-KIBOCSÁTÁS

HYBRID 115

HYBRID 130

EURO BESOROLÁS

EURO 6 AP

WLTP KOMBINÁLT CIKLUS(G/KM)

100-114

103-122

 

FELÉPÍTÉS

 

ELSŐ FUTÓMŰ

MACPHERSON RUGÓSTAG

HÁTSÓ FUTÓMŰ

KETTŐS KERESZTLENGŐKAROS*/CSATOLT LENGŐKAROS

KORMÁNYZÁS

FORDULAT VÉGÁLLÁSOK KÖZÖTT

MIN. FORDULÓKÖR KEREKEKNÉL MÉRVE (M)

MIN. FORDULÓKÖR KAROSSZÉRIÁNÁL MÉRVE (M)

FOGASLÉC ÉS FOGASKERÉK

2,65

5,3

5,6

FÉKEK

ELSŐ 

HÁTSÓ


BELSŐ HŰTÁSŰ TÁRCSA ÚSZÓNYEREGGEL, 1 HENGER

TÖMÖR TÁRCSA ÚSZÓNYEREGGEL, 1 HENGER

 

KÜLSŐ MÉRETEK

 

TELJES HOSSZÚSÁG (MM)

4.180

TELJES SZÉLESSÉG (MM)

1.765

TELJES MAGASSÁG (MM)

1.595

NYOMTÁV ELÖL (MM)

1.517–1.527

NYOMTÁV HÁTUL (MM)

1.504–1.527

TENGELYTÁVOLSÁG (MM)

2.560

ELSŐ TÚLNYÚLÁS (MM)

860

HÁTSÓ TÚLNYÚLÁS (MM)

760

 

CSOMAGTÉR (L VDA)

 

TÉRFOGATA (5 ÜLÉSSEL)

320*/397

 

TÖMEG (KG)

HYBRID 115

HYBRID 130

ÖNSÚLY             MIN

1.180/1.280*

1.200/1.290*

                            MAX

1.280/1.350*

1.290/1.360*

TOTAL GROSS WEIGHT

1.690/1.775*

1.690/1.775*

 

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER