Címkék: Toyota GR86

2023. október 24. kedd, 13:49

 


Az AE86 40. születésnapja előtt tisztelgő különkiadás egyedi megjelenésű, de a biztonságot és vezethetőséget érintő műszaki fejlesztéseit a normál GR86-okhoz is meg lehet rendelni.

 

 


 A Toyota gyári sportrészlege, a Gazoo Racing néhány fejlesztést hajtott végre a 2021 nyarán bevezetett GR86 modellen, a változtatások tovább javítják a hátsókerék-meghajtású kupé aktív biztonságát és az általa biztosított, már eddig is kimagasló vezetési élményt. Ezen túlmenően, hogy méltó módon emlékezzen meg a GR86 őse, a legendás AE86 születésének 40. évfordulójáról, a Toyota korlátozott ideig kínálni fogja a GR86 új, „40th Anniversary Limited” különkiadását, amely korlátozott darabszámban kerül értékesítésre.

 

 

 

Ez a jubileumi változat az eddigi csúcsfelszereltségre, az RZ csomagra épül, de számos módosítást tartalmaz. Például a külső szín csak fehér vagy piros lehet, ezen kívül a karosszériát fekete matricákkal díszítik, hogy az összhatás az AE86 piros-fekete és fehér-fekete színű, kéttónusú fényezésére emlékeztessen. A kilincseket és a hátsó szpojlert feketére, a 18 colos könnyűfém felniket pedig sötétszürkére fényezik, ami szintén eltérés a normál GR86-osokhoz képest. De a belső tér sem maradt változatlan, az AE86 40. születésnapjára emlékeztető egyedi logók jelentek meg az ajtók felső részén és a szőnyegeken. Az Alcantarával kárpitozott sportülések széleit piros bőrcsíkokkal, az ajtók közepén piros bőrbetétekkel díszítették, a váltógomb és a kormánykerék bőrborítását piros cérnával varrták, továbbá a sportosabb összhatás érdekében a menetstabilizáló rendszer (VSC) gombját, a Track üzemmód gombját és a klímaberendezés forgókapcsolóit ezüstről feketére változtatták.

A 2024-es modellévtől kezdve a Toyota áthangolt menetstabilizáló rendszerrel és elektronikus gázpedállal, valamint Sachs lengéscsillapítókból és Brembo fékekből álló opcionális teljesítménycsomaggal javítja a GR86 vezethetőségét. A mechanikus csomag a „40th Anniversary Limited” esetében az alapfelszereltséghez tartozik, de kereskedő által beszerelt opcióként bármely új vagy használt, 18 colos kerekekkel (SZ és RZ felszereltség) felszerelt GR86-hoz is megrendelhető lesz Japánban.

 

 

 

A nagynyomású nitrogénnel és olajjal töltött Sachs lengéscsillapítók széles sebességtartományban nyelik el a nemkívánatos rezgéseket, és akadályozzák meg a kerekek elpattogását az úthibákon, amivel úgy támogatják a határozott, stabil kormányozhatóságot, hogy közben az útfelületről érkező visszajelzések és a menetkomfort között megfelelő egyensúly jön létre. A pirosra festett, négydugattyús első és kétdugattyús hátsó Brembo féknyergek sima felületű, 325x33 mm-es első, és 315x20 mm-es hátsó, belső hűtésű féktárcsákat szorítanak, amelyek könnyedén lassítják le a mindössze 1275 kg tömegű sportautót. A továbbfejlesztett lengéscsillapítók és fékek tökéletesen illenek az alacsony súlypontú és merev karosszériájú GR86-ba, amelynek futóműve már eddig is a feszes és határozott, de nem kényelmetlen hangolásáról volt ismert.

Szintén a 2024-es modellév újdonsága, hogy már nem csak az automatikus, hanem a kézi sebességváltós GR86 modellekhez is elérhető a Subaru által fejlesztett EyeSight vezetéstámogató csomag. A rendszer sztereó kamerával figyeli a kocsi előtti utat, aminek köszönhetően olyan funkciókat biztosít, mint az ütközés előtti automatikus vészfékezés, az adaptív sebességtartó automatika, a sávelhagyásra figyelmeztetés, az elöl lévő jármű elindulására figyelmeztetés és az automatikus távolsági fényszóró asszisztens. Az SZ felszereltséghez opcionálisan, az RZ-hez alapáron jár továbbá a holttérfigyelő is.

Japánban a 200 példányban gyártandó „40th Anniversary Limited” GR86 modellek megvásárlására szeptember 25. és október 9. között lehetett jelentkezni a GR Garage kereskedésekben, a szerencsés tulajdonosokat lottóhúzással választják ki. A limitált széria 346 ezer jennel, azaz átszámítva 850 ezer forinttal drágább a RZ változatnál, a megrendelt autók kiszállítása 2024 februárjában kezdődik.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER