Címkék: Peugeot E-3008

2023. szeptember 13. szerda, 17:09

 

2025-re a peugeot az európai autómárkák közül a legszélesebb elektromos választékkal rendelkezik majd. Bestsellerét pedig már most lecseréli egy vadonatúj elektromos fastback suv-re, a „next-level” e-3008-ra. 

 

 

A peugeot az e-3008 bemutatásával teljesen új szintre emeli a kreatív designt, a vezetési élményt és a modell elektromos teljesítményét, mindezt a márka alapértékeit szem előtt tartva:
 
Vonzerő: stílusos és hatékony fastback suv újragondolt designnal
Érzelem: az új generációs peugeot panoramic i-cockpit® jóvoltából új szintre emelt vezetési élmény
Igényesség: tisztán elektromos teljesítmény és akár 700 km hatótávolság a stellantis stla medium platformjának köszönhetően

A jelenlegi peugeot 3008 igazi bestseller, mely az utóbbi 7 évben 130 országban több mint 1 320 000 ügyfelet hódított meg. A peugeot változatlanul arra törekszik, hogy 2025-re minden modellje elektromos változatban is elérhető legyen, 2030-ra pedig szeretné elérni, hogy európai értékesítései 100%-át az elektromos modellek tegyék ki. Az új e-3008 bevezetésével most új dimenziók nyílnak.

 

 

A peugeot e-3008 az első olyan modell, amely a stellantis vadonatúj stla medium platformjára épült. Az innovatív platform egy teljesen új szintet képvisel, úgy tervezték, hogy az ügyfelek számára legfontosabb szempontoknak megfelelően a legjobb szolgáltatásokat nyújtsa. Ilyen szempontok a hatótávolság (akár 700 km), a töltési idő (30 perc), a vezetési élmény, a teljesítmény, a hatékonyság és a kapcsolódási szolgáltatások (trip planner, smart charging, vehicle to load és ota frissítések). 

A „next-level” peugeot e-3008-at kizárólag a franciaországi sochaux-ban fogják gyártani, és várhatóan 2024. tavaszán kezdik majd forgalmazni.

A modellválaszték az egyszerűség kedvéért két felszereltségi szintből (allure és gt), 3 opciós csomagból és három elektromos motorból áll majd (210 le, nagy hatótávú 230 le és kétmotoros 320 le négykerék-meghajtással). A kínálat egyes piacokon két hibrid változattal is kiegészül. 

Linda jackson, a peugeot vezérigazgatója: „a next-level e-3008 bevezetése fontos állomása annak a folyamatnak, mely a peugeot 100%-ban elektromos márkává való gyökeres átalakulását célozza. A modell design, vezetési élmény és hatékonyság szempontjából új mércét állít fel. A next-level e-3008 külső stílusának, a látványos peugeot panoramic i-cockpit® vezetőhelynek, az egyedülálló vezetési élménynek és a páratlan elektromos teljesítménynek köszönhetően új korszakot nyit a márka történetében, melyben a peugeot lesz a leggazdagabb elektromos kínálattal rendelkező, általános termékpalettát kínáló francia márka a piacon.”


Vonzerő: a kreatív design új szintje

Az új e-3008-cal a peugeot-design új, elektromos korszakba lép, ahol az elegancia és a stílus a hatékonyság szolgálatában áll. 

Matthias hossann, a peugeot formatervezési igazgatója: „az új e-3008-ban a peugeot kreativitása és merészsége egyaránt kifejezésre jut, a modell a márka valamennyi alapértékét megtestesíti. A 3008 megújításakor a korszerűségre összpontosítottunk, a fastback sziluetten keresztül igyekeztünk összeegyeztetni a dinamikus designt az optimális hatékonysággal, és olyan újításokat vezettünk be, mint a peugeot panoramic i-cockpit® újabb generációja.”

Nagyragadozóra emlékeztető aerodinamikus fastback sziluett

Az új e-3008 fastback suv designjával azonnal felhívja magára a figyelmet. Egyszerre dinamikus és áramvonalas (cx = 0,28) sziluettjével az elegancia, a hatékonyság és a kiváló helykínálat megtestesítője.

A nagymacskás jelleg részben a jármű kiegyensúlyozott arányaiból is következik. A 4,54 m hosszú, 1,89 m széles és 1,64 m magas autó a tisztán elektromos c kategóriás suv-k egyik legkompaktabb képviselője, miközben komoly helykínálattal és csomagtartó-kapacitással rendelkezik.

High-tech orr-rész

Az új e-3008 orr-része kinézetre teljesen újszerű. Megmaradt a márkára jellemző emblematikus 3 fénykarom, a fényszórók és a hűtőrács kialakítása azonban gyökeresen új.

Az új e-3008 hűtőrácsa a modell elektromos eredetére utal. 

Az új lámpatestek és a karosszéria színében játszó hűtőrács nem válnak el élesen az új peugeot-embléma köré szerveződő orr-rész többi elemétől.

A hűtőrács fölött az autó teljes szélességében egy keskeny, elegáns sáv húzódik, benne az ultrakompakt fényszórókkal. Ez a jellegzetes designelem különösen átható tekintetet kölcsönöz az új e-3008-nak, és kiemeli a modell személyiségét és modern karakterét.

A modell valamennyi változata led-es fényszórókkal van felszerelve. Az e-3008 gt változatán szériafelszerelés a peugeot pixel led technológia, amely automatikusan a forgalmi viszonyokhoz igazítja a fényszóró fénysugarát, és így a többi közlekedő zavarása nélkül folyamatosan optimális megvilágításról gondoskodik.

A fastback koncepció újragondolása

A hagyományos fastback sziluettnek modernebb megjelenést biztosít a „lebegő” hátsó spoiler. Ez az újszerű részlet erőteljesebbé teszi a karosszéria ívét, és javítja az aerodinamikai jellemzőket.

Az új e-3008 impozáns hátsó részének dinamikus formáit még jobban kiemeli a – gt változatokon 3d technológiájú – emblematikus három fénykarom. A hátsó sorban változatlan helykínálat áll rendelkezésre, és a csomagtartó kapacitása is megegyezik a korábbi változatéval (a választott motortól függetlenül 520 l). 

Letisztult sziluett

Az új e-3008 legapróbb részletét is úgy tervezték meg, hogy minél modernebb és hatékonyabb jármű szülessen.

Az oldalablakok szegélyeinek elrejtése is hozzájárult az elegáns, letisztult profilhoz. Kevesebb lett a karosszériát díszítő betét, a krómelemek pedig teljesen eltűntek.

Innovatív, áramvonalas kerekek

Az először a 408-nál alkalmazott innovatív megközelítést folytatva a peugeot az új e-3008-at is modern stílusú és kiváló aerodinamikai jellemzőket biztosító felnikkel szerelte fel.

A geometrikus és high-tech design jellemezte 19” és 20” keréktárcsák közepén az új peugeot-márkaembléma látható.

Kifinomult és tartós külső kialakítás

Külső kivitelét tekintve az új e-3008 modernebb és fentarthatóbb megközelítést tükröz. A krómozott elemek teljesen eltűntek, helyüket egyes helyeken lakkbevonat veszi át: meteorszürke színben az első kötényen és a hátsó lökhárítón, orbital-fekete színben a tükörházakon és az övvonal alsó részén.

Az új e-3008 hatféle színárnyalatban rendelhető. 

Az innovatív dikroikus pigmenteknek köszönhetően az obsession-kék fényezés a fényviszonyoktól és az egyes karosszériaelemektől függően hol kék, hol zöld színben játszik, elegánsan jelezve, hogy az e-3008 már egy új korszak szülötte. A finoman csillogó vadonatúj ingaro-kék pedig tökéletesen kiemeli az új e-3008 modern formavilágát.  

A paletta további színei: okenite-fehér, gyöngyfekete, artense-szürke és titánszürke. 

Az új e-3008 gt változatán szériafelszerelés a kétszínű fényezés, ahol a választott karosszériaszínhez fényes fekete tető járul.

Az elektromos gt változatokon az első és hátsó lökhárító alsó része, a kerékjárati ívek és az ajtóküszöbök szintén csillogó fekete színűek. 

Igényes, high-tech belső

Az új peugeot panoramic i-cockpit® látványos 21”-os lebegő panoráma-képernyője mellett (lásd lentebb), az utastér kimondottan vonzó, high-tech jellegét erősíti a nyolcféle színre beállítható led-es hangulatvilágítás is.

A fényt sejtelmesen visszaveri a műszerfal teljes hosszában húzódó és az ajtókon is folytatódó elegáns alumíniumbetét. Az alumínium, a fény és a chiné szövet révén a prémium anyagok egyedülálló, exkluzív harmóniája valósul meg.

Érzelem: új peugeot panoramic i-cockpit® a pazar vezetési élményért

A kívülről innovációt és eleganciát ígérő e-3008 belülről sem okoz csalódást. Az új peugeot panoramic i-cockpit® egyenesen új szintre emeli a vezetési élményt.

A magasra helyezett műszeregységet és a központi érintőképernyőt is magában foglaló, lebegni látszó 21” hajlított hd panoráma-képernyő

A peugeot tervezőcsapata úgy döntött, hogy az i-cockpit® három fő komponenséből kettőt összevon. A magasra helyezett műszeregység és a nagy központi érintőképernyő így beépült a műszerfal bal szélétől a középkonzolig húzódó, 21” hajlított hd panoráma-képernyőbe. 

A panoráma-képernyő valósággal lebeg a műszerfal fölött. A led-es hangulatvilágítás fényforrása közvetlenül a kijelző alatt található, ami szintén a lebegő hatást erősíti.

A minél ergonomikusabb kialakítás jegyében a 21” ívelt panoráma-képernyő enyhén a vezető felé van fordítva, de az első utas is tökéletesen látja. A kivételes méretű és minőségű digitális kijelző tehát a peugeot i-cockpit® két fő funkcióját is ellátja: 

- a panoráma-képernyő bal oldalán, a kompakt kormánykerék fölött elhelyezkedő műszeregységről az összes vezetéssel kapcsolatos információ leolvasható (sebesség, teljesítményjelző, vezetéstámogató funkciók, energiaáramlási diagramok stb.).

- a műszerfal közepén, a panoráma-képernyő jobb oldalán található érintőtechnológiás egység a vezető és az első utas számára egyaránt hozzáférhető. Itt van lehetőség a fűtés/klímaberendezés, a navigációs rendszer, a média- és a kapcsolódási funkciók stb. kezelésére.

Az e-3008 allure változatain az új peugeot i-cockpit® alapfelszereltség esetén két 10” digitális kijelzőből áll, melyek egy közös tartóelemen egymás mellett helyezkednek el, és ugyanolyan lebegő hatást keltenek, mint a 21”-os kijelző. 

 

 

Újfajta kialakítás és ergonómia

Az új peugeot panoramic i-cockpit® teljesen új felépítéssel rendelkezik. Újdonsága, hogy a panoráma-képernyő egy az utastérből nem látható rögzítőrendszerrel van a műszerfalra erősítve. Az új elrendezésnek köszönhetően jobban láthatók a 21” érintőképernyőn kijelzett információk.

A műszerfal közepén helyezkednek el az i-toggle kapcsolók. Ezek teljességgel testre szabható érintésérzékeny gombok, amelyek gyors hozzáférést biztosítanak a felhasználó által beprogramozott 10 kedvenc funkcióhoz: kedvenc kapcsolat hívása, célravezetés indítása egy gyakori úti cél felé, kedvenc rádióállomás beállítása, a légkondicionáló ideális hőmérsékletének beállítása stb.

A középkonzol kialakítása szellős és letisztult, hogy több legyen a tárolásra alkalmas hely, és hogy az első utasnak is kellemesen tágas tér álljon a rendelkezésére. 

Ezt a praktikus felépítést az tette lehetővé, hogy az automata sebességváltó vezérlője a műszerfalra került, mostantól a kormány jobb oldalán, közvetlenül a stop/start gomb mellett helyezkedik el. Az ergonomikus megoldásnak köszönhetően ugyanazzal a mozdulattal kezelhető a sebességváltó kapcsolója és indítható el, illetve állítható le a motor.

Új kompakt kormány érintésérzékeny kezelőszervekkel

A kompakt kormány kezdettől meghatározó eleme a peugeot i-cockpit®-nak. A tervezők most ezt is újragondolták, hogy még nagyobb vezetési élményt és kényelmet nyújtson. Természetesen maradt a kompakt méret, de modernebb lett a design: a megújult középső rész nemcsak kisebb, de a kormánykerék küllőitől is elválik, és így a műszerfali panoráma-képernyőhöz hasonlóan lebegő hatást kelt.

Az optimális ergonómia jegyében újak a kompakt kormányon elhelyezett kezelőszervek: automatikusan érzékelik a járművezető ujjait, de a téves manőverek elkerülése érdekében csak akkor aktiválódnak, ha a vezető lenyomja őket.

Az e-3008 gt változat szériafelszerelésként fűthető kormányt kínál.

Az új peugeot panoramic i-cockpit®-ban a kompakt kormány mögött két új elegáns és keskeny kapcsolókart, valamint a visszatápláló fékezéshez szükséges kapcsolókat találunk.

Kivételes kényelem

Az új e-3008 tágas és világos utasterében pihentető élményben van részünk. Az – allure kiviteli szinten szintetikus bőr és szövetkárpitozású, a gt változaton bőr és alcantara bevonatú – új első ülések kivételesen kényelmesek. Az ergonomikus formájú ülőlapok nagy sűrűségű habszivacsból készültek.

Az új e-3008 első ülései agr (aktion für gesunder rücken) minősítéssel rendelkeznek, amit egy a gerincproblémák megelőzésével kapcsolatos kutatásokat támogató, német orvosokból és terapeutákból álló egyesület ítél oda. A gt változaton az ülések szellőzés és masszázs funkcióval is rendelkeznek, az ülésfűtés pedig a hátsó üléseken is igény be vehető.

A peugeot modellválasztékában először az első ülések adaptív oldaltámaszokkal is rendelkezhetnek, amelyek elektromosan felfújódnak vagy leeresztenek, hogy tökéletesen alkalmazkodjanak az utas testalkatához.

Az egészséges utastéri levegő biztosítása érdekében az új peugeot e-3008 aqs (air quality system) rendszerrel van felszerelve, amely folyamatosan ellenőrzi az utastérbe kerülő levegő minőségét, és szükség esetén automatikusan bekapcsolja a belső levegő keringetése funkciót. Gt kiviteli szinten ezen felül a szennyező gázokat és részecskéket kiszűrő opciós clean cabin légkezelő rendszer is kérhető. A levegőminőségre vonatkozó információ a panoráma-képernyő jobb oldalán jelenik meg.

A kitűnő hangszigetelés még tovább fokozható az opciós többrétegű első ablakokkal. Külön említést érdemel a kiváló minőségű focal® premium hifirendszer, amely a peugeot és a prémium audiorendszerekre specializálódott francia focal® cég többéves közös tervezői munkájának gyümölcse.

A focal® premium hifirendszer 10 exkluzív, szabadalmaztatott technológiájú hangszóróból áll: 
- 4 tnf alumínium inverz dóm magassugárzó
- 4 darab 165 mm-es polyglass membrános mély-/középsugárzó tmd (tuned mass damper) felfüggesztéssel
- 1 magasabb teljesítményű polyglass membrános középcsatorna
- 1 optimalizált power flower™ mélysugárzó

A hangszórókhoz egy 690 w-os 12 csatornás – d osztályú – erősítő társul. A zenei élményt tovább gazdagítja az innovatív front-optimized hallgatási mód, amely az e-3008 első üléssorát amolyan élő színpaddá varázsolja.

Számtalan rakodóhely és nagy csomagtartó

Az új e-3008 utasterében 17 különböző tárolóhely került kialakításra, melyek űrtartalma összesen kb. 34 liter. Ide tartozik többek között a középkonzolon könnyen elérhető vezeték nélküli indukciós telefontöltő, a középső könyöklő alatti hűtött tárolórekesz, a tetőkonzolban található szemüvegtároló, a pohártartók és a kesztyűtartó is.

A kalaptartó alatt mért 520 literes hasznos térfogatával az új e-3008 csomagtartója ugyanolyan tágas, mint elődjéé. Az új stla medium platform a választott motortól függetlenül azonos méretű csomagtartót biztosít.

Fokozott hatékonyságot és vezetési élményt biztosító dinamikus padlólemez

Az e-3008 méltó a peugeot menettulajdonságok és vezetési élmény terén szerzett hírnevére.

Az új stla medium platform vadonatúj első és hátsó tengelyeket foglal magában, melyek kialakítása kedvez a dinamikus menettulajdonságoknak. Felépítésével maga a platform is hozzájárul a jármű dinamikus viselkedéséhez: a tervezők a maximálisra növelték a könnyű és merev anyagok arányát, és azzal, hogy az egyrétegű akkumulátort a lehető legalacsonyabban helyezték el a kerekek között, a jármű súlypontját is lejjebb vitték.

Négyféle vezetési üzemmód az optimális teljesítmény érdekében

A vezető a középkonzolon elhelyezett kezelőszervvel négy üzemmód közül választhat. Ezek lehetővé teszik, hogy az e-3008 teljesítménye minél inkább a vezető kívánságaihoz és/vagy a forgalmi viszonyokhoz igazodjon: 

- normál üzemmód: ebben az alapértelmezett üzemmódban a gázpedál 0–70% mértékű lenyomásakor a teljesítmény és a nyomaték kissé alacsonyabb, de 70% felett a teljes teljesítmény és nyomaték rendelkezésre áll.

- eco üzemmód: a gázpedál speciális beállítása révén a teljesítmény és a nyomaték korlátozásával, valamint a fűtés és a légkondicionáló teljesítményének csökkentésével és alacsonyabb energiafogyasztást tesz lehetővé. 

- sport üzemmód: a szervokormány, a gázpedál és a sebességváltó speciális beállításainak köszönhetően dinamikusabb vezetési élményt garantál.

- 4wd üzemmód (adott esetben): a 135 km/h sebességig elérhető üzemmód csúszós úton (hó, sár stb.) a rendelkezésre álló teljesítményt elosztja a négy kerék között.

Városon belül fürge mozgású suv

A szegmens tisztán elektromos suv-i közül a legjobb fordulókörrel (10,6) rendelkező új e-3008 kompakt méretével különösen otthonosan mozog a városi forgalomban. A könnyebb manőverezés érdekében szériában hátsó kamerával van felszerelve, mely kétféle látószöget kínál: a gépjármű hátsó környezetét és madártávlati képét egyaránt meg tudja jeleníteni. A kamera tisztítófúvókával van ellátva, hogy minden körülmények között tökéletes képet adjon.

Az új e-3008-on opciós felszerelés a peugeot visiopark 360° rendszer, mely az első és hátsó kerekek közvetlen közelébe felszerelt 4 kamera és a jármű különböző részein elhelyezett 12 érzékelő segítségével 360°-os képet nyújt a gépjármű környezetéről, így a közelben található akadályok könnyen kikerülhetők.

 

 

Továbbfejlesztett félautonóm vezetési funkciók

A peugeot az új e-3008 kínálatában szereplő drive assist plus rendszerrel újabb lépést tesz a félautonóm vezetés felé. A rendszer a járműben elhelyezett különböző érzékelőkre (kamerák, radarok stb.) és az online navigációs rendszer információira támaszkodva segíti a vezetőt. 

Az alábbi vezetéstámogató rendszerek a többsávos utakon – például autópályákon vagy gyorsforgalmi utakon – hivatottak megkönnyíteni a vezető dolgát:

- állóra fékező (stop & go) funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatika és sávtartó asszisztens: a kormányzás és a sebesség vezérlésével a járművet az adott forgalmi sávban és a vezető által előre beállított sebességen tartja. 
- félautomata sávváltás: a járművezető kívánságára sávot vált helyette. Elég bekapcsolni az irányjelzőt és megnyomni a kormányon lévő ok gombot, és a rendszer máris a kívánt sávba kormányozza az autót. 
- előzetes sebességbeállítás: a jelzőtáblákról leolvasott és az online navigációs rendszerből származó információk alapján észleli, ha megváltozik az engedélyezett sebességhatár, és javasolja a vezetőnek, hogy módosítsa az adaptív sebességtartó automatika beállítását. Eső észlelése esetén a funkció a sebességkorlátozásoknak megfelelően azonnal sebességcsökkentést javasol, autópályán például 130-ról 110 km/h-ra. 

A fenti félautonóm vezetési funkciók vezetői jóváhagyást igényelnek. Érzékelők biztosítják, hogy a vezető mindig a kormányon tartsa a kezét.

Aktív biztonsági rendszerek teljes köre 

Az e-3008 a peugeot legfrissebb aktív biztonsági rendszereivel van felszerelve:
- automatikus vészfékező rendszer ütközésveszélyre figyelmeztető funkcióval: 7–140 km/h sebességtartományban éjjel-nappal érzékeli a gépjárműveket, gyalogosokat és kerékpárosokat.
- aktív sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval
- éberségfigyelő rendszer: a jármű mozgásának elemzése révén észleli a vezetői figyelem lankadására utaló jeleket.
- kibővített táblafelismerő rendszer a digitális műszeregységen történő kijelzéssel: a szokásos sebességkorlátozó táblák mellett stop, behajtani tilos, előzni tilos, előzési tilalom vége
- nagy hatótávolságú holttérfigyelő (akár 75 m)
- lejtmenetvezérlő: lejtőn haladva, 30 km/h alatt a sebesség automatikus szabályozása révén előre- és hátramenetben egyaránt csökkenti a megcsúszás vagy a jármű feletti uralom elvesztésének kockázatát.
- továbbfejlesztett grip control rendszer: csúszós felületeken optimalizálja a tapadást. 3 pozícióba állítható: hó, sár és homok.

Igényesség: példátlan elektromos teljesítmény és sokoldalú infotainment egység

Az e-3008-on bevezetett új elektromos stla medium platformnak köszönhetően a peugeot teljesítmény, hatékonyság, hatótávolság és töltési kapacitás tekintetében is maximálisan meg tud felelni a tisztán elektromos járművet vásárló ügyfelek elvárásainak. 
 

Jerome micheron, a peugeot termékigazgatója: „tekintettel az előző 3008 sikerére és az ügyfelek bizalmára, bátornak kellett lennünk. Az új e-3008-cal a design és a villamosítás tekintetében is új korszak kezdődik a peugeot számára. Az e-3008-at szigorú elvárásokkal és gyorsan változó igényekkel rendelkező ügyfelek számára terveztük.”

Új hivatkozási alapnak tekintett elektromos platform

A peugeot e-3008 az első olyan modell, amelyik a stellantis vadonatúj stla medium platformjára épült. A márkacsoport majdani elektromos járműveihez tervezett platform új mércét állít fel a piacon.

Az stla medium bev-by-design platform a kerekek között rekord mennyiségű energia tárolására képes: az akkumulátor kapacitása a 98 kwh-t is elérheti, miközben a tengelytáv továbbra is rövid maradt (az e-3008 esetében 2,73 m). A hatékony kialakításnak köszönhetően az e-3008 kompakt mérete (4,54 m hosszú) ellenére kategóriája legnagyobb hatótávolságával rendelkezik (akár 700 km).

Nagy teljesítményű villanymotorok széles választéka 

A kezdettől elektromos modellként tervezett új e-3008 motorkínálatában 3 zéró kibocsátású erőforrás is szerepel, melyek az ügyfelek minden igényét kielégítik (wltp ciklus szerint mért, jóváhagyásra váró értékek):

- 525 km hatótáv, kétkerék-meghajtás, 210 le/157 kw
- kétmotoros változat 525 km hatótávval, négykerék-meghajtással, 320 le/240 kw
- nagy hatótáv (700 km), kétkerék-meghajtás, 230 le/170 kw

Elektromos motor és sebességváltó

Az új generációs állandó mágneses szinkronmotor nagyobb teljesítményt és hatékonyságot kínál. A kétkerék-meghajtású változatok teljesítménye 157 kw (343 nm), illetve 170 kw (343 nm). A kétmotoros négykerék-meghajtású változat 240 kw összteljesítménnyel büszkélkedhet (elöl 157 kw, hátul 83 kw). Az első motor 343 nm, a hátsó 166 nm nyomatékkal szolgál.  

Az elektromos motort a stellantis-nidec közös vállalat gyártja a franciaországi trémeryben.

A fordulatszám csökkentőt (reduktor) a stellantis gyártja, szintén franciaországban, a valenciennes-i üzemben. A kétkerék-meghajtású (525 km hatótávú) változat esetén az áttételi arány 9,77.

Akkumulátor

Az nmc (nikkel, mangán és kobalt) összetételű, 400 v-os nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, és a jármű meghajtásáért felelős elektromos motort látja el energiával.

A többi elektromos fogyasztó (fényszórók, infotainment rendszer stb.) áramellátásáról egy 12 v-os akkumulátor gondoskodik, melyet egy inverteren keresztül a nagyfeszültségű akkumulátor táplál.

A nagyfeszültségű akkumulátor háromféle változatban áll rendelkezésre (hatótáv wltp ciklus szerinti, jóváhagyásra váró értékek): 
525 km hatótáv (kétkerék-meghajtás): 73 kwh
Kétmotoros változat 525 km hatótávval: 73 kwh
Nagy hatótávú 700 km változat (kétkerék-meghajtás): 98 kwh

Az akkumulátor temperálása hűtőfolyadék keringtetésével történik. Ez rendkívül gyors töltést, optimális hatótávot és hosszabb élettartamot biztosít.

Az utasok hőkomfortjához természetesen az energiatakarékos hőszivattyú is hozzájárul.

Az akkumulátorra – 70%-os töltőkapacitás erejéig – 8 évre (vagy 160 000 km-re) szóló garancia vonatkozik.

Gyors töltés

A bal hátsó sárvédőn található töltőnyílás mode 2/3 (váltakozó áramú) és mode 4 (egyenáramú) típusú csatlakozást tesz lehetővé.

A váltakozó áramú töltéshez kétféle fedélzeti töltő áll rendelkezésre. A szériában kínált 11 kw-os háromfázisú töltő és az opciós 22 kw-os háromfázisú töltő valamennyi felhasználási célhoz és töltőeszközhöz megfelel.
A szupertöltőkön keresztül történő egyenáramú töltéshez az új e-3008 mode 4 aljzata akár 160 kw teljesítmény fogadására is képes. Ezzel a sztenderd hatótávú e-3008 akkumulátora 20%-ról 80%-ra 30 perc alatt, a nagy hatótávú változaté pedig kevesebb mint 30 perc alatt tölthető fel.  

Kibővült elektromos funkciók

V1g vagy smart charging funkció
Ez az energiaszolgáltatók szolgáltatásaival kompatibilis funkció a töltési költségek optimalizálása érdekében az új peugeot e-3008 akkumulátorának töltési idejét és teljesítményét a különböző idősávokhoz igazítja.

V2l (vehicle to load) funkció
Ez a rendkívül praktikus funkció lehetővé teszi, hogy egy elektromos készülék áramellátásáról az új peugeot e-3008 nagyfeszültségű akkumulátora gondoskodjon (pl. egy elektromos kerékpár töltésekor vagy egy villamos készülék működtetésekor). A rendszer 3 kw és 16 a leadására képes.

Háromszintű visszatápláló fékezés
Ezzel a funkcióval ösztönösen és könnyen beállítható az energia-visszanyerés szintje és a jármű lassulásának mértéke. 

A kompakt kormány mögött elhelyezett kapcsolókkal 3 különböző szintre állítható be a visszatápláló fékezés. A bal oldali kapcsoló növeli, a jobb oldali csökkenti az energia-visszatáplálás mértékét:
Alacsony (-0,6 m/s²): a belső égésű motorral felszerelt járművekben tapasztalthoz hasonló érzés,
Közepes (-1,2 m/s²): a gázpedál felengedésekor fokozott lassulás következik be,
Magas (-1,8 m/s²): a gázpedál felengedésekor maximális lassulás, és ezáltal maximális energia-visszanyerés történik.

A két utóbbi esetben automatikusan bekapcsolnak a féklámpák.

Hibrid és plug-in hibrid motorok

A modell motorválasztéka – piactól függően – két villamosított (egy hibrid és egy plug-in hibrid) változattal és egy a nemzetközi piacokra szánt hajtáslánccal bővül. Ennek részleteiről később tájékoztatunk.

Legújabb generációs peugeot infotainment rendszerek

Allure kiviteli szinten alapfelszerelés a peugeot i-connect® rendszer, amely a vezeték nélküli tükrözési funkciónak (apple carplay/android auto) köszönhetően teljes körű csatlakoztathatóságot kínál. 

A gt változaton szériában kínált peugeot i-connect® advanced rendszerrel még teljesebb az élmény. Ez a rendszer nagy teljesítményű tomtom online navigációval és utazástervező (trip planner) funkcióval rendelkezik, amely a minél nagyobb hatótávolság és a könnyebb töltés érdekében optimális módon tervezi meg az utazásokat. Az ideális útvonal kiszámításához a rendszer számos információt vesz figyelembe, ilyenek többek között a megteendő távolság, az akkumulátor töltöttségi szintje az induláskor, a kívánt töltöttségi szint az érkezéskor, a sebesség, az energiafogyasztás, a forgalom, az út típusa, a domborzat... és természetesen a célállomás környékén rendelkezésre álló töltőpontok.

A természetes beszéden alapuló hangfelismerő funkciónak köszönhetően az „ok peugeot” hangparancs az infotainment rendszer, a fűtés és a légkondicionáló, valamint a telefon funkcióihoz is hozzáférést biztosít. A rendszer már képes különbséget tenni a vezető és az utas által adott parancsok között.

Segítségnyújtásképp és a felhasználókban felmerülő kérdések megválaszolása érdekében a rendszer egy digitális kezelési útmutatót és qr-kóddal elérhető oktatóanyagokat is tartalmaz. A rendszerfrissítések „over the air” módon történnek. 

Teljes körű csatlakoztathatóság

Valamennyi e-3008-ban két usb-c csatlakozó található a középkonzol elején, az egyik töltésre és adatátvitelre, a másik kizárólag töltésre szolgál.

A peugeot i-connect® advanced rendszerrel felszerelt modelleken a középkonzol hátsó részén a hátsó utasok számára két további (töltésre szolgáló) usb-c aljzat került elhelyezésre. Az e-3008 összes változatában három 12 voltos csatlakozó található, ezek a középkonzol első és hátsó részén, illetve a csomagtérben helyezkednek el.

A középkonzolon, az i-toggle kapcsolók alatt egy vezeték nélküli (15 w) telefontöltő kapott helyet. 

Új kapcsolódási szolgáltatások*

Az okostelefonokra kifejlesztett my peugeot alkalmazásnak köszönhetően az ügyfél állandó kapcsolatban lehet a járművével, és távolról is hozzáfér bizonyos funkciókhoz:

- a gépjármű földrajzi helyzetének meghatározása, az esedékes karbantartásra figyelmeztető üzenetek

- az ajtózárak távvezérlése és a világítás vagy a kürt aktiválása az autó helyének meghatározásához

- az utastér előfűtése/-hűtése funkció bekapcsolása vagy beprogramozása: a nagyobb kényelem mellett ez a funkció a hatótávolságot is optimalizálja azáltal, hogy a jármű csatlakoztatásakor felmelegíti az akkumulátort.

- a jármű töltésének felügyelete, beprogramozása, elindítása vagy későbbre halasztása (időzített töltés): a jelentős időmegtakarítás mellett segít elkerülni, hogy a szükségesnél többet költsünk vagy fogyasszunk.

- a free2move charge e-routes szolgáltatása egy okostelefonokon elérhető útvonaltervező. 

- app store: közvetlenül az új e-3008 infotainment rendszeréből elérhető, több területet (zene, utazás, hírek, szórakozás, időjárás stb.) lefedő alkalmazásmenü

*egyes szolgáltatások csak előfizetéssel vehetők igénybe, elérhetőségük piaconként változó lehet

Környezetbarát megközelítés

Fenntartható anyagok
Az új peugeot 3008 esetében a teljes járműhöz több mint 500 kg zöld anyag (fémek + polimerek) kerül felhasználásra:
- a zöld acél és alumínium a zöld anyagok teljes tömegének 60%-át teszi ki. 
- több mint 30 polimer alkatrész készül zöld anyagok felhasználásával.
- újrahasznosított műanyagot használnak a lökhárítókban, a spoilerekben, a tárolórekeszekben és a szőnyegekben.

A fenntartható design jegyében csökkent a karosszériát díszítő betétek száma, és az új 3008 külsejéről teljesen eltűntek a krómozott elemek.

Integrált gyártási rendszer
Fenntartható politikájának megfelelően a peugeot az új e-3008-at franciaországban tervezi és gyártja. Az akkumulátorokat a mulhouse-i stellantis-gyárban tervezték, az akkumulátorcsomagokat pedig az e-3008 modelleket gyártó sochaux-i üzemben szerelik össze.

Egyszerűen felépített, átlátható kínálat

Az e-3008 két felszereltségi szinten kapható: allure és gt.

Az e-3008 allure változatok egyszínű fényezéssel és dombornyomott motívumokkal ellátott bőr/szövetkárpitozással kerülnek forgalomba. Főbb szériafelszerelések: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, hátsó hd kamera, hátsó parkolószenzorok, led-es lámpák és fényszórók, 19” könnyűfém keréktárcsák, két darab 10” digitális kijelzővel felszerelt peugeot i-cockpit®, peugeot i-connect® infotainment rendszer stb.

Az e-3008 gt változatok kétszínű fényezéssel (fekete tető) és alcantara kárpitokkal rendelkeznek. Főbb szériafelszerelések az allure szinten kínáltakon felül: 20” könnyűfém keréktárcsák, pixel led-es pixel fényszórók, első parkolószenzorok, motoros működtetésű csomagtérajtó, fűthető első ülések és kormány, indukciós telefontöltő, személyre szabható 

Hangulatvilágítás, peugeot panoramic i-cockpit® 21” hajlított képernyővel, személyre szabható i-toggle kapcsolók, peugeot i-connect® advanced infotainment rendszer stb.

Új peugeot e-5008
A teljes kínálat villamosítására irányuló stratégia kiegészítéseképp – egy szélesebb ügyfélkört megcélozva – a márka egy nagyobb méretű prémium elektromos suv piacra dobását is tervezi. További részletek 2024 elején várhatók.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER