Címkék: DS 7 Crossback

2020. december 15. kedd, 16:51

 

A DS Automobiles folytatja elektrifikációs stratégiáját. A 100%-ban elektromos DS 3 CROSSBACK E-TENSE és DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 300 alkotta választék most egy új változattal, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-tel bővül.

 

 

Csúcstechnológia
 A DS Automobiles elektrifikációs stratégiájának mozgatórugója Formula E-ben 2015 óta megszerzett jelentős tapasztalat. A DS TECHEETAH-val megszerzett kettős konstruktőri és egynéni bajnoki címek birtokában a márka folyamatosan szélesíti elektromos/hibrid kínálatát.
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 180 LE-s, 300 Nm maximális nyomatékú benzinmotorjához egy 110 LE-s villanymotor társul, amelyet közvetlenül a 8 fokozatú sebességváltóba integráltak. Induláskor csak a villanymotor dolgozik, amellyel akár 135 km/h sebességig haladhatunk tisztán elektromos módban. A vezető választhatja a hibrid üzemmódot, amely optimalizálja a motorok használatát, vagy a sport üzemmódot, amely kiaknázza a maximális teljesítményt (225 LE, 360 Nm).

 


A padló alá beépített 13,2 kWh-s akkumulátor 55 km-es elektromos hatótávot tesz lehetővé (WLTP szabvány). A CO2 kibocsátás 31-36 g között alakul, míg a súlyozott vegyes fogyasztás 1,4-1,6 l/100 km között (WLTP). Nagy sebességnél a fogyasztás a felszereltség függvényében 6,1-6,5 l/100 km között alakul.
Az akkumulátor a vezetés során is töltődik. A funkcionális tartalék lehetővé teszi, hogy szükség esetén az akkumulátor képes legyen a villanymotor táplálására. A benzinmotor az akkumulátor feltöltésére is használható. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 lassításkor és fékezéskor energiát termel vissza, hogy növelni tudja az autonómiát. Egy másik « E-SAVE » névre keresztelt funkció segítségével elég energiát takaríthatunk meg ahhoz, hogy utunk utolsó 10-20 km-e során tisztán elektromos üzemmódban haladjunk, vagy teljesen feltölthessük akkumulátorunkat.
Mint a DS Automobiles összes villanymotorral szerelt modellje, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 is szériában két töltőkábelt kínál: mode 2 a hagyományos konnektorból történő töltésre, valamint mode 3 kábel (7,4 kW), amellyel 0-ról 100%-ra akár 1óra 45 perc alatt feltölthetjük az akkumulátort. A töltést a MyDS mobilalkalmazásból, vagy a 12 ’’-os érintőképernyőről is irányíthatjuk. A töltés előprogramozása mellett az utastér légkondicionálása is előre beállítható, vagy távolról is vezérelhető. A tapadás optimalizálásához az Advanced Traction Control opció is elérhető. 

Különlegesen gazdag felszereltség

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 szériában kínálja a DS ACTIVE SCAN SUSPENSION vezérelt felfüggesztést. Az első és a hátsó tengellyel elektronikus kapcsolatban álló kamera, valamint a négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő elemzik az út típusát és a DS 7 CROSSBACK reakcióit (sebesség, kormányállás-szög, fékerő stb.). Ezeket az adatokat valós időben továbbítják egy számítóegységnek, amely külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre. A kapott információk alapján a számítóegység folyamatosan szabályozza a rugózást, keményebbre vagy lágyabbra állítva be azt. Vezérlőegysége a rendszertől származó valós idejű adatok alapján a nagyobb kényelem érdekében kerekenként keményebb vagy puhább felfüggesztést állít be.
A kényelmet az átlagon felüli zajszigetelés is fokozza. A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 első és hátsó ablaküvegei többrétegűek és hangszigeteltek.

A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 dinamikus megjelenésű PERFORMANCE Line és a kifinomultan elegáns PRESTIGE kivitelekben érhető el, utóbbi esetében szériatartozék a bőrkárpitozás is. A céges vásárlók és a kamarai tagsággal rendelkező ügyfelek számára egy BUSINESS kivitel is elérhető speciális flottakedvezménnyel, akár 1 db gépkocsi megrendelése esetén is.

Mint minden DS változatra, a DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225-re is 5 év garanciát és 5 év Assistance szolgáltatást vállal az importőr, 100 000 km futáskorláttal.
A DS 7 CROSSBACK E-TENSE 225 PERFORMANCE Line kivitelének listaára 16 390 000 Ft, a PRESTIGE változat 18 090 000 Ft-tól érhető el. A gyártás 2020 decemberében kezdődik meg.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER