Címkék: Automobiles | DS

2020. február 26. szerda, 17:05

 

Aero Sport Lounge: a DS legújabb alkotása, amelynek szokatlan sziluettje az aerodinamikát mint avantgárd tervezési eszközt veti be a vonzerő fokozásáért.

 


A DS Aero Sport Lounge kitolja a luxusautózás határait egy olyan környezetben, melyet a modern technológiák mellett a kifinomult stílus jellemez, ahol dematerializálódik a kijelző, hogy helyet adjon a nemes anyagok számára.
Az utastér kialakításában kifejezésre jutó Future Craft filozófiánk olyan újfajta szaktudást igénylő megoldásokban mutatkozik meg, mint a szalma intarzia, a pamutszatén anyag alkalmazása és a háromdimenziós hatású, fényes szövés.

 

 


Újító szellemű ihlet

A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki hatékonysággal és egy csodálatos formatervezéssel párosul… A DS Aero Sport Lounge egy kivételes megjelenésű autó. Egy nagyon aktuális problémára ad választ: hogyan érhető el a hatékonyság anélkül, hogy lemondanánk a karakteres megjelenésről és a formatervezés erejéről.
Az új előírások az egyes járművek formáinak és környezeti hatásainak újragondolását teszik szükségessé. A DS Aero Sport Lounge egyedülálló választ ad a különféle problémákra.
A DS Aero Sport Loungemodellel a DS Automobiles egy új autós formavilágot teremt. Ez a tanulmányautó, amely legalább olyan barátságos, mint amilyen elegáns megjelenésű, legalább olyan finom kidolgozású, mint amilyen tágas, és legalább olyan intelligens, mint amilyen költői ihletésű, a jövőnket vetíti előre. Arányaival és karosszériájával a DS Aero Sport Lounge úgy irányítja a levegő áramlását, hogy optimális aerodinamikai hatékonyságot érjen el. Az autó 5 méteres hosszúsága és mélyre húzott, ereszkedő tetővonala csökkenti a légellenállást, és az autó kialakítása a sima felületű hűtőrácstól a 23”-os nagyméretű, aerodinamikus kerekeken át, az oldalsó légterelő nyúlványokig vezeti a légáramot.
Az autó oldalfalait az E-TENSE felirat világítása teszi karakteressé, amely az 500 kW-os (680 lóerős) villanymotorra utal. Ez a motor a padló alatt elhelyezett, 650 km feletti hatótávolságot biztosító, 110 kWh teljesítményű, új generációs akkumulátorhoz van csatlakoztatva. A Formula-E-ben bajnoki címeket nyert modellektől örökölt technológia lélegzetelállító gyorsulást biztosít: 0-ról 100 km/h-ra mindössze 2,8 másodperc alatt.
A hűtőrács képernyőként foglalja magában a világító monogramot és DS Automobiles feliratot. A kompozit anyagból készült üveglap mögött, rejtett szemekként elhelyezett érzékelők pásztázzák az utat, és több terabájtnyi információval látják el a vezérlőegységeket. A kétoldalt elhelyezkedő DS MATRIX LED VISION fényszórókat a nappali menetfény és a DS LIGHT VEIL világító felületek egészítik ki, melyek már a jövőbeni DS identitást vetítik elénk.

Fejlett technológia: a Formula-E világából átvett teljesítmény
A Formula-E-ben induló első prémium márka, a DS Automobiles számára a versenyzőknél Jean-Éric Vergne, a csapatoknál pedig a DS TECHEETAH nyerte el a bajnoki címet. A Formula-E-ben való indulás az autóipart forradalmasító elektromos hajtású járművek kutatása és fejlesztése terén kulcsfontosságú gyorsító tényezőnek számít. A négy versenyszezonban, a FIA égisze alatt megrendezett bajnokság által valaha is generált legerősebb mezőnnyel szemben elért győzelmek és megszerzett bajnoki címek lehetővé tették a márka számára, hogy tovább gyarapítsa az elektrifikáció terén szerzett szakértelmét. A DS AERO SPORT LOUNGE ezt a szakértelmet örökölte meg.

 


Amikor az utazás művészetté válik

 Az autóiparban végbemenő forradalom az utasterek kialakításában is megfigyelhető. A márka történetéből és referenciáiból merítve, a DS Automobiles egy újragondolt formatervet talált ki, hogy megalkossa a maga utazógépét. A képernyők, amelyek eddig kiemelkedő helyet foglaltak el a legtöbb tanulmányautóban és szériaautóban, ennél a modellnél már nem léteznek a maguk materiális mivoltukban.
Az utasokkal szemben két légies kialakítású, széles lap helyezkedik el. A pamutszatén borítású alsó rész a felső lapról származó információk kivetítésére szolgál. A navigációhoz, valamint az információs és szórakoztató rendszer és a megosztás új formáinak megismeréséhez szükséges elemek tarkítják a felületet. A tájékoztatás és a szórakozás egyesítése tökéletes értelmet kap az érintőképernyős tabletek kötöttségeinek megszüntetésével.
A kétoldalt elhelyezett képernyőkön látható az autó digitális hátulnézeti képe, és itt található az összes paraméterező és kényelmi funkció vezérlőgombja. Mint egy első osztályú környezetben, mindenki saját képernyővel rendelkezik.
A vezetéshez szükséges elemek a vitruális valóságban jelennek meg a szélvédőre vetítve.
Az ülések között elhelyezett középső kartámasz útmutatóként is szolgál. Olvas, értelmez és reagál az egyes kézmozdulatokra. A Szilícium-völgyben működő Ultraleap, startup céggel kialakított technológiai együttműködésnek köszönhetően, a DS Aero Sport Lounge képet ad az utastérben végbemenő jövőbeni interakciókról. A Leap Motion és az Ultrahaptics technológiák kombinálásával a kézmozgással adott utasításokra érzékszervi választ kapunk. Az érzékelők észlelik az egyes mozdulatokat, és a miniatűr hangszórók olyan impulzushullámot keltenek, amely egy szilárd tömeghez hasonló érzetet kelt.
A környezettel való kölcsönhatás módjai, melyeket a nagyobb nyugalom érdekében folyamatosan igyekszünk egyszerűsíteni, a teljesen online világtól egészen a külvilág kikapcsolásának igényéig nagyon eltérőek. A DS Aero Sport Lounge torzítja az időt. Az időhöz való viszonyulás egyénileg változó: a vezetésre, az élményre vagy az utazás végtelenségére is összpontosíthat.
Az IRIS, a DS Aero Sport Lounge mesterséges intelligenciája a műszerfal középső részén kapott helyet, hogy egyszerű párbeszédekkel irányítsa a teljes rendszert.

 

 

 

Fejlett technológia: ultrahang
Egy olyan világban, ahol egyre inkább elmosódik a határ a valóság és a virtualitás között, lehetővé válik a programok érintés nélküli vezérlése az érintés érzetének megtartása mellett. A Szilikon-völgy egyik laboratóriumának segítségével kifejlesztett információs és szórakoztató rendszer vezérlő haptikus technológia egyedülálló. Az intelligens háromdimenziós ultrahang kifejlesztésének köszönhetően úgy érzi az ember, mintha egy teljesen szabad környezetben érintené meg a formákat és a textúrákat. Az egyre inkább terjedő gesztusvezérlés egy természetes tapintási élmény-visszacsatolást generál, amely egy egyszerű és egyben varázslatos interakciót tesz lehetővé.

A francia szakértelmet tükröző luxus kivitel és az új nemes anyagok társításából született meg a Future Craft

 A műszerfal lapját és az ülések háttámláját szalma intarzia díszíti. Az igényesen kidolgozott anyagban a kézműves luxus termék és a fenntartható munka iránti vágy közötti tökéletes alkímia fejeződik ki. A szalma, amely a maga nemében egy közönséges és egyszerű anyag, egy párizsi műhely egyedülálló szakértelme révén a nemesség jelévé válik.
A nagy sűrűségű habtechnológiával készült, nagyobb méretű üléseket tetszetős pamutszatén borítás fedi, előtérbe helyezve a kényelmet. A felület rendkívül kellemes tapintású. Ez a nagyon finom szövésnek köszönhető, amely páratlanul strapabíróvá és finommá teszi az anyagot.
Az ajtókat borító háromdimenziós hatású, mikroszálból fonott műszaki szövet számtalan átlátszó rudat foglal magában, hangulatfényt biztosítva az utastérben. A kivételes tudású kézműves mester által készített egyedi fonás tökéletesen elegyíti a művészetet és a technológiát.

Kézművesség: szalma intarzia
 Az egyik legegyszerűbb anyag, a szalma újra a luxus eszközévé vált. A XVII. században alkalmazott technikákból származó hagyomány a Lison de Caunes műhelynek köszönhetően elsődleges helyet foglal el a dekoratív művészetben. Kifejezetten a DS Aero Sport Lounge utasterének díszítésére készített egyedi rozsszalma intarzia selymes tapintásával és csillogó tükröződésével tűnik ki. A természetes alapanyag bőségesen áll rendelkezésre. Burgundiában, a régi hagyományos módon termesztett és betakarított rozs cséplése után visszamaradó szárat, vagyis a szalmát megszárítják, majd színezik. Azután a szárakat egy ősi technikával egyenként felhasítják, és a simítófával kisimított matt oldalukkal felragasztják őket a tartólapra. A szalma természetes szilícium-dioxid-lakkja biztosítja az anyag hő- és vízállóságát.

 

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER