Címkék: BMW | BMW 6 GT

2017. június 14. szerda, 08:44

 

A BMW bemutatja az új BMW 6-os Gran Tursimo-t, mely a luxuslimuzinok komfortját a kupék stílusával jeleníti meg. A BMW 5-ös Gran Turismo átfogóan újragondolt utódja a menetdinamika és a belső hatékonyság terén is feljebb lépett egy szintet, így a sportos elegancia, a fejlett felszereltségi opciók, az innovatív vezérlési funkciók és az automatizált járművezetés korszakát előrevetítő, intelligens vezetést támogató rendszerek kézzelfogható fejlődését kínálja.

 

 Az új BMW 6-os Gran Turismo 2017 szeptemberében, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, a modell piaci bevezetése pedig 2017 novemberében veszi kezdetét. Az újdonság motorházteteje alá kezdetben a BMW Group legújabb motorcsaládjának három tagja közül választhatnak erőforrást az ügyfelek, két modellváltozathoz pedig az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is azonnal elérhető lesz.




Könnyebb, sportosabb, kényelmesebb és hatékonyabb

Az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek módszeres kihasználásával és a karosszériaváz magas szilárdságú acél elemeit kiegészítő alumínium alkatrészek széleskörű alkalmazásával az új BMW 6-os Gran Turismo saját tömege mintegy 150 kilogrammal csökkent a megegyező hajtáslánccal szerelt elődmodellhez képest. A modell aerodinamikai tulajdonságainak jelentős fejlődésével, a teljesítmény növekedésével és az új erőforrások kimagasló belső hatékonyságával párhuzamosan mindez minden korábbinál sportosabb menetdinamikát és még tovább optimalizált üzemanyag-fogyasztást eredményez. A nulla-százas gyorsulást a modell a motortérbe épített erőforrástól függően akár 0,7 másodperccel gyorsabban letudja (a BMW 630i Gran Turismo esetében), az átlagos üzemanyag-fogyasztás és a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint akár 15 százalékkal is csökkenhet (a BMW 640i Gran Turismo és a BMW 630d Gran Turismo esetében).

Az új BMW 6-os Gran Turismo aprólékosan továbbfejlesztett futómű-technológiája nem csupán az irányíthatóságra, de a menetkomfortra is jótékony hatással van. A modell széleskörű alapfelszereltségének az automata szintszabályozású, levegős hátsó kerékfelfüggesztés is része, miközben az utazás kényelmét az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív futómű fokozhatja (automata szintszabályozású, levegős kerékfelfüggesztéssel az első és a hátsó tengelyen, dinamikus lengéscsillapító-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control)). A hamisítatlanul egyedi járműkarakter minden korábbinál sportosabb énjét az aktív borulásgátló rendszerrel kiegészített aktív hátsókerék-kormányzáshoz (Integral Active Steering) elérhető Executive Drive opció kelti életre. Az első és a hátsó tengelyen dolgozó levegős kerékfelfüggesztés lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele manuálisan állítsa be a jármű hasmagasságát: az alapbeállítás göröngyös földutakon vagy meredek felhajtók előtt akár 20 milliméterrel is megemelhető, mindössze egyetlen gombnyomással. Az új BMW 6-os Gran Turismo hasmagassága azonban nem csupán emelhető, de csökkenthető is, manuálisan és automatikusan egyaránt: a 10 milliméteres ültetés egyetlen gombnyomással elérhető, a vezetési élménykapcsolóval aktiválható SPORT vezetési üzemmódban azonban a rendszer 120 km/órás sebesség felett automatikusan lentebb engedi a karosszériát. A továbbfejlesztett futómű-technológia extrafelszereltségként megrendelhető opciói a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is éppúgy elérhetők.



Lendületes vonalvezetés és elegáns formanyelv

Az elődmodellhez képest 87 milliméterrel, immáron 5 091 milliméterre növelt hosszúságnak, a változatlan, 1 902 milliméteres szélességnek és a 21 milliméterrel 1 538 milliméterre csökkentett magasságnak köszönhetően az új BMW 6-os Gran Turismo lendületesen kecses karosszéria-arányokkal kel életre. A frontrész jellegzetesen erőteljes kialakítása már az alapfelszereltség részeként LED-technológiás első fényszórópárral egyesül, amelyek a méretes, vese alakú hűtőrácsokhoz vezetik a tekintetet. Az elnyújtott motorháztető, a hátratolt utastér, a 3 070 milliméter hosszú tengelytávolság, a keret nélküli ajtók és a messzire hátranyúló ablaksávok egységének köszönhetően a BMW modelljeire jellemző sportos elegancia oldalról nézve kerül leginkább előtérbe. A tetővonal elegánsan, kupészerűen mélyre ereszkedik, mígnem egybeolvad az immáron 64 milliméterrel alacsonyabban végződő hátsó résszel. A háromdimenziós hatású hátsó lámpák kivételesen látványos benyomást keltenek.

Az alacsony övvonal mentén megrajzolt jármű-sziluett a modell aerodinamikai tulajdonságaira is jótékony hatással van, hiszen az aktív hűtőrács-lamellákkal, az Air Curtains légbevezető- és az Air Breathers légkivezető nyílásokkal, valamint az automatikusan kiemelkedő hátsó légterelő szárnnyal együtt az elődmodell 0,29-es értékéről 0,25-re csökkenti a karosszéria légellenállási együtthatóját.



A vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a funkcionalitás ideális egysége

Az új BMW 6-os Gran Turismo utasterét vezetőre összpontosító műszerfallal és rendkívül tágas helykínálattal álmodták meg a tervezők. Az emelt üléspozíciónak köszönhetően a vezető minden irányba tökéletes kilátást élvez, miközben a hibátlan ergonómia szerint elrendezett vezérlőelemek a vezetés intenzív élményét is fokozzák. Az utastér vonalvezetése, anyaghasználata és kiváló összeszerelési minősége maximálisan kifinomult, prémium hangulatot áraszt. A hátsó üléssor három teljes értékű ülést és óriási lábteret kínál, miközben a minden korábbinál pihentetőbb utazásról az újratervezett hátsó ülések, a meredeken lejtő tetőív ellenére megnövelt fejtér és a még tovább javított hangszigetelés egysége gondoskodik. Az új BMW 6-os Gran Turismo hátsó ülései az opcionális extrafelszereltég részeként akár elektromosan, gombnyomással is állíthatók.

Az újdonság hatalmas méretű, egybefüggő csomagtérajtaja már az alapfelszereltség részeként elektromosan nyitható és zárható. A csomagtér térfogata az elődmodellhez képest 110 literrel megnőtt, így immáron 610 literes. A rakodóperem több mint öt centiméterrel lentebb került, így már teljesen egy síkban van a csomagtér padlójával. A 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla a csomagtérből egyetlen gombnyomással előrehajtható, amellyel a csomagtér térfogata nem kevesebb, mint 1 800 literre nő – 100 literrel növelve az elődmodell hasonló értékét. A csomagtér merev szerkezetű síkja alatt ráadásul egy plusz tárolórekeszt is elrejtettek a tervezők.



Piaci bevezetés háromféle erőforrással, nyolcsebességes Steptronic automataváltóval és az opcionális extrafelszereltség részeként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással

Az új BMW 6-os Gran Turismo motorpalettájára kezdetben két benzines és egy dízelüzemű erőforrás kerül fel, a legmodernebb BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorokat pedig már az alapfelszereltség részeként nyolcsebességes Steptronic automataváltóval társítja a gyártó. A BMW 630i Gran Turismo motorházteteje alá szerelt 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítmény és 400 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes, amellyel a modell 6,3 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,2 – 6,6 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 142 – 152 gramm*.

A BMW 640i Gran Turismo meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű és 450 Nm csúcs forgatónyomatékú, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinüzemű erőforrás gondoskodik. Az erősebb benzinmotorral felvértezett 6-os Gran Turismo 5,4 másodperc alatt tudja le a nulla-százas gyorsulást, miközben az intelligens összkerékhajtással szerelt BMW 640i xDrive Gran Turismo 0,1 másodperccel gyorsabban, 5,3 másodperc alatt abszolválja mindezt. A BMW 640i Gran Turismo átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,0 – 7,4 liter / 100 km*, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 159 – 169 gramm*. A BMW 640i xDrive Gran Turismo esetében ezen értékek 7,7 – 8,2 literre* és 177 – 187 grammra* módosulnak.

A 195 kW / 265 lóerő maximális teljesítményre és 620 Nm csúcs forgatónyomatékra képes, háromliteres sorhatos dízelmotorhoz az opcionális extrafelszereltség részeként ugyancsak társítható BMW xDrive intelligens összkerékhajtás. A BMW 630d Gran Turismo és a BMW 630d xDrive Gran Turismo 6,1 másodperc alatt, illetve 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, miközben 100 kilométerre vetített átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,9 – 5,3 liter*, illetve 5,5 – 5,9 liter*, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 129 – 139 gramm*, valamint 144 – 154 gramm*.

Változatos vezérlési funkciók

Az új BMW 6-os Gran Turismo páratlanul sokoldalú kijelző- és vezérlési koncepciója a jármű széleskörű beállításain túl a navigációs rendszer, a kommunikációs megoldások és az információ-szolgáltató funkciók működtetésére is kiterjed. Az innovatív technológia középpontjában a BMW iDrive operációs rendszer áll, amelyet a bajor prémiumgyártó ügyfele a középkonzolra helyezett Touch Controller érintőpaddal és a műszerfalat ékesítő központi kijelzővel egyaránt vezérelhet. A nagyfelbontású, érintőképernyőként is funkcionáló kijelző átmérője 10,25 inch, a minden korábbinál intuitívabb működtetést pedig élő csempeikonokkal dolgozó menüelrendezés segíti. Az új BMW 6-os Gran Turismo számos funkciója ráadásul hangvezérléssel és BMW Gesztusvezérléssel is működtethető, a felhasználók pedig az immáron 70 százalékkal nagyobb vetítőfelületet kínáló BMW Head-Up kijelző opcióit is részletekbe menően személyre szabhatják.



Intelligens vezetést támogató rendszerek az automatizált járművezetés korszakának előfutáraiként

Az új BMW 6-os Gran Turismo vezetést támogató rendszerei számos innovatív technológia alkalmazásával térképezik fel a jármű közvetlen környezetét, amelyhez már az alapfelszereltség részeként sztereo kamera, opcionális extrafelszereltségként pedig radarok és ultrahangos szenzorok szolgáltatnak információkat. Az újdonság széleskörű alapfelszereltségi palettáján az automata fékező funkcióval dolgozó (City Collision Mitigation), ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer (Collision and Pedestrian Warning) is megtalálható, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé az új, továbbfejlesztett aktív tempomat (Active Cruise Control) is felkerült, amelynek álló helyzetre fékező Stop & Go funkciója a 0 és 210 km/óra közötti sebességtartományban mindvégig aktív. Az ugyancsak 0 és 210 km/óra között működő kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) újabb lépést jelent az automatizált járművezetés megvalósulása felé vezető úton, hiszen a technológia a még pontosabb sávtartás érdekében már nem csupán az aszfaltra festett jelzéseket, de az autó előtt haladó járművek mozgását is folyamatosan figyeli. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), a sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Side Collision Warning) és a kikerülési segédlet (Evasion Aid) eközben még tovább növeli a vezetés biztonságát és az utazás kényelmét, szükség esetén korrigáló mozdulatokkal fokozva a kormányzás mértékét. A potenciálisan veszélyesebb forgalmi szituációk elkerülését a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), az elsőbbségadásra figyelmeztető rendszer (Priority Warning), valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer (Wrong-Way Driving Alert) segíti. Sőt mi több, a bajor prémiummárka ügyfelei a távvezérlésű parkolás (Remote Control Parking) opcióját is megrendelhetik az új BMW 6-os Gran Turismo modellhez.

BMW Connected: a személyes mobilitás segédje új szolgáltatásokkal bővül

Az új BMW 6-os Gran Turismo tulajdonosai a BMW Connected széleskörű tárházának előnyeit is maradéktalanul kiélvezhetik, a minden pillanatban elérhető intelligens járműkapcsolatnak köszönhetően ugyanis a személyes mobilitás digitális asszisztense segít a vezetőnek könnyedén, a lehető legkevesebb stressz mellett megérkezni az úti célba – ráadásul nem csupán akkor, amikor autóval közlekedik. Az intelligens technológia az útvonal megtervezéshez folyamatosan figyeli a bajor prémiumgyártó ügyfelének okostelefonjában elmentett naptárbejegyzéseket, majd a hozzájuk társított helyszíneket úti célként emeli át a BMW navigációs rendszerébe, hogy a valós idejű forgalmi információk feldolgozása (RTTI – Real Time Traffic Information) után, a pontos célba érkezés érdekében időben figyelmeztesse ügyfelét az indulásra. Az új BMW 6-os Gran Turismo tulajdonosai a gépkocsikba épített Microsoft Exchange funkción keresztül e-mail fiókjaikhoz, naptárbejegyzéseikhez és kontaktlistáikhoz is korlátlanul hozzáférhetnek. Okostelefonjukat Bluetooth technológián keresztül kapcsolhatják össze a BMW központi operációs rendszerével, miközben az induktív, vezeték nélküli okostelefon-töltési opció is elérhető.

A valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) időben jelzik a tervezett útvonal mentén előforduló dugókat és torlódásokat, a felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information) segít megtalálni a legjobb parkolóhelyeket, a Remote 3D View funkciónak köszönhetően pedig az új BMW 6-os Gran Turismo tulajdonosai a távolból, okostelefonjukon keresztül figyelemmel követhetik leparkolt autójuk közvetlen környezetének élőképét.

*Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Az új BMW 6-os Gran Turismo elérhető modellváltozatai a 2017 novemberi piaci bevezetésről:

BMW 630i Gran Turismo: négyhengeres benzinmotor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval

Hengerűrtartalom: 1 998 ccm
Maximális teljesítmény: 190 kW / 258 lóerő percenkénti 5 000 és 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 400 Nm percenkénti 1 550 és 4 400 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 6,3 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 – 6,6 liter / 100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 142 – 152 gramm / km*

BMW 640i Gran Turismo: soros hathengeres benzinmotor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval

Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 500 és 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 450 Nm percenkénti 1 380 és 5 200 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 5,4 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,4 liter / 100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 159 – 169 gramm / km*

BMW 640i xDrive Gran Turismo: soros hathengeres benzinmotor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval

Hengerűrtartalom: 2 998 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW / 340 lóerő percenkénti 5 500 és 6 500 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 450 Nm percenkénti 1 380 és 5 200 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 5,3 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 8,2 liter / 100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 177 – 187 gramm / km*

BMW 630d Gran Turismo: soros hathengeres dízelmotor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 195 kW / 265 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 620 Nm percenkénti 2 000 és 2 500 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 6,1 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,9 – 5,3 liter / 100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 129 – 139 gramm / km*

BMW 630d xDrive Gran Turismo: soros hathengeres dízelmotor nyolcsebességes Steptronic automataváltóval

Hengerűrtartalom: 2 993 ccm
Maximális teljesítmény: 195 kW / 265 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 620 Nm percenkénti 2 000 és 2 500 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0 – 100 km/óra: 6,0 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,5 – 5,9 liter / 100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 144 – 154 gramm / km*


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER