Címkék: BMW

2015. április 20. hétfő, 13:32

 

A BMW bemutatja a 7-es modellsorozat következő generációjának legjelentősebb technológiai innovációit; úttörő megoldásaival a luxuslimuzin ismét megalapozza kategóriaelsőségét a könnyűszerkezetes tervezés és az intelligens járműkapcsolatok terén.

Maximális vezetési élmény
Kategóriaelső technológiai innovációinak korai bemutatásával a BMW bepillantást enged a 7-es sorozat következő modellgenerációjának legújabb fejlesztéseibe a könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés, a menetdinamika, az utazási komfort, a vezetést támogató rendszerek és az intelligens járműkapcsolatok terén. A világ legsikeresebb prémiumautó-gyártója ismét számos, kategóriájában egyedülálló innovációval ünnepli zászlóshajója generációváltását. A könnyűszerkezetes járműépítés, a hajtáslánc, a futómű, az információs és szórakoztató fedélzeti rendszerek, valamint az intelligens járműkapcsolat terén kifejlesztett és szériagyártásra előkészített úttörő technológiák egytől egyig a vadonatúj 7-es BMW azon célját tükrözik, hogy debütálásakor minden korábbinál magasabb szintre emelje a maximális vezetési élményt és a luxuslimuzinok nyújtotta hosszú távú, átfogó menetkomfortot.

7-es-bmw-04

A BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjánál alkalmazott könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés középpontjában az utascella kialakításakor széles körben felhasznált szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) áll. A motortérbe szerelt erőforrások új generációja eközben egyszerre javítja az új modell dinamizmusát, optimalizálja a belső hatékonyságot és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, illetve az emissziót. A futómű-technológia területén kifejlesztett megannyi innováció azonnal érezhető módon fokozza az új 7-es BMW sportos karakterét és utazási komfortját. A modell alapfelszereltségének része a légrugós első és hátsó felfüggesztés, valamint a Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), míg a továbbfejlesztett Integrált Aktív Kormányzás és a Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszer opcionális extraként elérhető. A fejedelmi kényelmet, az elsőosztályú biztonságot és a vérpezsdítő vezetési élményt a különleges információs és szórakoztató fedélzeti rendszerek opciója (köztük a BMW kézmozdulat-vezérlésű rendszere és a Touch Display érintőképernyő), illetve a BMW ConnectedDrive vezetést támogató rendszereinek kibővített választéka egészíti ki.

Carbon Core felépítés, 130 kilóval kevesebb összsúly
Jelentős mértékben fejlesztett technológiai arzenálja, valamint kényelmi- és biztonsági felszereléseinek széles tárháza ellenére, az új BMW 7-es sorozatnál alkalmazott könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés tömegcsökkentő folyamatainak köszönhetően a bajor gyártó új zászlóshajói 130 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint megegyező elődmodelljeik. Az innováció központi eleme a luxuslimuzin Carbon Core felépítése. A jármű utascellájának szerkezeti összetételénél a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) ultramagas szilárdságú acéllal egyesítették – például a B-oszlopoknál –, amellyel a mérnökök nagyobb torziós és hajlítási merevségű, szilárdabb utascellát tudtak létrehozni. Ehhez illesztették hozzá a fémlemezeket, ami jelentős súlycsökkenést eredményezett.

A Carbon Core felépítés alapját a BMW i modellek fejlesztési innovációiból átemelt technológia adja, így a BMW Group a világ első és mindeddig egyedülálló autógyártó vállalata, aki luxuslimuzinjának következő modellgenerációjában széleskörű tapasztalattal és átfogó szakértelemmel alkalmazza a tömegtermelésben előállított szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP). A csúcstechnológiás anyag eme újfajta felhasználása ugyanakkor újabb tapasztalatok megszerzéséhez vezetett, amiket a BMW a jövőben további modelljeiben kamatoztat majd. Az új BMW 7-es sorozat az első modell, amelynek karosszériavázát iparilag előállított, kívülről láthatatlan szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) és az azzal egybedolgozott acél, alumínium és műanyag elemekből készítették el. Ugyanakkor a BMW vadonatúj luxuslimuzinja az első autó, amelynek világszerte egyedülálló fényezési eljárásra épülő gyártási folyamatába teljes mértékben beintegrálták a szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP). Az új 7-es BMW Carbon Core felépítése jól példázza, hogy a BMW i modellek számára kifejlesztett, szénszál-erősítésű műanyagon (CFRP) alapuló technológia széleskörű felhasználása milyen jelentős mértékben hozzájárul a jármű tömegének minimalizálásához, valamint szerkezeti szilárdsága és merevsége növeléséhez.

7-es-bmw-05

A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés intelligens anyagegyesítési folyamatai során a mérnökök az innovatív anyag mellett gondosan kiszámított ultramagas szilárdságú acél- és alumíniummennyiséggel dolgoztak, a karosszéria és az alváz esetében is. Mindezt egy előremutató, tömegminimalizáló ragasztási technológia bevezetése és a motortérbe szerelt erőforrás újfajta hő- és hangszigetelése egészítette ki, amelyek együtt jelentősen hozzájárultak a felhasznált anyagok mennyiségi csökkenéséhez, és mint ilyen, a felhasznált szigetelő anyagok tömegének módszeres csökkentéséhez.

A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés ultrakönnyű szerkezeti koncepciói, intelligens anyagegyesítési folyamatai és a gondos aprólékossággal optimalizált alkatrészek minden egyes járműkategóriában az elérhető legjobb végeredmény létrehozását szolgálják. A vadonatúj BMW 7-es sorozat esetében mindez a luxuslimuzin lebilincselő vezetési tulajdonságainak és kiemelkedő kényelmének utánozhatatlan egységét jelenti. A tervezési folyamat során a mérnökök újabb innovációs irányvonalakat fedeztek fel a súlyelosztás, a rugózatlan tömegek és az akusztikai koncepciók terén. A rugózatlan tömegeket mintegy 15 százalékkal csökkentették a megegyező 7-es BMW elődmodellekhez viszonyítva, a futómű, a fékek és a keréktárcsák könnyűszerkezetes tervezésének köszönhetően. Az újfajta szigetelési koncepció és a légrugós lengéscsillapítók alkalmazása kiváló akusztikai eredményekhez vezetett az utastérben, miközben a jármű tömeg-megtakarítására is jó hatással volt.

Az új BMW 7-es sorozat integrált könnyűszerkezetes felépítése mindazonáltal még alacsonyabbra helyezett súlypontot és az első és a hátsó tengely közötti szinte tökéletes, 50 : 50 arányú súlyelosztást eredményezett. A könnyűszerkezetes BMW EfficientLightweight tervezés égisze alatt azonban a mérnökök még tovább mentek, hogy innovációikkal bebiztosítsák a BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának vezető pozícióját a menetdinamika, valamint a kiemelkedő utazási és akusztikai kényelem területén.

Új fejlesztésű soros hathengeres erőforrás
A vadonatúj BMW 7-es sorozathoz elérhető motorváltozatok palettájára a BMW Group legújabb erőforrás-családjának soros hathengeres tagja is felkerült. A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó benzinüzemű egység még tovább javított hatékonyságával ejti rabul a vezetés szerelmeseit. Az újfajta erőforrás érezhetően szilajabb tulajdonságokkal vértezi fel a jelentős súlycsökkentésen átesett luxuslimuzint, miközben megegyező elődjénél lényegesen kevesebb üzemanyag-fogyasztási és emissziós értéket garantál.

Az új motor forgattyúháza, hengerfeje és olajteknője alumíniumból készült. A kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő mellett szívócsonkba integrált töltőlevegő-hűtő, magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer, a VALVETRONIC változó szelepvezérlés legújabb fejlesztésű változata és Dupla-VANOS változó vezérműtengely-szabályzás teszi még hatékonyabbá az új sorhatos szívet, miközben minden korábbinál intenzívebb válaszreakcióra képes.

Modellre szabott dinamizmus és menetkomfort, a legmagasabb szinten
Az apró részletességgel továbbfejlesztett, kifinomult futómű-technológia és az alapfelszereltség részeként kínált vagy opcióként elérhető további futómű-beállító felszerelések a következő generációs 7-es BMW menetdinamikáját és utazási minőségét is növelik, amelynek következtében az eme két eltérő vezetési élmény közötti páratlan harmónia minden korábbinál magasabb szintre emelkedik a luxuslimuzinok szegmensében.

A legújabb technológiai innovációk nagyobb szabadságot engednek azon vezetőknek, akik személyre szabnák a jármű beállításait: ők a szériában felszerelt Driving Experience Control kapcsoló segítségével még sportosabb kezelhetőség és tovább optimalizált menetkomfort közül választhatnak. A kapcsoló egyik gombjával azonban (most először) lehetőségük adódik egy másik újfajta beállítás aktiválására is, ahol a jármű a vezetési stílushoz és az útvonal jellemzőihez igazodik. A vadonatúj BMW 7-es sorozat személyre szabott futómű-beállításai páratlanul gazdag vezetési élményt kínálnak, egytől egyig a BMW Group futómű-technológiák terén megszerzett átfogó fejlesztői szakértelmét igazolva.

7-es-bmw-03

Légrugózás és Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás szériafelszereltségként
Az első és a hátsó tengelyen egyaránt az alapfelszereltség részeként kínált, automatikus magasságállítású légrugós futómű érezhetően növeli az új BMW 7-es sorozat utazási komfortját. A pneumatikus lengéscsillapítókat egy nyomástárolóval kiegészített, elektromosan vezérelt kompresszor működteti, a karosszéria föld feletti magassága így a terhelés mértéke szerint akár leállított motor mellett is szabályozható. A kerekenként állítható magasságú és keménységű levegős futómű lehetővé teszi, hogy egyenetlen terhelés esetén kiegyenlítse a jármű tengelyek közötti súlypontját. Az innovatív felfüggesztés további funkciója a manuális magasságállítás: gombnyomásra a karosszéria magassága 20 milliméterrel még tovább emelhető, ami egyenetlen útfelületeken és a többszintes parkolóházak éles emelkedőin érezteti hatását. 35 km/órás sebesség felett azonban a 7-es BMW automatikusan visszaállítja a futómű korábban kiválasztott, utazási magasságát. Mi több, nagyobb tempónál és a Driving Experience Control kapcsolóval aktivált SPORT mód esetén a rendszer a karosszéria föld feletti magasságát automatikusan 10 milliméterrel csökkenti.

A pneumatikus futómű előnyei mindkét tengelyen az ugyancsak alapfelszereltségként kínált Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzással (DDC – Dynamic Damper Control) együttműködve észrevehetők leginkább. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók mindkét tengelyen javítják a limuzin futását és tökéletesítik a futómű dinamikus tulajdonságait. A Driving Experience Control kapcsolóval három lengéscsillapító-beállítás közül választhatnak a vezetők a kényelem fokozása (COMFORT és COMFORT+ módok) és a sportos, agilis vezethetőség (SPORT mód) érdekében.

Továbbfejlesztett Integrált Aktív Kormányzás és Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszer
A BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjához opcionális extrafelszereltségként érhető el a továbbfejlesztett Integrált Aktív Kormányzás. A mérnökök a korábbi modellek első tengelyén alkalmazott bolygóműves áttételt ezúttal változó fogasléces kormányművel helyettesítették, amelynek köszönhetően az Integrált Aktív Kormányzás most először a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszerével is képes együttműködni. A hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező vagy ellentétes irányú (szituációtól függő) kormányzásával a rendszer nagymértékben növeli a 7-es BMW manőverezhetőségét és agilitását a nagyvárosok hétköznapi forgatagában, és amikor töretlen lendületre van szükség. Mindemellett sávváltáskor és kanyarodás közben is kiemelkedően kényelmes és biztonságos működést garantál.

A továbbfejlesztett Dynamic Drive aktív borulásgátló rendszer szintén az opcionálisan elérhető extrafelszereltség része. Az innovatív technológiát most először elektromechanikusan működtetett stabilizátorokkal látták el, amelyek tempós kanyarokban még tovább csökkentik a jármű egyensúlyának kibillenési hajlamát. A Dynamic Drive az új 7-es BMW-ben a sportos vezethetőség mellett az utazási komfortot is fokozza, így a vezető ahelyett, hogy választania kellene e két lehetőség közül, mindegyik szituációban a vezetés maximális élményét élheti át.

7-es-bmw-02

Újratervezett, ADAPTIVE móddal kiegészített Driving Experience Control kapcsoló
A következő generációs 7-es BMW-ben a vezetőnek az ADAPTIVE mód aktiválására is lehetősége van az alapfelszereltség részeként kínált Driving Experience Control kapcsolóval. Ezen módban a jármű beállításai minden tekintetben a vezetési stílushoz és az útvonal jellegzetességeihez igazodnak. A rendszer a gázpedál és a kormány mozgása mellett a sebességváltó választókarjának aktuális állását is figyeli, a vezetési szituációhoz alkalmazkodva pedig folyamatosan módosítja a hajtáslánc és a futómű tulajdonságait, akár sportos, akár komfort-orientált vezetésről legyen szó. Az opcionális Professional navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében a rendszer a térképadatokat is figyelembe veszi a hajtáslánc és a futómű tökéletes beállításához, például ha a jármű városi forgalomból autópályára érkezik, kanyargós útszakasz előtt áll vagy csomóponthoz közeledik.

A Driving Experience Control kapcsolója ezúttal is a középkonzolon kapott helyet, azonban újratervezett dizájnnal. A COMFORT, SPORT, ECO PRO és ADAPTIVE módok immáron egyetlen, külön gombnyomással aktiválhatók. A COMFORT+ mód továbbra is a COMFORT gombbal hívható elő a még finomabb járműbeállításokért. A SPORT és ECO PRO módok karakterét a vezetők az iDrive menüjében részletesen személyre szabhatják. SPORT módban például a dinamikus sebességváltás és a közvetlen kormányreakció komfort-orientált lengéscsillapító-beállítással is kombinálható. ECO PRO módban a hatékonyságnövelő opciók széles palettáját pontról pontra állíthatják be a vezetők, személyes igényeik szerint. A dinamikus funkciók pedig – úgy mint a lengéscsillapítók keménységének beállítása és a direkt kormányreakciók – már az ECO PRO módtól függetlenül is konfigurálhatók.

iDrive operációs rendszer Touch Display érintőképernyővel
A vadonatúj BMW 7-es sorozatban az iDrive operációs rendszer központi kijelzőjét most először Touch Display érintőképernyő váltja fel, amellyel a BMW ügyfelei a modern okoskészülékeknél megismert módon működtethetik a jármű központi rendszerét. Mi több, az operációs rendszer egyszerű és átlátható használatán túl számos funkció az érintőképernyő megérintésével aktiválható. A rendszer tervezői könnyedén kezelhető, logikusan felépített és személyre szabható menürendszert állítottak össze – direkt menüpontokhoz vezető és saját kedvenceket aktiváló gombokkal -, amely minden szituációban optimális működést garantál.

BMW kézmozdulat-vezérlésű rendszer: közvetlen kapcsolat néhány apró mozdulattal
A BMW 7-es sorozat következő modellgenerációjának iDrive operációs rendszerében debütál a világszerte egyedülálló BMW kézmozdulat-vezérlésű rendszer. A középkonzol közelében egy háromdimenziós szenzor érzékeli az előre meghatározott kézmozdulatokat, amelyekkel a BMW ügyfelei páratlanul intuitív és felhasználóbarát módon kezelhetik a leggyakrabban használt fedélzeti információs és szórakoztató funkciókat. Az egyszerű kézmozdulatokkal például szabályozható a rádió hangereje, illetve fogadhatók és elutasíthatók a bejövő telefonhívások. A felhasználó ugyanakkor saját preferenciái szerint állíthatja be az egyes kézmozdulatokhoz regisztrált funkciókat, így például a különféle navigációs utasításokat és a hazafelé vezető útvonalat is egy apró kézmozdulattal aktiválhatja.

A BMW kézmozdulat-vezérlésű rendszere a fedélzeti információs és szórakoztató funkciók hagyományos működtetésének innovatív alternatívájaként működik és nem kell külön aktiválni. A központi kijelzőn egy egyedi szimbólum jelzi a kézmozdulat-vezérlésű rendszer figyelmét, amely a vezetési szituáció függvényében változik.

7-es-bmw-01

Rendhagyó megoldás a luxuslimuzinok között: a kívülről vezérelhető automata parkoló funkció
A vadonatúj BMW 7-es sorozat a világ első szériagyártású autója, amelyet tulajdonosa anélkül tud bevezetni a kijelölt parkolóhelyre vagy garázsbeállóba, majd onnan kimanőverezni, hogy bárki is ülne a volán mögött. A kívülről vezérelhető automata parkoló funkciónak köszönhetően a 7-es BMW így egészen szűk parkolóhelyekre is be tud állni. A vezető a szintén új fejlesztésű BMW Display Key okoskulcs használatával tudja elindítani és megállítani a teljesen automata parkoló manővert. A funkció aktiválásához a járműnek maximum 10°-os szögben kell a kijelölt parkolóhelynél állnia, miközben a tökéletes parkolási manőverhez mindössze maximum a jármű hosszának másfélszeresére van szüksége.

Amennyiben mégis inkább a volán mögül végeznék el a parkolást, az új 7-es BMW vezetői minden korábbinál több segítséget kapnak a hibátlan végrehajtáshoz. Az opcionálisan elérhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) legújabb, továbbfejlesztett verziója még inkább megkönnyíti a párhuzamos és keresztirányú parkolást. A rendszer a parkolási manőverhez szükséges teljes kormányzási, sebességváltási, gázadási és fékezési folyamatot elvégzi a vezető helyett. Sőt, az új parkolóasszisztens az aktív parkolássegítő rendszerrel (Active Park Distance Control) is együttműködik, amely tolatásnál precíz fékezési behatásokkal segít elkerülni az autó mögötti és melletti tárgyakkal való koccanást.

7-es-bmw-06

Kényelem- és biztonságnövelő innovatív vezetést támogató rendszerek a BMW ConnectedDrive jóvoltából
A BMW modellekben elérhető vezetést támogató rendszerek eddigi legszélesebb választékával a BMW ConnectedDrive a kényelem és a biztonság egyedülálló színvonalát garantálja a luxuslimuzinok szegmensében. Az opcionális Driving Assistant vezetést támogató rendszer hátsó ütközés-megelőző és keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkciókkal bővült. Mindkét funkcióhoz a jármű hátsó részének két oldalára helyezett radar szenzorok szolgáltatják az információt. A jármű hátsó részének ütközési kockázatát csökkentendő a rendszer bizonyos forgalmi szituációk esetén pulzáló elakadás-jelzéssel figyelmezteti az autó mögött közlekedőket, amennyiben pedig az ütközés elkerülhetetlen, azonnal életbe lépteti az Aktív Védelmi rendszer óvó intézkedéseit: automatikusan megfeszíti a biztonsági öveket, felhúzza az oldalablakokat és becsukja a panorámatetőt. A keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció azon forgalmi szituációk esetében segíti nagymértékben a vezetőt, amikor korlátozott kilátási viszonyok között kell egy parkolóhelyről kitolatni. A rendszer hangjelzésekkel és a külső visszapillantókban felvillanó LED fényekkel figyelmezteti a vezetőt a keresztirányú forgalomra. Az opcionálisan elérhető tolatókamerával felszerelt modellek esetében tolatásnál a rendszer a jármű mögötti forgalom élőképét a központi kijelzőre vetíti.

A Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control) és a jármű előtti keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció mellett a Driving Assistant Plus vezetést támogató rendszer a kormányzási és iránytartási segítséget, a forgalmidugó-asszisztenst (Traffic Jam Assistant) és az aktív oldalirányú ütközés-védelemmel kiegészített sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmazza. Ezen rendszerek működéséhez az autó orr-részére és két oldalára szerelt sztereo kamerák, illetve radar szenzorok szolgáltatják az információt, folyamatosan figyelve az autó előtti útszakaszt és az autó környezetében közlekedő többi jármű mozgását. 210 km/órás sebességig a rendszer finom kormánymozdulatokkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót és megelőzi a véletlen sávváltásokat, direkt sávváltás közben pedig segít elkerülni a két oldalról vagy hátulról érkező járművekkel való összeütközést. Ezen opciók a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control) tökéletesebb működéséhez is hozzájárulnak: a vadonatúj 7-es BMW vezetőjének ettől fogva elegendő csupán egy gombot megnyomnia, hogy a jármű figyelembe vegye a sebességhatár-kijelző rendszer (Speed Limit Info) által érzékelt korlátozásokat és eszerint állítsa be az utazási sebességet.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER