Címkék: BMW | classic

2015. április 10. péntek, 15:14

 

A BMW Group Classic a németországi Essen városában megrendezendő Techno Classica 2015 kiállításon a napjainkban csak „fiatal klasszikusokként” emlegetett BMW autók és motorkerékpárok iránti rajongását kifejezve építi fel kiállítói standját.

 

A világ legnagyobb, klasszikus autókra és motorkerékpárokra specializálódott kiállításán minden látogatónak lehetősége adódik arra, hogy testközelből felelevenítse emlékeit a gondos igényességgel kiválogatott, immáron 25 és 40 év közötti legendás modellek mindegyikéről, amelyek jó úton haladnak az örök klasszikussá válás felé. Az április 15-19. között megrendezett Essen-i klasszikusjármű-szalon látogatói a 12-es csarnokban mindezeken felül a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák történetének egyéb fejezeteibe is bepillantást nyerhetnek. Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy világhírű két- és négykerekű motorsport-legendák, klasszikus Mini modellek páratlanul széles palettája és „a Rolls-Royce Phantom 90 évének” egyedülállóan elegáns modelljei vonulnak fel.

classic-bmw-01

Vissza a hetvenes évekbe
A Techno Classica 2015 szalon 20 kiállítói csarnokában és azok külterületein összesen több mint 1250 kiállító mutatja be járműveit és termékeit, miközben a klasszikus járművek szakértőkből és rajongókból álló világméretű közösségének eme nemzetközi találkozója tökéletes alkalmat biztosít a BMW Group Classic-nak arra, hogy megtartsa a május 22-24. között esedékes Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2015 hivatalos sajtótájékoztatóját. 2015. április 15-én, szerdán 16.00 órától a BMW Group Classic az Essen-i 12-es csarnokban található standján felfedi a média képviselőinek többek között a Comói-tó partján megrendezendő hagyománytisztelő autós esemény idei felvonásának részletes programját is. A Concorso d'Eleganza Villa d'Este idén is régmúlt idők nagyszerű, imádott autóit és motorkerékpárjait sorakoztatja fel a „Vissza a hetvenes évek stílusába” mottó alatt, felidézve egy olyan a korszakot, amely megannyi klasszikussal ajándékozott meg minket.

BMW klasszikusok: összetéveszthetetlen és örök varázslat
A BMW márkáinak és modelljeinek történetét tanulmányozva időről időre középpontba kerülnek az 1970-es, '80-as és '90-es évek örök klasszikusai, amikor is sorra születtek meg az olyan innovatív, jövőbe mutató járműkoncepciók, amelyek már akkoriban lefektették számtalan, mind a mai napig sikeres modellsorozat alapkövét. Megannyi jellegzetes és fényes karriert befutott különleges modell született akkortájt , ezek közül pedig jó néhányat a Techno Classica 2015 kiállításra is kigurít a BMW Group Classic.

Sportos és elegáns kupé
A BMW Group Classic Essen-i standján két gondosan kiválasztott autómodell képviseli majd a bajor gyártó egyszerre sportos és elegáns kupéinak több évtizedre visszanyúló hagyományát: az eredeti BMW 6-os sorozat és a BMW 8-as sorozat. 1976-ban az első BMW 6-os Coupé emelte be a BMW modellpalettájába az abszolút felső kategória hangulatát és karakterét, amely azelőtt a motorsportban ugyancsak hosszú és fényes rekordot felállító CS modellek jellemzője volt. A vadonatúj fejlesztésű modellt Paul Bracq vezető formatervező lebilincselően dinamikus, ék-alakú ruhába öltöztette, miközben a modell a motorváltozatok, a luxus és a biztonság területén is jelentős előrelépést tartogatott. A BMW 6-os sorozat eme legelső generációját egészen 1989-ig gyártották, amikor is a BMW 8-as sorozat még fényűzőbb luxust, még egyedibb exkluzivitást és minden korábbinál átütőbb formavilágot kínálva érkezett meg a nemzetközi piacra. A varázslatos kupé a BMW járműtechnológiai szaktudásának lenyűgöző bizonyítékát is magában hordozta, a BMW 850i modellbe ugyanis a vállalat legerősebb, tizenkét hengeres erőforrását szerelték.

classic-bmw-02

A kétüléses roadster
A BMW Z1 szintén 1989-ben debütált az utakon, egy csapásra irányt mutatva a dizájninnováció területén. A '80-as évek végén újonnan alapított BMW Technik GmbH eredetileg kutatási célokra kifejlesztett projektjét, a kétüléses roadstert először 1987-ben, a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatta meg a nagyközönségnek a bajor gyártó. Az úttörő négykerekű formai kialakítása és szerkezeti felépítése – galvanizált acél vázával és padlólemezével, műanyag karosszéria-elemeivel és függőlegesen csúsztatható ajtajaival - nem csupán az autórajongókat, de a laikusok nagy részét is lázba hozta. Ez volt a BMW első, kisszériában legyártott roadster modellje az 1955-ben bemutatott, legendás BMW 507 elsöprő népszerűsége óta. A gyártás beindítását követően a bajor gyártó mintegy 4000 ügyfele vehette át nyitott tetős kedvence kulcsait, mígnem 1991 júniusáig a BMW Z1-ből mindösszesen 8000 példány készült. A feltűnő kétüléses modell fontos szerepet játszott abban, hogy újult erőre kapjon a BMW roadster-irányzata, amelyet napjainkban a BMW Z4 képvisel.

Az 5-ös sorozat
A BMW 5-ös sorozat modellpalettájának történetét jelentősen magasabb gyártási számok és többféle karosszéria-kivitel technológiai bravúrjai színesítik. Egyszerre sportos és elegáns, aerodinamikailag optimalizált és jelentősen megnövelt merevségű karosszéria-kialakítás jellemezte az 1988 és 1996 között gyártott harmadik modellgenerációt, amely mára „fiatal klasszikussá” érett. Az 5-ös BMW már ekkor egyszerűbb csomagtér-elérési lehetőséget és ledönthető hátsó üléstámlát, hibamemóriával dolgozó fedélzeti computert, kipörgésgátlót, mindegyik motorváltozathoz elektronikus vezérlésű üzemanyag-befecskendező rendszert, 1990-től pedig a soros hathengeres motorokhoz hengerenkénti négy szelepes motortechnológiát kínált. A BMW 5-ös sorozat harmadik generációjának vonzerejét a modellpaletta új karosszéria-változatai még tovább fokozták. 1991-ben a BMW a modellsorozat történetében először vezette be a Touring kivitelt és az elektronikusan vezérelt összkerékhajtási rendszert.

Lebilincselő történetükön túl azonban van más is, amiben megegyezik a Techno Classica 2015 expón kiállított négy klasszikus: személyes műalkotásuk tökéletes kivitelezéséhez belőlük merítettek ihletet (egyes esetekben többször is) a világszerte egyedülálló BMW Art Cars kollekció közismert művészei.

classic-bmw-03

Győztes futamok és motorsportos rekordok
A BMW Group Classic az idei Essen-i klasszikusjármű-kiállításon ismét reflektorfénybe helyezi motorsport-diadalait. Éppen 30 éve, hogy a BMW sorozatgyártásba küldte az első, eredeti BMW M3 modellt, amely a bajor gyártó motorsport-történetében a valaha épített legsikeresebb túraautó műszaki alapjait adta. A BMW M3 látványos sikerei, amelyek 1987-ben, Roberto Ravaglia túraautó-világbajnokság-béli győzelmével kezdődtek, mind a mai napig töretlenek – ahogyan azt Marco Wittmann tavalyi, a Német
Túraautó Bajnokságban (DTM), a BMW M4 DTM versenyautóval elért káprázatos abszolút győzelme is jól mutatja. A BMW Group Classic az idei Techno Classica kiállításon a BMW M3 versenyautó-változatainak három modellgenerációját is bemutatja, amelyhez két legendás Mille Miglia-versenyző is csatlakozik a standon: a BMW 328 Touring Coupé és a BMW 507. Immáron 75 éve, hogy a BMW 328 Touring Coupé diadalt aratott az Olaszországon keresztülvezető hosszú távú futamon, mígnem öt esztendővel ezelőtt ugyanez
a modell ismét aranyéremmel bizonyított az újkori Mille Miglia történelmi autóknak létrehozott megmérettetésén. 1957-ben, a Mille Miglia történetének utolsó hagyományos versenyén a BMW 507 is rajthoz állt.

A bajor gyártó tavaly ünnepelte bámulatos kétkerekű versenygyőzelmének 75. évfordulóját: 1939-ben Georg Meier lett az első Nagy-Britannián kívüli motorkerékpáros, aki megnyerte a Man-szigeten megrendezett Tourist Trophy-t – egy BMW kétkerekűvel. A jubileumi diadal tiszteletére 2014 júniusában Ulsterman Michael Dunlop stílusosan a szigeten megrendezett verseny abszolút győztese lett, egy BMW S 1000 RR motorkerékpár nyergében: ahogyan annak idején Meier, úgy Dunlop is megnyerte a legendás verseny
mindhárom, Senior TT, Superbike és Superstock futamait. A Techno Classica 2015 kiállításon Dunlop győztes motorkerékpárja mellett a látogatók egy történelmi világrekordot beállító oldalkocsis motorkerékpárt is megcsodálhatnak: Wilhelm Noll 60 évvel ezelőtt egy ugyanilyen járművel döntötte meg az oldalkocsis motorkerékpározás sebességrekordját, 280,2 km/órás tempóval.

classic-bmw-04

A MINI modelltörténete: hagyományokkal átitatott sokoldalúság
Ahogyan a vérpezsdítő vezetési élmény és a jellegzetes stílusjegyek, úgy a modellváltozatok gazdag sokszínűsége is a MINI márka történetének meghatározó jellemzője. Miként a modern kori utódoknál, úgy a klasszikus Mini esetében sem csupán egyetlen modellváltozatra korlátozódott a Mini tervezője, Alec Issigonis által megálmodott kreatív helykihasználási irányelv. A kompakt méretű, hihetetlenül tágas kisautó klasszikus járműkoncepcióját ennek fényében már az ikonikus Mini gyártásának első évében a Mini Van és a Mini Estate modellek egészítették ki, az ezt követő évek pedig újabb és újabb modellváltozatokat hoztak, amelyek mind a mai napig egyre-másra bővítik a Mini-rajongók világméretű táborát. A BMW Group Classic összefogott a klasszikus Mini klubbal, hogy a Techno Classica 2015 kiállítás látogatóit történelmi Mini modellek egészen varázslatos palettája fogadja, amely egyúttal a hamisítatlan brit kisautó sokoldalú karakterét is hangsúlyozza. Kigurul többek között a klasszikus Mini vászontetős változata, a Mini Pick-up, a minden oldalán nyitott Mini Moke, valamint az extravagáns stílusú és fényűző Wolseley Hornet és Riley Elf kivitel is. Mindazonáltal a márka rajongói biztosak lehetnek afelől, hogy vannak még járatlan ösvények, és a MINI legújabb generációjának is maradt tere az olyan kivitelek megalkotására, mint például az új ötajtós MINI. Az új MINI második karosszéria-változata az első ötajtós modell a márka történetében.

classic-bmw-07

A Rolls-Royce Phantom: a „tökéletességre való törekvés” 90 éve
A Rolls-Royce név már a kezdetektől egyet jelentett a professzionális, kompromisszum-mentes minőség, a megingathatatlan megbízhatóság és a páratlan mérnöki megoldások egységével. 90 évvel ezelőtt, az első Rolls-Royce Phantom bemutatásával ez a lista az utánozhatatlan exkluzivitással és a fényűző luxussal egészült ki. 7668 köbcentis, hathengeres motorjával a Phantom a Rolls-Royce Silver Ghost nyomdokaiba lépett, amelyet 18 éven át gyártottak. Az új modell teljes neve eleinte Rolls-Royce New Phantom volt, amely modellmegjelölés első tagját csak a második modellgeneráció 1929-es debütálásával törölték el. Azóta római számok jelölik a Phantom modellsorozat hat generációjának váltásait.

A Rolls-Royce Phantom mindegyik modellgenerációja az autóipar történetének egy-egy különleges momentumához köthető. A Rolls-Royce Phantom III például a brit manufaktúra első olyan modellje volt, amelybe tizenkét hengeres erőforrást építettek, míg a Rolls-Royce Phantom IV modellből mindössze 18 példány készült – kizárólag kormányok és államfők számára. Bármelyik generációról legyen is szó, a „Phantom” modellmegjelölés mind a mai napig egyet jelent a „tökéletességre való törekvés” iránti rendíthetetlen elkötelezettséggel a járműépítés terén. A Techno Classica 2015 kiállítás látogatói a Gurney Nutting tervező munkáját dicsérő, keménytetős, osztott csomagterű Rolls-Royce Phantom II Continental jóvoltából az 1920-as és '30-as évek eleganciájából is ízelítőt kaphatnak, miközben az exkluzív szalonon egy újkori , Rolls-Royce Phantom is tiszteletét teszi, betekintést engedve a legmodernebb autóépítés világába.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER