2010-es bemutatása óta mintegy 210 ezer darab ASX (Japánban ”RVR” / Észak-Amerikában pedig “Outlander Sport) modell talált gazdára világszerte – ebből 110 ezer darab Európában és Oroszországban –, vagyis az autó globális sikernek bizonyult a Mitsubishi Motors Corporation (MMC) számára, akárcsak a vállalat által tervezett innovatív és rugalmasan alkalmazható Project Global (Outlander II, Lancer & Lancer Evolution, Delica D:5, ASX ) építési mód számára.
Erre a stabil alapra épül a kompakt crossover felfrissített változata, amit a Mitsubishi Motors mutat be a világon első alkalommal a 2012-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon.
A legújabb ASX átformált orr-részének lágyabb vonalvezetése a Mitsubishi formanyelvének fokozatos átalakulását testesíti meg; az új a dizájn vezérlőelve a “mérnöki stílus” és a “Szilárd – Biztonságos – Egyszerű” formavilág.
A hasonlóképpen megformált hátsó lökhárítóban is megismétlődik az orr-rész stílusa. Az amerikai piacra szánt felszereltségi szintek minden esetben új, 18 colos könnyűfém keréktárcsákat is tartalmaznak.
Az amerikai piacra szánt modellek további fejlesztései többek közt:
Új szövetkárpitok,
Új krómbetétek az első ajtókon,
Új középkonzol,
Négykerékhajtás Kapcsoló (AWC) az eddigi forgókapcsoló helyett nyomógombbal,
Újratervezett multi-link hátsó futómű a még jobb irányíthatóság és gördülési komfort érdekében.
A még 2012-ben piacra lépő, megújult ASX modellhez megrendelhetők a vállalat népszerű hajtásláncai, például az MMC népszerű 4N1 Clean Diesel erőforrásának nemrégiben bemutatott, alacsony(abb) károsanyag-kibocsátású 1.8 DiD változata 127 g/km CO2-kibocsátással és 116 LE teljesítménnyel.
Az európai modellváltozat részletes műszaki adatai később, a piaci bevezetés előtt kerülnek nyilvánosságra.
Hozzászólások