Címkék: Jeep | Jeep Renegade | törésteszt

2014. december 15. hétfő, 16:56

 

Az új Renegade a lehetséges 100-ból 80 pontot szerzett, és ezzel ötcsillagos értékelést érdemelt ki az Euro NCAP ütközésbiztonsági vizsgálatán. A modell a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokat 87 százalékos eredménnyel teljesítette, gyermek utasvédelmi teljesítménye 85 százalékos volt, a gyalogosvédelmi teszten pedig 65 százalékot ért el, míg a vezetést támogató biztonsági rendszereit 74 százalékra értékelte a szervezet.

 

A Renegade a Fiat-Chrysler csoport első olyan járműve, amely megkapta a több ezer órányi virtuális szimuláció során továbbfejlesztett innovatív, kisméretű, széles 4x4 Small Wide karosszériát, amely erős, ultraerős és melegen hengerelt acélok alkalmazása révén rendkívüli torziós merevséget nyújt. A három erőelvezetési útvonalból felépülő elülső vázrész szerkezeti szempontból igen egységes, ami frontális ütközés esetén kiszámítható, homogén deformációs és energia elnyelő képességet eredményez, függetlenül az ütközésben részt vevő másik jármű vagy akadály jellegétől és típusától. Továbbá, bár az új Renegade kifejezetten vérbeli terepjárónak készült, amire robusztus, szögletes orrából is lehet következtetni, kiváló gyalogosvédelemmel bír.


A virtuális formatervet ezután fizikailag is tesztelték. A melfi SATA gyárban készült autók alkatrészeit és alrendszereit összesen 300 tesztnek vetették alá, míg magukat a járműveket több mint 100 ütközéses szimulációban és több mint 100 törésteszten vizsgálták. Az ütközések legkülönfélébb - frontális, oldalsó, hátsó, és átfordulásos - formáit hozták létre különböző sebességek mellett, és az utasok fizikai jellemzőiben mutatkozó eltéréseket is figyelembe vették.

Az új Jeep Renegade átfogó biztonsági csomagja hat légzsákot (első légzsákokat, oldalsó fügönnylégzsákokat, valamint oldalsó légzsákokat), elektronikus menetsabilizátort (ESC) és elektronikus borulásgátló-rendszert (ERM) tartalmaz az alapfelszereltség részeként. A piactól és a felszereltségi szinttől függően további széria és opcionális biztonsági berendezések állnak rendelkezésre, mint például a holttér-felügyelet, a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet, a (2015-től elérhető) adaptív sebességtartó automatika és a dinamikus segédvonalakkal ellátott ParkView tolatókamera.

Az új Jeep Renegade egyik leginnovatívabb biztonsági berendezése a - megbízhatóság és precizitás tekintetében osztályelső - frontális ütközésre figyelmeztető rendszer (fékasszisztenssel), amely radar és videószenzorok segítségével érzékeli, ha az autó túl gyorsan közeledik egy másik jármű vagy bármilyen más útjába eső akadály felé és figyelmezteti vagy segíti a vezetőt, hogy elkerülje az ütközést és mérsékelje annak következményeit.



A Jeep Renegade rendelhető sávelhagyásra figyelmeztető rendszerrel és holttér-felügyelettel is. Előbbi a kamera optikai érzékelői segítségével határozza meg az autó úton elfoglalt helyzetét. Amennyiben a jármű akaratlanul kitér a forgalmi sávjából - ezt az irányjelzés elmulasztásából tudja a rendszer - a rendszer fényjelzéssel és az elektromos szervokormányra gyakorolt, finom visszaforgató nyomatékkal figyelmezteti a vezetőt. Ha az autó túlzott mértékben átsodródik a szomszédos sávba, a rendszer egy második vizuális figyelmeztető jelzést ad le. A holttér-figyelő, ultraszéles-sávú radarok segítségével támogatja a vezetőt sávváltás közben. A megoldás a külső tükrökben felvillanó ikonnal és egy beállítható hangjelzéssel figyelmeztet, amennyiben a holttérben jármű tartózkodik.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER