2012. április 21. szombat, 12:33

 

A Renault Trucks, aki a konstruktőrök közül elsőként kínált ügyfeleinek okostelefonra kifejlesztett, speciális teherautós GPS alkalmazást, az Optimod’Lyon kutatási programban is részt vesz.

A Lyon és környéke régióban elindított program célja, hogy a sofőrök részére az azonnal megjelenő forgalmi információkkal zökkenőmentesebbé tegye a városi közlekedést. A Renault Trucks ezt az alkalmazást még tovább fejlesztette, így a sofőr az adott forgalmi információk figyelembe vételével már akár át is tudja tervezni túraútvonalát. A Renault Trucks az így létrejött sofőr-közlekedési információ-raktárbázis kapcsolattal a belvárosi forgalmi torlódásokat kívánja csökkenteni.



A világ legjobb teherautója sem tudja teljesíteni küldetését, ha elakad egy forgalmi dugóban. A Renault Trucks 2011-ben dobta piacra a Nav’Truck alkalmazást, az első kifejezetten teherautós, iPhone-ra kifejlesztett GPS-t, és ezzel úttörő szerepet játszik a forgalmi torlódások elkerülését célzó kezdeményezésekben. Ezzel a tapasztalattal felvértezve a Renault Trucks most csatlakozik a Lyon és környéke régióban mintegy tíz állami és magánvállalat részvételével elindított Optimod’Lyon programhoz. A program azt tanulmányozza, hogyan lehet agglomerációs szinten összegyűjteni, feldolgozni és a felhasználókhoz visszajuttatni a közlekedésre vonatkozó adatokat mobiltelefonjukra, és ezzel folyamatosabbá tenni a közlekedést.

Ezen belül a Renault Trucks feladata elsősorban innovatív mobil megoldások és szolgáltatások kifejlesztése. A program többi résztvevője által összegyűjtött és feldolgozott adatok alapján a gyártó mérnökeinek célja, hogy egy okostelefonra kifejlesztett alkalmazással létrehozzanak egy egyszerű, ergonómikus, a városi áruellátásban dolgozó sofőrök és az érintett vállalatok igényeinek megfelelő munkaeszközt. Az azonnali és a megelőző információk közlésének köszönhetően a sofőr tisztában van a közlekedési körülményekkel, a forgalmi korlátozásokkal, információt kap a járművével használható útvonalakról, majd ezeket az információkat összesítve akár meg is tudja változtatni a megtervezett túraútvonalát. A Renault Trucks a 2014-re tervezett valós körülmények közötti tesztelés során mérheti fel az ügyfelei körében, hogy mennyire értékelik az ügyfelek az ilyen típusú szolgálatásokat.

A Lyon és környéke régió és a Renault Trucks mellett a program többi partnere az IBM, a Citiway, a Parkéon, a Phoenix, a LIRIS, az Orange, a GLS, a Laboratoire d’économie des transports (közlekedési gazdasági laboratórium), a CETE és az Autoroutes Trafic (autópálya forgalom). A hároméves projektet a LUTB versenyképességi pólus (Lyon urban truck and bus) is támogatja, amelyben a Renault Trucks a kezdetek óta aktívan részt vesz.

Ez a program egy újabb lépés abban a folyamatban, amelyet a Renault Trucks több éve elkezdett a zökkenőmentes városi áruszállítás megteremtéséért, és amelynek vezérelve, hogy a megfelelő teherautót kell használni a megfelelő helyen, a megfelelő időben, és a megfelelő hajtással.

Ez a folyamat a városi teherautók gazdag választékában ölt testet, amely a szállítók valamennyi igényét kielégíti, és ezen kívül minden olyan szakemberét is, akinek városban kell teherautót használnia (az önkományzatok, akiknek feladata a csatornatisztítás, a háztartási hulladék begyűjtése, valamint a kisiparosok). A Master (első és hátsó meghajtás), a Maxity, a Midlum, a Premium Distribution és az Access járműcsaládokkal a Renault Trucks városi kínálata lefedi azoknak az ügyfeleknek az igényeit, akiknek 2,8-tól 26 tonnáig terjedő össztömegre van szükségük.

Ezzel párhuzamosan a Renault Trucks a hagyományos dízel teherautók mellett alternatív meghajtással működő járműveket is kifejlesztett. A Clean Tech megjelöléssel ellátott járművek külön csoportot alkotnak a márka kínálatában; az elektromos teherautókat a Maxity Electrique, a hibrid meghajtású járműveket a Premium Distribution Hybrys Tech, a földgázüzemű teherautókat pedig a Premium Distribution GNV képviseli. Ez utóbbit már több mint tíz éve forgalmazza a márka.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER