2012. február 06. hétfő, 21:55

 

A városi áruszállítás jelenlegi és jövőbeni kihívásaival szemben a Renault Trucks különböző megoldásokat tanulmányoz és ajánl ügyfeleinek. Nemrégiben a gyártó, a felépítményező Gemco E-Trucks B.V vállalattal együttműködve egy olyan kísérleti járművet fejlesztett ki, amelynek rakodási magassága a talajszinten van.

Az Urban Lab 1 névre keresztelt jármű adottságai megkönnyítik és meggyorsítják a ki- és berakodást. Ez a technikai újítás nemcsak a szállítók, hanem az egész város számára előnyös.
Az Urban Lab 1, a Renault Trucks legújabb projektje a városi áruszállítás fejlesztésére irányul. A  Gemco E-Trucks B.V felépítményezővel közösen kialakított kísérleti jármű a talajszintre került rakodási magasságnak köszönhetően új lehetőségekkel kecsegtet a városi áruszállítás terén.

renault-urban-lab-1

Ezen a járművön a hajtáslánc erőátviteli rendszerének elektromossá alakítása a teherautó hagyományos felépítését is megváltoztatja, a lehető legnagyobb szabadságot engedélyezve a felépítmény kialakításában és használatában. Az Urban Lab 1 felfüggesztési rendszere lehetővé teszi az egész teherautó « leültetését » a talajra. Az áru be- és kirakodási ideje így nagyjából harmadával csökken a hagyományos teherautókéhoz képest. Ez egyértelműen előnyös a szállító számára, hiszen gyorsabban lehet rakodni. Ezzel a járművel azonban nemcsak ő, hanem az egész város nyer, hiszen a ki- és berakodási idő minden áruszállításnál csökken, a teherautó hamarabb odébáll, így gyorsabban felszabadul a rakodási terület.

A járművet egy 16 tonnás Midlum DXi 5 alapjaira építették, hasznos teherbírása változattól függően 8 vagy 9 tonna. Hajtásáról a kerékagyba épített, két legújabb generációs villanymotor gondoskodik, amelyek a hátsó kerekeket hajtják és a dízelmotorhoz kapcsolódó generátor táplálja őket. A járművel teljesen elektromos módban is lehet közlekedni a nagyteljesítményű akkumulátoroknak köszönhetően, ami szinte hangtalanná teszi a jármű közeledését. A jármű és a felépítmény leeresztését és felemelését az első és hátsó tengelyen megtalálható különleges felfüggesztés végzi. A szintváltoztatás a jármű álló helyzetében, a fülkéből vezérelhető.

renault-aruszallito

Az Urban Lab 1 kísérleti jármű egyike azoknak a programoknak, amelyeket a Renault Trucks indított el a városi áruszállítás fejlesztése céljából. Az egyik a LUTB (Lyon Urban Truck&Bus), amely több partner bevonásával, a versenyképesség jegyében törekszik a szállítási rendszerek hatékonyabbá tételére, a másik pedig a CityFret program. Az Urban Lab 1 jármű része annak a kutatási folyamatnak, amelyet a vállalat a partnerei körében kezdeményezett azzal a céllal, hogy a lehető legjobban ki tudja szolgálni az ügyfelek és a lakosok jelenlegi és jövőbeni igényeit.

Európában jelenleg tíz emberből nyolc városlakó. Fogyasztóként elvárják, hogy gyorsan hozzájussanak mindahhoz, amire szükségük van. Ez az igényük éppen olyan erős, mint a városlakóként megfogalmazott vágyuk a magasabb életszínvonalra. A teherautók megítélése éppen ennek a nehezen feloldható ellentétetnek a középpontjában áll. Gyártóként a Renault Trucks arra törekszik, hogy a megfelelő teherautót, a megfelelő meghajtással, a megfelelő helyen és időben alkalmazzák, így a teherautók lehető legszélesebb választékát kínálja a városi áruszállításra és egyéb feladatokra. A hagyományos járművek mellett alakította ki a gyártó az alternatív energiákkal (elektromos, hibrid és földgáz) működő Clean Tech kínálatot, amelyet folyamatosan fejleszt és bővít. A Renault Trucks több olyan kísérleti projektben is részt vesz, amely a holnap városi áruszállításának tökéletesítését célozza. Ezek során saját kutatási eredményeit is alkalmazza, így például a világ legnagyobb elektromos városi áruszállító teherautóját, amelyet egy éven át teszteltek Lyonban.




  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER