Az elektromos hajtás nemcsak a kisebb haszonjárművek privilégiuma többé. A Renault Trucks ugyanis a napokban egy 16 tonnás, 100 százalékig elektromos Renault Midlumot adott át a francia STEF-TFE logisztikai vállalatnak. Az átadott Midlum a legnagyobb elektromos teherautó, amelyet valaha forgalomba helyeztek.
Az autót élelmiszerszállításra használják majd városi forgalomban. Csendes és tiszta, így ideális eszköz az áruszállításhoz. Az elektromos teherautó a Renault Trucks, a PVI és az IFP Energies nouvelles közös fejlesztése, amit egy éven keresztül tesztel majd a Carrefour. A teszt során az üzletlánc lyoni és Lyon-környéki üzleteibe szállít friss árut az elektromos Renault Midlum.
A közúti áruszállítás résztvevőinek hatalmas környezetvédelmi kihívással kell szembenézniük, így minden olyan lehetőséget megvizsgálnak, amellyel csökkenthetők, vagy akár ki is küszöbölhetők a káros hatások. A kihívásra adható válaszok közül az elektromos energiában rejlő lehetőségek szélesebb kihasználása különösen perspektivikusnak tűnik.
2011. október 13-án Stefano Chmielewski, a Renault Trucks elnöke Gérar Collombbal (szenátor, Lyon polgármestere, a lyoni régió elnöke) átadta egy 16 tonnás, tisztán elektromos hajtású Renault Midlum kulcsait Francis Lemornak, a STEF-TFE logisztikai vállalat elnökének és Didier Thibaud-nak, a Carrefour France üzletlánc szállítmányozási igazgatójának. Az átadási ünnepségen jelen volt a projekt sikeres kivitelezésében szintén kulcsszerepet játszó két másik vállalat képviselője is: Pierre-Henri Bigeard, az IFP Energies nouvelles lyoni központjának igazgatója, valamint Michel Bouton, a PVI elnök-vezérigazgatója.
A most átadott elektromos Renault Midlum egy kísérleti jármű, az eddigi legnagyobb forgalomba helyezett elektromos teherautó. A járművel friss élelmiszert szállítanak majd a városi agglomerációban. 2012 elejétől egy éven át nyolc belvárosi és Lyon környéki Carrefour üzlet élelmiszerellátásáról gondoskodik majd. A teherautó teljesen csendes, így a kora reggeli órákban (5 és 7 között) is nyugodtan közlekedhet a belvárosban, mert nem zavarja a lakókat. A hűtőfelépítményes jármű a reggeli belvárosi fuvar után a Lyontól nem messze fekvő saint-pierre-de-chandieu-i raktárba megy, ahol ismét megrakják, hogy elvigye a délutáni friss árut a vénissieux-i Carrefour üzletbe. Az elektromos Midlum naponta 75 kilométert tesz majd meg.
Ezt a járművet kifejezetten úgy tervezték meg, hogy követhesse a nagyvárosi élelmiszerhálózatok bővülését. Zajkibocsátása és károsanyag-kibocsátása egyaránt nulla – ez a tulajdonság mind a sofőr, mind a lakók számára rendkívül előnyös. A teljesen környezetbarát, tökéletesen csendes teherautó 5,5 tonna árut képes szállítani. Hatótávja 100 km, és teljes feltöltése mindössze 8 órát vesz igénybe. Mindene megvan ahhoz, hogy észrevétlenül beleolvadjon a városi környezetbe. A járművet a Renault Trucks, a PVI és az IFP Energies nouvelles közösen fejlesztette ki, a Melodys nevű projekt keretében, amely egyike a francia környezet- és energiagazdálkodási ügynökség (ADEME) által támogatott « demonstrátor projekteknek » (prototípusok tesztelése). A most kezdődő kísérleti szakasz célja, hogy valós üzemeltetési körülmények között teszteljék azokat a műszaki megoldásokat, amelyek a jövőben bekerülhetnek a sorozatgyártású modellekbe.
A 100 százalékig elektromos, 16 tonnás
Renault Midlum műszaki jellemzői:
- Hatótáv: 100 km
- Feltöltési idő: 8 óra
- Elektromos motor teljesítménye: 103 KW
- A 3 csomag lítiumion-akkumulátor összkapacitása 150 kWh
- Hasznos terhelés: 5,5 tonna
- Karosszéria: hűtőfelépítmény
Hozzászólások