2012. február 27. hétfő, 16:25

 

A Renault Trucks nemrégiben adott át egy 26 tonnás hibrid teherautót az ID Logistics vállalatnak, amely a Carrefour üzletekbe szállít majd árut Marseille és Nizza belvárosában. A dízel-elektromos motornak köszönhetően a hibrid teherautó elektromos üzemmódban teljesen zajtalanul közlekedik, és 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt, illetve ennyivel kevesebb szennyező részecskét bocsát ki.

hibrid-renault-teherauto

Január végén átadták a harmadik Premium Distribution Hybrys Tech járművet az Id Logistics-nak, amely a Carrefour megbízásából szállít majd árut Marseille és Nizza belvárosában. A francia környezet- és energiagazdálkodási ügynökség, az ADEME chartájának aláírói közé tartozó logisztikai vállalat ezzel jelzi elkötelezettségét a fenntartható fejlődés és az alternatív energiák mellett. Marseille és Nizza belvárosának Carrefour üzleteibe (Carrefour City, Carrefour Contact és Marché+) mostantól a Renault Trucks hibrid teherautójával szállítják az árut. A 26 tonnás, 310 lóerős, 6X2-es kerékképletű Distribution Hybrys Tech január végén került az ID Logistics gépparkjába, és a Carrefour üzletlánc Salon-de-Provence-ban található raktárából szállítanak vele árut. „A dél-franciaországi belvárosi üzleteinket ellátó hibrid teherautók közül ez a legnagyobb”- magyarázza a Carrefour képviselője.

A hibrid technika különösen ideális a városi és városkörnyéki áruterítéshez. A kisebb fogyasztáson kívül – a csökkenés mértéke a teljesen elektromos üzemmód használatának köszönhetően akár 20 százalék is lehet – csendes működése teszi vonzóvá. Az ID Logistics csoport szállítási ágazatának átadott Premium Hybrys Tech járművet Frappa gyártmányú hűtőfelépítménnyel szerelték fel, amely teljesíti a PIEK cím kritériumait. Zajszintje teljesen elektromos üzemmódban 74 decibel, ami két halkan beszélgető ember hangerejével egyenlő, így ez az innovatív teherautó biztosan nem ébreszti fel hajnali álmukból a lakókat! A francia üzletlánc így abban gondolkodik, hogy az áruterítést a kora reggeli órákban fogja végezni.

A Renault Trucks által kifejlesztett hibrid technika elve rendkívül egyszerű: lehetővé teszi a jármű fékezésekor és lassításakor keletkező energia visszatáplálását, majd elektromos energiává alakítását az indulási szakaszban. Az elektromos energiát a hajtásról gondoskodó, teljesen autonóm, vagyis feltöltést nem igénylő akkumulátorok biztosítják. Ezt az elektromos energiát használja fel a villanymotor, amely az indulástól körülbelül 20 km/h sebességig hajtja a járművet, amikor a dízelmotor veszi át a hajtást. A termikus motor így csak abban a fázisban működik, amikor a legelőnyösebb a fogyasztása.
Ez a harmadik Premium Distribution Hybrys Tech jármű, amely a Carrefour-nak szállít. Október óta a csoport lille-i üzleteibe (Carrefour City, 8 à huit és Marché+) egy 26 tonnás, 310 lóerős Premium Distribution Hybrys Tech járművel szállítják az árut. Felépítménye egy folyékony nitrogénnel működő kriogén gyorsfagyasztó hűtődoboz. Júniusban pedig a francia főváros Carrefour üzleteibe történő áruszállításhoz vásároltak egy 19 tonnás, 310 lóerős Premium Distribution Hybrys Tech teherautót.


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER