Címkék: bemutató | Blue Power | Iveco Daily

2018. április 15. vasárnap, 13:58

 

Zákány Zoltán, a Danube Truck Magyarország Kft ügyvezető igazgatója és Horváth Viktor értékesítési vezető mutatta be Magyarországon az új Iveco Daily Blue Power modellcsaládot.

 

Negyven éve, 1978-ban jelent meg az Iveco Daily, mely az autentikus kishaszonjármű projekt nevet kapta meg. A Daily 50 sorozat már akkor akár 17 m3-es raktérrel is készült.



1985-ben, amikor nálunk még sorok álltak a Merkúr csepeli átadójánál a vastag kék füstöt kipufogó Trabantért az Iveco közvetlen befecskendezéses turbo diesel motort készített a sorozathoz. Ekkor került átnevezésre a sorozat és maradt máig sokak számára Turbo Daily. A környezet terhelés csökkentése érdekében négy évvel később már EGR szeleppel szerelte motorjait a gyár.

1991-ben kezdődött meg a gáz üzemű motorok gyártása, innen ugrunk egyet időben 2000-ig amikor bemutatkozott a harmadik sorozat. Common rail gyűjtő csöves technikával és feltöltővel készül minden motor, ezért visszaálltak a Daily névre. Ugyanekkor mutatkozott be az első Compressed Natural Gas, CNG azaz komprimált földgáz üzemű motor a sorozatban, valamint az Agile automata váltó. A szakma elismeréseként megkapta a modell a Van of the Year titulust.


Ma az Iveco Daily immár hatodik generációjánál jár, és a gyártás kezdetétől jellemző a sorozatra, hogy a Daily a mai napig megtartotta három legfontosabb erényét:
- Robosztus létravázas felépítés, mely a nehezebb kategóriás teherautók tipikus jellemzője
- Kifejezetten tehergépjármű részére fejlesztett motorok és erőátvitelek
- Környezet tudatosság és a fenntarthatóság irányában tett hit és elkötelezettség


A Daily Blue Power motorcsalád három különböző alternatívát kínál.

Daily Electric: Zéró helyi károsanyag-kibocsátású jármű, amely a legszigorúbb közlekedési korlátozásokkal rendelkező városokban is bevethető. Megnövelt hatótávolsága akár 200 kilométeres üzemelést tesz lehetővé valós városi körülmények között, az akkumulátorai teljesítményét pedig minden időjárási körülményhez optimalizálták. A mindössze kétórás gyorstöltést jól kiegészíti az Eco-Power gazdaságos üzemelési mód és a fékenergia-visszanyerés, amelyek tovább fokozzák a hatékonyságot.

Daily Euro 6 RDE 2020 Ready: A legfejlettebb dízelmotoros kishaszonjármű a piacon, s az első, amelyet az RDE-szabvány (Real Driving Emissions, valós vezetési körülmények közötti károsanyag-kibocsátás) szerint teszteltek és minősítettek. Ez a változat már előre felkészült a kihívást jelentő 2020-as környezetvédelmi célokra – egy olyan megoldással, amelyet a Holland Alkalmazott Tudományos Kutatási Szervezet (TNO) is igazolt, és akár már ma megvásárolható.
A jármű mozgatásáról egy megfelelő méretű motor gondoskodik. Az Iveco márka a 2,3 literes F1A motorját 2016-ban teljes egészében átdolgozta: az egység nagyobb összlökettérfogatot kínál más gyártók hasonló motorjainál, emellett fokozott tartósságot és természetesen kis nitrogén-oxid-kibocsátást nyújt.
A Daily Euro 6 RDE 2020 Ready emellett rendkívül hatékony: a jelenlegi változatnál hét százalékkal kevesebb üzemanyagot igényel a stop-start rendszer és a Michelin Agilis+ kis gördülési ellenállású gumiabroncsok jóvoltából.

Daily Hi-Matic Natural Power: Az iparág első földgázüzemű kishaszonjárműve a kategóriában egyedülálló nyolcfokozatú automatikus váltóval, amely rendkívüli vezetési élményt biztosít. Ez a különösen csendes városi jármű azt a robusztusságot, teljesítményt és megbízhatóságot biztosítja, amely híressé tette a Daily modellcsaládot. Ezt fokozott kényelemmel és a manuális váltóhoz képest 2,5 százalékos fogyasztási előnnyel társítja, ezenkívül kisebb károsanyag-kibocsátást és a kategória legjobb vezethetőségét kínálja. A 3,0 literes F1C motorja 136 lóerőt és kategóriájának legnagyobb forgatónyomatékát, 350 newtonmétert teljesít.
A háromliteres, Euro VI minősítésű dízelmotornál 76 százalékkal kevesebb részecskét és 12 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. Valós városi vezetési körülmények esetén a szén-dioxid-kibocsátása általában három százalékkal kisebb, mint a dízelmotoré – ám ez az előny öt százalékra nő a fejlett Hi- Matic 8 fokozatú automatikus váltó jóvoltából. Biometánnal üzemeltetve a szén-dioxid-lábnyoma 95 százalékkal kisebb – vagyis közel nulla.



Iveco díjak: Truck of the Year 2013: Stralis, Van of the Year 2015: Daily, Truck of the Year 2016: Eurocargo, Coach of the Year 2016: Magellys, Minibus of the Year 2017: Daily Tourys, Van of the Year 2018: Daily Blue Power

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER