2011. november 22. kedd, 22:52

 

Az Iveco és az FPT Industrial részt vesz a 2012-es Dakar-ralin és járművekkel, pótalkatrészekkel, valamint motorokkal segíti a holland De Rooy csapatot a versenyben. A világ első számú ralija január 1-jén az argentin Mar della Plata-ból indul, és a perui Limában ér véget január 15-én.

A „Petronas De Rooy Iveco” csapat az októberi Marokkó-ralin mutatkozott be először, amelyen az Iveco járműveit Miki Biasion (az 1999-es Dakar győztese a kamion kategóriában, illetve ötödik helyezettje összetettben) és Gerard De Rooy vezette. Annak ellenére, hogy a verseny főleg a felkészülést szolgálta, kiváló eredményeket értek el. Első és második helyen végeztek a „különleges kamion” kategóriában, összetettben pedig az ötödik és hatodik helyet szerezték meg. Eredményeik nagyon bátorító kezdetnek tekinthetők a sokkal keményebb kihívásnak számító Dakar-ralira való felkészülésben, amely minden évben milliónyi ralirajongó és a világsajtó figyelmét vonzza.

A 2012-es Dakar-ralin a holland csapatot hét darab Iveco modell segíti. A Trakker 4x4 nehézgépjárműveket, külön a raliversenyzéshez kialakított, több mint 900 lóerős FPT Industrial Cursor 13 motorok hajtják. A csapat a Trakker 4x4 modellek mellett a Hollandiában készült Strator prototípussal indul a versenyen, amely az Iveco alvázszerkezetére és hajtásláncára, illetve az Iveco által Ausztráliában gyártott és értékesített Powerstar fülkéjére épül. A versenykamionok közül hármat Miki Biasion, Gerard de Rooy, illetve Hans Stacey (a 2007-es Dakar győztese) vezet majd. Négy másik Trakker a járműtámogatásban és -szervizelésben segíti a versenyzőket a közelgő Dakar-ralin.

iveco-dakar

A Trakker „kategóriájának legjobbja” a mindennapos használat és a keményebb kihívások esetében is. Kialakítása révén éghajlattól és útviszonyoktól függetlenül – a földutaktól az extrém terepig – használható, a lehető legnagyobb kényelem, biztonság és termelékenység mellett. A közelgő verseny értékes lehetőséget jelent az Iveco számára, hiszen a modell viselkedését ismét rendkívül extrém körülmények között ellenőrizhetik.

Az Iveco járművei értékeiket korábban is bizonyították már kemény teszteken. A 2010-es Overland expedíció során egy Trakker 6x6 és egy Daily 4x4 jármű vette át az előző expedíciókban használt klasszikus amerikai csőrös kamionokra emlékeztető modellek helyét. A több hónapos kalanddal a közelmúlt egyik legkeményebb és legkimerítőbb expedícióját teljesítették.

A Cursor 13 motorok biztosításával, az FPT Industrial a tengeri versenyeken elért számos nagyszerű siker után a ralik terén is megerősíti sportversenyek iránti elkötelezettségét. A közelmúltban a Monte-Carlo – Velence útvonalon az addigi sebességrekordot megdöntő Kerakoll hajót két, 9 literes C90-650 motor hajtotta meg. Az eredményt feleannyi üzemanyag felhasználásával érte el a legénység, mint az előző, 1994-ben felállított rekord esetében. Ez egyértelműen bizonyítja az FPT Industrial motorjainak kivételes jellemzőit: a környezettudatosságot, az üzemanyag-fogyasztás és az üzemeltetési költségek csökkentését. A vállalatnál e szempontoknak kiemelt figyelmet szentelnek a motorok gyártása során.

A Dakar az Iveco tágabb értelemben vett kommunikációs stratégiájának része. Az Iveco régóta törekszik arra, hogy olyan partnerekkel alakítson ki együttműködést, akik a nemzetközi sport világában kimagasló teljesítményt nyújtanak, és kifejezésre juttatják a vállalatban rejlő életerőt, energiát. Ezt a törekvést jól példázzák a sport területén indított egyéb kezdeményezései, mint például a nemrégiben a rögbi világbajnokává koronázott All Blacks csapattal kialakított együttműködés. Emellett az Iveco 2009 óta hivatalos beszállítóként kamionokkal és haszonjárművekkel segíti a világ elsőszámú motorversenyét, a MotoGP-t, valamint a Ferrari versenycsapatát is.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER