Az Iveco az 52. alkalommal megrendezett genovai Nemzetközi Hajókiállításon mutatta be a SeaLand kísérleti kétéltű járművet és két másik különleges, vészhelyzeti műveletekhez alkalmazható modellt. Az évente több mint 250.000 látogatót vonzó hajókiállításon, amelyen a tengerészeti szakemberektől a hajózást kedvelőkig mindenki részt vesz, a Maurizio Zanisi által az Iveco Daily 4x4 alvázára tervezett modell került a figyelem középpontjába.
A SeaLand nagyméretű jachtok segédhajójaként használható. Első ránézésre az alapjául szolgáló Iveco Daily járműre emlékeztet. A kétéltű az eseményen egy rövid utat tett meg a parttól egy mólóig, ahol beleereszkedett a Ligur-tengerbe, hogy teljesítményét és képességeit is bemutassa.
A kiállításon az Iveco két további modellel bizonyította a vészhelyzeti műveletek terén szerzett szakértelmét: egy RAVx6 „Duffy” (kétéltű mentőjármű), a tűzoltóság és a polgári védelmi egységek által vészhelyzetekhez használható 6x6-os hajtásképletű speciális járművel, valamint egy Magirus 32–L AT csuklós, forgózsámolyos tűzoltólétrával felszerelt Eurocargo 160E 30 járművel. Kiállítási területén a vállalat a tűzvédelmi szektorban alkalmazott különleges járműveit és innovatív műszaki megoldásait is bemutatta, amelyek rendkívüli megbízhatóságukról és hatékonyságukról ismertek.
A járművek műszaki adatai
SeaLand – megbízható és biztonságos szárazföldön és vízen egyaránt
A kísérleti modell alapja egy módosított Iveco Daily 4x4 alváz. A jármű mechanikus alkatrészeit nem változtatták meg, amely garantálja az Iveco könnyűkategóriás modelljeiből már jól ismert kivételes erőt és minőséget. Azonban annak érdekében, hogy vízi közlekedésre is alkalmas legyen, bizonyos módosítások elengedhetetlenek voltak. Ez elsősorban például az alsó rész vízállóvá alakítását jelentette, amely köré egy acéllemezből készült hajótest került.
A SeaLand meghajtása egy háromliteres, turbódízel erőforrással kiegészített vízszivattyús rendszer segítségével történik, a maximálisan megtehető távolságot pedig a körülbelül 300 liter üzemanyagot befogadni képes kiegészítő tartályok biztosítják. A kétéltű már számos küldetésen részt vett, például 14 óra alatt átkelt a Korzikai-csatornán, amely során 75 tengeri mérföldet (140 km) tett meg.
RAVx6 „Duffy” – felkészült a vészhelyzetekre
A RAVx6 „Duffy” rendkívüli megbízhatóságának és tartósságának köszönhetően kitűnően használható vészhelyzetek (például árvíz) esetén. A jármű vízen, műúton, terepen és rögös, sáros talajon is könnyedén manőverezhető. Mindhárom tengelyét differenciálzárral szerelték fel, amelyeket úgy méreteztek, hogy a speciális közlekedési eszköz a legszélsőségesebb körülmények között is használható legyen.
Az Iveco Magirus „Duffy” 15 tonna tömegű, 6x6-os hajtásképletű, háromtengelyes alvázzal rendelkezik. Az FPT Industrial N60 ENT motornak, az Allison automata sebességváltónak és a hidropneumatikus, független felfüggesztésnek köszönhetően a jármű közúton akár 85 km/órás sebességre is képes. A kétéltűt olyan vészhelyzeti rendszerrel is ellátták, amely teljes terhelés esetén két csomó sebességű vízi közlekedést tesz lehetővé a fő motor meghibásodása esetén. A könnyűfém ötvözetből készült fülke teljesen zárt, két oldalsó ajtóval rendelkezik, és a vezetőn kívül két további személynek is helyet biztosít.
Tűzoltólétra
Az Iveco kiállítási területén az érdeklődők megtekinthették a Magirus tűzoltólétrát is, amely a vállalat vezető terméke. A 32–L AT csuklós, forgózsámolyos létrát egy 4815 mm tengelytávú, 1+2 ML fülkés Eurocargo 160E30 járműre szerelték fel. A létratest egy öt tagból álló teleszkópos karból, illetve egy 4,7 méteres, csuklós meghosszabbításból áll. A létra kilengését számítógépes rendszer csökkenti.
A Vario járműemelő biztonsági rendszernek köszönhetően a jármű biztosan áll a talajon. A 32 méteres mentési magasságú létrán egy 300 kg teherbírású mentőkosár, valamint az oltáshoz szükséges vízvezetékek találhatók. A gémet emellett egy 400 kg-os terhek emelésére alkalmas emelőhoroggal is felszerelték.
Hozzászólások