2010. június 04. péntek, 21:07

2010. Június 6-13.

A tavaly ilyenkor Le Mans-ban aratott kettős győzelmének lendületét
megőrizve ismét e rangos verseny diadalmas befejezésére hajt a
Peugeot. 2009 óta tizenkét hónapon át dolgozott, keményen a csapat, hogy megismételje sikerét ezen a népszerű, negyedmillió nézőt vonzó rendezvényen.

 

Le Mans Peugeot

Le Mans

A sok-sok ismeretlen tényező, a drámai események sora miatt is, abszolút egyedülálló a nagy
francia verseny magával ragadó hangulata. Amikor a Peugeot 2009-ben megízlelhette a győzelem mámorító ízét, egyben felmérhette azt is, hogy mekkora lelkesedést váltott ki ez a siker a közönségben és a vállalaton belül. A győztes 908 HDi FAP és három pilótája, Alexander Wurz, Marc Gené és David Brabham. A Peugeot 200 éves jubileumi évére különös tekintettel, továbbra is a rangos esemény résztvevője maradt.

Az 1000 kilométeres májusi verseny Spa-Francorchamps pályáján ízelítőt adott, hogy mit várhatnak a nézők Le Mans-ban. A tavaly októberi „Petit Le Mans”, a márciusi 12órás futam Sebringben, és a legutóbbi 1000 km Spában egyaránt hozzájárult a Team Peugeot Total eredményességéhez, mindhárom helyszínen kettős győzelmet hozott.
A verseny hetében a szerdai és csütörtöki szabad-, illetve időmérő edzéseket használják ki az autók beállítására, illetve a fogyasztás és a gumikopás felmérésére, s persze a lehető legtöbb értékes adatot gyűjtsenek a hétvégi versenyre. Mindenki heves küzdelemre számít. A Peugeot egyik fő vetélytársa, az Aston Martin csúcssebessége például nagyobb lett tavaly óta, és előzésekkor ez kockázatvállalásra kényszerítheti versenyzőket.

A Team Peugeot Total 2010-es versenyzőgárdája kilenc összeillő, összeszokott, gyors és tapasztalt pilótából áll, akik vállvetve küzdenek majd, hogy elfoglalhassák a dobogó felső fokait. Ők összesen 54 Le Mans részvételre tekinthetnek vissza!

1. rajtszám 908 HDi FAP (kék tükrök)
Anthony DAVIDSON (GB) / Marc GENÉ (S) / Alexander WURZ (A)
Gené és Wurz szerepelt a tavalyi győztes autóban. Marc egy győzelmet jegyez, Alexander kettőt, három rajtból Le Mans-ban. Ez a nemzetközi trió győzött márciusban Sebringben.

2. rajtszám 908 HDi FAP (fehér tükrök)
Nicolas MINASSIAN (F) / Franck MONTAGNY (F) / Stéphane SARRAZIN (F)
A három francia versenyző csapattárs volt az Oreca csapatnál 2002-ben, ismerik és jól kiegészítik egymást. Bőséges a Le Mans-i tapasztalatuk, összesen 27 rajtot könyvelhetnek el. Stéphane Sarrazin nevéhez főződik az utóbbi három év első rajthelye.

3. rajtszám 908 HDi FAP (piros tükrök)
Sébastien BOURDAIS (F) / Pedro LAMY (P) / Simon PAGENAUD (F)
Ez a három pilóta győzött az idei, izgalmas 1000 kilométeren Spában. Utána Pedro és Simon első lett a Nürburgring 24 órás versenyen és az ALMS futamon Laguna Secában.

- Négy 908 HDi FAP lesz az idei Le Mans-i 24 órás verseny rajtjánál: három gyári autó és egy az Oreca csapaté
- A 908 HDi FAP 21 versenyen indult, és 15-ször győzött 2007 óta
- A Team Peugeot kilenc pilótája 54 Le Mans starton vett részt


Le Mans a Forma-1 mellett a világ egyik legrangosabb autósport eseménye

Franciaországban 1923 óta rendezik meg. A francia 24 órás futam mindig is a neves márkák első számú presztízscsatája volt, de a nagy gyáraknál jóval kisebb költségvetésű privát csapatok is sikeresen vettek részt a kiemelkedő versenyen.
A Le Mans távja ötezer kilométer 24 óra alatt, ez körülbelül egy Forma-1 futam tizenhatszorosa, hasonló vagy magasabb átlagtempóban.
A Le Manson nem csak az autógyáraknak, de a versenyzőknek is rangos verseny, amin győzni hírnevet és elismerést jelent. Rengeteg kiváló Forma-1-es versenyző fordult már meg a versenyen.

 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER