2010. május 16. vasárnap, 15:30

 

Hiába szerezte meg kategóriájában az első rajtpozíciót a BMW Team Hungary a nürburgringi 24 órás autóversenyen, a Palik László, Vida János, Walter Csaba, Wéber Gábor összeállítású egység nem tudta befejezni a viadalt. A BMW 120d motorja alig négy órával a németországi futam startja után „megadta” magát.

 

 

BMW Team Nurborgring szerelők

 


A sikeres rajt és a kategória vezetése után, szombat este 7 óra körül a BMW Team Hungary vezetése úgy döntött, nem folytatják tovább a versenyzést. A hűtőrendszer ismét meghibásodott, és a folytatás nemcsak az autóban, de a pilóták testi épségében is kárt tehetett volna. A motorcsere lehetősége fel sem merült, hiszen azzal több órát vesztett volna a magyar egység. Ekkora kiesés után lehetetlenné vált volna az idei cél, a dízel kategória megnyerése. A 24 órás versenyt a gyári BMW M3 GT2-es autó nyerte, 154 kör megtétele után.

Walter Csaba elrajtolt, de folyamatosan melegedett a hűtővíz, így igazából ne2010 nurburgring BMW Hungary teamm tudott maximális sebességgel menni. Aztán Wéber Gábor ült az autóba, amelyből már dőlt a füst, s körülbelül négy órával a start után fel kellett adnunk a futamot. Meghibásodott a BMW hűtési rendszere. Roppant szomorúak vagyunk, de el kell fogadni, hogy a technikai sportágak kiszámíthatatlanok. Nincs mit tenni, elkezdjük a felkészülést az októberi, mogyoródi 12 órás versenyre – mondta Palik László

A kezdeti balszerencse után a befejezés is rosszul alakult a BMW Team Hungary számára a nürburgringi 24 óráson. A szabadedzésen történt baleset után ugyanis a 177-es rajtszámú magyar egység többször is kiállt, hogy a melegedő hűtővíz okát orvosolják. Az éppen Wéber Gábor vezette versenyautó hűtőrendszere azonban meghibásodott: a hengerfejtömítés hibája miatt a levegőssé vált rendszerben már nem tudott keringeni a víz, azaz ha tovább versenyez a csapat, a motor szétrobbanása fenyegetett volna. Ezért a csapatvezetés biztonsági okokból a verseny feladása mellett döntött. A tavalyi sikeres teljesítés és az elmúlt két verseny eredményei alapján az idei cél a kategória megnyerése volt, ezt pedig egyértelműen ellehetetlenítette volna egy több óráig tartó esetleges motorcsere. A D1 kategória éléről sikeresen rajtoló 120d egészen az esti feladásig tartotta vezető pozicióját, és a kezdeti hideg és nedves időjárás is javulóban volt, így a magyar csapat még inkább csalódott. A műszaki hiba pontos kielemzése a Schubert Motorsportnál a verseny után azonnal megkezdődik, a pilóták pedig tovább folytatják a Semmelweis Egyetem munkatársai segítségével a fizikai felkészülést, hogy az októberi, Hungaroringen rendezendő 12 órás versenyen ismét bebizonyíthassák, ők a leggyorsabb dízel egység a hosszútávú autóversenyeken.
Palik laszlo Nurborgring
Mind a pilóták, mind a csapat vezetői természetesen igen csalódottak a verseny feladása miatt. Walter Csaba elmondta: „A verseny jól indult, az időmérő is nagyon jól sikerült, sőt a verseny elején is az élen haladtunk, és ez is volt a cél. Sajnos a műszaki hiba meghiúsította, hogy végig tartsuk ezt a pozíciót. A legjobb felkészítés mellett is történhetnek ilyen hibák, ugyanakkor megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk, és reméljuk legkozelebb több szerencsénk is lesz.”

Vida János: „Nagyon szomorúak vagyunk, hogy nem tudtunk végigmenni, hiszen rengeteget készültünk, de sajnos ebben a sportágban, bármikor történhet hasonló balszerencse.”

Henning Putzke: „Biztonsági okokból adtuk fel a versenyt, és határoztunk úgy, hogy nem kockáztatjuk az autó és pilótáink épségét. Ilyen az autóversenyzés, és ez azt is jelenti, hogy folytatjuk a versenyzést, viszlát a Hungaroringen!”

A versenyt 24 óra után összetettben a BMW Motorsport gyári BMW M3 GT2-es autója nyerte, összesen 154 kör megtételével, Jörg Müller, Augusto Farfus, Uwe Alzen és Pedro Lamy vezetésével.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER