A Toyota Gazoo Racing World Rally csapat készen áll a 2021-es FIA Rally Világbajnokság harmadik fordulójára, a most hétvégén megrendezésre kerülő Horvát Rallyra (április 22-25), ami a Sarkköri Finn Rallyhoz hasonlóan szintén egy vadonatúj futamnak számít a WRC-ben.
Emellett ez lesz az első olyan, aszfalton megrendezett rally a 2019-es idény óta, ahol nem várhatóak télies útviszonyok, mint például a Monte-Carlo Rallyn.
A Toyota Gazoo Racing versenyistálló az autógyártók és a pilóták mezőnyében egyaránt az első helyen várja az első horvátországi látogatást, és az lesz a cél, hogy a Toyota Yaris WRC továbbra is ugyanolyan jól szerepeljen aszfalton, mint eddig. A huszonegy éves Kalle Rovanperä a legfiatalabb versenyző a WRC történetében, akinek sikerült a mezőny élére állnia, míg Sébastien Ogier és Elfyn Evans nyolc-nyolc ponttal állnak csapattársuk mögött. A Horvát Rallyt a főváros, Zágráb környékén rendezik meg, különböző aszfaltburkolatokon, amelyek közt lesznek kopott és jó állapotú utak is, illetve gyorsabb, és keskenyebb, kanyargós útszakaszok is. A csütörtök délelőtt Zágráb közelében tartandó bemelegítés után pénteken délelőtt rajtol majd a 20 szakaszból álló, összesen 300 kilométeres távon zajló, háromnapos rally. Az első két napon a várostól délnyugatra eső területen kijelölt szakaszokat teljesítik a versenyzők: két, egyenként négy szakaszból álló hurkot, melyek során féltávnál lesz alkalom a szervizelésre. Vasárnap a mezőny a várostól északra fekvő két tesztet teljesíti majd oda-vissza. A Toyota Gazoo Racing WRC Challenge Program keretében ismét az idény első két fordulójában hatodik helyen végző Takamoto Katsuta vezeti majd a negyedik Yaris WRC versenygépet.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
„Nagyon érdekesnek ígérkezik első horvátországi látogatásunk. Ezen a meglehetősen gyorsnak látszó aszfaltos rallyn általában elég tapadósnak tűnik az útburkolat, de hallottuk, hogy helyenként nagyon csúszós is tud lenni, szóval ez igazán próbára teheti majd a pilótákat. A Yaris WRC többnyire nagyon jól megy aszfalton, ahogyan azt nemrég láthattuk is Monzában és Monte Carlóban, de azt is tudjuk, hogy soha nem mehetünk biztosra, és alaposan fel kell készülnünk, ha sikeresek akarunk lenni. Hat napot töltöttünk teszteléssel Horvátországban, a rally helyszínéhez a lehető legjobban hasonlító utakon. Természetesen jól ismerjük az autót, így már nem könnyű hatalmas újdonságokat produkálni a beállítások terén, ezért elsősorban arra koncentrálunk, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki az új Pirelli abroncsokból.”
Sébastien Ogier (az 1. rajtszámú autó pilótája)
„Ez egy új rally számunkra, és izgalmasnak találom, hogy karrieremnek ezen a pontján is találkozom még új dolgokkal. Régen nem voltunk már valódi aszfaltos rallyn, amilyen ez lesz, és mivel a Yaris remekül vezethető aszfalton, biztos vagyok benne, hogy élvezni fogjuk. Annak alapján, amit eddig láttam, eléggé próbára tudnak tenni minket ezek az utak, helyenként elég keskenyek és koszosak is lehetnek, ezért biztos vagyok benne, hogy sok izgalomban lesz részünk. Nagyon fontos volt a rally előtti tesztelés, mert idén új abroncsokkal versenyzünk, és most volt először lehetőségünk a slick abroncsokat száraz aszfalton kipróbálni. Sokat mentem, igyekeztem tesztelni az összes abroncskombinációt, és felkészülni arra, hogy a rallyn is sikerüljön majd a legjobbakat kiválasztani.”
Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája )
„Ez egy teljesen új rally lesz, ezért nem tudjuk pontosan, mire kell számítanunk. Láttunk videókat a szakaszokról, hogy a lehető legtöbbet okuljunk azokból, de semmi sem tudja pótolni azt, amikor ténylegesen végigmegyünk az utakon, és a valóságban is megtapasztaljuk az egészet. Meglehetősen vegyesnek látszanak a szakaszok; lesznek széles és gyors részek, és nagyon keskeny, rázós részek is, illetve előfordulhat, hogy sok lesz a gumiszakadás is. Szóval úgy néz ki, hogy ügyesen kell alkalmazkodnunk a különféle útfelületekhez és az eltérő jellegű szakaszokhoz. Nincs túl sok tapasztalatunk ezzel az autóval száraz aszfalton a Pirelli abroncsokkal, ezért a tesztelés során sokféle beállítást kipróbáltunk. Összességében azonban már a kezdettől fogva pozitív benyomásunk volt az autóról.”
Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)
„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy az idény eleje sikerült számomra, és remélhetőleg sikerül majd hasonlóan folytatni. Bár első helyen állok a bajnokságban, nem érzek nyomást magamon. Még csak két rallyn vagyunk túl, és hosszú idény vár még ránk. Az biztos, hogy jó érzés első helyen állni, de keményen kell majd dolgoznunk azért, hogy itt is maradjunk. Izgalmasnak érzem Horvátországot: ez lesz számomra az első alkalom, hogy igazi aszfaltos versenyen vezethetem a Yarist, hiszen eddig csak télies útviszonyok mellett versenyeztem Monzában és Monte Carlóban. Remélem, hogy száraz lesz az idő, mint amilyen a tesztelés során volt. A szakaszok nagyon szépnek tűnnek, de ha esni fog, akkor sáros lesz az út, és az megnehezíti a dolgunkat.”
Hozzászólások