2012. október 09. kedd, 12:51

 

Sébastien Loeb és Daniel Elena szinte a rajttól kezdődően végig vezetve nyerte vasárnap a FIA Rali Világbajnokságának franciaországi futamát, és ezzel már biztossá vált, hogy a rali történelmének eddigi legsikeresebb párosa sorozatban kilencedszer is megszerezte a VB-címet.

Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen a dobogó harmadik helyén végeztek, és ezzel a Citroën Total World Rally Team is ünnepelhetett : a márka gyári csapata nyolcadszor lett világbajnok.

loeb-elena

Az első két versenynap ugyan viszonylag sima volt a Citroën számára, de vasárnapra azért jutottak izgalmak. Egész éjjel esett az eső, még reggel is szemerkélt, és ez nyilván meghatározta a csapat gumiválasztását. Loeb ugyanakkor már cleebourg-i szőlőbirtokok között kanyargó első gyorsasági szakaszon megérezte, milyen rosszul tapadnak a frissen felszerelt abroncsok. A belső kamerás felvételek és a légifelvételek láttán a Citroën Racing mérnökeinek bizony a hideg verejték futkosott a hátán : a DS3 WRC időnként rémisztően közel került a pályaszéli padkához.

"Sokszor csúsztunk meg – erősítette meg Loeb a látottakat –, ezért az utolsó kilométereken már kifejezetten a biztonságra mentünk. Arra gondoltam, hogy nem feltétlenül muszáj győznünk ahhoz, hogy meglegyen a VB-cím."
"A ma reggeli körülmények nagyjából hasonlóak voltak a Vogézek-béli versenyhez, amelyen nemrég pont azért indultam, hogy erre a VB-futamra felkészüljek – nyilatkozta Mikko Hirvonen. – Nagyon óvatosan megyek, nem szeretném kockáztatni a csapatnak szerezhető pontokat. És egyébként sem látom sok esélyét annak, hogy beérjem Latvalát."

Hagenauban, Loeb szülővárosában kicsit átszerveződött a mezőny : az első tíz helyen álló páros fordított sorrendben vágott neki a három utolsó gyorsnak. Ekkor már sütött a nap, de a sár még nem száradt fel. Loeb és Hirvonen is biztonsági tempót mentek a második cleebourg-i szakaszon, mivel a Power Stage során szerezhető pontok nem befolyásolták a bajnoki cím sorsát.

Loeb és Elena a hagenaui befutóig megőrizték előnyüket, és a célban végre kiereszthették a feszültséget. “Igazából azért jöttünk ide, hogy újra átélhessük a 2010-es ünneplést, és hogy itthon nyerhessük meg a VB-címet. A mostani érzéseim persze sokkal erősebbek, hiszen minden bizonnyal ez az utolsó világbajnoki szezonom. Már reggel úgy nézett ki, hogy meglesz a győzelem, de az időjárási körülmények miatt azért akadtak nehézségeink. Az eső ugyan elállt, de óriási sár volt végig. A hivatalos eredményhirdetésig persze még két verseny hátravan, de azért végtelenül boldog vagyok, hogy ezeket a pillanatokat éppen az elzászi közönséggel oszthatom meg.”

Mikko Hirvonen az idén már nyolcadszorra állhatott a dobogón. Óriási mosollyal az arcán nyilatkozott: “2007-ben egyszer már megtapasztaltam a csapatvilágbajnoki cím jelentette boldogságot. Nagyon nagy öröm, hogy az idén a Citroënnel újra átélhetem ezt az érzést. Ami a saját szempontomból kiemelendő ezen a hétvégén: érezhetően sokat javultunk aszfalton. Ugyanott végeztem, mint a németországi futamon, de úgy érzem, hogy sok eddigi nehézséggel le tudtam számolni. Alig várom, hogy Katalóniában bebizonyítsam, hogy tényleg így van – de most mindenképpen szeretnénk a csapattal megünnepelni ezt a csodálatos eredményt!”

Frédéric Banzet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója természetesen a helyszínen drukkolta végig a versenyt. Nyilatkozatában nem titkolta boldogságát: “A Citroën győzni szeretne az autósportban, a Citroën Racing pedig ismét megmutatta, hogy melyik a világ legjobb csapata. A mérnökök, a szerelők és a versenyzők egyaránt kiemelkedő munkát végeztek az idén is. Az ő sikerük pedig a mi márkánk sikere is, egy dinamikus, elkötelezett Citroën sikere.”
A FIA hivatalos eredményhirdetéséig nem végleges a cím.


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER